Miksi jotkut eivät pidä kesästä???
Onko se pimeä ja kylmä parempi ja miksi?
Töissä on kaksi tyyppiä jotka ahdistuu kun kesä tulee.. on kuulema liian kuuma. En voi ymmärtää..
Kommentit (78)
Ms-taudin takia en kestä korkeita lämpötiloja.
Kesähelteillä kärsin vaikeasta uupumuksesta ja pahoinvoinnista :(
Viileät kesäpäivät on ihania, mutta jos lämpöä on likemmäs 30 astetta niin elämä käy hankalaksi.
jotkut vaan ei pidä. Jotkut ahdistuvat lisääntyvästä valosta, käsitän sen. Itsellä pilkahtelee välillä keväisin hirveä olo, mutta onneksi vaan hetken. Talvi on aika turvallinen vuodenaika monille. Mutta jos kovin ahdistuu vuodenajoista niin onhan mielenterveydessä häikkää, mihin taasen voi apuakin kyllä saada.
kun nuorena piti kroppaansa niiiiiin kamalana että kesävaatteet olivat kauhistus. Mitä kuumempi kesä sitä kamalampaa! Nykyään tykkään sopivasta lämmöstä ja turha itsekritiikki on kaikonnut. Helteistä en pidä vieläkään.
aurinkoiset päivät on punapigmentin omaavalle tuskaa, iho palaa hetkessä.
Käytössä suojakerroin 50.
Kun toiset vähentävät vaatteita, minä joudun lisäämään, sittenpä on hieman kuuma ja hiki valuu :(
yleensä lihavat ja sellaiset jotka eivät juuri harrasta ulkoilma aktiiviteetteja eiväkä mökkeile ym, eivät pidä kesästä.
Tässä syitä, miksi kesä ei ole suosikkivuodenaikani;
-Se kuumuus.
-Inhoan hikoilua.
-Aurinkoihottuma.
-Ötökät.
-Talossa yöt ja päivät liki 30 lämmintä ja jos pitää ikkunoita auki, tulee 200 lukkia yön aikana sisään. (tosin täksi kesäksi ilmastointilaite tlossa :))
-Siitepölyt.
Plussat kesässä ovat että saa mökkeillä, uida ja laittaa pihaa, mutta sekin sujuisi hyvin alle 20 asteen lämmössä.
Ja minä saan ihan hyvällä omalla tunnolla valittaa kuumuudesta, koska EN kertaakaan talvella valittanut lumesta ;)))
inhoan sen mukana tulleita ampiaisia, muurahaisia, itikoita yms. öppimönkiäisiä myös 30 asteen helteet ei ole enää kivoja
en nuorempanakaan pitänyt kesästä sen takia, että yöt niin valoisia ettei pysty nukkumaan ja jotenkin vielä tuo valoisuus alkaa minua ahdistamaan heti kevään tultua. Ja tiedän, että monet muutkin tästä samasta ilmiöstä kärsivät. ja nyt sitten vanhempana (30v) en vaan voi sietää kun on kuuma!!
silmäsairauden takia kirkas valo on myrkkyä. Saan helposti päänsärkyä, koska aurinkolasitkaan ei oikein hyvin sovi (niistäkin tulee päänsärkyä).
Lisäksi kestän todella huonosti porotusta. Minulla on ihan oikeasti sellainen olo, että aivot kiehuu, kun aurinko osuu suoraan päähän. Käytänkin aina jotakin hattua tai huivia.
Vaikka olisi paha allergiakin (kuten mulla elokuussa) kesä on silti talvea parempi ja helpompi aika olla ja elää.
Ja kun luonto on niin kaunis ja kukoistaa kun toisaalta ihmisen elämä voi olla niin kovin vaikeaa, hankalaa ja raskasta.
Kesällä pitäisi olla joku ihana rakkaus meneillään ja jos ei ole omaa kultaa, niin vähintään pitäisi olla kesärakastaja. Sitten pitäisi voida rakastella ulkona. Itse olen yksin ehkä halua enää ketään uutta elämääni.
Yli 30 astetta on kurjaa. Koko kroppa turpoaa.
yleensä lihavat ja sellaiset jotka eivät juuri harrasta ulkoilma aktiiviteetteja eiväkä mökkeile ym, eivät pidä kesästä.
just omalla mökillähän voin olla vähemmilläkin vaatteilla ja uida vaikka alasti, rakastan uimista.
Mökillä tulee hyötyliikuntaa ihan huomaamatta ja kaikenlainen naposteleminekin jää pois kun on ulkona touhuamassa. Lisäksi voi poimia marjoja ja pitää kasvimaata, kevyttä ruokaa.
Mä lihon talvisin, laihdun kesällä mökkeillessä (en nyt kuitenkaan normaalipainoiseksi).
Ulkoilen ympäri vuoden säästä riippumatta.
Liikkuminen ja ulkoilu on suuri syy olla pitämättä lämmöstä. On vaan liian kuuma liikkua. Juokseminen ahdistaa jo +20:ssa. Ei vaan jaksa. Lempilenkkisääni on tuulinen tihkusade, ei ole liian hiki.
Olen myös huono nukkuja ja kun yöt on kuumia ja valoisia niin nukkuminen on vaikeaa ja olen päivisin väsynyt.
En vihaa kesää, helteitä kyllä. Olen vaan energisempi syksyisin ja talvisin.
Helteestä en pitänyt hoikkanakaan ja nyt 25 kg ylipainoisena toukokuun lämpökin tuntuu tukalalta. Hikoilen hirveästi ja peittävä vaatetus pahentaa asiaa. Kesä on silti suosikkivuodenaikani.
Tässä syitä miksi en pidä kesästä.
-Saan pisamia (yök)
-Hikoilen kaiken aikaa
-Ahdistun kuumasta ilmasta(pyörryttää,oksettaa jne)
-ÖTÖKÄT!!!!!(varsinkin paarmat joita on meillä paljon kiitos naapurin tilan jossa on lehmiä ja hevosia)
- Joutuu kulkemaan aurinkolasit päässä kaiken aikaa(tulee silmät ja pää kipeäksi auringon valosta)
-Se ainainen aurinkorasvan kanssa pelleily(kaikki paikat on ihan limasia ja lapset ällöttäviä kun kaikki hiekka ja paska jää niihin kiinni :(
Olen kaiken kaikkiaan aina ollut talvi ihminen. Ja aion valittaa ja kitistä FB:ssä koko kesän näistä ällöttävistä helteistä koska hehkutin koko talven pakkasen ihanuutta. Teillä kesän rakastajilla ei ole oikeutta narista kun mittari näyttää +36 koska tehän NIIN RAKASTATTE KESÄÄ!!!
Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??
tummat verhot + sälekaihtimet (ehkä jopa pimennysverhot) ja/tai sellainen unimaski. Testattu ja todettu toimiviksi.
Hyttysverkko tuuletusikkunassa autaa ötököihin, tosin kaikkiin ikkunoihin ei verkkoa ole mahdollista laittaa.
Eihän Suomessa edes ole paljon ötököitä. Jopa maalla saa oleskella melkoisen rauhassa. Kaupungissa näkee tuurilla perhosia ja kärpäsiä. Enemmän ötököitä on ihan siellä kotona sisälläkin kuten sokeritoukat.
Älkää menkö kosteaan metsään tai leppäpusikoihin niin ihan rauhassa saa olla.
mutta en HELTEISTÄ!! tuntuu ettei riitä happea, hiki valuu, päätä särkee, naama punottaa kuin paloauto, oksettaa. ja sitten vielä kun on pieni lapsi tai vauva, niin sen kanssa ei sitten mihinkään voi lähteä vasta kuin myöhään illalla kun saa vaunuissa tai autossa lämpöhalvauksen. mutta jos olisi semmoinen mukava kesä, max. +25 astetta niin johan voisi nauttia.
minä haluaisin kysyä, että miksi oi miksi jotkut ihmiset pystyy olemaan koko päivän rannalla, terassilla ja muissa menoissa, vaikka mittari näyttää +35 astetta, ja nämä ihmiset ei ole yhtään hikisiä tai punaisia tai muutenkaan tuskaisia? MIKSI? epäreilua!! ja minä en ole sitten yhtään lihava, että ei johdu minun tuskat ylipainosta eikä ole muitakaan sairauksia.
Eihän Suomessa edes ole paljon ötököitä. Jopa maalla saa oleskella melkoisen rauhassa. Kaupungissa näkee tuurilla perhosia ja kärpäsiä. Enemmän ötököitä on ihan siellä kotona sisälläkin kuten sokeritoukat. Älkää menkö kosteaan metsään tai leppäpusikoihin niin ihan rauhassa saa olla.
jo yksi lapsi astunut ampparin päälle ja tuntuu niitä kovasti tuolla pörräävän. Samoin kaikenlaista muutakin. Juu, lapsellisesti pelkään ampiaisia...
Kysy niiltä työkavereilta jos haluat lisätietoja, en osaa tuota sen tarkemmin selittää.