Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä tästä?!

22.12.2005 |

Lähdin oikeuden kautta korottamaan elatusmaksua, koska isä maksaa minimin vaikka on töissä ja minulla tulot pienentyny.

Nyt isä lähtee hakemaan yksinhuoltajuutta, koska minulla ei vara elättää lastamme!

Lisäksi vaatii minua palauttamaan kaikki lapsemme vaatteet mitä ovat lahjaksi lapselle ostaneet.

Isä aikoo vedota oikeudessa minulla olleeseen synnytysmasennukseen ( v.2000) eli mielialahäiriöihin.

Eilen soitti tunnin puhelin, ja haukkui esim. huoraksi, yhteiskunnan hylkiöksi (olen työtön tällä hetkellä), hulluksi, huonoksi äidiksi...

Lapseni on minulle kaikki kaikessa ja olen aina pitänyt hänestä hyvää huolta.

Minä en haluaisi yhteishuoltajuutta muuttaa, mutta elatusmaksua täytyy korottaa.

Nöyryyttävä tilanne.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasi.

Oikeudelle pitää yhteishuoltajuuden yksinhuoltajuudeksi muuttamiseksi esittää äärimmäisen painavat perusteet, joista käy ilmi, että olet kykenemätön hoitamaan lasta. Varattomuus, pienituloisuus tai edes mielenterveysongelmat eivät yksin riitä syiksi, saati sitten joku kuusi vuotta sitten ollut synnytyksen jälkeinen masennus.

Joten ihan rauhallisin mielin voit sen puolesta olla, vaikka tuollaisten asioiden puiminen oikeudessa onkin todella v:mäistä puuhaa, vie paljon energiaa ja stressaa kauheasti eikä millään tavalla ainakaan helpota arkipäivää lapsen kanssa.

Todella järkyttävää käytöstä exäsi puolelta, sanon minä. Kuulostaa uhkailulta ja häiriintyneen ihmisen hommilta. Mutta voit tosiaan ottaa ihan iisisti, ei oikeus noilla luettelemillasi perusteilla lähde sinulle jo annettua huoltajuutta kumoamaan.

Vierailija
2/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä voimassaolevaa elatussopimusta ei lähdetä muuttamaan,ellei toisen tulot ole nousseet n. 20 %...Se,että sinulla on hetkellisesti tulot laskeneet ei oikeita elareiden korotukseen...tuskin meinaat työttömänä olla lopun elämääsi?

Huomioi myös,että jos elarit nousee niin lapsesi isä tuskin enää ostelee lapselleen mitään ylimääräistä...ja tulee aina vetoamaan siihen,että saat isompaa elatusta ja jos välit tuon takia menee niin olet kyllä sit ihan yksin äkillisten menojen kanssa(sairaus jne...).

Kannattaa miettiä aina kaks kertaa,että kannattaako lähtä oikeuteen asti taistelemaan,jos kerran tähän asti mies on kiltisti maksanut elarit ja ajallaan...yleensä noissa kiistoissa myös lapsi kärsii.

Sitä,en kyllä usko,et mies saa yksinhuoltajuuden sen perusteella,että sulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus. Miten teillä tapaamiset on menny?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi