Miten jotkut ei löydä töitä millään? Ja väittävät vielä, ettei ole alkotaustaa tai huumeongelmia, mitkä
estävät työnteon?
Kai se nyt on selvä,että jossain Perähikiän sivukylällä ei ole töitä. Kautta aikojen on pitänyt muuttaa sinne, missä töitä on. Tai sitten mies tai nainen viikoksi muualle töihin ja viikonlopuksi kotiin. Älkää perkele aina valittako ja eläkö vuostolkulla tukien varassa. Ei kai niitä töitä jossain tuppukylällä kukaan nyt kotiovelle tule tarjoamaan; varsinkaan jos ei ole koulutusta tai kokemusta nimeksikään.
Isoissa kaupungeissa ainakin löytyy pilvin pimein töitä. Jos ei siivoustyö, kauppa-apulaisen työ, raksa-apumiehen työt, tehdastyöt yms kelpaa ja koulutusta ei ole, niin tuet sais lopettaa. Kuolkaa nälkään luuserit!
Kommentit (40)
Isäni teki reissutöitä ja suhde jäi etäiseksi. isä sanoi ennen kuolemaansa, että katui eniten sitä, että juoksi rahan perässä. Menetti arvokkaimman siis lapsensa kun ei ehtinyt oppia tuntemaan heitä.
tosiaan joskus " ennen vanhaan" mutta jokaisen joka joskus on vilkaissut esim. uutisia pitäis tietää että toi ei enää pidä paikkaansa. Aika pitkälle on turha syyttää työttömiä heidän tilastaan vaat syytökset vois kohdistaa vaikka päättäjiin. Herätkää tähän päivään!!!!
Tehtaille harvemmin haetaan uusia ihmisiä, ja riippuu ihan työnkuvasta, pääseekö sinnekään ilman jotakin tutkintoa. Harvat pystyvät tekemään työtä kolmessa vuorossa, esim. yh:t, eikä tehtailla todellakaan ole työvoimapulaa.
Jäikö jokin keksimäsi ammatti käsittelemättä?
Ai niin, siivoukseenkin on tutkinnot, sekä epäinhimilliset mitotukset ja niin pieni palkka, että työttömyyskorvaus tosiaan on parempi. Tekisitkö itse töitä esim. 04.00-08-00, kävisit kotona ja palaisit töihin 17.00-23.00, ja ajaisit välit omalla autolla (joka työhön vaaditaan) omalla kustannuksella? Ja palkkasi tästä olisi vähemmän kuin työttömyyrkorvaus? Työ mitoitettu niin, että oikeasti siihen menisi 6 tuntia/aamu, ei neljä, mutta eivät halua maksaa palkkaa kuin neljästä, joten sun on OLTAVA valmis.
Monet koulutetut kaverini ovat tänne joutuneet muuttamaan, koska he ovat sanoneet, että ikävä kyllä heidän urakehitysmahdollisuutensa olisivat olleet minimissä Turussa, Tampereella ja Oulussa. Sieltä heillä on ollut tasan se 1 työpaikka, jonka sisällä edetä, mutta vaihtomahdollisuutta toiselle työnantajalle ei ole ollut!
kaikki perähikiällä vai mikä se oli. Kyllähän niitä työttömiä on kaikkialla.
postiin pääsee ilman koulutusta, koulunkäyntiavustajaksi pääsee ilman koulutusta, asiakaspalveluun pääsee ilman koulutusta jne jne, ite olen näitä tehnyt, ilman koulutusta.
Vittu, ei tartte mennä sossun elätettäväksi
En vain ole saanut. Harva edes vastaa työnhakuilmoitukseen. Olen soittanut siivoojankin paikoista, mutta eivät huoli minua duuniin. Olen kai väärin koulutettu, FM. Haluaisin hoitaa lapsia, mutta minulla ei ole siihenkään sopivaa koulutusta. Johtuisikohan työttömyyteni siitä, että olen ollut vuosia kotiäitinä. Viittä lastani en viikoksi jätä kotiin ilman mutsia ja lähde Helsinkiin työn perässä, se on selvä. Miehellä on vakityö, joten hänen ei kannata irtisanoa itseään. Ai niin, en saa mistään mitään tukea, paitsi lapsilisät.
ja 1,5 kk olen todella aktiivisesti hakenut töitä ja kun ei niin ei...Hakemuksia on lähtenyt varmaan 80 ja 15 haastattelussa käynyt,tosin tällä viikolla selviä ämiten käy viidessä paikassa. Aina löytyy joku kokeneempi jopa sinne kaupan kassalle.
Helsingistä siis olen,ja en ole alko tai muukaan hullu.Normaali reilu 20 vuotias kahden lapsen äiti joka haluaisi töihih.
Itsekkin uhosin että helposti löytyy töitä ettei tässä kannata edes kiirettä pitää kun aikaa oli sen 1,5kk,lasten hoito paikka alkaa vuoden alusta..Joo-o..tulee kiire ja jos työtä en saa niin kusiset paikat koittaa.
Vierailija:
postiin pääsee ilman koulutusta, koulunkäyntiavustajaksi pääsee ilman koulutusta, asiakaspalveluun pääsee ilman koulutusta jne jne, ite olen näitä tehnyt, ilman koulutusta.
Ja kysyisin vielä, että jos töitä kerran on, niin miksi työvoimaneuvojat eivät anna niitä työnhakijoille?
Vierailija:
Ja kysyisin vielä, että jos töitä kerran on, niin miksi työvoimaneuvojat eivät anna niitä työnhakijoille?
vaikka työtä olis pilvinpimein tarjolla. Mutta niihin tuntuu olevan niin vaikea päästä kun on suht tasokas kait tuo hakijakunta. Aina löytyy joku alalle koulutettu tai muuten hyvän työkokemuksen omaava.
Ja vaikka monen paikan hakuilmoituksessa sanotaan ettei tarvii kokemusta niin sitten kuitenkin katsotaan kieroon kun ei sitä kokemusta/koulutusta olekkaan........Vituttaa tämä touhu,mutta olis kannattanut kyllä itsenikin käydä koulut kunnialla loppuun niin ehkei tämä olis niin vaikeeta.
t.13
eikä päihdeongelmaa.Ainoa vika on ehkä se,että on kovin ujo ja hiljainen,ei siis oikein osaa tunkea itseensä esille.
Vierailija:
Taidat itse olla vakkari asiakas sossun luukulla ku noin vaahtoat täällä ilman mitään järkevää asiaa..
Ja mites kaukana perheestäs viikolla reissaat?
:DDD pakko nauraa vaikka vanha onkin sorry.
no ajankohtanen aihe edelleenkin
Niin. Täällä isossa kaupungissa varmaan löytyy tsägällä jollekin ehkä niitä pienipalkkaisia hommia, mutta kun sitten täältä isosta kaupungista ei kuitenkaan löydä kämppää, johon olisi varaa sillä pienellä palkalla.
Mutta kun sitä työtä hakee sen muutama kymmenen-sata ihmistä, niin aika vaikea sitä on heille jokaiselle jaksaa.
Tai raksa-apulaisen työ?
Mitään kauppa-apulaista ei ole olemassakaan, ja kaupan myyjillä tulee olla kaupanalan tutkinto TAI piiitkä työkokemus. Myyjät ovat nykyään vähintään merkonomeja. Kassaksi pääsee hyvällä tsägällä, mutta hakijoita on kanssasi tuhansia, ja edelleen, koulutuksella ja kokemuksella tai suhteilla pääsee.
Entä raksa-apulainen? Rakennuksillakin on rakennusalan ammattilaisia, eikä sinne pääse kuin korkeintaan rakennussiivoojaksi kesätöihin, JOS isä tai setä on mesuna. Taljoa eivät rakenna mitkään raksa-apulaiset, vaan rakennusalan ammatin omaavat, edelleen joko koulutuksella tai kokemuksella.
Taida elää noiden ammattikäsitteidesi kanssa jossakin 70-luvulla????