Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ei löydä töitä millään? Ja väittävät vielä, ettei ole alkotaustaa tai huumeongelmia, mitkä

Vierailija
27.12.2005 |

estävät työnteon?

Kai se nyt on selvä,että jossain Perähikiän sivukylällä ei ole töitä. Kautta aikojen on pitänyt muuttaa sinne, missä töitä on. Tai sitten mies tai nainen viikoksi muualle töihin ja viikonlopuksi kotiin. Älkää perkele aina valittako ja eläkö vuostolkulla tukien varassa. Ei kai niitä töitä jossain tuppukylällä kukaan nyt kotiovelle tule tarjoamaan; varsinkaan jos ei ole koulutusta tai kokemusta nimeksikään.

Isoissa kaupungeissa ainakin löytyy pilvin pimein töitä. Jos ei siivoustyö, kauppa-apulaisen työ, raksa-apumiehen työt, tehdastyöt yms kelpaa ja koulutusta ei ole, niin tuet sais lopettaa. Kuolkaa nälkään luuserit!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SII-VOO-JAK-SI EI PÄÄ-SE IL-MAN PUH-DIS-TUS-A-LAN KOU-LU-TUS-TA. Ei ainakaan isossa kaupungissa. Jokohan ap:n kaltaiset besserwisserit tajuis tänkin.

Vierailija
22/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen töissä muualla. Tervetuloa vaan kulkemaan tätä matkaa minun kanssani ja miettimään, kauanko ap itse jaksaisi. Nettopalkasta menee yli puolet asumiseen ja matkoihin, vaikka asunto on halpa, eikä ole kovin hyvällä paikallakaan, työmatka siellä toisessakin päässä on useita kilometrejä. En vaadi tätä muilta, sitä tämä olisi ihan liian rankkaa jos olisi pieniä lapsia. Minun on kuljettava kolmella eri liikennvälineellä ja loppupäässä käveltävä, kun busseja ei kulje. Auton pitoon ei palkka riitä, olen laskenut - halvassa liikaa huoltoja, kalliiseen pitää vielä säästää vähän aikaa, ehkä pari vuotta. Sekin matka on sitä paitsi aika ikävä ajettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Tunnen useammankin Helsingissä tai lähikunnissa asuvan ihmisen, jotka eivät millään löydä töitä, vaikka ahkerasti etsivät. Ovat koulutukseltaan maistereita ja tohtoreita. Ns. paskatöihin eivät kelpaa, kun ovat "ylikoulutettuja", tämä siis työnantajilta tullutta palautetta. Että kiva kiva...

Vierailija
24/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vuonna 2005 kun tää ketju on aloitettu, työtilanne on ollut ihan eri kuin nyt. Silloin on melkein oikeasti voinut sanoa että kyllä tekevälle työtä löytyy. Minulla on monta tuttua, jotka työelämä vei mennessään noihin aikoihin ja koulutus jäi kesken. Nyt sitten vääntävät yli kymmenen vuotta sitten aloittamaansa tutkintoa kasaan, kun ei enää olekaan mitään töitä tarjolla.

Vierailija
25/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 21:56"]

Niin, vuonna 2005 kun tää ketju on aloitettu, työtilanne on ollut ihan eri kuin nyt. Silloin on melkein oikeasti voinut sanoa että kyllä tekevälle työtä löytyy. Minulla on monta tuttua, jotka työelämä vei mennessään noihin aikoihin ja koulutus jäi kesken. Nyt sitten vääntävät yli kymmenen vuotta sitten aloittamaansa tutkintoa kasaan, kun ei enää olekaan mitään töitä tarjolla.

[/quote]

Meinaatko, että kaikki nuo 2005 vuonna vastanneet ovat olleet väärässä?

Vierailija
26/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari yli 50-vuotiasta ammattitutkinnon omaavaa fiksua naista, jotka eivät ole saaneet töitä. Eikä ole alkoholi- eikä muutakaan terveysongelmaa. Ainoa ongelma on heidän ikänsä...

Vierailija
27/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä töitä on lähinnä vuokrafirmojen kassana (epäsäännölliset tulot = milläs maksat elämisen..? parempi olla työtön ja saada tietty korvaus siitä säännöllisesti!), puhelinmyyjänä (= josset myy mitään parina päivänä, ulos) ja kokkina (tutkinto pitää olla). Tässä just laskeskelin että tarjotulla palkalla + tunneilla käteen jäisi vain n. 150€ enemmän kuin työttömyyskorvauksesta, eli ei kannata.

Vierailija
28/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2005 klo 18:11"]

estävät työnteon?

Kai se nyt on selvä,että jossain Perähikiän sivukylällä ei ole töitä. Kautta aikojen on pitänyt muuttaa sinne, missä töitä on. Tai sitten mies tai nainen viikoksi muualle töihin ja viikonlopuksi kotiin. Älkää perkele aina valittako ja eläkö vuostolkulla tukien varassa. Ei kai niitä töitä jossain tuppukylällä kukaan nyt kotiovelle tule tarjoamaan; varsinkaan jos ei ole koulutusta tai kokemusta nimeksikään.

Isoissa kaupungeissa ainakin löytyy pilvin pimein töitä. Jos ei siivoustyö, kauppa-apulaisen työ, raksa-apumiehen työt, tehdastyöt yms kelpaa ja koulutusta ei ole, niin tuet sais lopettaa. Kuolkaa nälkään luuserit!

[/quote]Idiootti! Jos avoimien tyopaikkojen lukumaara on pienempi kuin  tyottomien tyonhakijoiden lukumaara, silloin on tyottomyytta ja jos on tyottomyytta silloin yleensa on tyottomiakin. Toivottavasti tyonantajasi ei viela tieda millainen idiootti olet, sinunkin paikalle loytyisi monta tekijaa joilla takuulla olisi matematiikkakin paremmin hallussa.

Vierailija
29/40 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikeastaan aloittaisin?

1. Paikkakunnalla on noin 2000 työtöntä ja 20 julkisesti haettavissa olevaa avointa työpaikkaa. On tietenkin sellaisia piilotyöpaikkoja, joita ei ole ilmoitettu avoimiksi, mutta toisaalta myös paljon sellaisia työnhakijoita, jotka eivät ole työttömänä.

Tämä sama pätee niin monella paikkakunnalla , että paikkakunnan vaihtokaan ei auta.

2. Siellä missä on paljon työtä, on eläminen kalliimpaa eikä vapaita asuntoja ole. Miksi lähteä töihin kun voi viettää laatuaikaa kotiseudullaan?

3. Perheen huoltaminen menee vähän vaikeaksi, jos molemmat vanhemmat ovat reissutöissä. Vähintään toisen pitäisi saada pitää jokseenkin vakituisen asunnon siinäkin tapauksessa, että töitä ei ole. Jatkuva muuttaminen aina uuteen paikkaan työn perässä tulee sekin kalliiksi.

Siivoojaksi ei todellakaan pääse maisterintutkinnolla, vaikka olisikin nuorempana ollut kesätöissä siivousfirmassa.

Työvoimaneuvojat ovat viimeksi "jakaneet työpaikkoja työnhakijoille" vuonna 1977, tai ei ainakaan minulle ole varsinaisesti jaettu. Sen jälkeen tuli ehdotus työapaikasta vuonna 1986, mutta sitten onkin ollut hiljaisempaa.

Vierailija
30/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei käykää www.mol.fi ja ihmetelkää vapaiden työpaikkojen määrää. Kyllä tekijälle löytyy, jengi on vaan niin saatanan nirsoja(ja laiskoja) että mielummin antaa muiden elättää itsensä! Totuus on kyllä että töitä löytyy. Töitä mistä EI makseta 3000€/kk

Sivupointtina, En halua loukata ketään yt-irtisanottua.

Vierailija
31/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 01:35"]

Hei käykää www.mol.fi ja ihmetelkää vapaiden työpaikkojen määrää. Kyllä tekijälle löytyy, jengi on vaan niin saatanan nirsoja(ja laiskoja) että mielummin antaa muiden elättää itsensä! Totuus on kyllä että töitä löytyy. Töitä mistä EI makseta 3000€/kk

Sivupointtina, En halua loukata ketään yt-irtisanottua.

[/quote]

Kultsi, ainahan työpaikkoja on vapaana. Mutta, et kai sinä niin tyhmä ole, että luulet mol.fi-sivuilla olevien paikkojen olevan sellaisia, joihin ei saada tekijää? Ihan ne on tavallisia paikkoja, joihin on paljon hakijoita. Kaksi kertaa olen tuolla olleen avoimen paikan saanut, enkä kertaakaan ole ollut ainoa hakija.

Miten sellainen voi pärjätä missään työssä, jos aivotoiminta ei riitä tajuamaan, miten työnhakuprosessi menee? Se menee niin, että työnantajalle tulee tarve, joko jonkun lähdettyä pois tai tarvitaan lisätyövoimaa esimerkiksi. Hän laittaa paikan avoimeksi, ellei firmassa ole ketään joka on jo paikkaan katsottu. Valtiolla tämä paikka laitetaan avoimeksi, vaikka tiedetään jo että joku määräaikainen siihen vakinaistetaan, koska lain mukaan julkisen sektorin avoimet paikat on ilmoitettava avoimeksi. Mol.fi on vain yksi kanava monista, se on suosittu, koska se on ilmainen ja tavoittaa melko paljon ihmisiä, sitä todellakin lukee sadattuhannet työnhakijat, työttömät, työssä olevat paikanvaihtajat, opiskelijat ynnä monet muut työtä etsivät. Moni paikka on avoinna sekä siellä että monesa muussa paikassa. Siinä on viimeinen hakuaika. Normaaleihin paikkoihin tulee paljon hakemuksia, näistä hakijoista kutsutaan muutama haastatelluun ja joku valitaan. Sitten kun hakuaika on mennyt umpeen, paikka häviää ja tilalle tulee uusia, joissa taas käydään sama läpi. Usein hakijat ovat samoja siihen seuraavaan paikkaan, joka voi olla ehkä sen paikka, joka siihen edelliseen on valittu. Vaikka itse hakisit joka ikistä mol.fi-sivuilla olevaa paikkaa, epäilen ettet moneenkaan tulisi valituksi, jo pelkästään siksi, että osaamisesi ei mitenkään voi riittää satoihin erilaisiin tehtäviin. 

Vierailija
32/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan olisi valmis lähtemään Kemijärveltä Helsinkiin tai päinvastoin jonkun 10 h/viikossa paikan takia. Itse olen viikot toisaalla töissä, mutta en minä tätä tekisi, jos velkaa pitäisi ottaa. Mitä siihen tulee, kun jotkut sanovat, että ottavat yrittäjätkin velkaa, no niin, alussa, mutta ei kukaan perusta yritystä sille ajatukselle, että aina ottaa lisää velkaa voidakseen tehdä töitä. Ne, jotka tuohon kierteeseen jäävät, ajautuvat lopulta konkurssiin. Kyllä minullakin piti muuhun tarkoitukseen ajatellut säästöt laittaa huonekaluihin ja takuuvuokraan, vaikka kalustus kakkoasasunnossa on minimaalinen ja halpa. 

Vierailija
33/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksihän juuri työttömän on vaikea löytää töitä, kun automaattisesti leimataan alkoholistiksi ja laiskaksi yms...eli töitä on vaan pakko löytää ennen kuin uusi työ loppuu. Moni ei vaan tätä tajua ennen kuin se omalle kohdalle sattuu, kun aina kuvitellaan, että kaikki muut työttömät on jotain huonompaa ainesta kuin itse...

Vierailija
34/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi arvaus: johtuisiko työttömyys siitä että avoimia työpaikkoja on reilu kymmenentuhatta, työttömiä yli kolmesataatuhatta? Osa työpaikoista, esim. julkisella puolella on sellaisia joihin on todellisuudessa jo tulija katsottuna mutta paikkaa pidetään silti auki joko siksi että laki määrää tai siksi että firmaan halutaan tasokkaiden hakijoiden tietoja tulevaisuutta silmälläpitäen. Osassa tarjotaan nollatyösopimuksia tai provisiopalkkaa jolla kaikella todennäköisyydellä ei elä (esim. verkostomarkkinoinnilla on todella vaikea hankkia toimeentuloa vaikka olisi myyntialan koulutusta, taustaa ja muuten sopiva persoonallisuus), osa on muuten vaan vedätyksiä kuten puhelinmyyntifirmat joihin haetaan jatkuvasti työntekijöitä kun takaovi heiluu niin tiuhaan.

Käytännössä avoimia työpaikkoja on siis paljon vähemmän. Toki osa paikoista täytetään suhteilla. Fakta kuitenkin on, että nykyään on kusiset ajat monella hyvällä työntekijällä jolla vain ei satu olemaan juuri oikeita suhteita. 70-luvun jälkeen työttömien määrä ei ole yhdelläkään nousukaudella palannut lamaa edeltäneelle tasolle.

Vierailija
35/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 21:50"]

SII-VOO-JAK-SI EI PÄÄ-SE IL-MAN PUH-DIS-TUS-A-LAN KOU-LU-TUS-TA. Ei ainakaan isossa kaupungissa. Jokohan ap:n kaltaiset besserwisserit tajuis tänkin.

[/quote]

Näinkö on? Onneksi olen elänyt pikkukaupungeissa niin on noita hanttihommialöytynyt. Työ opettaa.

Vierailija
36/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 21:56"]

[/quote]

Meinaatko, että kaikki nuo 2005 vuonna vastanneet ovat olleet väärässä?

[/quote]

Tuskin ovat väärässä, mutta tilanne on vaan huonommaksi muuttunut entisestään. Nyt alkaa ilmeisesti Helsingistäkin työt olla kiven alla. Siellä avoimena olevia paikkoja kun hakeavat pääkaupunkiseutulaisten lisäksi myös Turkua ja Tamperetta myöten asuvat.  (en no 8, mutta vastasin nyt kuitenkin)

Vierailija
37/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 21:50"]

[/quote]

Näinkö on? Onneksi olen elänyt pikkukaupungeissa niin on noita hanttihommialöytynyt. Työ opettaa.

[/quote]

Kyllä tässä pikkukaupungissa hanttihommat menee joko alan koulutetuille tai opiskelijoille. En tajua sitä ajatusta, että lähdet kuitenkin parempiin hommiin, kun lähtevät opiskelijatkin aikanaan. Se on vain tekosyy jollekin muulle. Helpompi minun oli oman ala töitä löytää ja nyt niitä teenkin. 

Vierailija
38/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niiin on että, jos haluat tehdä töitä, niin teet. Jos alat ronkeliksi niin lopputulos on toinen.

Vierailija
39/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverillani on se tilanne, että hänellä on mielenterveysongelmia, jotka estävät työnteon. Aina jos hän saa töitä, hän kuvittelee, että häntä kiusataan työpaikalla. En tiedä miten häntä voisi auttaa, kun hän pilaa elämänsä typerillä kuvitelmillaan. 

Vierailija
40/40 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nämä täällä luetellut tekosyyt työttömyydelle ovatkin osittain totta, fakta on kuitenkin, että Suomessa avoimia työpaikkoja on noin 30.000 ja työttömiä työnhakijoita yli 180.000. Millään ahkeruudella tai joustavuudella sitä työpaikkaa ei jokaiselle löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi