Apua kaivataan
Loppuuko liman tulo silloin kun tulee raskaaksi?
Elikkä siis mulla alkaa tulla limaa uvulaation aikaan ja sitten kestää kuukautisiin asti, nyt liman tulo on loppu vaikka kuukautisten pitäisi alkaa vasta ens vuon puolella =).
Mahdollisuuksia ois, kun kerran kumipoika jäi välistä pois
Kommentit (7)
Minä olen ymmärtänyt että se loppuu jos ei ole raskaana, ja jatkuu jos on raskaana. Mutta en kyllä ole ihan satavarma.
En osaa myöskään auttaa. Itsekin olen lima-asioiya miettinyt. Edellisistä raskauksista en muista että limaa olisisen kummemmin tullut vaikka plussasin. Nyt yritetään raskautta ja pohdin tässä alkaako se liman tulo just ovulaation aikaan vai jo aijemmin... Toivottavasti sulla nyt tärppäs!
en minäkään varmaan osaa auttaa... mutta omalla kohdalla näin: ennen ovulaatiota viikko limaa ja sit ns. ovis limat ja sitten " kuivakausi" joka kesti vain kaksi päivää. ja sen jälkeen ollut todella runsasta limaa(kirkasta...ei mitenkään vaikuta että olisi tulehdusta). Tuskin olen raskaanakaan, kun tätioireet saapuivat piinaamaan ja häiritsemään yöuntani :( no sen näkee sitten huomenna.
En tiedä onko näillä limoilla yhteys siihen, kun join tämän kierron ajan greippimehua...
Siis pitäisi loppua ja tulla ns.kuivakausi ennen menkkoja. Itsellä tämä ainakin pitänyt paikkansa. Jos limantulo jatkuu niin on raskaana. Itsellä myös ollut näin.
Perhesuunnittelun sivuilla aiheesta kohdassa ovulaation tunnistaminen.
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis
.. että jos pitäis olla oviksen ja kuukautisten alun välillä viikon kuivakausi niin miksiköhän mulla sitten noin viikko ennen menkkoja alkaa limainen tuhruvuoto joka muuttuu menkoiksi (niukat ja kesti vain 2 päivää). Eli toisin sanoen mulla ei ole kuivaa kautta ollenkaan. Tai viimeksi ei ainakaan ollut..?? Onko kellään tähän mitään ideaa että miksi näin?
Kuukautisten jälkeen seuraa noin 2-3 päivän kuiva kausi. Vuotoa ei ole tai sitten sitä on niukasti. Sitten valkovuoto alkaa muuttua noin 6 pv ennen ovulaatiota. Vuoto muuttuu maitomaisemmaksi ja venyvämmäksi. Lima voi olla selkeää, valkoista, mutta myös punertavaa. Limaa kokeillaan koskettamalla emättimen suuta - emätin itsessään on AINA kostea.
Joillakin naisilla limaa ei juuri esiinny paljonkaan. Tai heillä on kyllä sitä, mutta sitä voi esiintyä hyvin lyhyen aikaa! Siksi tilannetta tulisi tarkkailla päivittäin. Aamut n. 2-3 tuntia ylösnousun jälkeen ovat parhaimpia tarkkailuhetkiä. Niillä naisilla, joilla näkyvää limaa tuntuu olevan vähän, voivat yrittää tutkia, tuntuvatko he kosteammilta kuin tavallisesti. Liman voi nimittäin tuntea, kun se " virtaa" emättimestä alaspäin ulos.
Ovulaatiolimaa voi edeltää ns. limatulppa, mikä tarkoittaa että kohdunsuulta irtoaa " klimppi" , kun ovulaatio lähestyy. Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman VIIMEISENÄ päivänä, joten ovulaatiota seuraa heti kuiva kausi. Eli vasta jälkeenpäin voi sanoa koska ovulaatio oli. Valkovuoto lopahtaa heti ovulaation mentyä ohi ja lisääntyy taas ennen kuukautisia.
pitää vaan näköjään itekseen arvuutella mahdollisuuksia.