~~ELOTÄHKÄT vko 25, JUHANNUSVIIKKO~~
Viime viikon turinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Täällä sataa vettä eikä mitään uutta rintamalla :)
Kommentit (48)
täällä on herätty taas vaihteeksi huonosti nukutun yön jälkeen väsyneissä tunnelmissa... mies on ties monettako päivää reissussa ja olen taas vaihteeksi yksin lasten kanssa, viikonloppuna kävin äidin luona, mutta eipä sielläkään juuri lepäilty kun lapset olivat sielläkin niin mahdottomia.
Ärsytyskynnyksestä oli ollut puhetta ja musta tuntuu, että nykyään mulla on tosi lyhyt pinna, mutta se varmaan johtuu väsymyksestä ja siitä, että miehen työn ja vapaa-ajan huvitusten takia mulla ei ole omaa aikaa juuri ollenkaan vaan olen aina lasten kanssa. Mies ei juurikaan minulta kysele vaan ilmoittaa vain, että menee sinne tai tänne - minun taas pitää aloittaa pohjustustyö viikkoja etukäteen jos jonnekin tekisi mieli mennä yksin... viimeksi kun halusin mennä puutarhamyymälään siitäkin kehtasi kiukutella kun joutui jäämään lasten kanssa
yksin. Ja siis on todella harvinaista se, että hän olisi lasten kanssa kun minä menen jonnekin...
En tiedä onko miehellä menossa jonkilainen kriisi - omia menoja tuntuu olevan vähän liiaksi asti ja kun olen pyytänyt että olisi enemmän kotona kun minulla alkaa olla voimat vähissä tän väsymyksen takia sanoo vain syyttävästi, että itsepä olen lapsia halunnut. Tulee sellainen olo, että ne ovatkin nyt vain minun lapsiani ja vain minä olen ne halunnut. Tekisi mieli potkaista persiille ja oikein isolla potkulla tuollaista...
Masun kasvatukseen kuuluu väsymyksen lisäksi ihan hyvää, masuveikka on tarmokas potkiskelija ja aktiivinen sekä päivin että öin. Vatsa tuntuu painavan nyt sekä keuhkoja että rakkoa kun hengittäminen tuntuu ahdistavalta ja vessassa saa käydä monta kertaa sekä päivällä että yöllä. Huomenna on neuvola jospa tällä kertaa olisi puhetta siitä kokoarviosta että pääsenkö vaiko en...
Nimistäkin oli ollut puhetta, meillä on mietittynä tytölle nimi ja ehkä pojallekin. Sitten kun on syntynyt näkee onko yhtään nimen oloinen. Kakkosen kanssa kävi niin että lopulta saikin ihan eri nimen mitä alkuun oli ajateltu ja nyt tuo on kyllä ihan nimensä veroinen...
Anoppi on sohaissut myös oman lusikkansa tähän nimi asiaan kun hänen mielestään hänen pitää päättää tämän kolmannen nimi kun me ei kuitenkaan anneta sellaista nimeä josta hän tykkää joten on sitten antanut omia ehdotuksia - ilmeisesti tavoittelee jotain erilaisuutta nimiehdotuksillaan, jotka minun mieleeni tuovat koiran tai lehmän... mies ei saa sanottua äidilleen, että meillä on jo nimet mietittynä ettei rouvan tarvitse vaivata päätään asialla, joten mun on pitänyt sitten sille sanoa eikä se ota mua kuuleviin korviinsakaan - ja sitten kun vielä kännipäissään näitä nimiasioita puhuu ne nimiehdotuksetkin on joka kerta ne samat ja niitä jankataan humalaisen tapaan kyllästymiseen asti...
Niin - mulla on ihan mukava anoppi kun en näe enkä kuule sitä tai siis toisin sanoen puhelimessa puhuttaessa on ihan ok, mutta sitten kun mennään sinne tai se tulee tänne onkin ihan eri ihminen. Anoppi on täydellisyyden tavoittelja, joka on aina oikeassa ja hänen mielipiteensä on se ainoa. Nykyään koitan olla välittämättä anopin kommenteista, jotka miehen mukaan ovat huumoria, mutta kuulostavat minun korvaani ilkeilyltä.. kommentoi esim. mun ulkonäköä tai lasten vaatetusta, meillä kun ei ole varaa merkkivaatteisiin ja hänen mukaansa hänen lapsenlapsensa kuuluisi kulkea aina merkkivaatteissa - minä sanoinkin, että jos hän niin haluaa hän voi mennä ostamaan niitä merkkivaatteita; ei ole vielä ostanut vaikka on jankuttanut niistä merkkivaatteista viimeiset 7 vuotta...meillä käydessä aukoo kaappeja, että onko millainen järjestys ja haistelee uunia koska on viimeksi pesty tai siirtelee huonekaluja ja mattoja mieleiseensä järjestykseen. Viimeksi minä siirsin aina takaisin ja jouduin lopulta sanomaan, että nyt sitten ei matot ja sohvat enää vaihda paikkaa.
Varmaan tuo väsymys nyt tekee sen, että ärsyttää ihan hirveästi kaikki, mulla riittäisi varmaan marmatettavaa aiheesta jos toisesta nyt kun vauhtiin pääsin, mutten viitsi tänne purkaa kaikkea kiukkua.
Mitenkäs muuten aiotte järjestää isompien lasten hoidon jos tulee lähtö esim. yöllä - esikoisten odottajilla ei taida tätä ongelmaa olla, pahoittelen rajoittunutta galluppiani... Minä en tiedä minne nuo kaksi laittaisin etenkin jos vielä mieskin on töissä tai jossain omissa menoissa. Naapuri on luvannut, että heille voi viedä, mutta sielläkin on kolme lasta en tiedä sitten kehtaanko ja keskellä yötä varsinkaan. Äitini asuu melko lähellä muttei hänellä ole ajokorttia joten kovin äkkilähtöön häntä ei saisi avuksi. Varmaan pitäis sitten ottaa lapset mukaan sairaalaan jos yksin olisin kun lähtö tulee....
Toivottavasti Emman ilmalento oli harmiton eikä käynyt istukalle kuinkaan :)
Jospas lähtis laulattamaan pesukonetta - tuntuu että näin kesäaikaan tuota pyykkiä vaan riittää, toisaalta on kiva kun voi viedä ulos kuivumaan sillä niihin tulee niin ihana tuulen tuoksu :)
Mukavaa alkanutta viikkoa Elotähkille
-känkkäränkkä viltsu-inkeri rv32+3-
*Emma*:toivottavasti kaikki on kunnossa<3
*viltsu-inkeri*:kurjaa että miehesi noin tokaisi,yhdessähän te olette lapsen päättäneet saada:(Minä luin sellasen artikkelin että kun h-hetki lähestyy niin puoliso rupeaa ravaamaan alvariinsa jossain ja keksii tekosyitä ettei tarvitsisi olla kotona:/ei kiva sinäänsä koska minulla on nyt tullu sellanen tarve että ukkokulta sais mieluusti vaan pitää mua kainalossaan...tosin minun ukko kun ei käy oikein missään muualla kuin töissä ja kavereiden kanssa sillon tällö kahvilla...paljon voimia sinulle!
Kyselit tuosta lasten hoitamisesta,niin jos nyt yöllä lähtö tulisi niin luultavammin menisi anopille...riippuu myös viikonpäivästä..oma äiti asuu tuossa naapuri pihassa että jos on arkipäivä ja todella kiirus niin sitten äitilleni..sisko on perheineen juuri etelässä...
Sitten ON:madame mamma ennusti oikein sukupuolen ja synnyttäisin kuulema siis pojan 14.8.08(la25.8)mutta jos käynnistetään niin olisi juuri noilla päivillä:)
Olo on mullakin ollut vähän väsynyt ja jotenkin kiukkuinen vaikka ei ole edes syytä:)mutta selkään on ruvennut enempi särkemään kun poitsu käänsi itsensä raivotilaan..onneksi tässä ei kauaa enää ole...huomasin itsekkin kun oli puhetta viime viikolla hekeydestä niin olen alkanut ns.säteilemään..liekkö nuo uudet mammakaprit ja tunika:)
Paljon voimarutistuksia kaikille!
Viltsu-inkeri: Tiedän kyllä tunteen ja lähetän sinulle voimia.. Meillä mies painaa töitä aamusta yöhön.. eli lähtee kuudelta ja tulee illalla yhdensän aikaan.. Suunnilleen, välillä on pidempään ja välillä tulee aikasemmin.. Lupasi mennä vielä juhannusaattonakin aamupäiväksi.. No.. tietäähän se enemmän rahaa ja paremmin saa laskuja maksettua. Ja viikonloppusin hänen on pakko päästä kalaan.. No minullehan jää sitten koko kodin hoito ja kun maalla asutaan omakotitalossa niin nuo ulkohommatkin on jäänyt tekemättä. Pääni olen pitänyt että minä en ruohoa aja tässä tilassa. Mutta kyllä se olisi kiva jos hänkin hoitaisi nuo koiruulet ja mua hieman pelottaakin että mitä tää on kun vauva syntyy.. Luultavasti joudun pari kertaa avautumaan hänelle.. Mutta sen näkee..
Väsynyt olen minäkin ja mua on ruvennut jopa oma äitini ärsyttämään.. Vaikka aina ollaan tultu tosi hyvin toimeen.. Ja kiukuttaa ihan jotkun vähä pätösetkin asiat..
Alkaa ukkostamaan.. Palaillaan...
Voimia ja haleja kaikille
Sisuliini
Terkkuja neuvolasta...RR 114/68, Hb 122, painoa tullut 465 g/ viikko ja kokonaisuudessaan noussut tämän raskauden myötä tasan 9 kg. Se kaipaamani Sf-mitta oli 34-35, eli yläkäyrällä mennään. Vauva on pää alaspäin ja sydänäänet normaalit. Lapsivettä runsaasti. Ei vielä pistänyt painoarvio-ultraan ( oli sellainen kokematon sijainen). Ensi viikolla taas neuvola, joten ajattelin silloin ruinata sen paino-arvion. Mulla siis tällainen Sf-mitta ollut ainoastaan viimeksi ja silloinkin viikolla 38+.
Muuten olossa ei muutoksia, yöt helkkarin hankalia ja nilkoissa turvotusta.
*Viltsu-Inkeri* voimia sulle ja koitahan jutella sun miehes kanssa. Nyt on kuitenkin yhteinen projekti meneillään ja sulla mieli alkaa olla herkässä..ettei tulisi pahempia kriisejä päälle...
*Emma* voi voi sua, toivottavasti selviät säikähdyksellä...
Mulle ei Madam Mamma ole vastannut mitään vaikka reilu viikko sitten laitoin mailia...pitää vissiin kokeilla uudestaan....
Täällä epävakainen sää jatkuu ja tuntuu vähän sellaiselta ukkoselta...onneksi mun kannalta ei ole kuuma jottei olo muutu tukalammaksi....
Terkkuja & voimia kanssasisarilleni!
TarjaMamma rv 32+5
huomenna olisi sitten se äitipoli aika, kun paastoarvot on edelleen koholla vaikka olen aika tiukalla ruokavaliolla. mutta näkeepähän miten vauva on kasvanut yhdeksässä viikossa, viimeksi siis ultrattu viikolla 20.
miten vietätte jussia? minä olen töissä =/ mutta saapahan hyvät rahat.
käytiin tänään uimahallissa koko perhe. ihmettelin kun kaikki töllötti, eikö kukaan ole nähnyt raskaana olevaa ennen uimahallissa vai..
ihanaa kun mies on lomalla. saa nukkua välillä aamulla pitempään ja saa tehdä yhdessä kaikkea kivaa =)
meillä on jo tytölle nimi valmiina. mies päätti etunimen ja minä toiset nimet .
painoa on muuten tullut minulle vasta 3 kiloa yhteensä. tosi tyytyväinen olen...ei tarviis paljoo tullakkaan. varmaan ruokavalion ansiota.
peetu 29+3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a68598e6-3bb7-11dd-96ca-…!
Katotaan kauan saan istua tässä koneella, ennenko mua kaivataan taas muualla...
*Emma* Toivottavasti selvisit säikähdyksellä kaatumisesta - ite toikkaroin silloin lumen aikana, mutta onneksi oli masu vielä pieni ja ei tapahtunut vakavampaa. Eli toivotaan, että kaikki ok :)
*Viltsu-Inkeri* Voimia erittäin paljon miehesi kanssa. Meillä on aika ajoittain aivan samaa ilmassa, että mies tulee kotia ja ilmottaa lähtevänsä eikä ees kysy passaako se mulle. Välillä vetasen herneet tosi syvälle takaraivoon ja mies saa kuulla kunniansa, sitten meneekin jonku aikaa, että tajuaa kysyä myös mun ajatuksia, vaan äkkiä sekin unohtuu ja taas mennään samaa rataa. On noi miehet vaan niin uskomattoman kääpiöitä aina joskus. Mun yhellä kaverilla oli just sama tilanne, ko sulla, että syntymän lähestyessä mies alko juoksemaan baareissa joka vklp ja vieläpä molempina päivinä, mutta sitten synnytyksen jälkeen stoppasi ja hyvä niin. Liekkö se merkki kriisistä, jota tuleva isä kokee?! Ja anna sen anopin olla tykönänsä - ärsyttävä vaikutta olevan ja kuulostaa just samalta, ko mun x-anoppi. Jaksamista nyt erittäin paljon sulle :)
Ja lastenhoidosta! Se on vähän vielä tenkkapoo, hätätapauksessa viiään naapuriin - riippuu tieten siitä, että mihin vuorokauden aikaa lähtö valkenee. Ja mun vanhemmat varmaan tulee parin tunnin varotusajalla, kun asuvat ihan toisella paikkakunnalla.
*Peetu* Katoin tota sun kuvaa, nii huomasin, että meillä taitaa olla keittiön lattialaatat just samanlaiset ;)
Mulla meni vasta hermot ukon kans ;) Tuli töistä kotiin, söi ja laitto nukkumaan. Herättyään paineli heti ajamaan mönkijällä siis voi v***u, että osaa olla ajattelematon ihminen. Ei tajua, että haluaisin itekkin vähän hengähtää, nuorin on taas takiaisena. Murrrr! Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin...
-AJ-
Täällä ollaan ja kaik ol kunnossa. Liikkeistä ei ainakaan puutetta ollut, vaikeuksia oli saada napanuoran virtaukset mitattua ku jätkä heilu niin kauheasti. Ja muutakaan "vikaa" ei löydetty ja koska ei ollut mahalasku kaatuminen niin pääsin kotiin, mutta takaisin pitää kiireen vilkkaa mennä jos on vuotoa tai kipuja tai liikkeet loppuu/vaimenee.
Mie kun oikein menin "kehuskelemaan" että eipäs muuten pahasti takalistoon edes satu, niin muistuttivat että yleensä ruukkaa vasta seuraavana päivänä kipu tulemaan =) No katotaan onko akasta ylös nousiaksi huomenna =)
Mutta siis näillä näkymin säikähdys vain, kolme päivää täytyy vähän tarkkaivaisemmin kuulostella mahaa, sitten voi uskoa ettei käynyt kuinkaan.
-E- 29+
Olen aamun kotona, koska lähdemme neitimme kanssa puheterapiaan.. Ja työpäivät sen kun vähenee..
Onneksi Emma04 säästyit kaatumisesta säikähdyksellä.
Ja Viltsu-Inkerille... niin, kai se on vaan paras tapa sanoa aatteensa suoraan myös miehelleen, Ja täällä palstalla on onneksi hyvä ja turvallinen valittaa.
Meillä oli esikoisen vauva-aikana muutamat keskustelut mieheni kanssa lähinnä omatoimisuudesta kodinhoidon suhteen. Sen jälkeen en ole voinut muuta kuin ihailla, miten upeasti mieheni kantaa kortensa kekoon. Nyt kolmatta odottaessani hän ottaa usein lapset ja kotihommatkin hoitaakseen, että saan levätä.
Mulla on nyt viime päivinä tullut tosi monesti sellainen "vauva tulossa"- ahaaelämys. Pysytn jo melkein haistamaan pienen tulokkaan ja vatsassa on ihanan kipristeleva odotuksen tunne. Välillä tuntuu, ettei sitä varmaan enää muista yhtään, miten kaikki vauvahoitohommat menikään. Mutta tiedän kyllä, että sieltä ytimestä se kaikki tulee taas kuin itsestään. Imetystä jännitän rehellisesti sanottuna eniten. Kuten oonkin kertonut, niin ekan kanssa imetys oli aika takkuilevaa ja tokan kanssa en halkion takia voinut imettää ollenkaan. Jos imetykseen on tällä kertaa mahdollisuus, niin toivon siihen kyllä tukea ja apua jo synnäriltä.
Mutta imetykseen ei ihan vielä päästä ;=) Toki se vauvan tulo maailmaan on jo monilla ihan tosi lähellä, varsinkin jos tulee varaslähtöjä. Mä oon luultavasti syyskyyn puolellakin vielä odotuskannalla, joten turha hötkyillä.
Harmaata on tiistaikin täällä, mutta juhannusta odotan oli sitten sää mikä vaan. JOku muuten kyselikinh juhannussuunnitelmista. ME lähdetään Päijänteen rannalle mökillemme vanhempieni kera. IHanaa!
Lyle 30+2
Onneksi *emmalla* kaikki hyvin ja toivottavasti pääset sängystä ylös!
Olikos se *TarjaMamma* joka ihmetteli madame mamman viivästelyä,mulla meni just se tasan viikko et sain ennustuksen ja ennustaja elli ei ole vastannu vieläkään:(
ON:Näen nykyään hassuja unia:)viime yönä oltiin lähössä synnyttämään ja minä kysyin ukolta vaan kokoajan että mones päivä tänään on ja hän siihen sit tuumasi 3.8...olikohan tämä enne?:DMuuten olo ihan hyvä,liitoskivut vähän kiusaa liikkuessa ja häpyluuhun vihloo muuten on aika hyvä olo(ihmettelee kummasti)
Ai niin ,sattuuko muita mammoja liikkeet?Mua sattuu välillä ihan tajuttomasti:S
Täällä on ihana aurinkoinen ilma,ja taidankin mennä pihalle nauttimaan vielä kun se aurinko tillaa!
Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=4f964a2b-3c37-11dd-b9ae-…!
Heipä hei kaikille...
Taas uusi viikko ja yksi vähemmän odotusta ajatellen...:)
Tää päivä on ollut niin syvältä, ettei itku ole ollut kaukana, mutta nyt rupeaa jo veden pinta tyyntymään kun otin päikkärit,
Mullakin tuossa tuon miehen kanssa joskus meinaa itku tulla, sanoin miehelleni jo viikkoja sitten että kun hänellä on loma niin meiän täytyy yhdessä siivota makuhuone oikein katosta lattiaan, ettei pikkunen huku pölypilveen ..:) ( vauva tulee meiän huoneeseen nukkumaan jne..)koska viime suur suursiivouksesta on miltei vuosi.kaikki muut huoneet siivosin pikkuhiljaa kevällä, mutta tuo makuuhuoneemme on sen verran hankala etenkin näillä viikoilla, kun pitäisi pystyä taipumaan äärettömiin asentoihin, että saa sängynalusen kunnolla siivottua.Odotin apua lähinnä petivaatteitten puistelussa, ja sängynalusen siivoamisessa, mutta miestäpä ei oikein kiinostanut vaan jätti mut yksin siivoamaan ja lähti salille..siivosin yhtä huonetta melkein 6 tuntia, itku kurkussa, kun oli kipuja tms...sit mies tuli kotia ja ihmetteli kun ei ruoka ollut valmiina..!!!!!AAARRGGHH!välillä en tajua, niin harvoin pyydän apua, mutta ei ymmärrä sitä etten pystyisi enään kaikkeen yksin, ajattelee vaan niin että hyvinhän minä voin kun olen nykyään kotona...
Mutta enpä oisi kyllä osannut arvata miten yhden huoneen siivoaminen voi ottaa noin koville...tulin siitä aika kipeäksi.mutta nytpä on siivottu ja ei tarvitse siitä huolehtia, ja kyllä sen huomaa, ihan kun ilman laatu oisi vaihdettu, oli sielä kyllä pölyistäkin.Vaikka siivoan joka päivä hiukan, juuri sen takia, ettei tulis isoja siivouksia, mutta kyllä noilla suursiivouksillakin on oma tarkoituksensa, mieheni mielestä ne ovat täysi turhia..verhoja ei tarvitse hänen mielestään ikinä vaihtaa, eikä edes puistella, ja petivaatteetkin vois vaihtaa joulun kunniaksi...:)Muuten mieheni hoitaa kotihommia täysillä, ja etenkin kun olin töissä niin piti kodin kunnossa, mutta sitten kun minä olen kotona, apua ei heru....
Tällästa meillä:)
Emma: onneksi selvisit säikähdyksellä...eikä kaatumisesta tullut mitään...
Liitoskipuja on ollut taas aika kovia, ja tuosta siivouksesta tulen varmasti vielä kipeämmäksi, huominen sen totuuden näyttää.Vauva liikkuu tosi paljon ja kyllä minuun ainakin välillä sattuu liikkeet todella paljon.
Kun lähtö tulee laitokselle niin tytöt menee porukoilleni tai mummolleni, uskon että asia hoituu on lähtöajankohta mikä tahansa..jollain tapaa.Tuo tiestyti sotkee hiukan kun LA sijouttuu juuri tuohon koulujen alkuun..mutta ei ne asiat etukäteen murehtimalla parane..
Noista unista, itsekkin tässä ihmettelin kun silloin kun sain tietää olevani raskaana näin unta että olen älyttömän iso, ja nyt olen nähnyt monena yönä peräkkäin että olen älyttömän laiha..?:) että en tiiä mitä enteilee...kuhan nyt ei vielä tulisi ainakan 5 viikkoon...
Juhannuksena ollaan ihan kotona , koska maanantaina lähetään sinne kylpylään viikoksi, joten ei mitään ylimäärästä reissua viitsi tehdä ennen sitä.
Varasin sinne yksityiseen ultraan ajan, jonka sain 10.7, jos en saa neuvolasta lähetettä äitipolille sitä ennen niin sitten menen sinne muuten perun sen.
Moni rupeaa jo odottomaan vauvan syntymää, itsekkin jo todella paljon, välillä tuntuu ettei tässä ole enään kauaa, mutta sitten taas välillä että ihan kauheesti vielä...:) otappa sitten selvää näistä ajatuksista...
Mutta nyt lopettelen tällä erää....
Ja vointeja kaikille...oikein paljon..:)
Miijo 32+
Mä en osaa käyttää näitä uusia sivuja jotenkin, vaikka ihan kivat onkin!
EMMAn ilmalento kuulosti kamalalta, onneksi ei käynyt kuinkaan!
SNOWFLAKEN pallo on samanlainen kuin mullakin, tosin mun pallero taitaa olla vielä ylempänä. Appi vitsailee aina, että aionko synnyttää lapsen vai jalkapallon? Heh heh.
Tosin kävin viime viikolla neuvolassa ja täti totesi, että SF-mitta on itseasiassa jopa alle keskikäyrän, joten meidän kolmosesta ei nyt odoteta mitään jättiläistä (1. reilu 3kg, 2. melkein 4kg yliaikaisena syntyi). Kaikki arvotkin oli kohdallaan ja painoakaan ei ollut kertynyt liikaa.
Mutta turvotusta on kyllä, josta kysymys : OLETTEKO KÄYNEET RASKAUDEN AIKANA JOSSAIN LYMFAHOIDOISSA, TMS.? Voitteko suositella jotain paikkaa / hoitoa pk-seudulla? Olen huono käymään kauneushoidoissa, käyn kerran vuodessa kasvo- ja jalkahoidossa. Siinä se.
JUHANNUSG Maalla, suvun voimalla, vieraita vaihtelevasti. Mukavaa, vaikka sataisikin, mutta toki auringonpaiste ja hellekin kelpaisi, niin pääsisi merellekin.
MIES & MENOT G Ei ole haitaksi asti, yleensä me mennään yhdessä. Odotan kovasti, että hän pääsisi kesälomalle.
LASTENHOITO & SYNNYTYS Meillä on hälytyksessä muutama vaihtoehto, joten tuskin lapset jää ilman hoitajaa. Tod. näk. isovanhemmat tulee meille hoitamaan.
HAUSKAA JUHANNUSTA jo tässä vaiheessa! Tällä viikolla on ollut taas tyypillinen Suomen kesä - aurinko paistaa ja vettä satttaaaa! :-))
*Finette*mulla on ollu pitkään jo toosi alhaalla masu,nyt vielä enemmän...
Rupesi poika kiukkuaan iltapalaa niin piti hoitaa se ensiksi ja pistää nukkumaan:D
Tänään on ollut sanoisinko kummallinen olo..masussa ollaan oltu vilkkaita mutta tuntuu kun poitsu yrittäisi työntyä kovasti alemmas ja alemmas.Liikkeet on ollu tosi teräviä ja masu lumpsahtanu toosi alas:/täytyypi tarkkailla vointia kun noita supistuksiakin kiitettävästi tänään on tullut...toivottavasti nyt edes 5 vko pysyisi vielä masun suojassa<3Mutta nyt lepäilemään!
Kaveri tuntuu olevan kova liikkumaan ja välillä fiilis, että hän hyppää kohta ulos mahasta ja kylkiluutkin meinaa mennä hajalle. :) Meidän esikoinen muuten laskeutui vasta supistuksissa synnytyssairaalassa ja toinenkin 40+4 syntynyt ei nyt järin alhaalla ollut, vaikka säännöllisiä supistuksia oli hänen kanssaan ollut viimeiset 2kk ja tuntui jo yli 1kk ennen, että tuli oikeitakin supistuksia (luin kaikki jutut keskosuudesta silloin, synnytys tuntui tulevan hetkellä millä hyvänsä). Nyt ei ole kyllä ollut yhtään supistusta.
Noista MIEHISTÄ ja ANOPEISTA on pakko sanoa, inhottavaa kyllä, että ihmiset kohtelee just niinkuin heidän antaa kohtelevan. Toki voi olla narsisteja, psykopaatteja, ym mille ei kerta kaikkiaan voi mitään, mutta useimpien kanssa voi kuitenkin puhua.
Mieskollegoita kuunnellessa ajattelin kyllä eräänkin kerran, että luojan kiitos, en ole mies. =) Tuntuu, että kaikki naiset haluavat hyväpalkaisia miehiä, mutta ei ymmärrä kortin toista puolta, että siinä pitää yleensä tehdä töitä enemmän kuin standardi 8h ja toisekseen työmatkat ei ole huvireissuja, joten kun vaimo valittaa työmatkan raskautta lasten kanssa kotona, niin se on kyllä lastenleikkiä jetlagiin yhdistettyyn tiukkaohjelmaisessa matkassa. Ja muutenkin halutaan isompaa asuntoa, ehkä omakotitalo pihoineen ja halutaan jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja useampia lapsia ja sitten itketään, kun se mies ei hoidakaan niitä. Tämmöistä on oikeasti. Enkä tarkoita nyt tämän palstan naisia, vaan ylipäänsä. Ja meillä miehellä on myös kohtalaisen vastuullinen työ, mutta kyllä hän silti tekee kotitöitä, pyytämättä ja minusta tarpeeksi. Samanlainen työ oli minulla ja pyrin järjestämään mahdollisimman vähän matkoja tai iltahommia, mutta kyllä monesti lasten mentyä nukkumaan, luin työmaileja ja tein ns. paperihommia, kun päivät istuin palavereissa (monesti semmoisissakin palavereissa, joihin oli ns pakko osallistua, mutta jonka aikana saattoi vaikka surffata netissä = tehotonta).
Joka tapauksessa puhumalla paras, tsemppiä inhottavien anoppien ja miesten kanssa neuvotteluihin!
Toivottavasti kaikilla muilla parempaa kuin minulla.. Oon ollu koko viikon tosi väsynyt ja kiukkunen.. Tekis mieli vaan nukkua ja olla.. Ja kai voisi itselle sen sallia, mutta kun haluaisi jaksaa tehdä jotain...
Hyvä että kaikilla on asiat masuissa hyvin.. niin täälläkin.. Ensi viikolla taas neuvola, nyt kun mennään kolmen viikon välein ja sitten kerran viikossa..Näin ymmärsin.. ja yksi lääkäri käyntikin on vielä edessä heinäkuussa.. Mutta kyllä tuo aika rientää.. Ajatelkaas nyt ei oo enää montaa viikkoa laskettuihin aikoihin.. Kaikkilla ainakaan... Ja pian se pienokainen on kainalossa..
On niin harmaatakin.. Taas.. Saisi kyllä jo tulla aurinoisempaa.. Voisi olla pihalla.. Nyt tuonne vesisateeseen ei viitti mennä.. Vaikka olisihan ulkonakin tekemistä vaikka kuinka..
Mutta mukavaa päivää kaikille ja ottakaa rauhallisesti
Sisuliini
Onneks se vaavi sitten rauhottui ja kivut meni pois...mutta yöllä heräsin nälkään ja söin jugurtin:Dsitten joku möykkäsi pihalla ja 4 vee poika heräsi siihen,eikä muuten meinannu uni tulla enää hänellä takasin!!olin niin hiilenä että!no kun saatiin unenpäästä kiinni niin noin tunti ja masuasukki aloitti aamujumpan,ja että teki taas kipeetä..aina kun kylkeä käännän niin rupee supistamaan...ja selkä ruvennu taas kiukkuaan..
Tänään tulee vaunut!pääsee treenaamaan:DMulla on kans ollut kärttynen ja väsynyt olo,voi kyl johtuu tosta kurjasta ilmasta..ja kun ei sitä raitista ilmaa saa...nyt päikkäreille ja sit kuuraamaan,pakko hyödyntää sadepäivät jollain tapaa:D
Paljon jaksamista kaikille!
Terveisiä täältäkin pitkästä aikaa. Tiistaina oli neuvola ja valtakunnassa kaikki hyvin. Jollakin aikaa meinasin jo järkeni menettää maksusitoumusasioitten takia, tai lähinnä kun toisesta paikasta sanottiin ettei tarvi ollenkaan ja toisessa ei tiietty mitään... No, soitin sitte johtavan ylilääkärin sihteerille tänään niin johan alko hommat selvenemään :) ! Vihdoinkin. 1.7. on sitten vielä täällä omassa neuvolassa käynti ja 21.7. Oulun neuvolaan eka käynti, varattiin tunti aikaa.
Itekin tosiaan huomasin, että jopas on tosi äkkiä mennyt tämä aika. Enää jotain 9 vkoa laskettuun aikaan. Eilen kun suursiivosin makuuhuonetta, niin innostuin kaivamaan pinnasängyn ullakolta ja kasasin sen jo valmiiks :). Toivottavasti nyt ei ihan heti kuitenkaan vielä tarvi, mutta aattelin että onpahan sitten sekin valmiina. Jätin toiselta pitkältä sivulta laidan pois, niin saa sitten kätevästi sängyn viereen.
Täällä tuntuu aika rauhallinen kaveri olevan masussa, liikkeetkään ei ainakaan vielä tunnu ees kipeiltä, mutta on vaan hauskan näköstä jos on makuullaan niin koko maha heilahtaa toisinaan kun potkasee. Oma liikkuminen on toisinaan helpompaa ja toisinaan vaikeempaa, särkylääkettä otettava yöks melkeenpä joka ilta. Tuo häpyluu niin kipeenä välillä että auts.
MIEHISTÄ ollu puhetta näköjään täällä. Minä en voi kyllä omaani moittia, on aina osallistunu kotitöihin ihan oma-aloitteisesti ja meillä mies esim. leipoo enemmän ku minä ja tekee pastankin ihan taikinasta lähtiin... En minä vaan viihtis :). Muutenkin tuntuu että varsinkin nyt on ollu tosi ahkerana, ullakolle laittanu hyllyjä ja valot asentanu sinne, kasvihuoneellekin kehittelee helpotuksia mulle ym. Mun miehellä oli viime viikolla kaks tosi raskasta päivää, koko päivän kokouksia ja illalla vielä jatku, mutta eipä se mua haittaa, se nyt välillä on semmosta. Muutenkin hällä liukuva työaika, joten se työpäivä voi loppua sitten vaikka klo 20 jos on juttuja jotka on saatava valmiiks tiettyyn päivään mennessä.
ANOPPIkeskusteluun voisin sen verran mainita, että omani ei oo kertaakaan kysyny mitään raskauteen liittyvää. Tää on siis heille eka lapsenlapsi. Mutta joo, katellaan mihin tilanne kehittyy vai pysyykö ennallaan, mulle on ihan sama. Varmaan juontaa juurensa siihen aikaan, kun mentiin maistraatissa naimisiin ja hän ois halunnu meille isot häät.
JUHANNUSTA vietetään näillä näkymin ihan täällä kotosalla, ei olla kutsuttu ketään ees käymäänkään. Miehellä alkaa sitten kesäloma, josta eka viikko meneekin rehunteossa. Saa nähä josko sitä kävis jossain, toisaalta näillä polttoaineen hinnoilla tuntuu että pystyttää teltan takapihalle ja lomailee siellä!
Mukavaa keskikesän juhlaa Elotähkille, jaksuja miesten ja anoppien suhteen!
Mimuska & Taavetti 30+6
Kun luin tuota Fineten tekstiä, tuli mieleen, että tuleekohan sitä itsekään sanottua, mitä puolisoltaan odottaa. Itse kaipaisi sitä täälläkin ilmassa ollutta yhdessä tekemistä, ja toisella on jotenkin sellaiset ajatukset, että olisi tarvetta rahalle ja sen rei'ille. Puhuuko sitä vaan niistä asioista, joita olisi kiva saada, ja sitten ne muut jäävät puhumatta... Mene ja tiedä. Kuten moni muukin täällä, itsekin olen ehkä erityisesti tällä viikolla käynyt miehen kanssa keskustelua, tai ainakin yksin päässäni juputtanut, ajankäytöstä ja erilaisista tekemisistä. Ja kun se juputusolo sisällä kasvaa, ei kovin sivistyneesti pysty aina sanomaan, mitä haluaisi tai toivoisi.
Joku kirjoitti vauvan pyrkimyksistä alaspäin. Samanlaisia olotiloja on täällä, liikkeet tuntuvat alempana, tosin kylkiluitakin mötikäinen painaa, ainakin jos ei kovin takakenossa istu. Yöllä en herää vauvan liikkeisiin, mutta kyllä siihen, kun yritän itse kääntää kylkeä! Ei ihme, ettei yöuni tunnu riittävän. Onneksi töitä on enää viikko, sitten ei tarvitse niin varhain nousta ylös.
Nyt takaisin töiden pariin 'kahvitauolta'.
Täällä paistaa arska =)
Mie onneton rupelo onnistuin aamulla kaatumaan portaissa, kunnon perslento, pikkaisen on kannikat kipeenä. Menen kohta vielä synnärillä käymään, ettei varmasti käynyt istukalle huonosti. Mutta koska liikkuu hyvin vauva, niin en vielä ihan juokse, hoitelen nämä kotijutut ja nuo elukat tuosta ensin =) (Paitsi jos olo muuttuu lähden het). Vuorokausi kuulemma on varoaika kaatumisen jälkeen, kun soittelin äippäpolille. Toivottavasti kaikki ois kunnossa ja ei tartteis kuitenkaan sinne jäädä vuorokaudeksi =(
Muuten täällä ei eilis illan mitään uutta =) Rehuntekoa täällä aloitellaan tänään, ja jos poutia riittää, niin ennen juhannusta toivottavasti virtaset siilossa!!
Palailen (toivottavasti ) iltasella
-E- 29+