MIKSI pidetään kiihkoiluna sitä, jos jouluna ei halua läträtä alkolla????
Puolusteleeko nää " kinkun kanssa lasi viiniä" -ihmiset jotain?
Kommentit (43)
Kai ne toiset luulee olevansa jotenkin fiksuja ja filmaattisempia, jos juovat sitä viiniä... Ja sitten joillakin on selvä " olen aina oikeassa" -syndrooma.
enkä ollenkaan tunne siitä mitään syyllisyyttä! ja veikkaanpa että samoin tekee moni muukin... pitää vaan esittää niin hurskasta! =D eihän siinä ole yhtään mitään pahaa jos ottaa lasillisen viiniä ruuan kanssa.... häh, en ymmärrä!
Koetko sittenkin ehkä jääväsi jostakin hauskasta paitsi, kun pitää tuollainen vanhakantainen paheksunta siihen vetää?
ottivat omasta mielestään viiniä ruuan kanssa. Vuosikertaviiniä, laadukasta konjakkia ynnä muuta. Koko porukka oli loppuillasta ns. perseet olalla, lapset saivat tulla keskenään juttuun ja aikuiset riitelivät keskenään. Kun ollaan ns. varakkaita ja sivistyneitä ihmisiä ja juodaan kristallislasista " laatujuomia" , kännääminen ei ole näemmä kännäämistä.
Minusta toi osottaa vähän huonoa makua että heti puhutaan läträämisestä kun on kyse alkoholista.
Täällä ei käsittääkseni kukaan ole sanonut että heittäisi perseet olalle jouluaaton kunniaksi tai sitten on mennyt ihan ohi.
mitä ihmeen pahaa siinä tosiaan on jos ottaa lasin viiniä jouluruokien kanssa????? ei siitä tarvitse tuntea mitään syyllisyyttä eikä puolustella itseään mitenkään!! eri juttu ovat nämä kirkkaiden viinojen kanssa " läträävät" ...
Ei saa arvostella ketään, joka juo viinaa/viiniä/olutta, koska juominen on jokaisella " hallinnassa" , eikä ongelmia ole eikä niitä tule. Minä vaan väitän, että suurin osa näistä " lasi viiniä ruoan kanssa" tai " saunakaljat illalla" - ihmisistä on oikeasti suuresti riippuvaisia ko. aineesta. Eli alkoholisteja.
miksi pitää olla niin mustavalkoinen, eikö voi ottaa lasillista ilman että joku jo moralisoi...? eihän sitä kännejä tarvitse ottaa eikä kukaan ole ottamassakaan... =DD
-5
Me avataan se hieno vuosikerta viini ja otetaan yhdet lasilliset. Puhu pukille. Yli 90% Suomalaisista juo humaltuakseen. Jotkut ei oo vaan kattoneet peiliin.
Eikös tämä ollutkin se palsta=)? T: 11
Katsos kun alkkis ei itse huomaa, kuinka paljon juo.
Joulupäivän ensimäinen viesti onkin varmaan, että " outoa oksennustautia liikkeellä, siihen kuuluu myös päänsärky ja paskanmaku suussa"
Ja te prosentti-ihmiset, se että 90% teidän lähipiiristänne ei osaa käyttää alkoholia, ei tarkoita sitä, että 90% suomalaisista ei osaisi. Olen nähnyt kaikenlaista juomista Suomenmaassa, ja me nyt vaan ollaan valittu se viiniä ruuan kanssa -linja. Älkää lähtekö mua kategorisoimaan, kun ette mua tunne. :)
Mä oon tosi pahoillani, jos sun lähipiirissäsi on ollut noin huonosti alkoholin käyttönsä hallitsevia ihmisiä. Ymmärrän kyllä, että siitä jää traumat.
Minulle lapsuuden mukavia muistoja on ne, kun vanhemmilla oli ystäviä kylässä. Katettiin iso illallispöytä, jossa myös me lapset oltiin mukana. Ihmiset puhuivat ja nauroivat, söivät hyvin ja joivat viiniäkin. Jossakin vaiheessa äiti vei meidät lapset nukkumaan. Muuta en muista, kuin että itsellä oli mukava olo kun vanhemmilla ja heidän ystävillään oli selvästikin hauskaa. Koskaan ei ollut turvaton olo. Ehkä minun vanhempieni hallittu alkoholinkäyttö on aiheuttanut minulle sen, että voin ottaa lasillisen viiniä jouluaterialla ja muulloinkin tarvitsematta ajatella asiaa sen pidemmälle.
Joku tuossa ketjussa kyseli, että pelkäävätkö nämä viininlitkijät tunnustaa että alkoholinkäyttö ei ole hanskassa. Minä voisin ihan samalla tavalla kysyä teiltä jotka moralisoitte, että onko teillä pelkona että jos ottaa lasillisen, lähtee niin sanotusti mopo käsistä?
Vierailija:
Me avataan se hieno vuosikerta viini ja otetaan yhdet lasilliset. Puhu pukille. Yli 90% Suomalaisista juo humaltuakseen. Jotkut ei oo vaan kattoneet peiliin.
Vierailija:
Ei saa arvostella ketään, joka juo viinaa/viiniä/olutta, koska juominen on jokaisella " hallinnassa" , eikä ongelmia ole eikä niitä tule. Minä vaan väitän, että suurin osa näistä " lasi viiniä ruoan kanssa" tai " saunakaljat illalla" - ihmisistä on oikeasti suuresti riippuvaisia ko. aineesta. Eli alkoholisteja.
Itse olen näitä mainitsemiasi ihmisiä. Vielä en ole törmännyt tilanteeseen, että ainetta pitäisi saada. Juon saunakaljan tai otan lasillisen viiniä, jos on sopiva tilanne. Jos ei, sitten en ota. Joskus ostan kaupasta sixpackin olutta, joskus se menee kesäviikonlopussa, toisinaan kestää parikin kuukautta. Eli näillä kriteereillä kuulun kai siihen addiktien klubiin:-)
täytyy tehdä sellainen johtopäästös, etä jokainen, joka on joskus juonut lasillisen punaviiniä tai pullon olutta, ovat alkoholisteja.
Jaa, ensimmäistä kertaa kuulen itseäni sanottavan alkoholistiksi. No, se on teidän mielipide.
T: Äiti, joka ottaa sen yhden (tai JOPA kaksi!!!) viinilasillista jouluaaton aikana. Tunnetaan myös lempinimellä " Alkkis" av-mammojen piirissä.
Ajattele, mä olen kuullut itseäni pidettävän jopa hyvänä äitinä, onneksi eivät tiedä oikeasti olen ihan hurja alkoholisti, kun joskus juon ruuan kanssa viiniä. Ja pssst... näin meidän kesken, juon saunaoluenkin kun käyn saunassa. Pitäisköhän itse ymmärtää soittaa että tulevat huostaanottamaan nuo lapset?
Vierailija:
täytyy tehdä sellainen johtopäästös, etä jokainen, joka on joskus juonut lasillisen punaviiniä tai pullon olutta, ovat alkoholisteja.Jaa, ensimmäistä kertaa kuulen itseäni sanottavan alkoholistiksi. No, se on teidän mielipide.
T: Äiti, joka ottaa sen yhden (tai JOPA kaksi!!!) viinilasillista jouluaaton aikana. Tunnetaan myös lempinimellä " Alkkis" av-mammojen piirissä.
Mä otan kanssa saunan jälkeen kaksi siideriä ja nyt jouluna lasin viiniä ja mieheni työstään saamaa kallista konjakkia.
Ja pahemmaksi menee:Toisinaan,ehkä noin joka 2. kuukausi lähdemme mieheni kanssa juhlimaan ja silloin juon noin sixpäkillisen siideriä koko illan aikana
Ei hitto! Paha alkoholismi on tainnut iskeä...
jo pidemmän aikaa olen useimpina viikkoina juonut yhden tai kaksi siideriä, joskus on tullut otettua kolmekin, jopa perättäisinä iltoina. näiden lisäksi tai tilalla olen saattanut joskus juoda myös alkoholitonta siideriä tai olutta. teidän viestinne ovat avanneet silmäni, soitan lastensuojelun hakemaan lapseni pois ja hakeudun katkaisuhoitoon. kiitos abustanne,
anna a.
Vierailija:
MIKSI pidetään kiihkoiluna sitä, jos jouluna ei halua läträtä alkolla????
Puolusteleeko nää " kinkun kanssa lasi viiniä" -ihmiset jotain?
siksi että se on kiihkoilua täällä mainostaa omaa ylevämmyyttään että meillä ei juoda alkoholia...
syyllisyydentunteissa vellovia viininlipittäjiä kylläkin pilvin pimein.