Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idoli-kisan Katri loistaa tietämyksellään...

Vierailija
27.12.2005 |

(Aamulehdessä oli lainaus Katrin sanomisista.) Siltä kysyttiin, että milloin Suomi itsenäistyi niin se ei tiennyt, veikkasi, että nelkyt jotain???? Miten voi ihminen päästä peruskoulusta läpi ilman, että tietää Suomen itsenäistymisvuoden????

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain me rumat ja epäsuositut oikeasti opiskelimme koulussa jotakin? :D

Vierailija
2/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin moni ei myöskään ole kuullut että sotia käytiin enemmän kuin yksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE on suloinen tyttö. Tuo kysymys olisi meille vähän vanhemmille helppo, mutta olisitteko itsekään tienneet alta 20 v. tuota vastausta? Siis ihan varmasti? Ette välttämättä.

Niin, että annetaan nyt kivan Katrin olla. Sillä on lahjakkuuksia muualla kuin historianopinnoissa.

Vierailija
4/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suomi kävi useita sotia toisen maailmansodan aikana...

Vierailija
5/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

SE on suloinen tyttö. Tuo kysymys olisi meille vähän vanhemmille helppo, mutta olisitteko itsekään tienneet alta 20 v. tuota vastausta? Siis ihan varmasti? Ette välttämättä.

Niin, että annetaan nyt kivan Katrin olla. Sillä on lahjakkuuksia muualla kuin historianopinnoissa.

Mutta se johtuu siitä, että mieheni on historiahullu. Hänelle historia on harrastuksista se ehdoton ykkönen ja lapsiraukkamme varmasti kuvittelevat, että kaikkien maailman ihmisten on tiedettävä juuri nämä asiat, koska meilläkin tiedetään =)

Lapseni eivät välttämättä tietäisi mitään erikoisalasta, josta joku idols-katri perheineen ovat selvillä. Ja se varmasti hämmästyttäisi idols-katria ja hänen perhettään.

Vierailija
6/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siihen mennessä pitäisi olla peruskoulu käytynä ja jonkinlainen yleissivistys saavutettuna.

Vierailija
7/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu B32, vasemmassa alakulmassa.

Vierailija
8/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vaan ei ole kyseessä mikään erikoisala.

Vierailija
9/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Itsekin inhosin historiaa peruskoulussa. Vasta yliopistossa aloin kiinnostua. Että olisin saattanut ehkä itsekin vastata väärin tuohon kysymykseen ja mitattu älykkyysosamääräni on kuitenkin 132.

Yhdestä kysymyksestä ei voi tehdä yleistävää johtopäätöstä Katrin älykkyydestä.

Eli lopettakaa jo.

Vierailija
10/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt puhutaankin yleissivistyksen perusasioista, mitä se likka on tehnyt koulussa? Miten se on ylipäänsä päässyt historiankokeista läpi?

Vierailija
11/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tässä vaan ei ole kyseessä mikään erikoisala.

Kaikkia se ei kiinnosta niin paljon, että pistäisi tuollaiset päivämäärät mieleen.

Vierailija
12/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun päähäni ei mahdu, että miten joku on voinut missata tuollaisen tiedon koulussa? Mun kouluaikana tuo oli kuitenkin yhtä perustavanlaatuista tietämystä kuin vaikka mikä on Suomen pääkaupunki tai mikä on aakkosten eka kirjain...

Vierailija
13/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka alalta pitää perusasiat tietää, ei kaikkia biologiakaan kiinnosta ja silti jokaisen pitäisi tietää miten lapsia tehdään.

Vierailija
14/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän asian ja se on koulussakin kerrottu, mutten muista sitä kouluajoiltani vaan ihan muista yhteyksistä. Ja epäilen aika monen muunkin tietävän tämän ja monta muutakin asiaa siksi, että ovat muualta sen oppineet.

Vierailija:

Kun mun päähäni ei mahdu, että miten joku on voinut missata tuollaisen tiedon koulussa? Mun kouluaikana tuo oli kuitenkin yhtä perustavanlaatuista tietämystä kuin vaikka mikä on Suomen pääkaupunki tai mikä on aakkosten eka kirjain...

Vierailija
15/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt PERUSKOULUN läpi käyneen tulisi tietää oman kotimaansa itsenäistymisvuosi!

Vierailija
16/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yleistietoa.

oman maan perushistorian tuntemus on aivan perusasioita, ja itsenäistymisvuosi nyt pitäisi osata unissaankin.

Vierailija
17/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyiedän paljonko on 2 + 2

yleistietoa, ei erikoisalaa.

Vierailija
18/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ai että, ajatelkaa, ei tiennyt Suomen itsenäistymisvuotta!! Hui kamalaa! Ei sillä kyllä varmaan ole sit edes ihmisarvoa! Kattokaa, kyllä kuuluu yleissivistykseen! Minäkin olen niin pirun hyvä, olisin tiennyt tämän asian jo 2-vuotiaana, jos olis joku fiksu ymmärtänyt kysyä."

Onko mukavaa luulla nyt itseä fiksummaksi? Toisen haukkuminen on sitten hieno asia, vai mitä? Tuntuu heti, että olisi ikään kuin paremmassa kastissa itse.

Minä häpeän teitä " tietäjät" . Kasvattakaa sitä sydämen sivistystä. Sitä on Katrilla paljon enemmän kuin teillä ja se on maailmassa oikeasti tärkeää.

Vierailija
19/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan yleistietoa.

oman maan perushistorian tuntemus on aivan perusasioita, ja itsenäistymisvuosi nyt pitäisi osata unissaankin.

Ja älkää nyt käsittäkö väärin, minun mielestäni suomalaisen toki kuuluisi tietää itsenäistymisvuosi - jopa päivämäärä - mutta jos joku ei sitä tiedä, en pidä häntä huonona ihmisenä sen takia.

Vierailija
20/36 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mies