Paksut pohkeet ei tuu ohuemmiksi laihduttamallakaan.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös ollut paksupohkeinen aina, vaikka olen 166cm ja 50 kg. Ja nyt tarkoitan TODELLA paksuja pohkeita. Pohkeitteni ympärysmitta on paksuimmasta kohdasta 41 cm. Joskus nuorempana kehtasin pitää kesällä sortseja, mutta sitten kun menin naimisiin niin mieheni sanoi, että ihmiset tuijottavat pohkeitani, koska ne ovat huomiotaherättävän paksut ja kehotti minua siirtymään pitkiin housuihin. Niin toki teinkin. Yllättävää kyllä, en koskaan saanut muilta kuin omalta mieheltäni negatiivista palautetta pohkeistani - (jos en kehujakaan).
On mulla sitten mahtava hauis kun äskettäin puoliso mittasi. Oli tuon 41cm vaikka en ole pullistellut enkä treenannut, töissä on kehittynyt. m. 182/87
Vierailija kirjoitti:
Mikä
ihme on pyöreä lihastyyppi? Kun paino on riittävän matala niin varmasti pohkeet pienenee. Laihduttakaa ryhävalasta
Olen eri, mutta se on ihan nimensä mukaisesti pyöreä. Tällä hetkellä mulla pohkeissa toki on ylimääräistä rasvaakin, mutta laihana ollessanikin mulla oli pohkeissa erottuvat pyöreät lihakset. Valitettavasti lapseni perivät ne myös, eli heillä ei ole koskaan ollut sellaisia hoikille lapsille tyypillisiä rimppakinttuja, vaan pohkeet ovat aina olleet pyöreät. Kai ne täydellisellä liikkumattomuudella saisi kutistettua, mutta en ole viitsinyt sitä kokeilla.
Geneettisesti erilaiset lihastyypit vaikuttavat myös lihasten kokoon. Paksupohkeisilla on tyypillisesti enemmän nopeasti supistuvia lihassoluja, jotka tuottavat paljon voimaa, mutta väsyvät nopeammin kuin kestävyysurheilijoiden hitaasti supistuvat lihassolut.
https://www.smartersweat.com/blog/the-real-difference-between-slow-twit…
The Real Difference Between Slow-Twitch vs. Fast-Twitch Muscle Fibers [and Why It Matters]
Vierailija kirjoitti:
Mikä
ihme on pyöreä lihastyyppi? Kun paino on riittävän matala niin varmasti pohkeet pienenee. Laihduttakaa ryhävalasta
Milloin ryhävalaat ovat olleet 44-kiloisia? Onko sulla ymmärryksessä enemmänkin aukkoja?
Vierailija kirjoitti:
Nyt lihomisen myötä vielä paksummat, mutta hoikassakin kunnossa isot.
Mutta kesällä päivetys vähän parantaa ulkonäköä ja päivettyneet kintut paremman näköiset kuin valkoiset.
Miten tämä väritys liittyy AP:n kommenttiin..
Olkoo vaikka Trummpijalat
Vierailija kirjoitti:
Se on se pohjelihas toisilla luontaisesti isompi. Itselläkin paksut pohkeet. Ne saa hoikemmiksi, jos niitä ei käytä. silloin pohjelihaksin alkaa surkastua, mutta en suosittele :D
Pyörätuoli voisi auttaa tuossa pohkeiden pienentämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut tosi paksut pohkeet, silloinkin kun olin tosi hoikka. Olen lyhyt, 158cm, ja lyhyet jalathan ovat useammin paksut. Joskus 16-18-vuotiaana painoin vajaa 50kg ja silloinkaan ei meinannut löytyä saappaita kun kiristivät pohkeista. Nyt lihoneena ei mitään toivoa. Yhdet ihanat nilkkuritkin ovat jääneet käyttämättä kun ovat italialaista mitoitusta ja tosi kiristävät nilkasta.
Taitaa olla asia, jolle ei oikein voi mitään.
Niin lienee, ja joskus käy toisinkin päin. Kerran bussissa istui vastapäätä varmaan satakiloinen naishenkilö, jolla oli sääret kuin huippumissillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun jännität pohjelihakset, jääkö niiden päälle vielä löysää? Itselläni juokseminen on pitänyt huolen siitä, että kaikki läski pohkeista on hävinnyt. Tosin juokseminen voi myös kasvattaa pohjelihaksia, joten tarkkana saa olla, jos ei halua itselleen isoja pohkeita (minulle se ei ole olennainen asia).
Onko tuo löysyys pohkeissa muka normaali juttu? Itse olen ylipainoinen, erityisesti keskivartalolta ja reisistä, ja myös pohkeet ovat paksut, mutta ei ne ole kyllä yhtään löysät tai pehmeät kuten läski reisissä tai vatsassa on. Epäilen vain pohkeen lihasten olevan lyhyet tai muodon olevan muuten erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Baarissa on tullut bodarit pyytelemään kanssaan treenaamaan ja joskus on joku alkanut jopa sivelemään paksuja pohkeitani. Monet miehet tykkää. Sama vahvojen pakaroiden suhteen :D
Kyllä, mies tykkää. Runojakin uhkeille pohkeille.
Olen jumalauta laihtunut 28 kg ja vyötäröstä on lähtenyt 25 cm, pohkeista ei senttiäkään! Joten voisitko pitää suusi kiinni!!
...paksuntamaan pohkeita. Rasva ei häviä lihaksen ympäriltä, vaikka lihasta käyttää.