***JOULUA! SUURperhekuumeilijat! JOULUA!***
Ajattelinpa aloittaa meille uuden ketjun/pinon, kun tuo edellinen alkaa olla niin mahdottoman pitkä ja sen otsikkokin jo vähän pielessä!
Täällä piikapikkaraiset unten mailla ja miehen kanssa lopeteltiin just viimeiset joulu-uurastukset eli mm. saunan pesu, jonka mies urhoollisesti suoritti. Huomenna tehdään piparkakkutalo ja haetaan kuusi plus illalla tytöt pääsevät tonttuilemaan lahjoja naapureille, mikä heistä aivan ihanaa!
Tunnelmallista joulua teille kaikille!
Kommentit (33)
Meitähän on jo aika monta odottajaa täällä, tässäkin pinossa jo ainakin opemamma, sartsu, Piihe, S@ga ja puuhapetet77 sekä minä, joten eikös me saatais aikaan tuonne odottajien puolellekin pino...
Käyn aloittelemassa, joten tulkaahan perässä!!
Plussarikasta Uutta vuotta kaikille!
Meillä tosiaan hyvin lähekkäin keskenmenot. Mistä syystä kävit ultrassa 8.12.? Minulla itselläni vaisto siis sanoi, ettei kaikki ole kunnossa ja kun neuvolassa ei saatu sykettä kuuluviin, vaatimalla vaadin lähetteen ultraan. Ja sieltä se pieni ihminen sitten löytyi, mutta sydän ei enää sykkinyt. Ei ollut sykkinyt moneen viikkoon. Tämä tapahtui perjantaina, maanantaina olisi ollut kaavinta, mutta lauantaina alkoi sitten keskenmeno.. Minulle ei edes annettu muuten jälkitarkastusaikaa, mutta olen varannut omalle gynelleni ajan 12.1., haluan kuulla (=toivon kuulevani) että kaikki on fyysisesti kunnossa ja sitten..niin, en tiedä. Sydän halajaa uutta vauvaa, mutta pelko on valtava..
Mutta mäkin aavistin jo etukäteen ettei kaikki ole kunnossa.
Oliskos ollut viikkoa aijemmin snoin eetä mulla ei msussa varmaan ole vaavi hengissä. Mitään sydämen ääniä ei oltu edes kokeiltu vielä siinävaiheessa neuvolassa. Sen np ultrauksen jälkeen mun olis pitänny mennä ihan normaali neuvolaan tosiaan vasta toista kertaa... No eipä tullut sitä kertaa.
Ja mulla kanssa sano ultraaja että olisi ollut kuolleena jo muutaman viikon...
Itse en ole juurikaan ehtinyt muuta kuin välillä käydä lueskelemassa teidän ihania juttujanne, mutta hengessä ollaan mukana. Laskettuun aikaan enää vajaa 3viikkoa..alkaa jo jännittämään. Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Ja tietenkin plussaonnea =)
Täällä ollaan jo päästy vähän piinaviikon alkuun.. varmaan on ihan jänniyksestä tulevat kuukautiset myöhässä jos ei muusta syystä =) (pitäis alkaa vasta 4.1)
Uuttavuotta odotellaan, sisko perheineen tulee meille ja lasten ehdoilla vietellään.. poksautellaan raketteja ja herkutellaan.
Välillä mietin tuota omaakin jaksamista nyt kun nelosta yritellään, joten mieleeni juolahti kysymys teille suurperheellisille. Eli osallistuvatko teidän miehenne miten tuohon arjen pyörittämiseen? Siis kotityöt, kauppa, lasten jne. Jääkö teillä miten aikaa omiin menoihin/harrastuksiin?
En nyt tiedä kummoinenko tuo minun mieheni on, osallistuu jonkun verran.. kovin tykkää kuitenkin sohvalla pötkötellen urheilua katsoa ;)
Ja hän ehkä vielä suuremman perheen tahtoisi kuin minä. Tuntuu vain ettei omaan aikaan taikka harrastuksiinkaan jää nytkään kolmen kanssa oikein aikaa. Mitenkäs muilla?
Hyvää uutta vuotta kaikille toivotteleepi äitikki ja tyttötrio
Mahtuisikos tähän sakkiin yksi kuumeilija lisää:)
Ajatus vielä yhdestä vauvasta on kovasti alkanut kummitella mielessä, vaikka jo miehen kanssa ollaan juteltu, että kyllä kolme lasta meidän perheessä riittää. Ja kun miehelleni ajatuksistani kerroin, hän sanoi että on myös miettinyt vielä sitä vauvaa.
Meillä on siis tälläinen uusioperhe, johon kuuluu minä ja mieheni, sekä kolme poikaa, 07/92, 07/94 ja 03/04 syntyneet, joista nuorimmainen on yhteinen, ja vanhemmat minun edellisestä liitosta.
Kävin tuolla odotuspuolella lukemassa suurperheellisten pinoa, ja heti tuli kova kaipuu ett miks ei mekin voitaisi, kun onhan siellä monta muutakin joilla on iso perhe. Vaikka onhan sitä kovasti viime aikoina miettinyt, että sit pitäis olla isompi auto ja asunto, ja riittääkö rahat, ja kestääkö mun terveys kun aiemmissa raskauksissa on kaikissa ollut kohonnut verenpaine.
Mut olis se pieni vauva vaan niin ihana=))))
Ja tervetuloa uudet kuumeilijat.
Äitikki: Meillä puoliso osallistuu tosi paljon kotihommiin. Tottakai päävastuu on minulla; kotiäiti kun olen.
Harrastan itse asiassa paljon enemmän nyt, kuin silloin kun lapsia oli kolme, neljä. Meidän huushollissa ei työt koskaan ole oikeastaan tehty, eli sitä välillä vain keskeyttaa hommat ja lähtee. Puoliso sitten jatkaa, jos pikkuiset antavat myöten. Tai sitten jatkan niitä kun ehdin. Käyn kävelyllä: kesällä hoidan puutarhaa jne. En yksinkertaisesti jaksa jos en välillä saa olla ihan itsekseni/ystävieni seurassa.
Kädet tärisee vieläkin,kun oon niin sekasin onnesta! Arvasitteko? Tein just testin ja PLUSSA tuli! Oon niin pökkyrällä,etten osaa tätä tunnetta sanoin kuvata!
Ihanaa Uutta Vuotta kaikille!!!!!
Kateellinen olen, mutta onnellinen puolestasi..
Olen tänään siirtänyt teille 365 päivää täynnä onnea ja iloa, rakkautta ja terveyttä tilille nro.2006. Käyttäkää ne hyvin! Hyvää Uutta Vuotta!!
Ehkä minäkin sitten joskus vielä...
Pitkästä aikaa palailin tänne lueskelemaan ja oli pakko heti kirjautua Hönttää, Piiheä ja Opemammaa onnittelemaan: sylin täydeltä onnea siis uuden vuoden vauveleille! Ja osanottoni enkelivauvojen johdosta :' ( Meillä kaikki kutakuinkin ennallaan: minä kuumeilen, mies ei, puolitoistavuotiaan kuopuksen imetystä yritän lopettaa huonolla menestyksellä, menkat ei oo vielä alkaneet, kiloja senkun kertyy ja KAIKKI kaverit odottaa kolmatta tai neljättä tai ovat hiljattain saaneet sellaisen ja minä en...
Joulu meni kivasti. Appivanhemmilla oltiin ja lapset saivat vuorellisen lahjoja. Isommat lapset olivat mummolassa tällä viikolla pari yötä ja me nautimme yksilapsisen perheen arjesta :) Uudenvuoden aatto oli puolestaan aika tylsä. Ei saatu ketään kylään eikä kukaan huolinut meitä vierailulle. Yritettiin käydä alkuillasta kävelyllä raketteja katsomassa ja sädetikkuja polttamassa mutta kolmikko huusi suoraa huutoa heti kun raketti paukahti tarpeeksi lähellä joten kävimme sen sijaan ajelulla. Yhdentoista aikaan menin itsekin pehkuihin tulpat korvissa ja nyt sitten en saa enää unta...
Mutta upeaa alkavaa vuotta kaikille, miehen käännytysonnea, plussaonnea, tarrasukkia ja suloisia vauveleita! Käyn joskus vilkaisemassa miten pärjäätte...
dorinda kera mukeloiden 00, 02, 04...
Hei vaan, ja hyvää uutta vuotta...
Eilen sitten rohkenin sanoa miehelleni, ett olisiko yksi vauva vielä mukava. Mihin hän heti tuumasi, että, joo miksei.
Mutta täytyy kyllä vähän vielä toppuutella itseäni, täytyisi yrittää vähän tiputtaa painoa, kun sitä on aikas tavalla, ja verenpaine ongelmia ,mulla on ollut kaikissa aiemmissa raskauksissa.
Mut ihanaa kun voi oikeesti miettiä sitä vauvaa...
äitikki: Meillä mies on tosi laiska tekemään kotitöitä. Tekee jos pyydetään, mutta todella harvoin muuten. Minä huolehdin pääasiassa kotitöistä. Isommat lapset kyllä siivoavat omat huoneensa, ja tyhjentää tiskikonetta, laittaa pyykit kuivumaan ja muita pikku hommia.
T.Petriina
En vaan löydä oikeita sanoja, joilla lohduttaisin.