~~ELOTÄHKÄT vko 25, JUHANNUSVIIKKO~~
Viime viikon turinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Täällä sataa vettä eikä mitään uutta rintamalla :)
Kommentit (48)
Näitä uusia sivuja, menee näköjään koko masiina välillä juntturaan ja kun sammutin niin ei näyttäny mun lähettämää viestiä ollenkaan, sitten se tupsahti ruutuun ja lähetin tietty uusiks ja nyt se on sitte tuplana.... En kyllä tarkottanu olla palstaterroristi.
alkuun neuvolakuulumiset: paino oli pudonnut reilun kilon viime kerrasta, mikä ei tosin haittaa yhtään kun on muutenkin tullut tuota painoa, verenpaine 118/85, tuo alapaine on joka kerta ollut enempi kuin edellisellä kerralla, että sitä nyt seurataan. Vauvan syke 153 ja sf-mitta 35cm. Ja vauva on poikkitarjonnassa. Sitäkin nyt seurataan ja parin viikon päästä jos vielä on poikittain saan lähetteen ä-polille.
Kiitos kaikille kommenteista tuohon miesasiaan, meillä on kyllä keskusteltu ja käyty läpi useaan otteeseen mitä kumpikin parisuhteelta tahtoo ja miten arki saataisiin sujumaan yms. ja näiden keskustelujen jälkeen onkin hetken kaikki toisin, mutta ilmeisesti pitäisi pitää palaveri vähän useammin kun toiselta tuppaa sitten unohtumaan mitä sovittiin. Tai sitten olla mustaa valkoisella :)
Tässä viime aikoina on tuntunut, että miehellä on omia menoja alituiseen vaikkei sen tietystikään hänen vikansa ole jos osuu joka viikonlopulle joku meno tai ryyppäjäinen - mutta kyllä mun mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi itse osata sanoa joskus ei eikä vaan mennä kaikkeen mukaan mihin pyydetään. Nyt pitäisi juhannuksen jälkeen rauhoittua ja tasaantua arki kun mies jää lomille. Meillä mies on tehnyt vuosikaudet vuorotyötä ja toista työtä sen lisäksi - kyllä minä siihen tottunut olen, enkä haluaisi valittaa, mutta välillä vain alkaa ahdistaa ja seinät kaatuu päälle ja pitää lopulta päästää höyryjä ulos. Ja lasten takia välillä itkettää kun ikävöivät isäänsä ja kun sillä olisi vihdoin vapaata niin mielummin ryyppää kavereidensa kanssa kuin on lastensa kanssa. Mutta onpa tuo nyt vihdoin luvannut pitää lomaa, jospa sitä aikaa sitten lomalla lapsillekin liikenisi.
Juhannus ollaan kotona kun mies on töissä, juhannussunnuntaina lähdetään laivalle tuttavaperheen kanssa, lapset odottavat laivareissua innolla.
Vauvan liikkeet välillä sattuvat ja välillä tuntuvat hassuilta etenkin kun puskee tuossa poikkitilassaan oikealle kyljelle. Välillä saattaa muksaista tuntuvasti rakkoon. On jotenkin ihanaa ja hassua seurata miten tuolla massussa muljataan ja peuhataan, saattaa nähdä pienen kantapään pyörivän tai tuntea pyllyn puskevan.
Kieltämättä tuo lähestyvä synnytyskin on käväissyt mielessä, mutta vain käväissyt. Ehkä enempi olen miettinyt, että miltä tulokas näyttää - onko veljiensä näköinen, meillähän kakkonen oli aivan samannäköinen kuin esikoinen syntyessään ja se tuntui aika jännältä ja sitten se pakahduttava tunne kun hänet vihdoin saa syliinsä. Vielä pitäisi malttaa jokunen viikko odotella sitä ihanaa vauvan tuoksuista arkea - musta tuntuu aina siltä kun on vauva talossa, että aika on jotenkin hidastunut ja kaikki on ihmeen rauhallista ja levollista, ilmassa tuoksuu vastasyntynyt, maito, pulautus ja ne kattilaan kiehumaan unohtuneet tuttipullot...
Aurinkoista keskiviikon jatkoa Elotähkille!
-viltsu-inkeri rv32+5-
Eli mulla on tänään viikkoja kasassa 33+0...tuo laskettu aika alkoi tosiaan mietityttää nyt uudemman kerran...kun tuo maha on niin järkky ja mun syöminen on vaikeaa, hengittäminen tosi vaikeaa ja muutenkin olo on "mahtava". Katselin sitten noita ultra-juttuja ja siellä on päivämääriä neljää eriä----> on 30.7. yhdessä kohdassa ja kahdesti on 4.8. ja sitten on 5.8. ja sitten tuo kuukautisten mukainen on vielä merkitty uudelleen eli 6.8. Minä alan jo toivomaan tuota ensimmäistä päivämäärää. Oikeasti, en liiottele, mulla ei koskaan ole ollut näin kamalan vaikeaa lopussa kuin nyt, vaikka jumaliste olen yhdenkin ipanan synnyttänyt sydäntalvella toppavaatteiden ja välihousujen aikaaan....
No, eipä tuo miettimällä parane. Lapsihan tulee kun tulee jos ei käynnistetä. Mulla on 24.6. seuraava neuvola, aion pyytää lähetettä äitipolille painoarviota varten....jos ei onnistu, niin menen yksityiselle. Edellinen neuvolatätsy sanoi vauvan olevan hieman yli 2 kiloinen....ja vettä runsaasti. Kaiken lisäksi mulla nuo istukat olleet aina isoja, 760 g kahdesti ja viimeksi oli 870 g. Ei se ole ihme jos ahdistaa...
Laskeskelin, että jos painoa tulee 200 g/viikko nyt lopussa niin vauvan paino ehtii nousta vielä 1,4 kg ennen LA:ta. Toisaalta jotkut vauvat vetasee 500 g/ viikko ihan lopussa.
No niin, *Viltsu-Inkerillä* sama mitta kun mulla, taitaa sielläkin olla melkoinen mies tulossa...ja sulla vielä poikittain...huh huh.
*Snowflake* kyseli, käykö liikkeet kipeätä...aika usein käy, pää jyskyttää kipeisiin liitoksiin ja joskus nuo varpaat kaivaa tuolta kyljestä ja pylly kiehnää mun navan kohdalla...
Juhannusta olisi tarkoitus viettää Haaparannalla, mun vanhempien mökillä...mikäli tuo keskimmäinen ei tule kipeäksi...valitellut vatsakipuja tänään ja nyt nukahti tuonne ämpärin kera sänkyynsä...:(
Lastenhoitoa en ole miettinyt lainkaan, ongelmaa ei ainakaan päiväsaikaan ole mutta yöllä hieman haasteelisempaa...onnistuu kuitenkin muutaman tunnin viiveellä...
No, minä lähden nyt saunottamaan lapsukaisia ja sitten iltapalan laittoon...
HYVÄÄ JUHANNUSTA mikäli en enää kerkeä käymään koneella ennen perjantaita!
TarjaMamma rv 33+
Lohdullista lukea, että jollain muullakin on tukalat oltavat massunsa kanssa olen itsekin huomannut, että hengittäminen on hankalaa ja syödä voi vain rippusen kerrallaan sekä sitten vielä tuo jatkuva vessassa laukkaaminen. Mulla on laskettuaika ollut ultrissa 8.8. mutta luulen, että tämä ei sinne asti kestä vaan aiemmin syntyy. Esikoinen on syntynyt 4.8. ja olisi kiva jos ei nyt ihan samana päivänä syntyis - vaikka hauska synttärilahjahan tuo olisi :)
Katselin muuten juuri aiempia neuvolakortteja ja kakkosesta sf-mitta on ollut 36 cm rv38+5 ja sitten tuo jo syntyikin rv39+1. Painoa hällä oli 3750g ja lääkäri veikkasi tästä masun kasvusta, että tämä tulokas olis samaa koko luokkaa. Mutta musta tuntuu, että on isompi kun nyt jo masu tuota luokkaa mitä ollut loppusuoralla aiemmissa.. Esikoisesta masu kasvoi yläkäyrän yläpuolella ja sitten lopussa laski keskikäyrälle eli rv35 sf-mitta oli 32cm, sen jälkeen ei ole neukkula merkintöjä kun tuo syntyi rv37+5 ja neuvola olisi ollut vasta rv38 - muistan miten silloin tuntui, että vatsa on aivan valtava ja nyt mies sanoo, että vatsani alkaa olla pelottavan iso, etten vaan halkea kohta. JOspa pääsis siihen koko arvioon parin viikon päästä niin nähtäis minkäkokoinen jössikkä on tulossa...
Nyt saunaan :)
-viltsu-inkeri rv32+5-
Niin se viikko vaan etenee =) Ja viikot vähenee, vielä pari päivää niin miekin pääsen sinne 3-kymppisten kerhoon =)
Tänään toivottavasti saadaan meillä rehunteko hyvälle hollille, pouta säätä tähän meidän alueelle, ainakin, toivotaan kovasti!! *sormet ja varpaat ristissä*
Viime yö meinasi olla aikas tuskaa, illalla jo pari supparia tuli sellaisella voimalla että huh huh ja sitten yöllä, ku esikko het yhden jälestä herätti niin ei meinannut uni silmään tulla, sellaisia tosi hassuja supistuksia, ei maha niinkään kivikovana (vaikka sattui), mutta sellainen tosi ilkeä menkkajomotus ihan jalkoihin asti, neljään asti meni vatuloidessa ennen kuin kunnolla uneen pääsin ja sittenpä sitä piti jo herätä töihin. No jos päivällä ehtisi torkut ottaa, kun miehen sisko on täällä käymässä niin tyrkkään lapset hänen mukanaan ulos ja valloitan sohvan =)
Höh, se siitä äitin aamuhetkestä... myöhemmin
-E- 29+
Toissa pv kävin nla:ssa.sf-mitta oli 31 ja painoo oli tullu 2,6kg kk:ssa.Ei paha.Täti oli vähän epävarman olonen ja ei oikein tienny oliko vauva viel rt.Mielestäni on.Onko muuten totta että lääkäri käyntejä ei ole kuin 2 koko raskauden aikana.Niin tää täti sano.Kertokaa mulleki mikä se madam-mamma juttu on?Supisteluita on jonkin verran ja pään puskemista.Selkä ja issias on tosi kipeinä välillä.Syön koko ajan ku hevonen kaikkia herkkuja.Aika käy pitkäksi.Yöllä unet loppuu jo parin tunnin nukkumisen jlk.Vaikken nuku päikkäreitä.Että sellasta....
T:roosa 30+6
Eilisillasta asti on tuntunut aivan kuin menkat alkaisi, kaikki oireet täsmää, mutta onneksi vuotoa ei ole, toi alamahan juilinta ja tuolla alapäässä, vähän huolestutti, mutta eiköhän kuulu asiaa.Emma 04 ainakin laitoit että sulla kans tollasia menkkakivuntapasia...
No onneksi aamulla oli neuvola, ja ei mitään hälyttävää, mitä tuo paino nyt taas niin kovassa nousussa, +1.346kg/vko ja nyt ois painoa yht tullu.20,5kg, mutta tuo on mulla normaalia, joten ei siitä sen enenempää.Vauva liikkuu tosi paljon, ja neuvolatäti yritti kuunnella sydänääniä yli 20minuuttia, kun sykkeet oli välillä tosi korkeella,(merkkas sit lopuksi 155) kun vauva hakkas mahassa koko ajan täysillä.sf-mitta oli 32.
Sillein vähän huolestuttaa lähtee maanantaina sinne viikon reissuun, mutta voinnin mukaan , ja onhan ne lääkärit sieläkin.ja toisaalta, kun ei ole vuotoja, ei kovia kipuja ja vauva liikkuu, niin silloinhan pitäs olla kaikki aika hyvin...olen vain tainut puuhata liikaa parina päivänä, kun nyt osaisi olla ihan vaan tekemättä mitään...
Täällä on ollut puhetta mitä muut sanoo mahan koosta, mä saan kuulla siitä koko ajan, kuinka valtava olen, välillä tuntuu että mulla menee jo maku siitä, kun sitä yks ihminen hokee ainakin 5 kertaa ja päivittelee, miten voi olla noin iso ja ja vielä 8 viikkoa jne.jne...se nyt vaan on..:)
Osa kivuista ja heikosta olosta johtunee varmaan siitä kun tosissaan vauva liikkuu rajusti ja painaa tuolla jokapaikkaan, varmaan helpottuu kun toi pyöriminen vähentyy.
Meillä muuten tuo neuvolantäti sanoi, että on aivan mahdotonta ruveta arvailemaan mitenpäin vauva on vielä näillä viikoilla uudelleen synnyttäjällä, koska vauva pystyy liikkumaan täysin vielä tässä vaiheessa ja muuttamaan asentoa pienessäkin ajassa.
No tuota neuvolantätiä ei nyt sitten enään tavata, nyt on sulkuajan käynnit muualla ja siiten elokuuksi tulee uusi neuvolantäti puikkoihin.
Mulla ei nyt tällä näkymiin ole sitä toista neuvolalääkäriä, eli olisi vain 1 silloin viikolla 14, mutta menen yksityiselle jos tosissaan asia menee näin.
Mutta ei muuta kuin hyvää juhannusta kaikille..ja hyviä vointeja...
Miijo 32+2
Eli Pohjois-Savon perukoilla pikkukunnassa neuvolassa on periaatteessa kolme lääkärikäyntiä. Koska itse menen viikolla 36 synnytystapa-arvioon KYS:aan, ei minulla ole tuota loppuraskauden lääkäriä, kun kuitenkin äitipolilla tutkitaan. Käsittääkseni tuo kolme lääkäriä on suositus, mutta sitä en tiedä, kuinka tiukkaan kuntien on sitä noudatettava.
Vihdosta viimein on pouta päivä ja ulkona on puuhasteltu kauheesti=)..
Meillä on ainakin täällä kolme lääkärikäyntiä.. kaksi on jo ollut ja kolmas on muistaakseni vkolla 35-36.. Tuosta ajankohdasta en nyt ole ihan sata varma..
Mein ruohonleikkurista lähti yks pyörä ja mä en saa sitä takas.. No vähä aikaa yritin leikata kolmella pyörällä... Oli suhteellisen raskasta ja vaikeeta.. =).. Jätän sen siis muille..
Typäsee kun meillä ei ole sillä tavalla mitään juhannus suunnitelmia.. Huomenna ollaan menossa apelle ja la äidilleni, mutta muuten ei ole silleen mitään.. Mitään ruoka juttujakaan en ole suunnitellut.. Jotenkin tuntuu hölmöltä kun mieheni on kuitenkin huomisen töissä.. Vähintään sinne puoleenpäivään.. Voisi kuulemma tehdä pidemmänkin päivän..Ja vapunkin vietin yksinäni grillaillen.. Hän tuli meinaan puoli kymmeneltä kotiin silloin..
Mutta nyt iloisiin mieliin ja juhannuskoivujen hakuun...
Sisuliini 31+4
Äitipolilla käyty kontrolli ultrassa ja edelleen kaikki näytti hyvältä :) on se vaan niin huojentavaa, kaiken huolen keskellä... jospa tämä tästä. Pikku kaverikin jo 2100g, joten sellanen 3,6kg ois ehkä la:na... mutta saa sit nähhä millon syntyy. Kohdunkaulassa kuiteski jo jonkin verran edistystä tapahtunu ja vauva on tooosi alhaalla jo ja vielä aika tiukastikin. Viikon verran pitääkin nyt tässä olla rehkimättä, mutta sitten kun 34 viikkoa tulee täyteen, saa syntyä, kun on syntyäkseen. Itse en ole ollenkaan asennoitunut siihen että tulisi ennen la:ta, yli ne on menneet reippaasti nuo aikasemmatki. Ensi viikolla tarkistetaan vielä se kohdunkaula, että osataan varautua, jos kovastikin tilanne siellä edistyy. Paljon supistelee, mutta ei kipeitä nyt taas.
Muuten kaikki arvot ok ja massu kasvaa tasaisesti hieman keskikäyrän yläpuolella, sf 30 -itsestä tuntuu että tuo pallo on valtava, mutta näyttää olevan pienemmästä päästä teidän muiden joukossa :) Muutamana iltana on tuntunut kyllä että napa ratkiaa, kun jotenki vauva puskee just kohalla jotain.
Meillä noita neuvolalääkäreitä 3 (sillon alkuraskaudessa, rv 27 paikkeilla ja sitten vielä tuossa rv 36 paikkeilla), itte olen juossut siellä useempaankin otteeseen, mutta siis sen "virallisen" ohjelman mukaan on 3, myös meillä uudelleen synnyttäjillä. Ja neuvolan kesäsulku alkaa ens viikolla myös täällä, joten uuteen paikkaan saa tiensä etsiä sitten. Ei meinannu th etes muistaa kertoa koko sulun aiheuttamasta paikan vaihdoksesta, jos en ois alkanu itte kysellä.
Nyt lähden lepuuttelemaan selkää esikon kanssa tuonne sängyn päälle, aamupäivällä piipahdettiin lasten kanssa kaupan tungoksessa viimeisiä juhannusherkkuja ostelemassa ja kyllä ois saanut olla kaupassa penkit mihin oisin välillä voinut istahtaa :/ onneksi autokärryt on kuitenkin keksitty, niin saa lapset kahlittua sinne, ei tartte niitten perässä kuiteskaan juosta sinne tänne!
Oikein mukavaa juhannusta kaikille ja toivottavasti se aurinkokin pääsisi paistelemaan edes välillä sadepilvien välistä!
Elmi 32+6
Onneksi en siis ole ainoa kenellä tekee tosi ilkeetä nuo liikkeet välillä..täälläkin tosissaan yöt menee melkeinpä tunnin parin välein heräilyillä..millon pisuttaa ja millon on nälkä..ja nyt uusi ihanuus,hikoilu :8} sit en vaan osaa enää aamu kasin jälkeen nukkua..
Olen koko aamupäivän taistellu taas näitten sivujen kanssa..takkuili ja pahasti,hermot meinasi mennä!!
Täällä juhannus rauhalliseti vain..kotona ja käydään siskon luona saunomassa ja grillaamassa..
Masu on alkanu nyt valahtaa pahasti tonne reisille :D ens viikolla on neuvola niin saa sit tas purattua kaikki ajatukset jne:D
Paljon voimia ja jaksamista kaikille ja OIKEIN MUKAVAA JUHANNUSTA!
P.S. Tuun vielä kertoon millaset ne uudet vaunut on ;)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8afa79ea-3dec-11dd-82ea-…!
Neuvola taas takanapäin ja valtakunnassa kaikki hyvin. Edellisellä kerralla kaveri oli raivotarjonnassa mut nyt ei th ollu yhtään varma. Veikkas että olis kääntyny perätilaan...saas nähdä. Sf-mitta oli sama ku edellisellä kerralla eli 28,5. Syy samaan mittaan on kait tuo vauvelin tarjonnan muuttuminen. Painoa oli tullu vaan 160 g/vko, mikä oli ihan positiivista. Sykkeet vauvalla oli 145..siinä paikkeilla ne on ollukin koko ajan. Sykkeitten perusteella odoteltais kait poikaa, mikäli niihin on uskomista. Nii..sukupuoltahan me ei tiedetä vielä...vasta sitten synnytyssalissa. Täälläkin lääkärikäyntejä on kolme, viimonen on rv 36.
Täällä ei kans yöt ole mitään herkkua. Säännöllisin väliajoin vessaan ja nyt on alaselkä alkanu kenkkuilemaan. Valitinkin jo neuvolassa että yöt menee ihan mönkään. Mut päivällä ei ihme kyllä ole yhtään väsyny olo. Noh, ei enää niin hirvittävän montaa viikkoa. Eiköhän tän kestä...jos ei muuten niin suomalaisella sisulla=)
Juhannuksen viettoon pitäis lähteä tänään...vanhempien mökille. Kaiken kaikkiaan meitä taitaa olla siellä melkein 20...kiva traditio ollu jo muutaman vuoden. Onneks tänä vuonna mulla on siellä "kohtalotoveri", serkun vaimolla la syyskuussa. Vaikkakin maltilla kaikki siellä sitä alkomahoolia ottavat...ei mitään örvellyksiä.=)
Hitsi, nyt katkes ajatus ihan totaalisesti...ei kait muuta ku hyvää jussia kaikille!!
S rv 32+5
..tulin kaikille Elotähkille toivottelemaan :) Syödään hyvin ja juodaan vielä paremmin eli vettä ;)
-AJ&Elli-
me otettiin varaslähtö jussin viettoon, kun mies on koko juhannuksen töissä ja mä lasten kanssa sit vaan kotosalla. Mun sisko on ehkä tulossa käymään jossain vaiheessa. Eli eipä ole ihmeellisiä suunnitelmia - grillataan, jos on poutaa, siinä lienee tavoitetta kerrakseen :)
Mä olen huhkinut koko päivän ihan liikaa, siivonnut talon, leikannut nurmikkoa ja vielä tehnyt kaksi eri kauppareissua. Nyt onkin jalat ja selkä tosi kipeät. Vaan eipä tarvi katsella tekemättömiä töitä vaan voi rauhassa rentoutua viettämään viikonloppua.
Monilla oli vatsa valahtanut jo tosi alas, mulla on edelleen aika korkealla - tosin koko ajan ollut suuri ja lähtenyt heti rintojen alapuolelta - siitä on jo hiukan tippunut. Heppu on ollut raivotarjonnassa jo muutaman viikon (niin meni kahdessa edellisessäkin), eikä näköjään aio sieltä kääntyä mihinkään. Hyvä tietty niin. Sf-mitta oli edellisessä neuvolassa 31 cm (rv 32), mutta kyllä puuskututtaa eikä ruoka oikein maistu suurina annoksina.
Miehistä ja muista ärsyttäjistä: Mä olen ihmeen hyvin kestänyt tuota ukkoa, ehkä sekin jo kolmannessa odotuksessa hiukan tajuaa kuinka kannattaa olla. Toisaalta olen ollut myös aika hyvällä tuulella koko ajan, ei ehkä niin suurta kriisiä tai elämänmuutosta ole tällä kertaa, menee tämä raskaus jotenkin muun ohessa leppeästi. Täällä myös pohditaan kovasti, minne vanhimmat lapset saisi hoitoon kun lähtö sairaalaan tulee. Toivoisin, että miehen isä pääsisi vierailemaan vaikka viikoksi tähän meille, kun elokuu alkaa lähestyä. Mun edelliset synnytykset on olleet viikoilla 38+2 ja 38+6, joten voi olla että heinäkuulla tämäkin vauva olisi jo maailmassa (toivottavasti). Tuo appiukko on lisäksi ainoa sukulainen, jota voin kuvitella kestäväni yhtään pidempään omassa kodissa. Anoppia en voi kuvitellakaan tänne pyytäväni, vaikka varmaan tulisi juoksujalkaa. Ollaan niin erilaisia että yhteentörmäyksiä sattuu koko ajan.
Mutta nyt, menen tuijottamaan telkkua ja turvottamaan itseäni sipseillä :) Mukavaa juhannusta kaikille!
anna ja rv 33+1 (tai jotain)
Nyt se loma sitten alkoi ja luultavasti menen töihin seuraavan kerran vuoden 2010 puolella.
ALoittelimme mun lomaa grillaamalla kavereiden kanssa (jotka edelleen saunomassa mieheni kanssa, äijäporukkaa siis). Musta on aina niin ihanaa, kun ihmisiä käy kylässä. Olen ennen lapsia tykännyt kutsua ystäviä syystä tai toisesta tai ilman syytä kylään, enkä onneksi ole joutunut luopumaan näistä tavoista lasten myötä. Jopa sinkkukaverimme tulevat meille yhä mielellään
Tein ruokaostokset jo eilen, joten huomenna sitten vaan hurautamme möksälle. Säät eivät kyllä lupaa kovin hyvää, mutta sateesta viis...
Mulla oli kanssa tänään neuvola. Sf oli 28, sykkeet vaihteli liikkeiden myötä, painoa oli mulla tullu 780g/vk. Terkka sanoi, että vauvan pää on jo hyvin "lähtökuopissa" eli matalalla ja siksi myös sf-mitta ehkä aiempia raskauksia pienempi. Mulla on nyt pari neuvolakäyntiä ja sitten se lääkäri numero3 heinäkuun lopulla eli viikkola silloin n.36.
Siinä missä moni muu valmistautuu syntymään ennen laskettuaikaa valmistaudun minä yliaikaiseen odotukseen, kuten aiemmissa. NÄin tänään "kohtalotoverin" puistossa, joka odotti tokaa viikon yliaikaisena. Hauskaa muuten, että kyseinen nainen on mulle uusi tuttavuus, mutta asuu aivan tässä lähellä ja on siis myös jäämässä kotiin äitiyslomailemaan. On siis seuraa sitten tiedossa hiekkalaatikolla...
Nyt olis nukkumaanmenoaika. JUSSIA!
Mukavaa juhannusta kaikille!
Ajattelin tulla ilmoittamaan tännekin, että 26.5. mein Jamppa päätti tulla kiireellisellä sektiolla maailmaan, viikkoja kasassa siinä vaiheessa oli 30+3. Painoa pojalla oli 1800g ja pituutta 43cm. Lastenklinikalla hän vietti 10vrk ja tällä hetkellä poitsu kasvaa kättärillä, mitään suurempia ongelmia ei onneksi ole ollut, hän nyt vaan niin pieni vielä, tällä hetkellä painaa 2170g. :)
Luultavasti saamme jannun parin viikon sisään viimein kotiin, mahtavaa! On tää vaan ollu tosi rankkaa, elämänarvot meni uusix ja tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Mut näillä mennään, eihän sille mitään voi ja huonomminkin vois asiat olla.
Voikaas hyvin ja paksusti vielä jonkun aikaa! ;D
Violet ja jamppa 3vkoa & 4pvää tai rv 34+0
*Suuret onnittelut pojasta* - oletkin ensimmäinen vauvautunut <3 Haluatko kertoa miksi tuli kiirellinen sektio? Ja teän jamppa on kyllä saanut todella hyvin painoa itellensä. Oikein hyvää Juhannusta ja jaksamista sekä vointeja :)
juuri eilen ajattelin, että milloinkohan rupeaa tässä pinossa tapahtumaan, ja niin oli jo vain tapahtunut..
Oikein paljon onnea teille..ja ihanaa että kaikki mennyt hyvin...
voimia kaikille....
Miijo 32+3
Ps.kävikö kaikki nopeasti, vai enteilikö jo ennenaikaista tuloa etukäteen...?
Hurjan paljon onnea Violet ja poika!! Paljon kasvuvoimaa pienelle miehelle.
Mukavaa että olette jo kotia päin pääsemässä!
-E- 29+
Terveisiä täältäkin pitkästä aikaa. Tiistaina oli neuvola ja valtakunnassa kaikki hyvin. Jollakin aikaa meinasin jo järkeni menettää maksusitoumusasioitten takia, tai lähinnä kun toisesta paikasta sanottiin ettei tarvi ollenkaan ja toisessa ei tiietty mitään... No, soitin sitte johtavan ylilääkärin sihteerille tänään niin johan alko hommat selvenemään :) ! Vihdoinkin. 1.7. on sitten vielä täällä omassa neuvolassa käynti ja 21.7. Oulun neuvolaan eka käynti, varattiin tunti aikaa.
Itekin tosiaan huomasin, että jopas on tosi äkkiä mennyt tämä aika. Enää jotain 9 vkoa laskettuun aikaan. Eilen kun suursiivosin makuuhuonetta, niin innostuin kaivamaan pinnasängyn ullakolta ja kasasin sen jo valmiiks :). Toivottavasti nyt ei ihan heti kuitenkaan vielä tarvi, mutta aattelin että onpahan sitten sekin valmiina. Jätin toiselta pitkältä sivulta laidan pois, niin saa sitten kätevästi sängyn viereen.
Täällä tuntuu aika rauhallinen kaveri olevan masussa, liikkeetkään ei ainakaan vielä tunnu ees kipeiltä, mutta on vaan hauskan näköstä jos on makuullaan niin koko maha heilahtaa toisinaan kun potkasee. Oma liikkuminen on toisinaan helpompaa ja toisinaan vaikeempaa, särkylääkettä otettava yöks melkeenpä joka ilta. Tuo häpyluu niin kipeenä välillä että auts.
MIEHISTÄ ollu puhetta näköjään täällä. Minä en voi kyllä omaani moittia, on aina osallistunu kotitöihin ihan oma-aloitteisesti ja meillä mies esim. leipoo enemmän ku minä ja tekee pastankin ihan taikinasta lähtiin... En minä vaan viihtis :). Muutenkin tuntuu että varsinkin nyt on ollu tosi ahkerana, ullakolle laittanu hyllyjä ja valot asentanu sinne, kasvihuoneellekin kehittelee helpotuksia mulle ym. Mun miehellä oli viime viikolla kaks tosi raskasta päivää, koko päivän kokouksia ja illalla vielä jatku, mutta eipä se mua haittaa, se nyt välillä on semmosta. Muutenkin hällä liukuva työaika, joten se työpäivä voi loppua sitten vaikka klo 20 jos on juttuja jotka on saatava valmiiks tiettyyn päivään mennessä.
ANOPPIkeskusteluun voisin sen verran mainita, että omani ei oo kertaakaan kysyny mitään raskauteen liittyvää. Tää on siis heille eka lapsenlapsi. Mutta joo, katellaan mihin tilanne kehittyy vai pysyykö ennallaan, mulle on ihan sama. Varmaan juontaa juurensa siihen aikaan, kun mentiin maistraatissa naimisiin ja hän ois halunnu meille isot häät.
JUHANNUSTA vietetään näillä näkymin ihan täällä kotosalla, ei olla kutsuttu ketään ees käymäänkään. Miehellä alkaa sitten kesäloma, josta eka viikko meneekin rehunteossa. Saa nähä josko sitä kävis jossain, toisaalta näillä polttoaineen hinnoilla tuntuu että pystyttää teltan takapihalle ja lomailee siellä!
Mukavaa keskikesän juhlaa Elotähkille, jaksuja miesten ja anoppien suhteen!
Mimuska & Taavetti 30+6