Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemusta isosta perheestä kahdessa sarjassa?

Vierailija
23.12.2005 |

Itse olen tällaisesta perheestä. Isosiskoni ja isoveljeni välillä on ikäeroa vajaa 2 vuotta. Sitten on väliä vajaa 5 vuotta ja synnyin minä ja taas vajaa 2 vuotta pikkuveljeeni. Eli 4 lasta 9 vuodessa.

Minulla on nyt yksi lapsi ja toinen mahassa. Jos vauva syntyy ajallaan, ikäeroksi tulee 2 v 4 kk. Haaveilen vielä kahdesta lapsesta tämän vauvan jälkeen, mutta haluaisin seuraavan lapsen vasta 5-7 vuoden kuluttua tämän kakkosen jälkeen ja sitten vielä yhden 2-3vuoden ikäetrolla. Kun sain esikoisen olin 22, melkein 23. Kakkosen syntyessä olen 25 v. Kolmannen ja neljännen haluaisin vähän päälle 30-vuotiaana, kuitenkin alle 35-vuotiaana.Nämä ovat vain haaveita, elämä ei useinkaan mene niin kuin suunnittelee. Mulla on vielä opiskelut kesken. Tarkoitus olisi olla vauvan syntymän jälkeen 3 vuotta kotona ja saattaa opinnot päätökseen. Sitten haluaisin olla muutaman vuoden töissä, hankkia oman asunnon, viettää aikaa mieheni ja kahden lapsen kanssa ja sitten olisi taas ihanaa elää vauva-aikaa. Isommilla lapsillakin olisi äiti kotona koulusta tullessaan.

Onko muita jotka haaveilevat samantapaisesta perheestä? Isosta perheestä, mutta ei kaikkia pienillä ikäeroilla. Onko jollain vanhempana kokemusta tällaisesta? Onko helpompaa kun kaikki eivät ole samaan aikaan pieniä? Jääkö vanhemmilla enemmän aikaa lapsille ja muulle elämälle? Mitä negatiivisia puolia tällaisessa on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse perheestä jossa on 6 lasta, synnytty kahdessa ryppäässä miltei vuoden välein. Oli " isot" ja " pienet" . Ryppäiden välillä oli ikäeroa 3 v. Omana kokemuksena en näe siinä mitään ihmeellistä, en huonoa enkä erityistä hyvää. Ehkä vanhemmat pääs vähän helpommalla, ei ollut 6 vuotta putkeen kouluun lähtijää, konfirmaatiota, ajokortin ajoa, armeijaa tms. joka vuos.

Vierailija
2/5 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi ensimmäistä 1v9kk ikäerolla ja toisen ja tän uuden vauvan väliin jäi yli 4v. Aiotaan yksi vielä tehdä jos onnea riittää, mutta vasta vuosien päästä. Ihan liian rankkaa pienillä ikäeroilla saada lapset!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on nyt kaksi- ja puolivuotiaat lapset ja haluaisin vielä saada ainakin yhden tai kaksi lasta. Kuitenkin arki kahden alle kaksivuotiaan kanssa on ollut aika täyttä, joten haluan tähän vähän pitemmän välin ennen uusia lapsia. Minä olen jo ammattiin valmistunut, mutta jatkan opintojani ja töihin menostakin olen haaveillut ennen uusia lapsia. Saman ikäisenäkin olen lapseni saanut ensimmäinen 23-vuotiaana ja toinen 25-vuotiaana.

Vierailija
4/5 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me yritämme juuri toista lasta, yksi on jo. toivon, että kymmenen vuoden päästä " teemme" vielä 2-3 lasta, mieheni on luvannut jäädä kotiin. meillä tosin on jo oma asunto.... ja minullakin opinnot kesken.

Vierailija
5/5 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi