MIKSI pidetään kiihkoiluna sitä, jos jouluna ei halua läträtä alkolla????
Puolusteleeko nää " kinkun kanssa lasi viiniä" -ihmiset jotain?
Kommentit (43)
" MEILLÄ ei juoda alkoholia jouluna....."
elikkä ketkähän tässä kiihkoilevat ja todistelevat ylemmyyttään
25nen
Nyt täytyy sanoa, että olet harvinaisen tyhmä. Minä harrastan viinejä, nautin niistä ja keräilenkin. Siltikään minulla ei ollut mitään vaikeuksia olla täysin ilman viiniä raskausaikaa. Sinulla taitaa tosiaankin olla ongelma alkoholin kanssa, siksi et uskalla edes maistaa sitä kun lähtee mopo heti käsistä. Parempi ehkä että oletkin absolutisti.
Mä just ostin jouluksi pullollisen lempipunaviiniäni :-/
Minun ei tarvitse puolustella juomisiani kenellekaan. Toisinaan otan lasin viinia, toisinaan yhden GT:n ja joskus pienen oluen. Humalahakuisesti en juo jouluna, enka juhannuksena enka niitten valiseina aikoina
Kun ei kukaan kumminkaan juo yhtä lasia enempää.
niin voi juoda vaan lasillisen ja silti viini säilyy :)
Mutta ehkä nämä " me emme kyllä juo" -tyypit eivät osaa hallita juomistaan niin että ymmärtäisivät, että kaikki eivät juo sitä yhtä pulloa kertaistumalta?
Pieneen hiprakkaan kyllä, ja siihen tähtäänkin. Sellaiseen mukavaan, sosiaaliseen ja lämpimään tunnelmaan. Joulupäivänä olenkin jo kuskina, joten siihen aattoon se jää.
Minusta on jokaisen oma asia, mitä juo vai juoko ollenkaan.
On vain aika surullista se pätemisen tapa, jota jotkut absolutistit harrastavat. Kun ei muussa voi päteä, niin pitää uskotella, että kaikki ei-absolutistit ilman muuta vetävät perseet olalle.
Henk. koht olen vetänyt perseet olalle viimeksi 10 vuotta sitten.
Minusta maltillinen alkoholinkäyttötapa on hyvä malli lapsillekin, ettei alkoholista tule heille kielletty hedelmä, jota pitää sitten kapinaiässä vetää kaksi käsin kartsalla, aikuisilta piilossa.
juomme joka sunnuntai ehtoollismaljan.. viiniä.. sinun poikasi veren vertauskuvaa.. poikasi kunniaksi joka muutti veden viiniksi ja tarjosi sitä opetuslapsilleen..
olemme näin alkoholisoitunut yhteisö
aamen
Vierailija:
SE on jokaisen yksityisasia. Örveltämistä lasten aikana en minäkään hyväksy.
Vierailija:
Vierailija:
kun heidän täytyy tunkea ruhonsa täyteen pullaa, kakkua, kinkkua, laardia, suklaata, pikkuleipää, jälkkäriä jnejne.
Sellainen kolesterolimäärä ei voi olla hyväksi kenellekään ja on todella huono ongelmasyöpöttelyn malli lapsille.
Sikäli pidä oikein hyvänä esim. jokajouluista " anna lapsellesi selvä joulu" -kampanjaa.
Minä oikeastaan kunnioitan ihmisiä, jotka ovat valinneet täysin tipattoman linjan. He saavat varmasti paljon ihmettelyä ja suoraa v*ttuiluakin kun taas hyvinkin rankkaa juomista pidetään (myös) jouluna usein ihan asiaankuuluvana. Kiihkoilu puleen tai toiseen ei auta tietenkään kenenkään asiaa vaan ärsyttää.
Pakko sitten yhtyä vielä kuoroon " otan yhden-kaksi lasillista punaviiniä aattoaterian kanssa" . Ja että miksikö? Siksi, että tykkään sen mausta varsinkin tuhdin aterian lisukkeena. Juon aattona myös maitoa, vettä, holitonta glögiä ja kahviakin eli viini ei ole janojuomani silloin kuten ei koskaan.
Mutta sen vuoksi ei pidä silti kaikkia alkoholinkäyttäjiä kutsua läträäjiksi.
Ihan samoin kuin ei kaikkia seksistä tykkääviä voi automaattisesti tuomita raiskaajiksi, pedofiileiksi tai muuten perversseiksi.
Tai kaikkia kulinaristeja ylensyöviksi läskeiksi.
Riippuvuudet ovat aina oma lukunsa, valtaosalla homma pysyy hanskassa.
alko pitää joulua vuoden tuottoisimpana päivänä. joulu ajaa siis juhannuksen, vapun ynnä muiden juominkipyhien ohi kirkkaasti.
viinan juomista jouluna voidaan siis pitää hyvin, hyvin suurella todennäköisyydellä läträäjien juhlapyhänä. vahinko, siitä kun on rauha kaukana. läträämisestä nimittäin.
" viinan juomista jouluna voidaan siis pitää hyvin, hyvin suurella todennäköisyydellä läträäjien juhlapyhänä"
Jos joku ei halua juoda alkoholia jouluna (tai muulloinkaan) se olkoon hänen asiansa. Hänellä ei kuitenkaan ole mitään oikeutta arvostella muiden juomista, etenkään kun ei täällä kirjoittelevia ihmisiä tunne.
Jos joku tahtoo juoda muutaman oluen tai pari lasia viiniä tms. se olkoon hänen asiansa.
Hänellä ei kumminkaan ole mitään oikeutta tuomita muiden juomattomuutta.
Oikeat alkoholistit ovat asia erikseen. Mutta täällä olevien viestien perusteella on turha analysoida kuka on alkkis ja kuka ei.
Ihan varmasti osalla karkaa mopo käsistä. Mutta joulussa on kolme juhlapäivää, toisin kuin uudessavuodessa ja jussissa ja vapussa. Jouluna monet sellaiset, jotka eivät muuten juo lainkaan, ottavat lasin pari. Alkoholia annetaan myös lahjaksi (ilman, että se kaikki juodaan jouluna). Kaikki nämä selittävät sitä, miksi Alkon myynti on jouluna suurinta.
Ja edelleenkin: se, että osa ryyppää liikaa, ei merkitse sitä, että kaikki LÄTRÄÄVÄT alkoholia.
Vierailija:
alko pitää joulua vuoden tuottoisimpana päivänä. joulu ajaa siis juhannuksen, vapun ynnä muiden juominkipyhien ohi kirkkaasti.viinan juomista jouluna voidaan siis pitää hyvin, hyvin suurella todennäköisyydellä läträäjien juhlapyhänä. vahinko, siitä kun on rauha kaukana. läträämisestä nimittäin.
Joulu on ainoa juhlapyhä jolloin yritykset ostavat suuren määrän alkoholia. Tähän lasketaan myös pikkujoulutarjoilut. Osa viinasta (ja viimeistä) menee myös lahjaksi, ja tämähän ei tarkoita sitä että lahjapullot kumotaan saman tien.
Viinan myynti yrityksille ei ole läheskään samantasoista juhannuksena ym. " juomajuhlina" .
t. Alkon täti, joka juo itsekin viiniä jouluna
Ootteko vähän kateellisia, kun ette itse pysty samaan. Sitä se riippuvuus teettää. Se on aina ensin MINÄ, MINÄ, MINÄ ja mietitään niitä lapsia sitten ylihuomenna.
Eihän kenelläkään äidillä ole alkoholiongelmaa eikä kukaan Suomessa läträä viinalla. Muuten vaan syntyy 700-800 alkoholin vaurioittamaa lasta joka vuosi.