Kenelläkään tuhruilua/vuotoja raskauden aikana?
Hei kaikki monikkojen odottajat ja äidit!
Onko teillä tullut odotusaikana ruskeaa turhua tai jopa veristä vuotoa? Mihin aikaan tai mille viikoille saakka sitä on tullut? Onko syytä löytynyt ja jatkuiko raskaus kuitenkin onnellisesti?
Mulla on ollut neljään otteeseen ihan veristäkin vuotoa, noin siteellinen. Olen käynyt suurempien vuotojen jälkeen ultrassa tarkistuttamassa tilanteen, ja aina on ihan hyvältä näyttänyt eikä ole löytynyt mitään syytä vuodolle. Urheilut ja nostamiset on nyt kielletty, vuotoa on tullut juuri noiden yhteydessä. Nyt olen viikolla 12+6 ja ruskeaa pientä tuhrua on tullut 4 päivän ajan. Hermot tässä menee. Olisi kiva alkaa jo nauttimaan tästä odotuksesta, mutta keskenmenon pelko ei vähene noiden tuhrujen vuoksi.
Onkohan tuhruilu yleisempää monikko-odottajilla. Toinen istukka on mulla edessä, joten sen reunasta tuota vuotoa voi tietysti tulla.
Olen kiitollinen jos joku kertoisi kokemuksistaan!
t. Hilmis
Kommentit (3)
n. viikolla 6 se alkoi,pieni tuhruttelu ja toisena päivänä hieman lisääntyi joten menin päivystykseen. Tutkivat ja sanoivat että se on ihan normaalia ja joillain naisilla se jatkuu koko raskauden. Mulla myös oli istukat etuseinämässä,tosin ei silloin vielä tiedetty kaksosuudesta tuon taivaallista.
Kun viikolla 12 olin np ultrassa ja kaksi vauvaa löydettiin,mainitsin näistä vuodoista niin ultraaja sanoi että siellä on mahdollisesti ollut aluksi 3 vauvaa ja yksi on poistunut,ei mennyt vannomaan mutta sanoi että siltä hieman näyttää.
Mulla siis vuodot ei kestäneet kuin sen viikon ja oli tosi vähäistä kuitenkin,ei koskaan pelkkää kirkasta verta,joten en oikein usko edes siihen kolmanteen vauvaan. Raskaus meni hyvin ja ihan loppuun asti kuitenkin.
Onnea raskauteen:)!!!!!!!
martina ja lapset 1v7kk
Kyllähän noita vuotoja tuntuu olevan melko monella, tuolla odotuspuolellakin joku niistä kyselee vähän väliä. Se on vaan niin stressaavaa, kun aina saa pelätä vessakäyntiä. Nyt tuhru on onneksi pysynyt ruskeana ja vähäisenä. Toivottavasti se joskus loppuu :)
Hilmis
Joinakin päivinä tuli vähän ihan kirkasta verta ja välillä tuli rusehtavaa vuotoa. Kävin pari kertaa silloin lääkärissäkin, mutta syytä vuodolle ei löytynyt. Vuoto loppu jossain rv 12-14 paikkeilla ja sen jälkeen raskaus eteni hyvin. Nyt vauvat tuhisevat sängyissään. Toivottavasti sunkin raskaus etenee hyvin vuodosta huolimatta!