10-v pyysi rintaliivit --- ostanko?
Tytöllä vasta pienet alut, ja toppi rintsikoita on. Haluaisi sellaiset 65AA liivit.
Kommentit (72)
Dina potter kirjoitti:
Oon 10 ja tarvii liivit
Kuinka nuorena murrosikä alkaa nykyään?
Vierailija kirjoitti:
voitteko kertoa kuinka uskaltaa sanoa äidille, että tarvitsisin rintaliivit kun en oikein uskaltaisi sanoa...:/ itse olen pari kertaa mitannut ja koko olisi luultavasti n.65AA tai 70AA? Tai sitten sellaiset toppi rintaliivit vain..
Mulla sama en uskalla kysyy, koska on jo aiemmin kieltänyt paksummat topit. En ole itse vielä mitannut kokoa, mutta eräällää ystävälläni on jo rintsikat ja hänellä ei ole edes erottuvia rintoja. En kehtaa kysyä häneltä miten hän uskalsi kysyä äidiltänsä, tai mitä sanoja hän käytti.
Eikös se ole vähän sama juttu kuin pojalle partakoneen hankkiminen? Se partakone vaan ei jostain syystä taida olla niin suurta häveliäisyyttä aiheuttava kuin rintsikat. Onko se niin suuri ero, kun partahaivenet alkavat näkyä, mutta ne kehittyvät rinnat ovat piilossa vaatteiden alla. Naljaillaanko ja vihjaillaanko pojille samalla tavalla ensimmäisistä partakarvoista kuin tytöille nupulla olevista rinnoista? Eikö siitä seksismista voisi jo päästä eroon? On se niin kummaa, että tyttöjen kehitys on muka niin paljon eri asia kuin poikien kehitys. Partakarvoissa ei ole mitään seksuaalista, mutta jo pikkutytön rinnoissa on. - Ei meilläkään aikanaan puhuttu tytön, siis minun, kehittymisestä mitään. Ekat rintsikat sain, kun olin sukulaistädin vaatekaupassa kesätöissä muutaman viikon. Itse olin niin ujo, etten iljennyt itse pyytää äidiltä rahaa rintsikoihin.
Vierailija kirjoitti:
kun pyysin äitiä ostamaan rintsikat ja se sanoi etten tartte kun on niin pienet rinnat :( Voi miten noloa oli kun KAIKILLA muilla oli ja mulla ei... olihan ne tissit pienet ja on edelleen, mutta ei sitä tuskaa nyt olis tarvinnu enää tuplata.
Voit siis uskoa että samaa virhettä en tee omien tyttöjeni kanssa. Rintaliivit haetaan mieluummin ennen aikojaan kuin liian myöhään. Mikä niissä rintaliiveissä muka on niin "pahaa" että niiden hankkimista pitää lykätä mahd. kauan? Ei naiseus oli pahaa tai epätoivottava vaan hieno juttu - ja rintaliivit jos mitkä on tytölle iso naiseudun ja siihen kasvamisen symboli.
Samoin sanoi oma äitini. Lopulta varastin ekat liivit 14-vuotiaana. Tätä ennen häpesin pari vuotta, kun rinnat hyppi liikuntatunneilla ja nännit näkyi, mikä oli suuri häpeä ysärillä. Edelleen uskon rintojeni olevan pienet, vaikka koko on 85H. Jos olisin saanut tyttöjä, niin olisin ostanut liivit heti, kun vain haluaa ja viimeistään n. 12 v.
En ymmärrä miksi sitä liivien ostamista pitää pantata? Itse olen ostanut tyttärilleni noin 10-vuotiaana sellaiset setit missä on pikkuhousut ja liivimallinen toppi. Ovat sitten käyttäneet niitä silloin tällöin, vaikka rinnat eivät siinä vaiheessa vielä olekaan kasvaneet. Lisää toppeja on ostettu sitä mukaa kun käyttö on oikeasti alkanut. Nehän on hyvänen aika alusvaatteet!
Saat ostaa sellaiset vaatteet kuin haluat kun täytät 18.
Rinnat on hyvä tukea jo kasvuvaiheessa, niin välttyy monelta ongelmalta.
Lapset juoksee ja urheilee. Rinnat kokevat rasitusta. Tuskin kukaan äiti ehdontahdoin haluaa tyttärelleen roikkuvia ja arpisia rintoja.
Kauhistuin aloituksesta, että mikään 10 vuotias ei todelakaan tarvitse mitään rintaliivejä.
Sitten muistin, että omanikin oli 10 vuotias kun ekat liivit hankittiin...
Tottakai sä ostat, kevyesti topatut voi olla myös ihan hyvät kun mua ainakin ärsyttää jos nännit näkyy paidan läpi
Omalle 10v oon ostanut pari toppiliiviä , liikuntatunnilla koulussa käyttää, ei muuten, oon ehdottanut rintaliivejä, mutta ei halua.
Kyllä mun mielestä ois ihan vanhemman tehtävä kysyä mitä vaatteita lapsi tarvitsee.
Täällä suhtaudutaan rintaliiveihin todella vakavasti. Kaukana elintärkeästä tuotteesta. Itse en ole koskaan käyttänyt ja elossa olen pysynyt.