Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai asuntoesittelyissä saa mennä toisten kaapeille?

Vierailija
28.06.2010 |

Saako vaatekaappeja availla, kun ollaan asuntoesittelyssä?

Itsestä tuntui yksityisalueen tunkeutumiselle kun näkee miten jotkut avaavat esim. vaatekaappien ovia.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekaapit kun kuuluvat kauppaan ja tietysti ostajan täytyy nähdä mitä on ostamassa. Minä ainakin aina katsoin kaikkiin kaappeihin jos asunto tuntui muuten hyvälle. Ei paljon kiinnostanu toisten kuteet tai astiat tai mikään muukaan. Hyllulevyjä ja muutenkin kaappien kuntoa katsoin vain.

Vierailija
2/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sopiva asunto ei kelpaa jos Kirenat ei oo kohdallaan. Hohhoijaa.

Eiköhän tässä ketjussa puhuttu alunperin ihan tavallisista kaapeista, jotka on helppo uusia jos hyllyjen väri ei rouvaa miellytä.

vaan ulkopuolelta katsota taloa ettei vaan luokkaa yksityisyyttä. Voihan ne seinäki maalata jos on yökeen väriset ja laatat vaihtaa jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttovalmis asunto, alkuperäisessä kunnossa vuodelta 1989 ja kyllä mua häiritsi, kun kaikki lähes tyhjät kaapit olivat sisältä likaisia. Kaappeja aukomalla selviää hyllyjen rakenne (kori/levy), puhtaus, onko pelkkiä tankokaappeja, saranoinnin kunto - huomenna nenen penkomaan taas yhtä asuttavaa kämppää, ja kurkkaan tiskipöydän alle sekä jääkaappiin.

Vierailija
4/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostajat yrittävätä mennä välittäjän ohi ja tehdä kaupat suoraan omistajan kanssa, tinkivät sitten välittäjän palkkion verran (pari prosenttia mutta kyllähän se asunnon hinnassa jo tuntuu).

Välittäjät pystyvät kuitenkin tarkistamaan kuka asunnon lopulta ostaa ja jos pystyvät todistamaan, että sen on ostanut joku jolle he ovat asuntoa esitelleen (vaikka toimeksianto olisi peruttu ennen kauppoja) psytyvät vaatimaan välityspalkkion itselleen.

Yleensähän hoitavat homman vähän diskreetimin, eli lupaamalla lähettä tietoja muista kohteista, siitä jos ko asunnosta tehdään tarjouksia tms. Itse alkuun ihmettelin, kun harva välittäjä lopulta oli mitenkään yhteydessä.

Vierailija
5/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostajat yrittävätä mennä välittäjän ohi ja tehdä kaupat suoraan omistajan kanssa, tinkivät sitten välittäjän palkkion verran (pari prosenttia mutta kyllähän se asunnon hinnassa jo tuntuu).

Välittäjät pystyvät kuitenkin tarkistamaan kuka asunnon lopulta ostaa ja jos pystyvät todistamaan, että sen on ostanut joku jolle he ovat asuntoa esitelleen (vaikka toimeksianto olisi peruttu ennen kauppoja) psytyvät vaatimaan välityspalkkion itselleen.

Yleensähän hoitavat homman vähän diskreetimin, eli lupaamalla lähettä tietoja muista kohteista, siitä jos ko asunnosta tehdään tarjouksia tms. Itse alkuun ihmettelin, kun harva välittäjä lopulta oli mitenkään yhteydessä.

Vierailija
6/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta kaappien kunto tai siisteys muuten, mutta todellakin jatkossa tarkistan kaikki kaapit yms. piemeät nurkat ötököiden varalta. Niiden myrkyttämien ei todellakaan ole helppoa eikä mukavaa hommaa ja hyvä jos niistä sittenkään pääsee.

Mieluiten kävisin katsomassa tyhjiä asuntoja, niissä tosiaan on pienempi riski, että oleellisiä vikoja jää huomaamatta.

Vierailija
7/76 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kiinteät kaapit kannattaa ehdottomasti katsoa. Eikä suinkaan tirkistelyn takia vaan kunnon, laadun ym. seikkojen tarkistamiseksi. Meille ainakin sanoi joku asuntoesittelijä, että voi tarjouksessakin tarkkaan eritellä mitä pitäisi kuulua kauppaan mukaan. Esim. joistakin kaappien elfakoreista oli joskus kuulemmat tullut riita.

Olen joskus käynyt parissa asuntoesittelyssä vähän puoliksi huvikseni ja sellaisessa en lähtisi kaappeja availemaan mutta niissä muutamassa kohteessa, joissa olen tosissani harkinnut ostamista niin tietenkin olen katsonut kiinteisiin kaappeihin. Musta on ihan selviö, että kun omaa asuntoani myytiin ihmiset varmasti katsoivat kiinteisiin kaappeihin (vanha talo, jossa alkuperäiset kaapistot). Enkä tosiaankaan olisi siitä nyreissäni

Vierailija
8/76 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon kuuluvat kiinteät kaapit ja säilytystilat saa katsoa läpi, mutta nykyisten asukkaiden omat kaapit pitää tietääkseni jättää rauhaan. Jos asunnossa on kiinteitä kaappeja, niistä tarkistetaan yleensä kunto, paljonko on tilaa vaatteille tms. Siihen on oikeus, jos kaappi on kiinteä eli tulee asunnon "mukana". Jos jonkun omaan, asuntoon kuulumattomaan kaappiin kurkkii niin se on kyllä hävytöntä. Kun itse kävin näytöissä niin kysyin aina, että saako tänne vilkaista, vaikka kyseessä oli keittiön kaappi tms. Esittelijä siihen, että tottakai, nehän kuuluu tähän kauppaan. Silti ihan kohteliaisuudesta kysyin. :)

Vierailija
9/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavani katsoa millainen vaatehuone siinä kämpässä on jota olen aikeissa ostaa....

Vierailija
10/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko hometta ja hiirenreikiä.

Vierailija
11/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekaapit?!

Vierailija
12/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kaappien kunto kiinnostaa.

Vierailija
13/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaatehuoneeseen saa mielestäni katsoa, se on aika oleellinen asia. Mutta moukkia riittää joka asuntonäyttöön: meillä esim. yksi pariskunta oli viipynyt lapsineen tunnin, koska "meillä oli niin kivoja leluja" ja näytön jäljiltä osa niistä olikin kivasti päreinä..

Vierailija
14/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkaan kaappien kunnot, jos asunto on oikeasti sellainen joka minua kiinnostaa. Katson esim. muutaman keittiön kaapin ja tietty vilkaisen kylppärin, wc:n allaskaapit, että onko vesivuotoja yms. En todellakaan tee tätä sen takia, että haluan nähdä mitä tavaraa siellä on vaan siksi, että näen missä kunnossa kaapit sisältä on. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, mutta mun mielestä toi on normaali tapa. En myöskään pahastu, jos joku katsoo meidän kaappeihin meidän asuntoesittelyssä.

Vierailija
15/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosiaan ostamassa asuntoa (yksityisesittely) niin silloin voi myyjälle sanoa, että katson että kaapit kunnossa, tai että millaiset kaapit..

Meilä oli kirjahyllyn kaapitkin auki kun meillä oli asuntoesittely! Tultiin kotiin niin heti näki, että jaahas, kaapeilla on käyty.. Moukkia.

Vierailija
16/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asunnossa oli kaapissa säilytetty jotain maalaustarvikkeita ja kaappi aivan karmeassa kunnossa. Ikävä yllätys olisi ollut jälkeenpäin huomata.

Vierailija
17/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiasta kattoon, kellarista vintille. Just niiden kaappien ummehtuneesta hajusta sen homeen ekana huomaa.

Vierailija
18/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos on sovittu välittäjän kanssa erikseen (eli ollaan ihan oikeesti ostomielessä), niin välittäjän luvalla saa katsoa. Mielestäni asunnon ostossa kaappien kunto on kuitenkin aika triviaali seikka ja mieluummin kulutan senkin ajan muunlaisten asioiden tarkasteluun ja selvittelyyn. Mutta, jokainen tavallaan.

Itse olen myynyt useita aikaisempia asuntojamme. Mikäli joku meidän kaappejamme availi, se tuskin toi juuri mitään lisäinformaatioita asunnosta, sillä kaapit pursusivat tavaraa niin, ettei itse kaapista saa mitään tolkkua, sitä tyhjentämättä. Meilenkiintoista tietysti mahdollisille uteliaille naapureille yms. puolitutuille. Lisäksi suuri riski saada vyöry vuodevaattaita yms. niskaansa.

Vierailija
19/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä yllätys olisi ollut jälkeenpäin huomata.

Ostaa nyt asunto ja jälkeenpäin huomata, että KAAPISSA on maalitahroja. :-( Vuosisadan kusetus.

*huoh*

Vierailija
20/76 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö katsoa sieltä rekistä ja ostaa sellaisenaan? Ja luottaa, että kyllä se on juuri siltä näyttää kuin henkarilla.

Jos aikoo ostaa asunnon niin saa tonkia ihan kaiken, mikä siellä on myynnissä. Jos on kiintokaapit, niin ne saa avata ja esim. hyllysysteemin tutkia. Olen siirtänyt jopa siirtänyt pesukoneen nähdäkseni, mitä sen takana on (hometta, hyvin piilossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi