vauvan pulssista
Vaikuttaako äidin hidas pulssi vauvan pulssin nopeuteen? Itselläni on pulssi on n. 90kertaa minuutissa. Vauvalla oli rv 18+3 124. Neuvolatäti sanoi että tuo on ihan normaali syke.
Onko teidän vauvoilla ollut millainen pulssi?
Kommentit (7)
...on vaavilla aina ollut 140-150 syke. Mutta riippuu kai siitä, onko masukki hereillä mittauksen aikana. Syke on matalampi unessa.
t: H rv 30
Matalampi silloin kuin vauva nukkuu ja nopeampi kun on hereillä. Meillä tytön pulssi oli 150-165 aina, pojan taas 120-140. Isot yksilölliset erot siis.
Kyselin tuota samaa NKL:n sisätautilääkäriltä.
Ja äidin sykkkeellä ei ole mitään tekemistä vauvan sykkeen kanssa. Tuo 90 sykkeenähän on itseasiassa aika korkea.
Oma sykkeeni on aktiivisesta liikunta" harrastuksesta" johtuen aina mittauksissa alle 60, joskus jopa 47. Vauvan verenkiertohan on jo ihan omansa.
Samalla kyselin miten rytmihäiriöt vaikuttavat vauvaan ja vastaus oli, että eivät mitenkään. Siinä vaiheessa jos sikiölle niistä koutuu hpen puutetta olen kuulemma itse jo pyörtynyt joten jatkan rauhassa päivittäisten rytmihäiriöideni kanssa.
Varmaankin ihan rauhassa saa olla kunhan oma olo on hyvä, olioma syke sitten mitä tahansa :)
Ihan jäin vatsaamatta tuohon alkuperäiseen kysymykseen. :)
Oma sykkeeni on siis jokseenkin alhainen(<60) ja viime perjantaina rv 15+0 vauva syke oli 145-150.
Ihan jäin vastaamatta tuohon alkuperäiseen kysymykseen. :)
Oma sykkeeni on siis jokseenkin alhainen(<60) ja viime perjantaina rv 15+0 vauva syke oli 145-150.
Mun nuorimmaisella syke vaihteli n. 120-145 välillä. Kuulemma 120-180 välillä on normaali, mutta normaali syke myös pitäis vaihdella jonkinverran jos sitä kuunnellaan vähääkään pidempään.
Meri05
mulla oli tänään rv17+1. syke 142