TOUKOkuiset joulukuun viimeiseen viikkoon
Kommentit (93)
Pikku-milli; toivottavasti helpottuu vähän.
Muillekin; kiva kuulla et kaikki on hyvin.
Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. ihana pikkuinen jumppas ja vilkutteli. sukupuolesta ei saanu selvää joten pitää odottaa siihen 4d- ultraan. ihan hullua oli kattoa taas vauvaa monitorista ja tuntea liikkeet samaan aikaan. =)
voikaa hyvin, mä hyökkään taas kerran suklaan kimppuun!
my_selene ja Remppa rv 18+
Ihan ensin onnittelut kaikille mukavista ultra-kuulumisista! :)
Pikku-millille tsemppiä; toivottavasti löydät avun magnesiumista ja olo helpottuu! Rytmihäitiöt ei ole kivoja!
Meillä meni joulu ihan rauhallisissa merkeissä. Aattona käytiin aamusta anoppilassa ja ilta oltiin kotona ihan kahdestaan. Joulupäivänä oltiin mun äidillä ja tapanina mun isän luona syömässä. Olin ollut ilmeisen kiltti, koska sain tosi mukavia lahjoja. Parhaana mainittakoon omalta kullalta saatu 90 min. pituinen " Mother-to-be" hoito Helsinki day spa:ssa. Nyt mietin milloin varaan ajan itseni hemmoteluun. Toisaalta tekisi mieli säästää se äitiyslomaan ja varata aika vaikka ekalle äippälomapäivälle. :) Prinsessakin sai oman paketin äidiltäni. On tosin hyvin unisex värinen koska ei olla kerrottu että tiedetään sukupuoli.
Eilen oli neuvola ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Vauva liikkui kovasti ja syke oli 157-164. Verenpaineet taas alhaalla 90/66 ja hemppa 114 joten raudan syöntiä jatketaan. Masu oli kasvanut kivasti ja kohdunpohjan korkeus oli nyt 21 cm. Painoakin oli tullut lisää pari kiloa edelliseen mittaukseen, joten on tainnut tuo joulu tehdä tehtävänsä. ;)
Mulla vielä tämä viikko lomaa ja ajattelinkin ottaa sen ihan rentoutumisen kannalta. Yritän ulkoilla nyt mahdollisimman paljon, kun tämä lumi on täällä etelässä niin harvinaista herkkua.
Mukavaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille toukoisille!
Emmi ja prinsessa 22+4
Mies sitten lähti joku aika sitten iltavuoroon ja pojan kanssa saimme neuvolan melkein kunnialla läpi. Neuvolan täti kuunteli sydän äänet ja kertoi pojalle että nyt kuunnellaan äidin mahasta miten se vauva siellä voi. Poika kun kuuli sanan vauva ja äitin maha alkoi huutaa minä kiltti ihana äitin vauva... Sitten pitikin äitiä puhaltaa ja halata kun äitin mahasta kuului ihme ääntä ja poika luuli että mua sattui. Suloinen pikku mies!!!
Neuvola kuulumisia: Kaik ok. Vauva ilmeisesti nukkui kun sydän äänet olivat luokkaa 130-140 ja normaalisti 160
Paperit saatu ja ne ajattelin täytellä vasta helmikuussa ja viedä sitten. Eli ajoitan mahdollisimman myöhään tuon viennin jos sattuisi olla sitten jo se uusi äitiyspakkaus. Tosin ei vanhassakaan mitään vikaa ole...
Tammikuussa olisi neuvola seuraavan kerran kuten myös läkäri käynti jossa kurkataan massuun ultralla. Meillä vain niin ikävä vanha setä ultraajana ettei suostu puhuu mitään eikä vastaa kysymyksiin. Suhisee vain jos siltä jotain kysyy. Helmikuulle olisi sit aika sokerirasitukseen.
Tälläistä tänne...
Amina76 ja viikot 22+ 2
On aina niin kiva lukea noita hyviä ultrakuulumisia =)
Amina, mä saan KELAn paperit ensi viikolla ja aion sitten taas pistää ne mahdollisimman aikaisin liikenteeseen, etten vaan sais sitä uutta pakkausta =D Vaikka todennäköisesti joka tapauksessa saisinkin tämän vanhan. Siihen uuten kun tosiaan tulee se kestovaippa ja mulla ei ole mitään mielenkiintoa lähteä kokeilemaan kestoilua niin mielummin otan pakkauksen mistä kaikesta on itselle hyötyä :) Näin meillä
Pikku-milli: Mulla on kanssa rytmihäiriöitä. Välillä tuntuu että sydän muljahtelee rinnassa ja välillä tuntuu ihan kuin se normaalin lyömisen sijasta tärisis. Yleensä tulee hetken heikotus ja huono olo sillon. Joka päivä useaan otteeseen tulee rytmihäiriöitä. Onneks lähes kokonaan aina loppuu kun vauva syntyy... Nyt saan vuoden alusta sen seurantalaitteen, mikä ainakin vuorokauden rekisteröi sydämen toimintaa ja sitte katotaan minkä laatusia nää pumppuongelmat on :)
Me käytiin tänään tyttöjen kanssa uimahallissa. Kiva oli loikoilla lasten kahluualtaassa ja kattella kun noi touhusivat ja viihty niin hyvin :) Kuopuskin oppi sukeltamaan paremmin. Ennen vähän vaan kasto naamaa, mutta nyt laski mahalleen vesiliukumäestä veden alle ja muutenkin meni makoilemaan altaan pohjaan.
Huomena olis sitte se rakenneultra *jännittää* ja vasta neljältä! Pakko oli ottaa mahdollisimman myöhänen aika, kun ukko joutuu tulee töistä lapsenvahdiks. Meillä ei siis mies pääse tähänkään ultraan mukaan, mutta saanpahan sillä verukkeella aina paljon kuvia, kun sanon, että pitää miehelle viedä näytille ;) Toivottavasti ötökällä on kaikki hyvin ja se toinen munuainenkin löytyy.
Täytyy lähteä siivoomaan, illalla tulee vieraita välimallin synttäreille, nyt kun nää alkaa olla terveenäkin taas...
Nalluri ja ötökkä 19+5
Joulu sitten vietetty ja pian onkin uusi vuosi. Vietetään sitä ihan kotosalla.
Ollaan oltu nyt kaikki kipeinä. Kuumetta ei ole ollut, mutta nuhaa ja yskää. Esikoisella oli kyllä yhtenä iltana myös hieman lämpöä. Väsyttää koko ajan ihan kauheasti ja tänäänkin nukuttiin esikoisen kanssa päivällä kolme tuntia! Taitaa johtua tästä nuhasta.
Kävin eilen ostamassa uudet äitiyshousut Lindexistä, vaikka olin jo ehtinyt päättämään etten tällä kertaa osta mitään uutta. Omat housut alkaa olla pieniä, mutta nuo vanhat äitiyshousut on vielä liian isot. Löytyi onneksi sellaiset jotka tuntuu jo nyt hyviltä päällä. Tämä vauva tulee olemaan varmaan meidän viimeinen, joten ei viitsisi ostaa mitään uusia äitiysvaatteita enää.
Tunsin tuossa joulun alla myös ensimmäiset vauvan potkut. Sen jälkeen en tosin ole tuntenut. Mahtaakohan istukka olla tuossa edessä, kun niin huonosti niitä liikkeitä tuntuu.
Ensi viikon maanantaina onkin sitten neuvola.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
T:Äiskä-04 rv18+3
Voihan, nyt on taas ruvennut väsyttämään kauheesti. Äskenkin vedin 2,5 tunnin päikkärit esikon kanssa, vaikka herättiinkin aamulla vasta klo 9!
Toivottavasti ei ole hemppa kauheasti laskenut, josta tää väsymys vois johtua... Mulla on neuvola vasta tammikuun lopulle, enkä kyllä ymmärrä, että kuinka sinne asti jaksan odottaa. Haluaisin edes kuulla vauvan sydänäänet kunnolla, jotta tietäisin kaiken olevan hyvin! Kun ei niitä liikkeitä edelleenkään sen paremmin:( Tänään tunsin eka kerran vauvakohouman masussa. Käskin miehen siihen kokeilemaan ja mies kyllä väittää tunteneensa vauvan pyörähtävän. Mutta miksen ite tunne mitään??? Voiskohan johtua siitä, että nyt on painoa 10kg enemmän, kun esikosta? Oli mulla kyllä silloinkin aika paljon painoa, mutta tunsin liikkeet silti tosi aikaisin ja selvästi...
Tästä tuli taas tällanen huolestunut valitus. Koittakaa kestää:)
pricilla 17+1
Siis on mulla ihan oikeesti muutakin elämää uskokaa pois =D
Piti vaan tästäkin kysymäni teiltä joilla kokemuksia aikaisemmista raskauksista. Onko tukivyöstä hyötyä häntäluun särkyyn? Mulla häntäluu on kipuillut jo useamman viikon, mutta nyt se alkaa olla jo niin kipeä, että kävelykin on ihan kaakertamista. Ja mulla on vielä tammikuulla tulossa se viimeinen harjoittelu ennen äippälomaa ja siellä pitäisi sitten kuitenkin se kolme viikkoa viettää lähinnä jaloillaan...
Enpäs voinut äsken vastustaa kun kävin citymarketissa... oli pakko ostaa alesta pari pikku bodya =D
Torstaissa jo elelin :D Vähän on tenavat valvottanu silmätulehduksen takia ja meinaa mamma olla pihalla...
Viikkojakin siis 19+4 ja rakenneultrakin vasta perjantaina... Hyvä että nyt selvis oikea päivä, etten huomena olis töröttäny siellä sairaalassa yli-innokkaana :D
..ja onnittelut mukavista ultrakuulumisista. Niitä on aina kiva lukea!
Joulu meni nopeasti. Ekakertaa kaupungilla shoppailu ja jonotus tuntuivat tuskalliselta. Alavatsaan vihloi todella kipeästi. En muista aikaisemmista raskauksista moista ikävää tunnetta. Kävelylenkillä kipua ei tunnu, mutta pitkään paikallaan seisominen teki tosi kipeaää oikealle alas. Kun kipu alkoi, niin se vaivasi sitten koko ajan seistessä ja levon jälkeen helpotti. Mahtaiskohan siitä tukivyöstä olla apua? Kuka osais kertoa?
Myös minulla on ollut muutamana päivänä omituista muljahtelu-tunnetta sydämmessä..mahtavatkohan ne olla rytmihäiriöitä? Verensokereita mittaillaan ja ensiviikolla ois äitiyspolille meno. Saapa nähdä, joudunko aloittamaan insuliinihoidon. Arvot eivät ilmeisesti ylitä diabeteksen arvoja, mutta ovat koholla ja kuulemma raskausaikana hoito aloitetaan helposti. Jos hoidosta ois apua tähän väsymykseen, se ois hieno juttu. Töissä yritän olla yhtä tehokas kuin ennenkin ja huomaan, että se vie powereita. Pitäis kai opetella löysäämään vähän tahtia. Tytteli liikkuu masussa, kun minä pistän pitkälleni. Viimeaikoina neiti on erityisesti kääntyillyt, ei niikään potkinut. Erityistä iloa on tuottanut se, että mies on niin innoissaan tästä yllätysvauvasta, iltatähdestämme.
Mukavaa loppu vuotta kaikille ja Onnea, Menestystä ja Paljon Rakkautta Kaikille Uudelle Vuodelle 2006!
Voi taivas, ETTÄ VOI VÄSYTTÄÄ!!!!!!!!!!!!!! Mistä tämä voi johtua??? Syön kyllä vitamiinipillereitäkin, mutta tämä on nyt aivan käsittämätöntä, töissäkin pitää yritää olla, vaikka tuntuu, ettei musta ole nyt mihinkään....kokoajan pitää haukotella ja kun puhun puhelimessa, niin voitte kuvitella, miten vaikeaa on pidätellä haukotuksia...No jos ei pian hellitä, niin ei auta ku hakea saikkua...
Oli ihana pakkas aamu. Pakkasta oli 16 astetta. Saa jo tosissaan miettiä mitä laittaa päälle, että ei palellu. Olo on kyllä aina kun eskimolla. =) Mies tulee reissusta sunnuntaina, on niin kamalaa tämä odottaminen. Tänään on jo onneksi torstai, enää huominen päivä töitä. Mietin että pitäisikö käydä alennusmyynneissä, mutta mitäpä minä sieltä ostaisin..... No uusi toppatakki täytyisi saada. Ajattelin että kun olen käynyt kolmen viikon päästä rakenneultrassa niin sitten käyn katselemassa vaunuja, jos löytyisi sellaiset mitä olen ajatellut.
Muuten omaan napaan ei uutta. Menisi vaan synnytyskin yhtä helposti kuin tämä odottaminen.. =)
Heidi 17+2
Tänään saisin äitiystodistuksen, mutta kerkee kuulemma sen sitten ens neuvolakerrallakin....
Kyllä nyt vakaasti päätin olla ottamatta sitä äitiyspakkausta...Niitä vaatteita kun ollaan saatu niin älyttömästi ja en kyllä ole ihan mieltynyt tähän vanhan pakkauksen väreihin...
Laura03: Voisko siulla olla raudan puute vai jokos kenties syöt rautatabletteja?? Muuta en tohon väsymykseen keksi...Mie sain rautatabletit neuvolasta, kun hb alhaalla mutta mistään väsymyksestä ei ollu miun kohalla tietoa vaan pyörrytti!
[color=blue]Onkos muilla sellasia kasvukipujen tuntusia kipuja pohkeissa? Nyt kahtena aamuna oon jo heränny niin, että jo aamusta pohkeet on ihan väsyneet ja tuntuu sellasta kasvukipujen tapasta juimintaa...Mikä avuksi?? Oon hieronu sellasta jalgageeliä, mutta ei siitä oo kuin hetkellinen apu!![/color]
Ostin muuten eilen ihan ensimmäiset odotusajan liivit...Carriwell maternity bra -merkkiset ja oon tykänny! Vaikka ovat vähän hankalat pujottaa päälle, mutta ovat tosi pehmeät ja samalla tukevat!! Vois pitää myös urheiluliiveinä!
[color=red]Onkos teillä kokemusta hyvistä suht edullisista liiveistä...Yökäyttöön pitäs ostaa kanssa sellaset mahdollisimman kevyet, mutta missä kestää liivinsuojukset!! Maitoa on ruvennu tulemaan aina silloin täällöin..:-))[/color]
JJ-82 rv22
...Typy palailee joulumaasta :).
Meillä menee tuo joulunalusaika aina tohinaksi niin, että en ole koneelle kerennyt. Joulu tulee sitten rentouduttua. Aatto oltiin miehen sukulaisilla ja tapanina minun. Joulupäivä sitten makoiltiin kotosalla. Oli kyllä ihanaa. Esikkokin pienen alku-ihmetyksen jälkeen tajusi pakettien taian :). Ja kyllä se niitä saikin, kiltti tyttö.
Nyt sitä on palattu arkeen ja mies töihinsä. Tylsää, vaadimme pidempiä lomia!
Masuun ei uutta. Siellä pikkuinen köllii ja potkii. Tuntuu olevan vilkas ja reipas ipana. Mieskin tuntee jo potkut, ainakin silloin tällöin. Neuvolassakin kävin poikeamassa, kun hain tuon verensokeri-mittaus-laitteen. Sydänäänet kuunneltiin, kun pyysin :). On se aina niin ihana ääni, syke oli jotain 150.
Niin sitä mittaillaan nyt verensokeriarvoja. Plää, tylsää. Toteaa hän sormi reikiä täynnä. Onneksi arvot on nyt olleet mielestäni ihan hyvät, joten toivottavasti ei kummempia ukaaseja, kuin ruokavalio, tule. Ens viikolla sitten menen neuvolaan kuulemaan tuomion.
Siinä taas omaa napaa.
Niin onnea kaikille ultrassa käyneille. Itsekin tilasin 3d-ultran Tapio Kurjelle, jee! Meni tosin tammikuun loppuun, joten odotusta odotusta. Onneksi rakenneultra on nyt parin viikon päästä.
Typy ja Pähkinä 19+
Sepäs tässä onkin omituista, kun hb oli viimex perjantaina 129, joten en tiä, mistä tämä väsymys nyt johtuu, yleensä mulla on kyllä hb semmoiset 150, voisko tää sittenkin johtua hb:n laskemisesta???
nyt on tämäkin tyttö päässyt taas ruotuun...
on niin iso olo, että! osittain johtuu kyl jouluruoista mut taitaa tuo masu saaneen jonkun kasvupyrähdyksen, välillä kun oikein nahkaa kiristää!
joulu meni mukavasti ja lahjoja sain paljon, masu ei viel oikeestaa saanu ku yhen mut meijän perheet onkin tälläsiä hitaita hämäläisiä jotka ei turhaa hötkyile ja innostu :)
masussa kaikki hyvin. tosi kova menijä taitaa tulla kun ei meinaa hetkeekään olla paikoillaan.
neuvola olis maanantaina. kerron sitten taas tuoreet mitat ja muut.
muutenkin kaikki hyvin mut kiukuttaa kun mies soitti just töistä ja kerto että joutuu taas kolmeen vuoroon, näin alkuun kestää helmikuun loppuun mut voi olla jatkuu koko ajan. mies oli sit sanonu pomolle että toukokuussa ei suostu enää kolmeen vuoroon vaan pitää keksiä muuta hommaa ni pomo oli sanonu että muuta ei ole tarjolla, ota tai jätä. palkkakaan ei ole yhtään sen parempi kuin päivävuoron tekijöillä!
mies tekee nykyään siis kaksvuorotyötä.
onko ketään joilla kokemusta siitä kun mies kolmes/kaksvuorotyössä sillon kun lapsi ihan pieni? miten pärjäsitte? meillä mies tosi herkkäuninen ja stressaa helposti jos ei saa nukuttua! eli ongelmia tulee olemaan...
eipä muuta tällä kertaa.
niin ja onnittelut kaikille joil ilosia ultrakuulumisia yms.!
meppe81 ja ruoto oho hups jo rv22. täyty ihan tarkistaa kalenterista.
kyllä se aika menee nopsaan :)
Ihanaa että onkin pakkasta, nenänpäätä oikein nipistää, onneksi mahtuu vielä toppahousut jalkaan kun jättää auki..
Meppe, minusta tuntuu ihan samalta että masu otti kasvupyrähdyksen jouluna, mutta masu tuntuu siltikin suht pieneltä jos vertaa edelliseen raskauteen, kaverit kyseleekin että missä se maha oikein on.. =)
Sain joulunaikaan parit äippähousut lisää niin nyt voi vähän vaihdella, jospa alesta löytyis sitten kivoja paitoja. Huomenna lähdetään koko perhe Kuopioon shoppailemaan, miehellä vp pitkästä aikaa, ihana mennä entiseen kotikaupunkiin käväsemään ja syömään ravintolaan..
Jokos muut toukoiset olette uuden vuoden tinat ja pommit ostaneet?
Meillä 2rakettia nimeltään 100tähteä ja tinat, ne saavat riittää.. ;)
Uudenvuoden menyynä varmaankin täytettyjä lämpimiä patonkeja eri täytteillä - kyllä herkuttelu on mukavaa..
Moi taas ja ihanaa odotusta kaikille!
pid ja Myttynen 20+5
Jes tänään on väsymys pysynyt aisoissa! En kyllä usko, että munkaan väsymys johtuisi hb:stä, kun se on ollut tosi hyvä aina. Edellisessäkin raskaudessa alin lukema oli 120...
Laura, toisaalta luulisi kyllä että toi sun väsymykses voisi johtua ihan vaan töistä! En voisi kuvitellakaan, että jaksaisin itse tehdä töitä tällä hetkellä ja kotityötkin meinaa monesti jäädä tekemättä:(
Muakin kiinnostaisi, jos jollain on kokemuksia tukivyöstä!!! Alan olla jo aika valmis kokeilemaan sitäkin keinoa, kun tuntuu, että selkäkivut pahenevat päivä päivältä! Mulla ei onneksi ole vielä alkaneet nuo Pikku-millin valittamat häntäluukivut. Odotettavissa ovat kyllä, ekassakin raskaudessa niistä aloin näillä viikoilla kärsimään:(
Aamulla heräsin kauheisiin vatsakipuihin. Tuntuivat ihan supistuksilta, mutta kivut taisivatkin johtua vaan suolen toiminnasta!
Juu, mutta eipä muuta kun mukavaa illanjatkoa!
pricilla 17+2
Eilinen ilta sitten meni ilman niitä rytmihäiriöitä. Kun nyt vaan pysyisi pois. Viime yönä ei oikein väsyttänyt ja oli vielä hyvä hömppäkirja kesken joten vierähtikin sitten neljään asti yöllä lukiessa... mulla kun vähän tahtoo toi lukeminen aina jäädä päälle kun aloittaa (poikkeuksena koulukirjat =D)
Meppe, kokemusta ei ole kun on ensimmäinen lapsi, mutta meillä mies tekee kahta työtä... hirvittää kyllä kanssa vähän, että miten jaksaa. Työskentelee vanhempiensa huoltoasemalla systeemillä neljä päivää töitä ja kaksi vapaata. Pääasiassa aamuvuoroa. Mutta sitten viime toukokuussa avasi kaverinsa kanssa yrityksen... sellainen huviliikuntapaikka jossa baari A-oikeuksilla, joten siellä menee melkein kaikki illat ja viikonloppusin sitten aina yli puolenyön.
Kävin äsken hakemassa vanhemmiltani mun vanhan laatikoston vauvan vaatteita varten. Laatikot siitä jo raahasin sisälle, mutta runko odottaa vielä autossa miehen kotiintulemista. Kun asutaan kolmannessa kerroksessa eikä ole hissiä niin enpä kyllä edes yrittänyt yksin raahata, vaikka ei kovin painava olekaan. Ja vihdoinkin sain tuotua työtuolini sieltä tähän tietokonetuoliksi, että saan siirtää tämän keinutuolin olkkarin puolelle.
Omaan napaan ei uutta. Potkuja satelee kovasti.
[color=red]pikku-milli & paco 22+6[/color]
Lomalla ollaan täällä ainakin. Tosin nää opiskelijan lomat nyt ei mitään suurituloisia ole jos ei töihin mene... =D
Mulle tuli sitten eilen melkein ensiapureissu... tai siis ensiavun ohjeiden mukaan mun sinne olis pitänyt mennä, mutta en sitten mennyt. Soitin eilen illalla kymmenen aikaan ensiapuun kun oli jo toista iltaa rytmihäiriöitä ja eilenkin ne oli jo kestänyt n. kaksi ja puoli tuntia. Sanoivat sieltä sitten, että jos ei mene ohi niin pitää mennä käymään, että otetaan sydänkäyrä. Ei mennyt ohi, mutta kun olo oli kuitenkin ihan hyvä ja makuulla vähän helpotti niin totesin, että nukun mielummin kotona kun lähden puolilta öin ensiapuun makaamaan. Tänään sitten soitin neuvolaan ja terkka käski kokeilla magnesiumia. Kuulemma auttaa joillain, mutta toisilla sitten taas raskaudenaikaisiin rytmihäiriöihin auttaa kuulemma vaan synnytys :/ Toivottavasti siitä magnesiumista on apua...
Muuten vointi on hyvä ja vauvasta ei onneksi tarvi olla huolissaan kun liikkuu ihan normaalisti. Tänään aamullakaan en meinannut puoli kuuden jälkeen enää saada unta kun vauva heräsi masussa kun isänsä lähti töihin.
Nyt oli vähän omanapaista...
[color=red]pikku-milli & paco 22+5[/color]