Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana, jouluna juomaton mies. Kuinka monella?

Vierailija
24.12.2005 |

Kuinka monen mies ei pilaa lasten joulua juomalla? Minusta humalahakuinen juominen ei sovi ollenkaan jouluun ja ihmettelen perheenisiä, jotka dokaavat jouluna. :(

Meillä ei juoda jouluna, onneksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihan kauheasti ne lapsiperheet, joissa mies juo itsensä tainnoksiin tai pahoinpitelee kännissä perheensä. Turvakodit tunnetusti pursuavat vaimoja ja lapsia jouluna.

Vierailija
2/16 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti, itse en lapsena saanut nauttia aina raittiista joulusta vanhempien (isäni) seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joi 12 cl kuohuviiniä aterialla.

En huomannut, että lapseni olisivat siitä kärsineet.

Vierailija
4/16 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, pidän myös tätä vaihtoehtoa tipattomana. En voi ymmärtää, miten joku jaksaa kitata sitä viinaa niin paljon että on ihan kännissä?? Minä en ole vielä koskaan elämässäni kokenut sitä tunnetta enkä kyllä kaipaakaan näiden mammojen juttujen perusteella. (Meillä kans tarjotaan koulun juhlissa viiniä ja olutta aikuisille. Tämä sille luultavasti Keski-Euroopassa asuvalle)

Vierailija
5/16 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen että jos ottaa, niin ottaa sit kunnolla. Mä join pari lasia viiniä ja yhden oluen.

Vierailija
6/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luultavasti kumpikin juo lasilliset viiniä jouluruoan kanssa, tai itse en tiedä juonko sitäkään. Mies luultavasti juo myös lasten nukkumaanmentyä pari olutta.

Itse haluamme antaa sellaisen mallin lapsillemme, että viini on etenkin ruokajuoma. Toivon todella, että lapsieni ei koskaan tarvitse nähdä meitä humalassa. Mutta en myöskään halua antaa sellaista kuvaa, että kaikki missä on alkoholia, on pahasta. Oikein käytettynä alkoholi sopii kenen tahansa elämään, harmi vaan että suomalaisilta tämä ei oikein näytä onnistuvan.

Vierailija
7/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa, jos lasten joulu menisi ryypiskelyn takia pilalle=(. Me ei kyllä muutenkaan juoda paljon. En ole koskaan nähnyt miestäni kännissä. Yhteisiä vuosia kuitenkin jo 10.

Vierailija
8/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinilasit otetaan ruuan kanssa, mutta ei enempää.

Vierailija
9/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkomahoolia, vain kotikaljaa, limsaa, vettä ja glögiä :o)

Vierailija
10/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aiotaan miehen kanssa juoda kumpikin pari saunasiideriä illalla. Se ei mun mielestä ole mitenkään joulun pilaamista.

Tuntuu, et monet on liiankin tiukkapipoisia alkoholin suhteen jouluna.. Musta pari siideriä saunan jälkeen on ihan ok, juodaanhan me muutenkin joka lauantai ne kaksi siideriä saunan jälkeen.

Ja tosiaan.. ei pelkoa että enempään repsahdettaisiin, kuten monet pelkää, et karkaa käsistä jos juo pisaraakaan. Jääkaapissa on vain ne 4 siideriä.

...eikä mun mielestä kukaan voi " vahingossa" alkaa enempää ryyppäämään, jos pari kaljaa tai siideriä juo.

Vierailija
11/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko pitää tuo tipaton linja. Itse voisin lasin viiniä jouluna juoda, mutta miehellä karkaa niin helposti mopo käsistä, että joulut pidetään tipattomina. Eihän sitä tietenkään sellainen voi käsittää, joka ei ole nähnyt, että yksikin lasi voi jollekin olla ongelma.

Vierailija
12/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut entä jos kotona EI OLE alkoholia?

Vaihtoehtoja ei siis ole sen lasillisen viiniä tai parin siiderin jälkeen?

Vierailija:

Meillä on pakko pitää tuo tipaton linja. Itse voisin lasin viiniä jouluna juoda, mutta miehellä karkaa niin helposti mopo käsistä, että joulut pidetään tipattomina. Eihän sitä tietenkään sellainen voi käsittää, joka ei ole nähnyt, että yksikin lasi voi jollekin olla ongelma.

Vierailija
13/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa paljon alkoholismia ja vielä enemmän todella huonoja muistoja, haluamme säästää lapsemme samalta:)

Iloista joulua KAIKILLE!

Vierailija
14/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kuulu viina meidän jouluun.

Vierailija
15/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestaan mun mies juo TODELLA harvoin ja silloinkaan ei humalaan asti. Saattahan olla että ottaa tilkan ruoan kanssa, mutta siihenpä se jää. Eli sitä pientä viini tilkkaa en lue " juomiseksi" .

Vierailija
16/16 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu jouluun. Ei meillä kyllä juoda juuri muutenkaan.