Kuukautisten siirtäminen
Onko kukaan käyttänyt kuukautisten siirtämiseen Primolut nor -siirtopillereitä? Tai muita vastaavia?
Kuinka sait reseptin? Tk-lääkäriltä? Puhelimitse? Kuinka ne toimivat eli koska niitä aletaan ottaa?
Kerro, kiltti, kuinka teit oman siirtosi!
Nimim. epätoivoinen matkaaja
Kommentit (11)
Kiitos sinulle!
Mutta olisiko jollakin tuoreempia muistoja?
Tiedosta kiittäen!
(muistaakseni) ennen oletettuja kuukautisia. niitä otetaan 3 päivässä, ja jatketaan tarvittava määrä, pakkauksesta riittää 10:ksi päiväksi. joskus seuraavat kuukautiset saattaa olla tavallista kivuliaammat, ja ne alkaa yleensä muutama päivä pillereitten lopettamisen jälkeen.
jos käytät e-pillereitä, niin niitähän voi syödä muutaman laatan peräkkäin, ja näin siirtää kuukautisiaan.
Itse olen saanut reseptin yleislääkäriltä, mutta pari kertaa olen myös törmännyt lääkäreihin, jotka edellyttävät gynekologista tarkastusta eli neuvovat kääntymään naistentautien erikoislääkärin puoleen reseptin suhteen.
Lääkitys siis aloitetaan joitakin päiviä ennen kuukautisten alkamisajankohtaa. Vuoto alkaa keskimäärin 2-5 päivää lopettamisen jälkeen.
Noin 2v sitten siirsin noilla pillereillä.Tk-lääkäri määräsi, piti alkaa syödä 3pv ennen kierron alkua ja niin pitkään kun halusi siirtää.Lopettamisesta menee paripäivää vuodon alkamiseen.
Sivuvaikutuksena minulla äkäisyyttä,mutta muuten ok.
Lekuriin vaan.
Tiputtelua ei ole noiden kanssa koskaan ollut.
käyttäneet suositusten mukaisesti edellisessä vuodossa? Vai vasta " kriittisellä" hetkellä?
Minä tumpelo missasin tämän edellisen, joten matkan aikana pitäisi aloittaa.
:(
" kehtaako" reseptin pyytää työpaikkalääkäriltä? Kirjoittaako ne yleensä tällaisia lääkkeitä?
Hermo menee...
Oletko sama ihminen, joka kirjoitti ja stressasi tästä jo ennen joulua?
Ap, olen syönyt vasta matkan aikana, käy se niinkin kun vaan ne pillerit popsii mennessään.
Minä aloitin vauhkoamisen vasta tänään :)
Joskus nuorempana siirsin parikin kertaa vaellusreissujen takia. Pillerimerkki saattoi hyvinkin olla Primolut N...
Sain reseptin tk-lääkäriltä, joka kylläkin sattui olemaan äitini ;)
Ainakin silloin suositeltiin siirtämään matkaa edeltäviä kuukautisia, jotta matkalla ei ainakaan tulisi ongelmia mahdollisten sivuvaikutusten takia. Itse kun olen viime tippaan jättäjä, en muistanut hommata reseptiä ajoissa vaan napsin pillereitä reissun päällä. Onneksi mitään ongelmia ei tullut, vaan siirtäminen oli helppoa ja helpotti reissuakin kummasti.
Ne onkin sitten ainoat hormonit, mitä olen kolmenkympin ikään pistellyt!