Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin loppusuoralla lapsi vielä on kääntynyt?

28.12.2005 |

Tänä tuli täyteen rv.35 ja B vauva edeleen perätilissa (kääntyi joskus viikolla 32)!

Nyt on KAMALA pelko, että alatiesynnytyksessä B vauvan kohdalle osuu välilihan leikkaus>supistuksia varteen tippa>lääkärin käsi kääntämässä B vauva>hätäsektio...apuaaaaa!!!! Kun toi raskaus on mennyt niin hyvin tähän asti, niin nyt kuvittelen vaikka mitä:S

T:Paksuna 35+0 (loppu aika lähellä) kohdunkaula edelleen 2cm pitkä, kova ja 1 sormelle aukki (mun tapauksissa toi 1cm on ihan rutiinia)!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla b vauva oli kokoajan perätilassa, eikä kääntynyt ollenkaan. Itseäni pelotti se tilanne ja puhuin jo sektion mahdollisuudesta, mutta selvittivät sitten vaihe vaiheelta miten se synnytys menee ja peppu on pienempi kuin pää ja paikat valmiiksi auki niin se ei ole vaikeata. Seuraavaksi laitoin tänne kyselyn asian kokeneilta ja yli 90% vastauksista oli positiivisia ja äidit olivat kokeneet sen helppona.

Mulla meni kuitenkin leikkaukseen(käynnistettiin 38+1synnytys käynnissä 11h ja siitä 2h ponnistusta turhaan), kun a olikin virhetarjonnassa tulossa poski edellä, eikä laskeutunut edes synnytyskanavaan. Pyydä, että he kertovat sulle vaihe vaiheelta sen synnytyksen niin varmaan helpottaa. Joskus myös käy niin, että b kääntyy raivotarjontaan, kun a on syntynyt.

Voimia odotukseen!

pallomasu ja pojat kohta 4kk

Vierailija
2/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä A-vauva oli kokoajan rt:ssa, mutta b välillä ihan poikittain ja välillä perätilassa. Ennen käynnistystä ultrattiin ja silloin B oli poikittain, mut pää enemmän alhaalla kuin peppu, joten alatie synnytys oli mahdollinen (jos ois ollut ihan poikittain ois leikattu). Mutta kas kun a-oli syntynyt lääkäri ultrasi b:tä ja hän oli täysin peppu alaspäin, eli peppu oli tulossa ensimmäisenä! Ja niin sitä synnytettiin b-vauva peppu edellä, välilihaa jouduttiin leikkaamaan, mut yllättävän helppoa se oli. A-vauvan pään tulo sattui paljon enemmän kuin b-vauvasta yhtään mikään, kun päänkin lääkäri kiepautti niin nätisti ulos;)

Mä käsitin et ainoa paha ois juurikin tuo pokkitila, ja mulle ei kukaan missään vaiheessa puhunut et yritettäis kääntää, mut mahdollista oli et b-vauva ois voinut kääntyä a:n synnyttyä pää alaspäin, mut näin ei sit käynyt;)

Rölli-peikko ja tytöt 2vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans herra a oli r-tarjonnassa ja herra b poikittain vielä synnytyssalissakin, kun a oli syntynyt alettiin seuraamaan herra b:n hapensaantia ja ultrattiin koko ajan. Kun kaikki oli hyvin kätilö sanoi, että antaa herra b:n tulla omaa tahtiaan, koska lantio oli valmiiksi röntgenkuvattu ja todettu, että sieltä mahtuu ulos vaikka peppu edellä. Herra b päätti sukeltaa pää edellä, välilihaa ei leikattu ja repeämä parani hyvin nopeasti. Herra a:n ja herra b:n ikäero oli 1h4min. ja synnytys kesti kaikenkaikkiaan yhteensä tasan 5h. Tätä nykyä meidän kaksospojat ovat jo kahta kuukautta vaille neljä vuotta. Esikoispoika aloitti koulun syksyllä ja pieni tytöntyllerö täyttää ensi viikolla 4kk. Vilinää ja vilskettä meidän perheessä piisaa.

Vierailija
4/5 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-vauva kääntyi vielä sairaalassa köllötellessä joko rv 34 tai 35 aikana, en muista enää tarkkaan. En olisi uskonut että se enää onnistuu mutta niin vaan oli pungertanut ympäri...

Vierailija
5/5 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla B-vauva on ollut melkein koko raskausajan perätilassa, mutta viikon 34 kontrollissa todettiin kääntyneen kauniisti raivotarjontaan. Tänään olin jälleen kontrollissa ja B oli nyt taas puolestaan kääntynyt täydelliseen perätilaan. En osaa huolestua, kaikki näköjään on mahdollista...

Julis 36+2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä