TOUKOkuiset joulukuun viimeiseen viikkoon
Kommentit (93)
Joulu on sujunut rauhallisesti ja mukavasti. Oltiin aatto oman perheen kesken ja eilen tuli pari kaveria käymään, joten ollaan oltu " sukurasitteista" vapaat. Mukavaa!
En ole kunnolla tuntenut vauvan liikkeitä pitkään aikaan ja vähän jo huolestuttaakin. Ultra on 3. pvä, joten siellä sitten viimein nähdään mikä on tilanne. Olo muutoin mainio ja tosissaan ihanaa ajatella, että ensi vuonna on jo kaksi pientä joulun viettäjää.
Oletko muuten Pikku-Milli huomannut, että kestävyys saunassa olisi parantunut raskausaikana? Mä huomasin jo edellisessä raskaudessa, että pystyin olemaan ihan kuinka kuumissa löylyissä vain ja nyt sama juttu - outoa.
Mukavaa Tapanin iltaa kaikille!
Elli rv 17+5
Vastaanpas heti kun olin juuri lukemassa uusia viestejä. Mulla ei oo valitettavasti ollut kauheesti mahdollisuutta tuohon saunomiseen kun ei omaa saunaa ole. Meillä on kyllä saunavuoro, mutta mies on oikeastaan aina perjantai-iltaisin töissä kun saunavuoro on ja yksin mä en siellä tykkää käydä. On nimittäin se sauna tuolla meidän kerrostalon kellarikerroksessa ja siellä ei saa saunaan mennessä yhtä ainutta ovea lukkoon. Eipä siis ihan hirveästi innosta sinne yksin mennä... on sitten tuo saunominen melkoisen harvinaista herkkua mulle.
Joulu on juhlittu ja työskennelty ja kaikki meni loistavasti. Aattona meitä oli peräti 18 hlöä ja siinä riittikin vilskettä ja vilinää. Ilmeisen kiltti olin ollut kun lahjojakin tuli availtua. Mahakin sai jo oman osansa! =o)
Täällä eteläsuomessa musta joulu vaihtui täysin valkoiseen. Lunta on tupruttanut tosi paljon ja vihdoin tuntuu talvelta. Täällä yksikseni jääneenä polttelen lukuisia kynttilöitä ja odottelen saunan lämpenemistä. Kestävyyskyvyn saunomiseen olen myöskin huomannut parantuneen.
Maha voi ihan hyvin, jouluruokien jälkeen pienoista sekaisuutta havaittavissa...=o se lanttulaatikko tekee tehtävänsä! Viikko vielä ja sitten pääsee näkemään rakenneultrassa asukin voinnin. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Hyvää vuoden viimeistä viikkoa kaikille!
Dolosa ja sintti 18+3
Ihana joulu oli <3 < 3
Kahdestaan ihan oltiin, syötiin ja saunottiin ja köllittiin vaan. Jouluaamuna ekan kerran tunsin Voiton -jonkunruumiinosan- painavan vastaan kun kädellä masun päältä koitin <3
Liikkeitäkin tunnen nyt ihan päivittäin ja tosi selkeästi jo pystyy paikallistamaan mihin monotetaan.. Välillä tuntuu ikävää nipistelyä, ihan kuin napanuorasta nykisi :-P
Masu on kyllä hirmu pieni, eikä tänään suvun jouluaterialla kukaan (joka ei asiasta tiennyt) edes varmaan tajunnut mun raskautta... Saisihan tuo jo ruveta näkymään :-/ Toisaalta hyvä kun on pieni, isukki kun oli 4900g syntyessään niin hiukkasen hirvittää että kuinka se ulos saadaan jos isäänsä tulee...!
Oikein rauhallista joulunjälkeistäkin aikaa kaikille toukolaisille!
stellis & voitto 20+6
Täällä elämä jatkuu tasaisen rummutuksen tahtiin. Tuntuu uskomattomalta, että puoliväli on jo ohitettu ja kevät on jo kohta ovella.
Syksyllä mietin itsekseni, minkälainen tämä joulu mahtaa olla? Joko maha on iso? Minkälainen vointi? Olenko jo " kamalan raskaana" ? Ja nyt se joulu on jo melkein ohi. Hmm, joulu oli ihana, maha on vielä pieni, vointi on mainio enkä ole edes " kamalan raskaana" ;-). Ainoa muistutus raskaudesta on tuo vatsassa tuntuva mukava tasainen myllerrys :-). Aika energinen tapaus tuntuu olevan.
Lääkäri ei ole vieläkään suostunut kertomaan on tulossa tyttö vai poika, höh. Hän ultraa joka kerta, ja aivan varmasti hän jo sen tietää.... mielestäni yhdessä kuvassa näin jo selkeät pojan merkit, mutta ei. Lupasi katsoa tarkemmin seuraavalla kerralla, joka on 10.1.
Se on kyllä ihan sama kumpi sieltä tulee, mutta kun tietää etukäteen, voi vähän järjestellä noita vaaleanpunaisia tyttövaatteita joko käyttöön tai kiertoon. Lapselle pitää antaa täällä myös nimi jo sairaalassa, joten olisi kiva tietää pitääkö alkaa miettiä vakavasti nimeä tytölle vai pojalle. En oikein osaa ottaa tuota nimijuttua niin vakavasti, kun Suomessa sai " maistella" nimiä pari kuukautta ennen virallista päätöstä. Minulla on kyllä vahva tunne siitä, että tämä tulokas on poika.
Onneksi tässä on vielä aikaa pohdiskella nimiä sun muita ennen toukokuuta. Jotenkin vaan se kovaa vauhtia lähestyvä synnytys alkaa askarruttamaan myös, miten kivuliasta se taas on? Apuva!
Mukavaa loppuvuotta ja hyviä vointeja kaikille!
Ankkurinappi rv 21+4
Joulu on sujunut rauhallisesti sekä kotona että sukuloiden. On ollut oikein rentouttavaa ja tämä viikko on vielä lomaa, ihanaa!! Syksy tuntui jotenkin niin raskaalta ja pitkältä kovan pahoinvoinnin takia ja tuli oikein huono omatunto ettei töiden jälkeen väsyneenä ja pahoinvoivana jaksanut niin keskittyä esikoiseen. Mutta nyt on pieni loma tiedossa ja ollaan tytön kanssa kotona kaksistaan, kun miehellä on töitä.
Rakenneultra oli aatonaattona ja parhaana joululahjana saatiin nähdä, että pikkuisella on masussa kaikki hyvin!! Toista tyttöä meille veikkailtiin!!!
emmi-liini rv 19+4
Huh, kun väsyttää. Kovasti sukuloitiin tänä jouluna ja nyt ollaan vihdoin kotona. Mukavaa nähdä sukulaisia, mutta onneksi nyt saa olla rauhassa kotona. Harmi vain, että miehellä ei lomaa ole.
Pikkuinen on monottanut masussa tasaiseen tahtiin joulunpyhät ja vahvistuu koko ajan. Mahakin on pullahtanut viikon aikana kivasti näkyviin, hieman välillä kiristää sivuilta, joten kasvua taitaa tapahtua. Joulupaketeissa oli hieman myös vaatetusta tulokkaalle.
Muutama päivä vielä ultraan, minkähänlainen tapaus siellä näkyy? :)
Saunan laitoin lämpiämään, kun ei jouluna ehditty saunomaan. Nyt on jotenkin vilu, joten lämmin sauna voi tehdä hyvää. Itse olen huomannut myös, että jaksan istuskella saunassa pidempään kuin ennen raskautta.
Nyt rauhoittumaan ja saunomaan...
Hyvää viimeistä viikkoa toukokuisille vuonna 2005!
Auringo 19+4
Täälläkin joulu meni mukavasti. Aattona reissattiin anopin luo aamusta ja eilen illalla tultiin kotiin. Mukava, rauhallinen joulu oli. aivan ihanaa oli kun esikko tosissaan jo osasi odottaa ja jännittää pukkia. kun lahjat oli jaettu kysyi poika pukkia avaamaan kanssaan lahjoja ja yritti muutamaa lahjaa antaa pukille kun pukki oli ainut joka ei lahjoja saanut. =) aivan ihana ja suloinen lapsi.
Välillä mietin kuinka näin suurta rakkautta voi osata antaa sitten kahdelle lapselle... miettiiko kukaan muu samaa? Tosin ennen esikkoa mietin voiko lapsi mennä miehen edelle kun tämä oli se rakkain, mutta nyt ei edes tarvitsisi sekunttiakaan miettiä kun kysyttäisiiin kumpi on ns rakkaampi. rakkaus omaan lapseen on niin sanoin kuvaamattoman suurta ja syvää, täydellistä. Kaikki muu on toisarvoista.
HUomenna sitten töihin. no onneksi ei ole kuin 2 työpäivää ja sitten taas 3 vapaapäivää. ja sitten alkaa yövuorot.
JOku kirjoitteli ku maha on vielä kovin pieni. mulla taas tuntuu että oon vaan mahaa. ähisen ja puhisen välillä tosi kovaa ja pikku Jussi (äidin vaisto sanoo) möyrii tosissaan melkein koko ajan. tuntuu että olisi jo pää alaspäin ku pientä hipsintää tuntuu tosi alhaalla ja työntöä ylhäällä. esikko kääntyi viikolla 24-26 eikä sit noussu enää.
iloista ja odotuksen täyteistä loppuvuotta toukomahat!!
hanimböörd 21 + 5
Ja ihan hyvin menikin! Lapset sai sopivasti ja mukavia lahjoja, ja minäkin pari ;) Mun äidillä oltiin aatto ja pukki kävi siellä.
Tänään on välimallin synttärit ja päivä alko niin mukavasti, että synttärisankari alko oksentamaan heti aamusta ja hällä ja kuopuksella on silmätulehdus. Istuin sitten ensin aamusta 4h kuopuksen kanssa päivystyksessä ja illalla pari tuntia välimallin kanssa. Nyt on tipat silmiin ja oksentaminenkin loppu jo päivällä...
Rakenneultra olis perjantaina ja jos sitten julkistais tulevan perheenlisäyksen jo isovanhemmillekkin :) Täälläkään ei kauheen mielellään sukupuolta kerrota, mutta kahesta ekasta sain tietää rakenneultrassa, joskin molemmat meni pieleen ja kolmosesta viikolla 37 ultrassa. Vähän jännittää nyt, että jatkuuko sama sarja! Ukko kovasti tyttöä veikkaa, mutta saa nähdä.
Taidanpa mennä kerrankin " ajoissa" nukkumaan :)
Nalluri ja ötökkä 19+2
Joulu tuli ja meni todella hienosti. Aattona käytiin mun vanhempien ja miehen äidin luona ja sitten oltiin kotosalla ja miehen isä tuli meille syömään. Pukki kävi ja toi esikolle paljon lahjoja joita sitten ihmeteltiin koko illan.
Aamulla olin rakenneultrassa ja kaikki oli todella hyvin, sydän sykki ja oli täydellinen, munuaiset ja mahalaukku ym ym paikoillaan ja heiluttikin hän ja availi suutaan ultrauksen aikana. Ultra" täti" oli todella kiva ja selitti rauhallisesti missä mikin on. Laskettua aikaa hän ei muuttanut, kun mitat vastasivat viikkoja.
Itsekin olen ajatellut tuota rakkauden jakamista, että miten sitä toista sitten osaa rakastaa yhtä paljon kuin tätä ensimmäistä??? Miehelle olenkin aina sanonut, että mä rakastan tyttöä yli kaiken, niin kuin häntäkin, mutta se on taas erilaista rakkautta, hän on minun aviomieheni ja tyttö taas minun lapseni. Ja olen myös ajatellut sitä, että millälailla minä itse suhtaudun siihen, jos ja kun esikko kuitenkin on mustasukkainen ja minun pitää " suojella" vauvaa, niin mitä sitten ajattelen, kun näen että esikoinen " kärsii" tilanteesta. Ei auta kuin odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää....
Hyvää vuoden viimeistä viikkoa kaikille : ?
Laura 21+6
Joulu meni ja maha pullottaa kinkusta. Sitä saa kyllä vielä tänäänkin syödä. JOuluna ei ollu kyllä kamalasti joulumieltä. Muutin vanhempien luo. tänään täytyy lähteä pakkaamaan entisen miehen luota tavarat.Kamalaa olla töissä,kun uusi kulta on lastensa kanssa ulkomailla, jonka se oli jo sopinut kauan aikaa sitten. Ei se minua haittaa mutta kamala ikävä on. Asiat on muuten hyvin, ei ole tarvinnut enää tapella.
Jotenkin tuntuu että onkohan tuolla masussa kukaan kun ei mahakaan kasva ja en ole tuntenut liikkeitä. Huomenna on onneksi neuvola. Tai sitten minulla oli niin kamala alku turvotus joka on kadonnut. Mahallaan en kyllä voi nukkua, kun tuntuu niin pahalle. Viikkoja on nyt tasan 17.
Heidi 17+0
Joulu meni meillä kivasti vaan kotosalla. käytiin sit joulupäivänä kahvilla miehen vanhemmilla (jotka nyt tietää vauvasta) ja eilen mun vanhemmille.
rakkauden jakaamisesta..mietin ite aivan samaa asiaa kun kakkonen oli tulossa ja voin sanoa et siihen uuteenkin rakastuu heti ja ihan hirmuisesti ja siiheen ekaan rakstuu vieläkin enemmän kuin aiemmin ja uudella tavalla. se rakkaus ei jakaannu vaan kasvaa..
Huomenna rakenneultra ja aloin yhtäkkiä pekää et mitä jos kaikki ei ole kunnossa tai kasvu on pysähtyny tai vastaavaa. onneks sit huomenna sinne niin saa nähä omaa pikkuista.
kohta se buosi vaihtuu...voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa rv 18+
Joulu meni joutuisasti ja harmitti hirveesti aamulla lähteä töihin kun muu perhe jäi nukkumaan...
Heti aamulla oli neuvola ja kaikki masussa hyvin. Viikkoja siis nyt 21+3 ja painoa alusta tullu vain 2,5, kg, hemppa 125 ja tytsyn syke 150. Sf mitattiin nyt ekaa kertaa ja oli sievät 16. Pari senttiä vähemmän kuin edellisestä muksusta näillä viikoilla, mut poika olikin tosi iso (4kg ja 56 cm).
Jännä ootella tuleeko tästä iso vai pieni vauva kun kummatkin oon synnyttäny. Tyttö oli 2500g/48cm ja poika tosiaan aika iso " vonkale" . Jos tästä tulis sitten vaikka se standardikokoinen 3-kilonen =)
Mites muut useampilapsiset, onkos teillä ollu samankokosia vauveleita?
Masu on kuitenkin jo mulla aika iso vaikka masumitta ei ollukkaan.
Mutta nyt pitää jatkaa hommia, kivaa viikkoa kaikille =)
Iisamaari + tyttö 21+3
Siinähän se joulu meni, ihan liian nopeasti mun mielestä =)
On aina niin " tyhjä" olo joulun jälkeen, ensin sitä valmistelee kuukausi kaupalla ja muutamassa päivässä se onkin jo ohi.
Mutta sitten pitää jo alkaa suunnitella miten uusivuosi vietetään, ja sitä seuraavalla viikolla pitäis ukolle järjestää 30vee synttäribileet ;)
Vauva pitää jo melkoista elämää tuolla masussa, uloskin päin liikeet tuntuu jo hyvin. Taitaa tulla yhtä vilkas persoona kuin isosiskonsa on..
Pyykivuori kutsuu, joulun jälkeen on aina hirveät kasat pyykkiä..=/
Kristiina 19+6
Mä täällä odotan malttamattomana kun isä on tulossa hetken päästä työkaverinsa kanssa tuomaan meille kuivausrummun. =) Hip hei!
Eilinen ilta meni väsätessä joululahjapalapeliä. On vaan tekeminen vähän hitaampaa kuin ennen... oon aina tottunut tekemään lattialla istuen noita palapelejä, mutta nyt häntäluu ja masu vähän tahtoo olla eri mieltä =D No, hiljaa hyvä tulee.
Mitenkäs meinaatte uuden vuoden viettää? Me ollaan todennäköisesti kotona. Mies on aattona kahdeksaan asti töissä.
[color=red]pikku-milli & paco 22+4[/color]
Kirjottelin pitkän tauon jälkeen siihen viime kertaseen pinoon...Nyt huomasin, että uuskin pino ois täällä!
Juu ei ole mukavaa mennä heti joulun jälkeen neuvolaan...Tänään kävin neuvolassa ja painoa oli tullu melkosesti! Alussahan ei ollu tullu juuri mitään ja nyt sitten sitä painoa on tullu yhteensä 4,2 kg...Huh huh! Neuvolatäti kyllä sanoi, että joulun takia annetaan anteeksi vähän ja ei se muutenkaan niin huolestuttavasti ole noussu! Mutta nyt pelottaa, kun en ole omasta mielestä mitenkään mässäilly...mitenköhän tämä jatkossa menee??
Sain myös nyt rautatabletteja, kun hb oli 114 ja verenpaineetkin 110/61 ja on vähän huipannu tossa viime aikoina!
Nyt saatiin sydänäänetkin kuuluviin...Viimeeks vauva karkas aina alta pois! Sykkeet 142-150!
Tänään mitattiin täälläkin ekaa kertaa kohdun pohjan korkeus ja se oli 17 cm. No onhan tuo massu nyt parin viime viikon aikana pullahtanu oikein kunnolla, että kaikki asiasta tietämättömätkin varmasti huomaa....
Joulu meni ihan kivasti...toisaalta en odottanut tältä joululta oikein mitään vaan malttamattomana odotan uutta vuotta ja kevättä! Meinasin alkaa järjesteleen vähän paikkoja jo vauvaa varten ja ainakin niitä vaatteita pitäs kattoo läpi....Ollaan saatu tyttöjen ja poikien vaatteita ainakin 6 äitiyspakkausta...ja lisää on tulossa!! Ei taida enää lähisukulaiset tehdä lapsia :-)
Oonkin miettiny, että en ota koko äitiyspakkausta, kun on niin monen vuoden pakkauksen vaatteita että!! Toisaalta miusta se on aina ollu jotenkin ihanaa kun oon ajatellu, että saan sen pakkauksen...No ehtiihän tätä vielä miettimään!
Uutta vuotta odotellessa
JJ-82 rv 21+5
Viime pinoon tosiaan kirjoittelin tai purin meidän surkeaa joulua:( Anopin kanssa on kyllä jo sovittu ja asiat taas kunnossa, mutta ois nyt saanut edes anteeksi pyytää lapsellista käytöstään!
Nyt oon jo vähän huolestunut, kun liikkeitä on tuntunut tosi vähän! Siis ihan joka toinen tai kolmas päivä vaan ja tosi pieniä. Ja kuitenkin tiedän, että vauva hurjasti meuhkaa, kun ei silloin viime neuvolassa saatu edes sydänääniä kiinni! Lisäksi vielä esikoisen ekat liikkeet tuntuivat rv 16 ja olivat jo jokapäiväiset rv 17. Toivottavasti kaikki on hyvin!!!
Pelottaa ihan kamalasti (taas vaihteeksi) ja tuntuu ihan ettei raskaana olisikaan:(
Nyt täytyy viedä esikoinen nukkumaan ja sitten saa rauhoittua pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan:)
pricilla rv 17
Onpas palstalla hiljaista...olenko minä ainut toukoinen joka on töissä?????
Vuodenvaihdetta ollaan vähän suunniteltu, jos ilmat ovat vähän lauhemmat, niin lähdemme mökille, mutta jos pakkanen jatkuu, niin jäämme kotiin. Ei oikein ole juhlamieltä, kun ei ole ylimääräisiä vapaita...onneksi mieskään ei halua mennä minnekään vaan lupasi olla meidän kanssa kotosalla.
Omassa navassa kaikki hyvin, potkuja tuntuu ja vatta kasvaa...
Kaikki taitaa sulatella vielä jouluruokia... =) Tulin just neuvolassa. Kaikki oli hyvin.!! =) Ihana oli kuulla pienokaisen sydänäänet. Syke oli 142. Sykki niin kauniisti. Kyllä se joka kerta on yhtä liikuttava hetki. Hoitaja sanoi että kohtu kasvaa hyvin. Rakenneultra on kolmen viikonpäästä. 17.1.2005. En malta odottaa sinne asti. Otan uuden kultanikin mukaan katsomaan lastaan. Se oli ihan innoissaan kun pyysin. =) Töissä olen nyt, kamala nälkä. Pitää varmaan mennä haukkaamaan jotain.
Heidi 17+1
Aloitin nyt täksi viikoksi viikkopinon... kun varmaan väki on vielä ensin joulunvietossa ja sitten uuden vuoden vietossa. =)
Meillä oli oikein ihana ja rauhallinen joulu. Ja ensimmäinen vauvantuoksuinen joulu... =) isoveli oli perheineen myös mun vanhemmilla ja heillä kun on pieni pikkuista vajaa kaksikuukautinen tytär. Ensi jouluna sitten on jo meilläkin uusi perheenjäsen.
Kovin oltiin oltu kilttejä kun pukki toi niin paljon lahjoja... ;) Huomenna saadaan lahjaksi saatu kuivausrumpukin kotiin.
Vauva on myllertänyt joulun ajan oikein urakalla. Joulusaunassa ei tainnut oikein tykätä kun vihdoin =D Alkoi hillitön potkiminen. Ja jouluaattoiltana nukkumaan mennessä piti hetkeksi ihan jäädä katselemaan kun vatsanahka kupruili oikein kunnolla. Taisi olla aattoyön juhlinta menossa.
Mitenkäs muiden joulut?
[color=red]pikku-milli & paco 22+3[/color]