Kummilapsi ulkomailta? Kokemuksia PLAN tai WordVision kummiudesta?
Olen miettinyt kummilapsen ottamista ulkomailta.
Kannattaako?
Kommentit (77)
Pelkkää huijausta koko touhu. niinkuin esim nälkäpäivä, nenäpäivä yms. keräykset.
kun olen ajatellut ottaa kummilapsen niin kannattaisiko ottaa Planin kautta?
Älkää nyt kaikkea silti uskoko että olisi totta. Ota Suomesta oikea kummilapsi jota hoidat käyt kirkossa ja olet kasteessa mukana.
Suomen sijaislapset huostaanotetut orvot lastenkodit ensikodit , kasteelle tarvitaan kummeja täällä joilta puuttuu sukulaiset ystävät .
Voisiko joku joka on Plan kummi niin kertoa mistä maasta on kummilapsi tai onko useampia lapsia
Nepalissa ne rakensivat omia uskonbunkkereitaan ainakain joten rahat meni kankkulaan.
Täytyy olla todella typerä ja naiivi, että lähtee tuollaiseen kusetukseen mukaan! Kyse ei ole kylmäsydämisyydestä, vaan puhtaasta järjen käytöstä. Jos haluatte auttaa, matkustakaa itse paikan päälle ja antakaa rahaa suoraan haluamallenne kyläyhteisölle, näin varmistutte, että apunne menee oikeasti perille.
Olen Interpedian kautta kummina orpokodille (ainaiskummi eli maksoin aikanaan hieman suuremman kertasumman). Koti on tarkoitettu varhaisnuorille ja heidät koulutetaan orpokodissa myös järkevään ammattiin, mikä on tärkeää. Saan kirjallisen raportin kaksi kertaa vuodessa mm. hankinnoista, koulutustilanteesta ja sen järjestämisestä, lasten / nuorten tilanteesta jne. Lisäksi n. 2 vuoden välein orpokodin johtaja käy Suomessa ja järjestää mm. keskustelutilaisuuden, jossa voi aina kysellä lisää.
Minusta on järkevämpää tukea koko toimintaa kuin vain yhtä lasta. Toki Interpedian kautta voi olla myös vain yhden lapsen kummina. :) Tutustu ihmeessä, minusta järjestö on hyvin asiallinen ja puoluepoliittisesti sekä uskonnollisesti sitoutumaton, lisäksi Interpedia järjestää adoptioita. https://interpedia.fi
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla todella typerä ja naiivi, että lähtee tuollaiseen kusetukseen mukaan! Kyse ei ole kylmäsydämisyydestä, vaan puhtaasta järjen käytöstä. Jos haluatte auttaa, matkustakaa itse paikan päälle ja antakaa rahaa suoraan haluamallenne kyläyhteisölle, näin varmistutte, että apunne menee oikeasti perille.
Meinaat, että Suomen valtion hankkimilla tunnetuilla tilintarkastustoimistoilla ja muilla ulkopuolisilla arvioijilla ei ole sen verran järkeä päässä, että heiltä jäisi huomaamatta ilmi selvä huijaus. Ja myös nuo paikan päällä käyneet sadat kummit ovat nähneet vain teatteriesityksen.
onko sinulla Planin kautta kummilapssi minulla on
oletko lähettänyt hänelle mitään
Itselläni on kummilapsi Planin kautta. Rahat käytetään koko kyläyhteisön hyväksi, joten lapset hyötyvät tuesta tasapuolisesti. Lapselle voi kirjoittaa ja tiedonannossa sanotaan, että lapsen luona voi vieraillakin. Tosin olosuhteet on hyvin köyhät siellä.
Mulla oli aikoinaan kummipoika Planin kautta Sudanista.
Sain säännöllisesti kuivia, kirjeita, piirustuksia, askarteluja ja raportteja.
Oli ihan kiva kokemus ja näkökulma toiseen kulttuuriin.
Kummius päättyi, kun poika tuli täysikäiseksi.
Jos haluaa tukea vain yksittäisen lapsen koulutusta niin Lions-järjestöllä on Sri Lankassa kummilapsikohde.
Saako sen kummilapsen sitten vaikka yökyläänkin joskus? Nykyään tuntuu että kummius on perinteisesti vain lahja-automaattina olemista, eikä koskaan oikeasti edes vietetä aikaa yhdessä, ei käydä missään jne. Alkuperäinen kummiuden idea lienee lapsen hengellisestä kasvatuksesta huolehtiminen, saako sitäkään tehdä noille?
meillä oli kummi El Salvadorista Plan kautta satiin raportteja ja kuvia ja tietoja perheen asioista! Näistä avustus järjestöistä Lions cludilla pienimmät yleis kulut = alle 10% kun muilla 20-30% itsekkin nyt Lions jäsen jakamassa hyvää myös kotimaassa! Jaamme vuosittain 5-7 milj.€ valtakunnan kludit yhteensä! Emme saa veron maksijien piikkiin avustuksia!
Mulla on ollut Planin kautta, mutta se oli huijausta. Kummiprojekti oli loppunut 7 kk sitten, mutta ne keräsi vaan maksuja, vaikkei mitään projektia enää ollut. Lopulta otin itse yhteyttä, että hei tätä projektia ei enää ole, saisinko uuden kummilapsen. Luottamus meni.
Olet hemmetin hyväuskoinen. Tai käyttäisinkö presidentin ilmausta naivi.