*** TRUPLAT aaton aattoon ***
Kommentit (30)
tänne vaan koneen viereen pikaseen lukeen kuulumiset,kun lapset aamupalalla. Jännitys on jo käsin kosketeltavaa ;)) Jokainen kolaus saa aikaan,että puurolusikat pysähtyvät kuin seinään ja silmät melkein seisovat päässä:" nytkö,joko nyt pukki?" Ja kun mitään ei kuulu,niin taas alkaa tasainen puuron lapiointi :)
ONNEA,ONNEA KATZU!!!
Voi mikä tilanne,Neiti! Mutta onneksi kaikki meni lopuksi hyvin. Mitens yö meni? Meillä tuntuu aina edellispäivän seikkailut näet vaikuttavan yöuniin,niin että tihrustavat itkua yöllä enemmän tai vaativat päästä viereen nukkumaan...
Miitsu: kiitos,kun loit uskoa,että kissimirrimme vielä tulisi kotia,jos teidänkin kisu oli kuukauden pois,niin vielä on toivoa! Ehkä se köpöttelee kotia,kun ilmat alkavat lauhtua,on viettänyt jossain lämpimässä nämä kovat pakkaset...*toivoo niin*
Niin ja se oli Mirulii,joka oli siellä töissä ultraillut,ihana työpaikkaetu :)
Nifkinin vaihtoehtoihin,että toivotaan,että olis se A. Tulethan kertomaan,onko vuotoa enää? Toivottavasti ei ole!
Ja voi rakas Piipaa,kyllä sinä saat täällä purkaa pahaa mieltä, sitä vartenhan me täällä olemme! Paljon voimia sinne pikkuisen sairastelujen keskelle!!! Oletko antanut maitohappobakteereita siihen ripuliin? Ja toivotaan,että se täti ajaa näin liukkaalla kelillä ojaan eikä löydä teille seuraavaan vuoteen...
nyt Eetu hermostu,täytyy jatkaa jossain välissä vielä ;) Mies on kummiskin tän päivän vielä töissä,että kunnon joulutunnelmaan päästään vasta sitten.
Koskas sulla on mahkut treffata ukkoas " päiväkahvien" merkeis? Mun piti tulla viä kysyyn,kun jäi niin harmittaan sun puolesta,kun kävin kurkkiin elolintusten pinos,josko susta olis jotain kuulunut :( Katsos minä laskeskelin heti fiksuna ihmisenä,että syyskeijuhan sieltä sitten tulisi ja mikäs sen mukavampaa,kuin saada sut meitin joukkoon ;))
Nyt soi puhelin,joten...
[color=green] Perillä ollaan, ihanan lumisissa maisemissa *huokaa onnellisena* =)))))
Eilen siis käytiin Lahdessa tytön kumminluona viemässä hänen lapsen lahjat ja sitte ajettiin tänne Miruliin ja Miitsun läheisyyteen Äidilleni. Oltiin vasta 21.30 perillä mutta oli kiva herätä jo täällä valmiina eikä tänään tartte raahautua muuhun kun kaupaan tuohon lähelle..
Neiti, olipas taas koettelemus. Onneksi kaikki hyvin ja tosiaan lapset kuitenkin näköetäisyydellä koko ajan... Oikein rentouttavaa Joulua teille tuon jälkeen. Saatteko muutoin miehen Jouluksi kotiin?
Katzu, onnea valmistumisen johdosta. Nyt se on sitte ohi, kun sitä vielä alku syksyllä pohti josko sitä siirtäis vauvan syntymän jälkeen ;)
Hönttä, meilläkin kissa toissa kesänä karkas elämänsä ekaa kertaa kun oltiin tutun mökillä. Arka sisäkissa ja oltiin varmoja että ei tuu koskaan enää takas. Mutta vkon päästä löytyi kun jäi supiloukkuun kiinni, jonka mökin omistaja hankki eläinsuojeluyhdistykseltä lainaan :)
Mariposa, toivottavast et tuu kipeeksi. Tuliko sulle täti kylään jo? *ei muista yhtään*
Miitsu, jospa " tulisit" kipeeksi sopivasti niihin yötöiksi?? ;)
Piipaalle voimia pikkuisen ripulin kanssa. Mäkin suosittelisin niitä maitohappoja antamaan ihan reilusti heti alkuun, jospa se rauhoittaisi pikkuisen masua. Ja purkaa nyt ihmeessä pahaaoloa jos haluat... Ei me pienistä hätkähdetä ;) JA tuohon vanhuuteen minäkin sanoisin et mä oon nyt 35 ja jos ikinä enään suostun sittenkin siihen 4:een niin olen aika likellä jo 40, jotta höpinät pois vanhuudesta ;DDD
Serppu, mun äiti tuolla just laittaa imellettyä perunalaattikkoa uuniin paistumaan. Antoi koko yön ensin imeltyä=maustua. MEillä tuota laatikkoa sanotaan tuuvingiks. Haluisitko sen ohjeen? Musta tuo on hyvää ja on ollut jo mun äiteen tekemää tuolla reseptillä ainakin mun ikäni ajan ;D
Mutta nyt pidemmittä löpinöittä menen saunaan ja uimaan. SItä ennen ajattelin laittaa värin tuonne hiusten juurikasvustoon, näin Joulun kunniaksi :)
Nauttikaahan murut siitä mitä teillä on!!! Voisi olla huonomminkin...
Marieela ja Paapero 13+5/6
Hyvää aaton aattoa täältäkin! Ja Marielalle tervetuloa maisemiin :) Kohta pitäs lähteä vielä käymään viime hetken kaupoilla. Kalan sain jo paistettua, seuraavaksi olisi vuorossa kinkku. Joulukukat pitäisi viedä miehen isovanhemmille. Tehdä salaatti ja " kalamössö" valmiiksi. Niin ja koristella kuusi. Siinähän sitä ohjelmaa tälle päivälle.
Neidillä on ollut karmaisevat hetket eilen. Onneksi kaikki päättyi onnellisesti.
Kiitos Talvikki kortista!
Katzulle suuret onnittelut valmistumisesta.
Kaikille yhteisisti mukavaa joulunodotusta!
Joku kyseli eilen, olenko sairaanhoitaja. Ja olenhan mä. Suoritin kaksoistutkinnon kätilö/sairaanhoitaja. Mutta kätilön töitä en sitten valmistumisen ole tehnyt. Jos ei näitä naistentautipotilaita, joita meillä töissä on, lasketa kätilön erikoisosaamisalueeseen. Meillä tosiaan on osaston yhteydessä tuo naistentautipoli. Joten työpaikka edut on varsin hyvät näin raskautta ajatellen. Meidän gynekologikin varmasti tutkisi auliisti jos joku asia askarruttaisi. Mukava heppu sekin.
Mutta nyt täytyy rientää tungeksimaan kauppaan. Ärsyttää jo valmiiksi. Mutta minkäs teet. Hymyä vaan naamalle ja rauhallista hengitysta sisään ja ulos, niin eiköhän se siitä.
mirulii+muru 13+1
Yksi yö enää jouluun :D vähiin käy ja kovasti se joulumieli tekee tuloaan: mietin et mentäiskö illalla jo mun isälle kuusenkoristelupuuhiin... oispa vähän ihanaa kun ei kotona oo kuusta!!
Miehen kanssa köllittiin sängyssä kokoaamu *ihanaa* kun ei oo kiire minnee.. laitoin kaffet tippumaan ja mies edelleen tuolla makoilee.. kissa sauranaan... Kauppaan pitäs lähtä viel.. *ei kivaa* ja äiskän luona oon menossa käymään.
Anoppi laitto viestiä etten vaan miehelle sanonu et arvas... haluis tietää mitenpäin asian esittäis.. no mies tietää et anoppi tietää, mutta jospa nyt sitten sanois äidilleen: ainakin aika mairee hymy oli naamalla kun sanoin et äitees oottaa sitten infoa sulta vauvasta! saas nähdä miten huomenna sitten sanoo!!
Piipaa: Jaksuja sinne ja kyllä täällä jaksetaan kuunnella niitä huolia, ihan samalla lailla kuin iloja: ja helpottaa se omaakin mieltä kun saa avautua!!
No mut meen nyt kaffelle (kun maistuu) ja sitten päivän rientoihin!!
Kutkuttavaa Joulunodotusta kaikille (etenkin höntän muksuille: siellä oikein käsinkosketeltava tunnelma!)
Miitsu ja kamu 14+6 (oikein sopivasti aattona on " viikkosynttärit" )
Elä koko reseptiä kirjoita, mulla on näitä tässä niin rutosti jo :o) Mutta kertoisitko laittaako sun äiti ruisjauhoja vai pelkkiä vehnäjauhoja? Siinä tuntuu olevan eroja...
itsestäni ilmoittelen, hyvin meillä täällä menee:)
En eilen ehtinyt koneelle laisinkaan, oli paljon asioita hoidettavina.
Mitä Neidille oli tapahtunut...
Piipaan lapselle pikaista parantumista!!!
Mirulii: on varmasti ihana viettää joulua ihan uudessa kodissa.
Joulunpyhinä tuskin tänne tulen, joten HYVÄÄ JOULUA VAAN KAIKILLE!!!!!
Voi olla et tulee tieto myöhäs mutta pelkkää vehnäjauhoja laittaa... =))
Muilla on vissiin jouluhulinaa ja minä täällä vaan surffailen...
Kiitos Marieela tiedosta! Ei tullut myöhässä, leivinuuni on nääs vielä niin kuuma, etten oo vielä ees keittäny perunoita. Odotan että lämpö laskisi 50' niin sitten keitän, laitan imeltymään ja paistan vasta huomenna.
Neidillä ja Nealla oli tosiaan ollut eilen hurja sattumus. Voin kuvitella mikä härdelli meidänkin mukuloilla olisi ollut autossa vastaavassa tilanteessa. Ei kiva... Toivottavasti Nealle ei tullut mitään traumoja, jotta aina muistaisi kun autolla liikutte...
KATZULLE ONNEA!!! Hieno saavutus, kuin itsellesi joululahjaksi :o)
Ja sit pilkkoon rosollivärkkejä, hop hop!
Päätin tulla toivottamaan kaikille truplille hyvää joulua! Huomenna en varmaan itse ehdi tänne, mutta käymme kyllä jossakin vaiheessa joulua kotonakin.
Pitkään aikaan en ole ehtinyt pinoutumaan, koska on ollut niin paljon kiireitä. Eilen m eillä oli joulujuhla, ja siitä alkoi viimein loma. Eilinen päivä menikin sitten ihan levätessä. Tänään kävin ostamassa viimeiset joululahjat. Isoin urakka on vielä edessä, koska joulusiivous on vielä melkein kokonaan tekemättä. En ole millään ehtinyt! Miehellekin ehdin jo suuttua, kun en saanut häntä avuksi. Mies oli nimittäin livistänyt hiihtämään sillä välin, kun kävin ostamassa viimeiset paketit. Onneksi pääsemme jouluna sentään valmiiseen pöytään.
Katzulle onnittelut valmistumisesta!
Nyt taidan lähteä kohti mattotelinettä!
Koska luvan siis annoitte, tässä tulee murheen purkua. Ehkäpä saan sitten joulumielenkin aikaan, kun saan murheita pienemmäks näin! =)
Eli siis, täti tuli tänään. Ja tiesinhän mä sen tulevan, se oli vaan ajan kysymys. Mutta tänään mulle selvis neuvolakäynnillä sellanen asia, että olisin säästyny monelta murheelta, jos oisin aiemmin tiennyt.
Pikkunen siis ripuloi edelleen ja juu, maitohapot on meillä käytössä. Olleet alle kuukauden iästä alkaen molemmilla neideillä. Mä oon ihan vakuuttunut, että ne on syy siihen ettei masuvaivoja oo ollu kummallakaan eikä korvatulehduksia tätä yhtä isomman neidin lukuunottamattta. Kaikki muuten ok, kehitys hienoa ja taitoja piisaa. Mutta paino oli laskenut ja siksi ens viikolla kasvukontrolliin.
Purin sitten siellä neuvolan tädille tätä tätimurhetta ja hän keksi tarkistaa, että millonkas mulla on viimeks otettu nuo kilppariarvot. Jos joku muistaa niin mullahan on ollu tuota liikatoimintaa. No ne on otettu elokuussa ja muistan ihan selvästi soittaneeni vastauksista ja mulle sanottiin, että arvot on kunnossa.
Mutta eivätpä ole ollutkaan.
T4V oli 0 joka yleensä on se korkeempi ja pitäs olla alle 17. Ths pitäs olla alle 5 (ellen väärin muista ja mun taudissa se on yleensä 0 eli tunnistamaton) ja se olikin muka 44.8.
Sen mukaan mulla on menossa aika vakava vajaatoiminta. Me vaan tultiin siihen tulokseen, että ovat menneet arvot väärinpäin, koska T4V ei yleensä ole 0, mutta sillon mulla ois ollu jo elokuussa reipasta liikatoimintaa ja nyt arvot vois olla jo aika kovat, koska tietenkään ei oo mitään lääkitystä ollut. Ens viikolla otetaan kokeet ja sittenhän se selviää.
Mutta sepä ei sikäli lohduta, että kummassakin tapauksessa raskautuminen olisi ollut miltei mahdotonta. Ja mullahan on jo yks ihme (esikoisenhan kohdalla arvot oli niin korkeat että oli kuulemma ihme, kun raskaduin enkä saanu keskenmenoa), en ois ikimaailmassa kuvitellu, että voisin saada vielä toisen sen kaltasen ihmeen joten oisin suhtautunu koko yritykseen ihan toisella asenteella.
Jos se oltas elokuussa siis huomattu niin voisin olla jo onnellisesti raskaana, koska lääkitys oltas alotettu jne. Joten kyllä ahdistaa tuokin.
Mä oon koko syksyn kyllä ajatellu, että ei kaikki oo ihan kunnossa. Luulinhan jo kerran pahoinvointiani raskausoireeksi, sitä vaan on nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee jatkunu jo aika kauan. Lisäks on ollu hengenahdistusta, rytmihäiriöitä, oon ollu hurjan hermoheikko ja ärtyisä, oon lihonu vaikka imetän reilusti yms. Ois pitäny hälytyskellojen jo soida, mutta oon vaan laittanu stressin piikkiin.
Toisaalta siis hyvä, että jotain selviää ehkä, toisaalta se ei poista sitä, ettäolin päättänyt vaan tänä vuonna yrittää.
Nyt mun täytyy tätä itsekseni pähkäillä rauhassa. Ens kierto menis luultavasti taas hukkaan, paitsi jos ois taas yhtä pitkä kierto niin ukko kerkeis ehkä tulemaan just ennen ovista kotiin. Mutta kerkeenkö saada lääkityksen ja arvot tasaantumaan ennen sitä, tuskin. Liian monta jossia on matkassa. Mutta tuumataan.
Että kun mua suututtaa sitten tuokin, kun menin tyhmänä äidilleni asiasta mainitsemaan vaikka olinkin varma vastauksesta. Ai sitäkö sä nyt suret vaikka sulla on jo kaksi noin ihanaa lasta. Niin, onko se sitten itsekästä, kai se on. Mutta kai mä nyt silti saan surra taas yhtä menetettyä mahdollisuutta.
Täälläinen tarina, suokaa anteeksi omanapaisuus. Tuun myöhemmin lukemaan rauhassa teidfän muiden juttuja, kun saan mielen vähän tyyntymään.
Kiitos vielä kaikille! Ihania olette!
Kylläpä sinulla on ollut paljon murhetta tässä joulun alla. Ensin täti yllätti, ja sitten sait vielä tänään huonoja uutisia. Toisaalta on hyvä, että sait viimein tietää, että kaikki ei olekaan ollut kunnossa. Toivottavasti ongelmat korjaantuvat oikeanlaisella lääkityksellä. Nyt ei ainakaan kannata unohtaa haavetta kolmannesat lapsesta, koska ettehän te ole voineet vielä kunnolla yrittääkään, koska raskaus on ollut niin epätodennäköinen.
Niin kuin huomaatte, en mennytkään siivoamaan, mutta nyt on aivan pakko!
Kyllä tosiaan sulla on ollu monta murhetta matkassa tässä ennen joulua. Toivottavasti lääkkeillä tulee arvot kohdalleen ja olokin paranee siitä: useinhan niitä oireita ei ajattele ennen sitä varsinaista diagnoosia: ja nytkin sulla ollu kokoajan mielessä raskausoireet niin eihän sitä voi ymmärtää yhdistää niitä oireita muuhun sairauteen.
Mietihän rauhassa vielä vauva-asiaa: tosihan on että niistä terveistä ihanista tytöistä saa olla onnellinen, mutta se ei taida poistaa sitä kuumetta jos sydämessään tuntee että perheessä ois tilaa viel uudelle jäsenelle...
nyt on pakko mennä viemään tota kattia ulos, tai se raapii meidän ulko-oven rikki....
Tiitikälle mukavaa joulua myös!! Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa!!
Mä siivoan enää vessan (mies siivos muuten;)) ja
suunnittelen
huomiset ruokaostokset. Eiks kaupat ole johonkin puoleen päivään auki?!
Olen keksinyt kaksi raskausoiretta: huimaus ja rintojen arkuus.
Hohhoijaa! *haukottelee*
A kp26/31-32
Ja hyvä, että nyt saadaan noihin kilpirauhasasioihin selko! Meillä on suvussa kans kilpirauhasongelmia, isän suvussa vajaatoimintaa ja äitillä liikatoimintaa.
Tästä tulikin mieleen, että AXE, oletko selvittänyt lisää sitä keliakia.asiaa? Niin ja siitä srk:sta tunnen pari ihmistä ja paljon enemmän sit tiedän. Osa väestä kun on sellaista, että valitsevat srk:n sen mukaan, kummassa on parempi meininki. Oletko sä muuten edelleen aktiivisesti kuvioissa mukana?
Hui mikä juttu NEIDILLÄ oli käynyt, onneksi kaikki päättyi hyvin.
Mä muistan joskus aikojen takaa jutun, jossa mun äidin kaveri jätti pienet kaksospoikansa autoon ja käväisi pikaiseen kaupassa. Ovi jäi auki ja tällä välin joku tuli autoon ja huristi tiehensä pojat mennessään. Onneksi sitten löytyivät vielä saman päivän aikana jostaki tienposkesta.
Ja KATZUlle roppakaupalla onnea jos en vielä eilen muistanut onnitella!
Tein just pienemmän siskon kanssa joulunamusia. Kaikki ostokset on hoidettu ja lahjat pakattu. EI vaan ole yhtään joulufiilis. Johtuukohan siitä, että olen aikuinen vai siitä, että ollaan kaupungissa. Eihän kerrostalossa voi olla joulu!
NINNU: olen edelleen epäsäännöllisen säännöllisesti touhuissa mukana;) Täältä ei olle löydetty sellaista kotiseurakuntaa, mutta käydään vaihtelevasti.
Olen viimeksi käynyt vuosi sitten verikokeissa, joten en ole vielä mennyt.
Nyt olen huolestunut, kun mulla on välillä tullut (kovan) ulosteen mukana verta pyyhittäessä... Osa varmaan muistaa kuinka reilu vuosi sitten ramppasin gyneillä epämääräisten alavatsakipujen vuoksi eikä siitä puolesta löytynyt mitään vikaa. Silloin jo yksi gyne sanoi, että voi olla suolistoperäistä, mutta kukaan ei tehnyt asialla mitään. Äsken etsin tietoa netistä ja siellä sanotaan, että on
välittömästi
mentävä tutkimuksiin verta nähdessään:/ En ole tehnyt asialla mitään kun sitä on ollut niin harvoin (1xkk) ja vain pyyhittäessä. Keliakin lisäksi mummolla on ollut hyvänlaatuista paksusuolen kasvainta. Mun tuurilla tulen raskaaksi ja sit joutuisin johonkin leikkaukseen?!!!
Mulla on kyllä kans säännöllisen epäsäännöllisesti verta ulosteessa. En ole pitänyt sitä mitenkään hälyttävänä jos olen tiennyt, että paikat on rikki. Raskausaikana suht alussa kerran koko paperi tuli ihan täyteen punaista verta vessareissun jälkeen. Hetken jo luulin keskenmenoksi kunnes tajusin, että se tuli " vaarattomasta reiästä" .
En oo kerenny täällä pyöriä ollenkaan kun oon niin pöllönä jättänyt noi jouluvalmistelut viime tippaan. Koko päivä siivottu ja nyt tosiaan laatikot tekeillä.
Ohhoh, olipa tilanne NEIDILLÄ! Tippa linssissä luin tekstiä. Aika kauan tossa kuitenkin meni. Meinaan et paniikissa ei oo niin kiva olla kauaa. Varmaan olit ihan poikki jutun jälkeen. Ainakin kun mun jännitys laukee niin tuun tosi väsyneeks.
KATZULLE ONNEA!!!!!
AXE, käyttekö te aatonaaton yöhartaudes ikinä Perkkaal? Meillä on se tapana. Siinä on niin mieletön fiilis. Ihana se perkkaan kappeli ja yöllä siellä on niin rauhallista. Siellä on tosi paljon nuoria ja kappeli on aina täynnä. Lauletaan joululauluja ja ehtoollinenkin siellä on.
Se on ollut jo monivuotinen tapa. Tuli vaan mieleen kun se on tänään. Se jotenkin alottaa aina joulun.
Jeps mut meen jatkaa laatikoita....
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE TRUPLIKSILLE!!!
Soffu+Nuppu 13+2
Selvitin juuri nimesi. Toivottavasti se ei ole muille yhtä helppoa...
Otetaanko tänään vielä oma pino ja sitten aatolla ja joulupäivälle yksi yhteinen..?
Selailin tässä noita perunalaatikonohjeita netistä ja tuntuu olevan ihan oma uskontonsa koko perunalaatikon teko! Siis pienillä eroilla ohjeita ja vinkkejä löytyy ihan mielettömän monta... Noh, ei muuta ku perunat kiehumaan ja koittaan et kuis se tänä vuonna makeutuisi.
Tyttö kihisee joulujännitystä --> kun päivä valkenee ovat iskän kanssa lähdössä joulukuusimetsään. Me suuntaamme pojan kanssa labraan tulehdusarvoja ottaan...