Mitä mieltä kummeista, jotka eivät ostaneet kummilapselleen lahjaa saati edes korttia lähettäneet?
Kommentit (10)
Tosin olemme sitä mieltä, ettei kummien tehtävä ole lapselle lahjoja ostella vaan olla lapsen aikuinen ystävä ja kasvattaa lasta kristilliseen uskoon. Olisin kuitenkin toivonut tältä yhdeltä kummilta edes joulukorttia/puhelinsoittoa (tosin lapsemme on vielä vauva eli ei itse olisi voinut puhelimessa puhua) joka kertoisi, että kummi välittää lapsesta. Mutta ei.
kummien tärkein tehtävä lienee ihan jotain muuta. oon sitä mieltä, että jos synttäreillä muistaa, se riittää vallan mainiosti!
ja lapsosia usieta joita muistaa, ehkäpä rahat tiukilla, ehkäpä välinne ovat viilenneet.
Olis yksinkertaisinta kun kummit muistaisi syntymäpäivisin lahjalla ja muutoin jotenkin muuten...oikeasti kun jollain voi olla läheisiä sukulaislapsia ties kuinka monta, omia lisäksi ja vielä lupautunut kummiksi miljardille...että kyllä siihen aikasta paljolti rahaa saa kulumaan....ja jostain se joulukin pitäisi raapia kasaan ja laskut maksaa...
kuulumiset ja peuhasi lapsen 1,5 v kanssa pari tuntia. Oli paras mahdollinen joululahja mielestäni.
miks pitää olla noin monta kummia
itse olen yhden lapsen sylikummi ja yhden viides kummi, no enpä oo tätä tyttöä paljon muistanut, jonka viides kummi olen
siksikö että saa monta lahjaa aina??
meidän pojan yks kummi ei laittanut lahjaa eikä korttia mutta mitä sitten? pitäiskö nyt " irtisanoa" kummius kun kehtas tehdä noin törkeän tempun? voi erkki teijän kanssa!
kuuluu. mitään ei ole kuulunut kohta 5 vuoteen.
että näin törkee kummi olen.
Tarkkuutta ihmiset kummien valintaan!
sitten ja muistanut lasta viimeksi 2 vuotta sitten jouluna. Kyseessä on entinen paras ystäväni aiemmalta asuinpaikkakunnaltani. Hän halusi itse väenvängällä kummiksi. Olen ratkaissut asian siten, että lapsen ollessa 2v, hänelle lisättiin yksi kummi. Oli kaunis seremonia, ja kummi on tytölle todella läheinen ja rakas. Tälle piittaamattomalle kummille lähetin jouluksi kauniin valokuvan tytöstä, sekä hänen taiteilemansa kortin. Ei mitään kuulunut, ei edes tekstiviestiä. On mielestäni jo aika paksua.
Tarkoitan kummien valintaa.