Maksa/pigmenttiläiskät, apuaaaa!!!!!
Käytän arbutinia ja aurinkorasvaa (suojakerroin 50) ja silti nuo saakelin maksaläiskät pukkaa naamaan.
Mistä teille on apua ollut?
Ei tässä muuta mutta mulla tulee nenän alle pigmenttiviikset :D Miten ne saa pysymään poissa????
Kommentit (40)
Nykään on jo tietoa siitä, että sisälläkään ei ole suojassa uv:ltä. Ikkunat päästää läpi. :(
No kyllä se viduddaa kun näyttää että omaa viikset. Muista pigmenttihäiriöistä viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen syyksi hormonikierukkaa. Taas kun jouduin vaihtaman sen niin läiskät paheni.
Minullekin kierukka teki niitä. On se kumma, että naisten lääkkeissä on aina sivuvaikutuksia.
Jännä tosiaan, että hormonitoimintaan puuttuminen aiheuttaa monenlaisia muutoksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen syyksi hormonikierukkaa. Taas kun jouduin vaihtaman sen niin läiskät paheni.
Minullekin kierukka teki niitä. On se kumma, että naisten lääkkeissä on aina sivuvaikutuksia.
Jännä tosiaan, että hormonitoimintaan puuttuminen aiheuttaa monenlaisia muutoksia...
Pointtini on se, että hormonitoimintaan vaikuttavia lääkkeitä ei edes vielä myydä miehille sivuvaikutusten takia. E-pillereitä miehille tutkittiin, mutta eihän niitä voinut käyttää, kun ovat vaarallisia...
Nyt ne ovat tulossa, kun fiksattiin monta vuosikymmentä, mutta naisten pillerit otettiin käyttöön heti kun ne keksittiin.
Nivean Luminous on ainoa joka on oikeasti tehonnut. 2-3viikossa (seerumi ja 50spf) päivittäin käytettyna aamuin ja illoin, niin näkee jo eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oli jokin sopimaton kemiallinen aineosa joka ne muutokset aiheuttaa. Miehet eivät söisi edes noita hormonivalmisteita, koska saisivat samoja oireita mitä naisille noista tulee.
eri
Minulle pigmenttiviikset tuli vaihdevuosi-iässä, enkä kuunaan ole syönyt e-pillereitä ym. hormonivalmusteita. Ei ne tummat ole, mutta harmillisen näkyvät silti.
Off topic eli nypittekö ylähuulen yllä olevia ihokarvoja vai miten poistatte? Mulla karvoitus on vaaleaa ja lyhyttä, mutta sitä on paljon.
Ostin apteekista farmaseutin suosittelemaa pigmenttiläiskiä vaalentavaa seerumia ja koko nenänalus tulehtui ja punoitti pitkään. Hitsi kun en muista tuotteen nimeä. Joka tapauksessa ärhäkämmät tuotteet voivat tehdä pitkäaikaisen vaurion.
Vierailija kirjoitti:
NIVEA Cellular Luminous630 Anti Dark-Spot
Onko kukaan kokeillut noita tuotteita? Tehoaako?
Ei mitään vaikutusta, mutta yövoide tuntuu muuten hyvältä.
Miksi pigmentin tummentuma tulee juuri nenän alle = viikset????
Mulla on auttanut Nivea Sun Dark Spot Control 50 aurinkovoide ympäri vuoden käytettynä ja lisäksi laitan iltaisin Nivea Cellular Filler Anti Spot Treatment Serum.
Vierailija kirjoitti:
NIVEA Cellular Luminous630 Anti Dark-Spot
Onko kukaan kokeillut noita tuotteita? Tehoaako?
Ostin, mutta kokeilu jäi puolitiehen. Aine jäi nimittäin lähes kokonaan käyttämättä voimakkaan tuoksunsa takia. Turha ostos siis.
Novexpertin Polyphenols-sarja.
https://karkkipaivablogi.com/2023/04/tervetuloa-hehku-ja-tasaisen-savyi…
Päivänvalo PDT auttaa, sillä lähti minulla läiskät, hyvä lopputulos..Ei tosin halpaa, ihotautilääkärillä hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vanha keskustelu, mutta olisiko kenelläkään päivitettyjä vinkkejä eli mikä aine mahdollisesti pigmenttiläiskiin tehoaisi edes auttavasti.
Huomasin että itselleni näin vaihdevuosi-iässä on tullut tummat pigmenttiviikset vaikka auringossa en ole ollut sekuntiakaan. Ihoni on todella herkkä joten mitkään rajut tehoaineet tuskin sopivat jos sellaisia edes onkaan. Toivoisinkin teiltä vinkkejä hyviksi havaituista tuotteista etten muuttuisi Groucho Marxiksi. Ymmärrän aurinkosuojatuotteen tärkeyden ja että meikkivoiteellakin voi tehdä ihmeitä, mutta haussa olisi ihan täsmätuote.
Olen otattanut pois kaikki läiskät laserilla.Myös rintojen alta .........Ihana vapautus .Ja kun uusia tulee heti laserkäsittelyyn.Ruotsissa 500 kruunua per yksi eli halpaa. Jos haluatte voin jättää osoitteen .YHdessä päivässä hoidettu. Itsekin taas menossa otattamaan pois pari pilkkua.
Eikä todellakaan koske.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa noita siinä missä vaihdevuodetkin jos on taipumusta.
"Off topic eli nypittekö ylähuulen yllä olevia ihokarvoja vai miten poistatte? Mulla karvoitus on vaaleaa ja lyhyttä, mutta sitä on paljon"
Eikö ole vinkkejä miten toimia?
Ei ole. Tretinoiini on reseptillä saatava lääkevoide. Retinoli on miedompi aine, jota käytetään ihonhoitotuotteissa.