Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta synnytyksen jälkeisistä kuukausista ja utopistisista pelkotiloista??!!

Vierailija
26.12.2005 |

Olen alkanut pelkäämään erilaisia sairauksia ja oireilen sen mukaan hyvin epämääräisesti. Jos menisin lääkärille en edes osaisi kuvailla vaivojani ja kolotuksiani. Pelkään, että lapsilleni sattuu jotain tai muille läheisilleni. Pelkään kuolemaa. Pelkään tapaturmia. Kaikkea. Tämä on ihan kauheaa ja rajoittaa nauttimista lapsistani.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä helpottaa myös heti, kun tiedän, että en ole yksin näine " entä jos" ajatuksineni.

Vierailija
22/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta neuvolassa.

Jos kaipaat saman kokeneita äitejä, niitä löytyy täältä http://www.aima.fi Äimällä on myös kaikille avoin keskustelufoorumi täällä http://groups.msn.com/AIMA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niiin että nämä pelkotilat ovat masennusta? Itse en koe olevani masentunut, vaikka jos tarkemmin ajatellaan. Miehen kanssa ollut raskasta, läheisen kuolema, yms. Miksei tuollaiset asiat masentaisi, varsinkin kun ei pääse puhumaan kellekkään varsinaisesti.

Vierailija
24/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisimmän lapsen menetyksen jälkeen.

Lapsi kuoli kohtuun traumaattisesti.

Tilanne tuli niin ennalta arvaamattomasti ja yht´äkkiä.

Tänään kaikki hyvin--huomenna kaikki menetetty.

Sen jälkeen olen myös kärsinyt erinlaisista pelkotiloista... esim. pelkään jotain kamalaa sattuvan olemassa oleville lapsilleni. Tai läheisilleni jne..

Olen ylihuolehtiva...näen vaaranpaikkoja jokapuolella.

Pelkään heidän jäävän auton alle, hukkuvan virtaan, joutuvan pedofiilin kynsiin, joutuvan mihin tahansa onnettomuuden jne...

pahimmillaan oli näin...

ITSE uskon omalla kohdallani trauman aiheuttaneen nämä pelkotilat. Nyt on kulunut

aikaa tapahtuneesta ja huomaan palautuvani pikkuhiljaa " normaalimmaksi.

Minulle sanoi eräs näin.

" Pitää luottaa, että kyllä elämä kantaa sittenkin" ...

Itse olen puhunut parhaiden ystävieni kanssa näistä.

olen huomannut sen helpottavan ja todennut

Kyllähän jonkinlainen pelkotila" lasten hyvinvoinnista on ihan luonnon rakentamaa järjestelmää - Luontoäiti herättelee meitähuolehtimaanlapsistamme.

Raja kai menee siinä, että jos tämä mekanismi alkaa liikaa hallita elämäämme ja olemme kuin itsemme vankeja.

Silloin ei enää ole hyvä olla ja uskon silloin olevan paikallaan avun hakeminen jostain.

Vierailija
25/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, koska minäkään en ole mitenkään masentunut. Näm pelot tuntuvat olevan enemmän hormonaalisia.

Vierailija
26/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis koskaan aiemmin ole kärsinyt mistään psyykkisistä ongelmista, enkä silloin synnytyksen jälkeenkään olisi lähtenyt kirveelläkään minnekään psykologille. Suutuin ja loukkaannuin TOSI pahasti, jos mieheni edes ehdotti sellaista! En siis mennyt minnekään hoitoon, mutta ensimmäinen vauvavuosi oli todella raskas. Pelkäsin tuota samaa huostaanottoa kuin joku aiempi kirjoittajakin niin järjettömästi, etten uskaltanut edes väsyneenä itkuisen vauvan kanssa tavata ketään ulkopuolisia. Pelkäsin myös matkustamista aivan kamalasti ja näin kamalia painajaisia, joissa vauvani oli kadonnut ja etsin sitä kaikkialta. Pelkäsin myös vauvan sairastumista, näkökyvyn menettämistä, allergioita aivan mielettömästi...Onneksi meni kuitenkin ohi ja toisen lapsen kohdalla tilanne ei toistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme