TOUKOkuiset joulukuun viimeiseen viikkoon
Kommentit (93)
Vastaanpa tähän kysymykseen että kauanko on oltu yhdessä. No olen virallisesti eronnut noin kuukausi sitten kahdeksan vuotta kestäneestä suhteesta, joka oli yhtä tappelua ja jahkailua. Tapasin nykyisen mieheni reilu puoli vuotta sitten ja se aika ollaan oltu yhdessä melkein joka päivä. Aluksi piti olla vain ystäviä, kunnes yksi päivä molemmat huomattiin, että miksi on aina niin kamala ikävä. Sitten lapsi ilmoitti itsestään. No eihän se ollut ihan suunnitelmissa, mutta erittäin iloinen yllätys molemmille. Nyt kun olemme olleet virallisesti kuukauden niin ei ole ollut sellaista päivää että olisi ollut huolia tai tarvinnut tapella, niin kuin edellisessä. Sitä vain huomasi että rakkaus on nenän edessä. Miehenikin erosi syksyllä ja on ennestään hänellä kolme lasta. Nyt rakennamme taloa johon pääsemme muuttamaan kahdenkuukauden päästä. Eikä tämä ole enää mitään ihastusta..
Heidi 17+3
Miehen kanssa tuli 10 v. täyteen viime syksynä. Lapsiluvun ollaan ajateltu jäävän kahteen, mutta kumasti aina välillä se kolmaskin ilmestyy toiveena keskusteluun.
Just nyt kuitenkin toivon, että mieheni sairaus viimein ratkeaa ja että ylipäätään saan pitää hänetkin luonamme vielä pitkään :(
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 6½ vuotta. Ja esikoinen kyllä laitettiin aluille aika nopeasti. Suunnilleen puolivuotta tapaamisesta :) Naimisissa ei olla, mutta kyllähän tuo on kosinut. En ainakaan nyt odottaessa kyllä jaksa ruveta häitä järkkäämään.
Yhdessä ollaan oltu 7½ vuotta, naimisissa 4 vuotta ja esikoinen 13 kk.
Kaikki pitäisi olla kunnossa, löyty tarvittavat " osat" Viikoissa pientä heittoa, mutta laskettu ei muutu. Kyllä on helpottunut olo! Sukupuolikin selvisi ;)
Nalluri ja ötökkä 19+6
Vastataan nyt ensiks tohon galluppiin...elikkä meillä siis ensimmäinen ja ei tietoa tuleeko enempää...Tää esikko antoi odottaa itseään vuoden ja just kun edessä ois ollu clomit + inssit, tärppäskin luomukierrosta
:-)) En siis tiedä minkälaiseen rumpaan sitä sitten joutuis, jos käydään toista tekemään...toisaalta oon vakaasti päättänyt, että pillereihin en enää koske (e-pillereihin)! Katsotaan mitä luonto tarjoaa ;-)
Ja sitten toinen galluppi: Meillä tulee keväällä 9-vuotta seurustelun alkamisesta täyteen ja naimisissa ollaan oltu vuodesta -03.
Sitten piti kysyä teiltä tosta magnesiumista...Auttaako se siis noihin väsyneisiin jalkoihin?? Miulla ei vedä suonta, mutta jalat tarkemmin pohkeet tuntuu hirmu väsyneiltä jo aamusta....Syön jo nyt monivitamiini tabletteja ja niissä on magnesiumia, joten uskaltaako erikseen niitä käydä syömään??
Täällä on hirmu moni käynyt rakenne ultrassa ja onneksi olkoon hyvistä kuulumisista!! Miulla ei sitä rakenne ultraa olekaan, kun kävin siinä np-ultrassa...Enkä nyt sitten raaski pulittaa yksityiselle niitä rahoja! En siis tiedä kumpi on tulossa...pojasta olen nähnyt unta, mutta kaikki sukulaiset tuntuu tietävän tulokkaan olevan tyttö :-0 Mistähän ne senkin näkee....No ihan sama, kunhan on terve!!
Miekin laitan gallupin: kuinka moni on käynyt vain np-ultrassa?
JJ-82 rv22+1
Mutta ihan ensin nallurille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Mullekin tuli silloin ennen sitä ultraa ihan sellainen olo, että siellä ei ole kaikki hyvin mutta oli sitten kuitenkin =)
Ja pam-pu-la, toivotaan ettei mieheltäsi löydy mitään vakavaa! Mutta onneksi pääsee tutkimuksiin kuitenkin!
Sitten siihen toiseen galluppiin... meillä tulee miehen kanssa seurustelua täyteen kaksi vuotta helmikuun 13. Tavattiin itseasiassa perjantai 13. ja ystävänpäivän välisenä yönä =D ja virallisesti oli kyllä kello varmaan jo ystävänpäivän puolella. Tuntui alkuun hurjalta sattumalta kun tapasin nimittäin exänikin perjantai 13... tosin se oli pitkäperjantai niin suhde oli kyllä alkujaankin jo tuhoon tuomittu =D
Ja magnesiumista joku kysyi... en osaa tosiaan vielä sanoa onko auttanut kun vasta aloitin. Mähän syön sitä niihin rytmihäiriöihin, mutta jos tosiaan auttaisi myös noihin väsyneisiin jalkoihin. Mutta syön siis myös multitabs spacial 2+ -vitamiinia missä on magnesiumia, mutta terkka sanoi, että vaikka sitä syö kaksi tablettia niin siitä ei saa riittävästi magnesiumia. Neuvoi sitten ottamaan iltaisin n. tunti ennen nukkumaan menoa vielä puolikkaan tabletin Emgesania joka on siis sitä magnesiumia. Eli huoletta voi syödä vaikka monivitamiinia syökin. Mäkin kun sitä multitabsia otan yhden aamulla ja toisen illalla. Ja raudan kanssa teen samoin kun magnesiumin, että syön lisärautaa vielä lisäksi. Tosin nyt enää vain joka toinen päivä.
Olin äsken vanhemmillani kun isoveljen kahden kuukauden ikäinen tytär oli siellä hoidossa. Kyllä oli taas touhua ja tohinaa pienen ympärillä. Tätikin sai muutaman ihanan hymyn jo :)
[color=red]pikku-milli & paco 23+0[/color]
vielä unohdin sen, että miehen kanssa tosiaan tulee se kaksi vuotta täyteen... mutta ei olla kihloissa. Yhdessä ollaan asuttu melkein puolitoista vuotta
Syön itsekin noita samoja vitamiineja ja sain tällä viikolla ne rautatabletit...En sitten terkalta kysynyt miten vitamiinit ja rautatabletit kannattas ottaa, mutta pienensin itse vitamiini annoksen yhteen tablettiin...Eli otan vitamiini- ja rautatabletin aamulla! hankalaa se on, kun sen rautatabletin kanssa ei sais ottaa maito eikä viljatuotteita...Niin otan ne tabletit mehun kanssa ja syön aamupalan sitten vähän ajan päästä!
En sitten tiedä kuinka pitkä siinä pitäs olla se väli??? Pitäskö sitten edelleen ottaa kaksi vitamiinitablettia ja jaanko ne aamuun ja iltaan?? Millos se rauta ois järkevintä ottaa??? Ja sitten vielä se magnesium???
Aikamoista nappien kanssa pelleilyä ;-)
JJ-82 rv22+1
On kyllä melkoista nappisirkusta =D Mä teen niin, että otan aamulla multitabsin ja joka toinen aamu lisäksi sen raudan. Ja sitten illalla otan toisen multitabsin ja sen magnesiumin. Ai niin iltaisin otan vielä gefilus-kapselin =D josko auttaisi pitämään hiivatulehdukset pois. Ei ainakaan ole ollut sen jälkeen kun niitä aloin syömään.
Ja mun on ainakin pakko turvautua noihin purkista otettaviin vitamiineihin kun en luota, että ruokavalio on riittävän monipuolinen muuten...
Niin ja otan sen kaksi multitabsia sen takia, että silloin siitä tulee se riittävä d-vitamiiniannostus päivälle. Kun yhdellä vaan ei tulisi
Niin ja tervehdys kaikille.
G; lapsiluku: Toinen on nyt tulossa ja olen keskiverrosti ajatellut, että siinä ovat. Aina olen ollut sitä mieltä, että yksi on liian vähän ja kaksi melkein liikaa :). Mutta en kyllä halua puolikastakaan joten se on kaksi.
Tosin Esikon synnyttyä vannoin, että jää ainoaksi. Hemmotellaan oikein prinsessaksi. Esikko on nyt 1v 3kk. Mutta kummasti vaan toinen hiipi mieleen, kun alkujärkytyksestä selvisi. Joten vannomatta paras...
G; kauanko yhdessä: Yhdessä ollaan oltu 5 ja puoli vuotta. Siitä 5 asuttu yhdessä ja reilu vuosi oltu naimisissa.
G; Np-ultra: Me saadaan onneksi myös rakenneultra, kun edellisessä raskaudessa oli verenpaineet koholla ja jotain... Eikä tuo pähkynä ollut np-ultrassa yhteistyökykyinen, joten ei tainnut tulla ihan tarkkoja mittoja. Turvotusta tosin ei ollut. Hyvä niin.
Tuossa nuo pikaisesti. Pitää taas mennä...
Typy ja Pähkynä
..galluppiin vastaan minäkin..yhdessä ollaan oltu avomiehen kaa tammikuussa vuoden ja maaliskuussa vuoden kihloissa. yhteen muutettiin viime vuoden kesäkuussa.
my_selene ja Remppa rv 18+4
G:Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä ikuisuuden ;o) eli 17 vuotta!
Yhdessä olemme asuneet 16 vuotta ja naimisissakin jo 14 vuotta. Edelleen olen mieheeni hyvin rakastunut ja nautin hänen rakkaudestaan. Meille molemmille parisuhteemme on hurjan tärkeä ja pyrimme vaalimaan ja pitämään siitä huolta. Anoppi ja Appi viettivät hiljattain 50 v hääpäiväänsä, joten heihin nähden olemme vasta alkutaipaleella :o)
G: Lapsia meillä on jo 3 ja yllätysvaavia odotetaan syntyväksi toukokuussa -06. Olimme aina puhuneet 3 lapsesta ja kun saimme tuplat 08/95 ajattelimme, että lapsilukumäärä on perheessämme täysi.
Esikoinen syntyi 03/93 eli meillä oli aikas huisketta tuolloin.
Noh..vannomatta siis paras! Olimme kyllä aika sekaisin, kun huomasin olevani raskaana. Kun makustelimme hetken asiaa, tuntui siltä perheeseemme mahtuu vielä yksi lapsi. Ja nyt olemme hurjan onnellisia tästä vatsanvaltaajasta...vaikka raskaus ei näytä sujuvan yhtä vaivattomasti kuin 10 vuotta sitten.
G:Menin yksityiselle NP-ultraan väestäliiton klinikalle. Maksoi KELA-korvausten jälkeen n. 80 e. Kaupunki tarjoaa yhden ultran ja se on rakenneultra..sekin on jo käyty.
Nyt säntään katsomaan pukin tuomaa Pokka Pitää DVD:tä..on muuten tosi hauskaa brittihuumoria.
Mukavaa Uutta Vuotta Kaikille!
Huh huh kun olikin tullut tekstiä sitten eilis illan...Osaan en varmastikaan muista vastata, pahoittelen.
Galluppeihin sen verran että tämä mahassa asustava on tällä hetkellä ainoa, josko sitten kun löydän itselleni rakkauden. Eli siis miestä minulla ei ole, lapsen isä on kesästä jäänyt " suhde " . Harkitustihan emme tätä alkuun laittaneet, mutta sitäkin suuremmalla syyllä odotan tätä ihmettä.
Huomenaamulla pitäisi mennä tekemään kaverin muuttoa, eli minä autonaiseksi. Illaksi ei sen kummempia suunnitelmia, kaverini kanssa puhuttiin leffasta ja ruokailusta jossain kivassa ravintolassa. Voisihan sitä käydä vaikka rakettejakin katsomassa.
Napaan ei kummempia, kovasti odotan maanantain rakenneultraa ja toivon kaiken olevan hyvin. Pelottaa hieman nuo pikku Millin raskausvaivat; olen pari viikkoa jäljessä tunnun saavan kaikki samat kun Millikin...;o) Eli nyt on vuorossa häntäluukipu, joka ei onneksi vielä ole vaikuttanut kävelemiseen.
Minäkin tunnustan olevani addiktoitunut teihin kaikkiin. Olette olleet tällaiselle ensikertalaiselle kaikin tavoin iso apu. Lämmin kiitos teille kaikille olemassaolostanne ja toivon rakkauden täyttämää vuotta 2006!!!
Dolosa ja sintti 19 rv
Gallupeista:
Kolmatta odotetaan,(esikoiset kaksoset) viisi on ollut vuosia haaveissa,katsellaan nyt miten tästä selvitään ;)
Noin seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä,siitä kuusi naimisissa.Esikoiset nyt 6v.
En ole käynyt np-,-enkä rakenneultrassa.Asumme niin pienellä paikkakunnalla,että täällä niitä ei tehdä,joten matkaa noihin tutkimuksiin tulisi n.150km(suuntaansa siis) joten päätimme tälläkertaa jättää ne väliin.
Täytyy myöntää,että täälläkin tämä äiti on melkosen koukussa tähän pinoon,vaikken niin ahkerasti kirjoittelekaan(johtunee siitä ettei muka koskaan ole aikaa kun aina on johonkin kiire!)
Että kiitokset siis teille jotka jaksatte tänne ahkerasti kirjoitella,moneen asiaan olen täältä helpotusta löytänyt!
Tai ihan muuten vain uteliaisuuttani muiden kuulumisia seuraillut.
Jatkakaahan ensi vuonna samaan malliin!
Mukavaa loppuvuotta,ja voimia ja terveyttä Uuteen Vuoteen!
VilleOrvokki,rv tasan 20 !
Gallup vastauksia.. Meille on syntymässä viides lapsi toukokuussa eli ollaan jo suurperhe. Luulenpa että lapsiluku jää tähän, mutta se nähdään, kun iän puolesta on vielä aikaa, koska olen alle kolmekymppinen. Innolla odotamme vauvaa koko perhe :)
Mieheni kanssa yhdessä on oltu kohta 13 vuotta, josta 11 vuotta naimisissa. Tunsimme kyllä jo ennestään, kun olemme olleet samalla luokalla koulussa, mutta silloin emme seurustelleet. Rakkaus syttyi kun tapasimme uudelleen pari vuotta myöhemmin :)
Ja np- ultrassa käytiin sekä rakenneultrassa, kun molemmat tehdään täällä pääkaupunkiseudulla.
Viime viikolla olin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Hb 136, verenpaine tosi alhainen(minulla aina) 98/58 ja ensimmäisen kerran mitattiin kohdunpohjankorkeus, joka oli siis viikolla 20+ 18cm. Masu on tosi iso jo ja alavatsa kipuilee aika ajoin, kun vatsalihakset ja iho venyvät, mutta muuten olo on hyvä. Väsymystä on kyllä edelleen, mutta muuten olen selvinnyt toistaiseksi vielä ilman suurempia vaivoja.
Tännehän onkin tullut paljon parissa päivässä viestejä. Kaikkia en vielä ehtinyt lukeakaan, täytyy palailla kauppareissun jälkeen:)
Masuun ei mitään uutta ja nyt huoli alkaa olla jo todella suuri! Ei liikkeitä edelleenkään, välillä tuntuu, n. kerran päivässä joku pieni elohiiren tapainen juttu, joka voisi olla vauva, mutta varma ei voi olla, niin huonosti tuntuvat.
Näkyiskö jo np-ultrassa jos istukka on edessä? Ekassa raskaudessa istukka oli takana ihan omalla paikallaan, mutta nyt vois selittää sen miksi ei liikkeitä tunnu! Np-ultrassa eivät kyllä mitään istukan sijainnista sanoneet...
Jos ei seuraavalla viikolla edelleenkään tunnu mitään, niin soitan kyllä neuvolaan ja pyydän, että edes sydänäänet kuunneltaisi varmuuden vuoksi!
Galluppeihin sen verran, että miehen kanssa ollaan oltu yhessä 5,5vuotta ja naimisissa 1,5v.
Esikoinen on nyt 1v3kk ja masuvauva siis toinen tulokas. Mitään lapsilukua ei olla suunniteltu, mutta luulenpa, ettei se näihin kahteen jää. 5lasta taitaa kyllä olla molemmille maksimi! Luultavasti kuitenkin seuraaviin tulee enemmän ikäeroa...
Nyt on pakko lähteä kauppaan, mutta jos en enää jaksa palstailemaan, niin oikein mukavaa uutta vuotta kaikille!!!
pricilla 17+4
Jäi viimeksi noihin gallupeihin vastaamatta..:
Toinen lapsi nyt siis tulossa, miehen mielestä lapsiluku on sitten täynnä, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin se vauvakuume iskee =D
Yhteistä taivalta on kertynyt 6 vuotta, yhdessä on asuttu 5vuotta. Eka oltiin vaan sellaisia " tuttuja" ja siitä tutustuttiin enemmän ja enemmän ja yks baari ilta muutti kaiken ;)
Pitäis alkaa vielä tätä huushollia vähän siivoamaan, miehet alkaa illalla laulamaan karaokea..=)
Kristiina 20+3
meillä ei toivottavasti jää lapsiluku tähän yhteen. mies kyllä sanoo aina että katotaan nyt tämän yhden kanssa ja mietitään sitten. minä vaan kun en halua lapsille suurta ikäeroa niin olis jo kiva suunnitella seuraavaa ;) kolme olis ihan kiva määrää, tietty jos luoja niitä meille suo. minulla siskollani on ikäeroa 11 vuotta ja pienenä se tuntui lähinnä siltä että ainut lapsi olen (ei kivaa) nyt sillä ei ole enää tietenkään merkitystä kun molemmat " aikuisia" . ;) siskollekkin eka lapsi 35vuotiaana, mut minäpä pistin kymmenen vuotta paremmaksi. kyllä välillä huomaa että sisko on hiukan katkera kun hänkin haluisi monta lasta mutta vuodet menee liian nopeaa.
gallupkysely: kuinka monta vuotta olette olleet tulevan lapsenne isän kanssa?
ja vastaan itse heti; meille tulee kaksi vuotta ensitapaamisesta tammikuun 23 päivä. ja helmikuun 12 päivä ollaan oltu vuosi kihloissa.
ärsyttää välillä kun sukulaiset ja tutut ihmettelee ja paheksuu sitä kun me niin nopeasti edetään. vaikkei tosiaankaan edetä. meistä vaan tuntu heti alkuun ettei tässä kauaa vetkutella ja olla vaan tapailuasteella. ja hyvin on toiminu. molemmilla pitkä suhde takana, eikä kumpikaan saanu mitään aikaseks. :)
tukivöistä muuten minäkin haluun tietoa ja kokemuksia. selkä välillä niin kipeä että jalat menee alta. kumartelu ym. yhtä tuskaa!
uutta vuotta juhlimme miehen serkun luona, ryyppybileethän ne on mutta en kyllä jää marttyyrinä kotio, menen mukana ja pidän hauskaa. pääseepä ainaskin kotio sitten kun haluaa, ei tarvi taksia varrota kun voi ite ajaa!
ja kaikille oikein hauskaa ja turvallista uutta vuotta!
jipii kohta on vuosi 2006!!!!
meppe81 ja ruoto22rv