Mitäs teillä joulupöydässä?
Meillä ainakin
- lanttulaatikko
- porkkanalaatikko
- palapaistikastike
- perunat
- lohirulla
- tuoresuolattua lohta
- 2 laista silliä
- rosolli
- punajuurisalaatti
- iltaliansalaatti
- perunasalaatti
- vihreäsalaatti
MITÄ VIELÄ VOISI LAITTAA?
Kommentit (15)
Aamulla riisipuuro ja sekahedelmäsoppa
Kinkku
lanttulaatikko
porkkana-:-
maksa-:-
kasvis-:-
imelletty peruna-:-
bataatti-:-
parsakaali- kukkakaaligratiini
kermaiset sipulit
appelsiinilohi
omenainen kastike
silli
graavilohi
savusiika
pasta- tonnikalasalaatti
kreikkalainen salaatti
punajuurisalaatti
perunasalaatti
sienisalaatti
puolukkahyytelö
jälkkäriksi hedelmävaahto
Juomina maito, kotikalja, limsat, kivennäisvesi, mehu ja vesi
makaroonilaatikko
Lisäksi on tarjolla glögiä, pähkinöitä, erilaisia juustoja, viinirypäleitä, viikunoita, pipareita, täytekakkua, kuivakakkua, suklaata ja pasteijoita
kinkku
perunamuusi
lihapullat (lasten toive :))
uunilohi
porkkanalaatikko
imelletty perunalaatikko
perunasaalaatti
rosolli
pastasalaatti
tuoresalaatti
silliä
graavilohta
kylmäsavulohta
kylmäsavuporoa
naudan kylmäsavupaistia
oliivia
kermajuustoa
aurajuustoa
pippurijuustoa
valkohomejuustoa
ruohosipulijuustoa
ananasjuustoa
itse leivottua rieskaa
pehmyttä leipää
ruisleipää
jälkkäriksi suklaatorttua + kahvia
riisipuuroa rusinasopalla, kuopukselle mannapuuroa
kinkkua
keitetyt perunat ja/tai perunamuusi josta lapset tykkää enemmän
porkkanalaatikko
maksalaatikko
makaronilaatikko
imelletty perunalaatikko
lihapullat
uunilohi
rosollia
maitoa ja leipää
eli tälläisillä eväillä mennään tapaninpäivään saakka
Aamupalaksi kaakaota, pipareita, lohileipiä
Lähti vähän nopeasti tämä viesti. On meillä toki muutakin kuin aamupala jouluna.
Lounaaksi meillä on riisipuuroa, tosin vähän muunneltuna. Valmiiseen, jäähtyneeseen puuroon sekoitetaan kermavaahtoa ja aikuisille puuroon manteliliköörisilmä, lapsille itsekeitettyä kanelisiirappia.
Jouluaterialle on:
maksapatee mustaherukkahyytelön kera
kylmäsavuporoa
sienisalaattia
punasipulihilloketta
punajuurisalaattia
lohipatee kylmäsavulohisydämellä
sinappisilakat, lasimestarinsilli,
sillitahna ja ruisleipä
kylmäsavulohi
graavi siika
keitetyt perunat
kylmä fetakastike
kananmunanpuolikkaat katkaraputäytteellä
lanttu, peruna, maksa ja porkkanalaatikko
kinkku
rosolli
herneet
vihreä salaatti
piparkakkujäädyke, kahvi avec
Ruuan kanssa viiniä, illaksi miehelle ja minulle juustoja ja portviiniä.
Tulispas jo joulu!!!
Vierailija:
Aamupalaksi kaakaota, pipareita, lohileipiä
kinkku
lohi
porkkanalaatikko
lanttulaatikko
rosolli
ruisleipää
vaalea rieska
juustotarjotin
mutta luultavasti näin:
Kinkku
keitetyt perunat
porkkanalaatikko
emmental-juusto
kotijuusto (siis kaupasta, mutta tämän niminen)
purkkiherneitä
graavilohta
katkarapuja
oliiveja
mätiä lisukkeineen ehkä
voissa paistettuja lanttukuutioita
salaattia
jälkiruuaksi kahvia, pipareita, pullaa, suklaata, hedelmiä, pähkinöitä, marmeladia
-lanttu,porkkana,maksa ja punajuurihomejuustolaatikot
- keitin perunat
- valmista kinkkua hallista siivuina (syödään tosi vähän lähinnä näytiksi)
-kraavilohta
-lihapullia
-rosolli
-vihreäsalaatti
-sienisalaatti
- maksapasteija
-joululimppua
-punaviini, vichy ja maito
Illalla Glögij ja kahvi tortut, suklaa ja piparit ja portviini
Joulupäivänä lipeäkala ja valkokastike.
Hyvin riittävät nämä, koska laatikot ovat NIIN hyviä ja täyttäviä, ja niitä tekee mieli ottaa enemmänkin kuin lusikallinen.
Ihmettelen miten hirveitä määriä te jotkut jaksatte syödä!
juustotikkuja
juustosydämiä
lihapullia
poropiirakkaa
viinirypäleitä
---------
kinkku
kalkkuna
porkkanalaatikko
lanttulaatikko
perunoita
kinkulle kastike
herneitä
luumuja
rosollia
italiansalaattia
joululimppu
--------
suklaata
------------
mehu, limsa, maito, punaviini
jotain taisi unohtua.. ja syöjiä 6 aikuista ja 1 lapsi
Nyt listalla:
- graavi lohi ja kylmäsavulohi
- rosolli kastikkeineen
- sienisalaatti
- lihapullat
- kinkku
- lanttu- porkkana- ja imelletty perunalaatikko
- puikulaperunat
- puolukkahillo
- juustotarjotin
Olen jättänyt vuosi vuodelta pois ruokia, joita on syöty vain vähän, esimerkiksi vihersalaatin ja haudutetun punakaalin. Lohipateeta ja mätiä meillä syödään tapaninpäivänä.
kalkkuna
porkkana, lanttu, perunalaatikot
sienisalaatti
maissia
smetanasilli
valkosipulilohi ala Lotte
graavi lohi
uunilohi
savukalaa
keitettyä perunaa
italian, peruna, punajuurisalaatti
juustoja
jälkkäriksi luumurahka, kahvi ja tortut
aikuisille avec eli konjamiinia messiin
Vierailija:
kalkkuna
porkkana, lanttu, perunalaatikot
sienisalaatti
maissia
smetanasilli
valkosipulilohi ala Lotte
graavi lohi
uunilohi
savukalaa
keitettyä perunaa
italian, peruna, punajuurisalaatti
juustojajälkkäriksi luumurahka, kahvi ja tortut
aikuisille avec eli konjamiinia messiin
että on hyvää!