Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppoja ruokia pakastettavaksi?

22.12.2005 |

Tulevan synnytyksen ja jälkiväsymyksen varalta olen ajatellut tehdä pakkaseen ruokaa jotka sopivat sekä taaperolle että meille vanhemmille. Heitelkää ehdotuksia ja myös mitä ei kannata pakastaa.

Perunasose-jauhelihapaistos on taaperon herkkua, mutta kun peruna kuulemma menee kokkareiseksi pakastettaessa - onko näin? Ja erilaiset kiusaukset olis käteviä, mutta ei kai ole kauhean suositeltavaa uudelleenpakastaa peruna-sipuli-sekoitusta, seitä tai siis mitään muutakaan..?

Makaronilaatikkoa ja lasagnea nyt ainakin olen ajatellut tehdä...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hienosti mm. keitoista ja taaperolle löytyy pahan päivän varalle mm. lohikeittoa ja jauhelihakeittoa. Olen tehnyt ne tuoreista tarvikkeista, kerralla reilun satsin. Näin ei tule tuplapakastusta.

Muita soppia on mm. sienikeitto ja kasvissosekeitto. Valmiita kastikkeita voi myös tehdä (pasta, liha, ym), samoin monenmoisia risottoja. Ja ikean lihapulliakin meiltä löytyy pakkasesta, ne voi höyryttää tai lämmittää kermakastikkeessa. Taaperon makkarat (Vatajan/Pirkan nitriitittömät nakit, lenkin ym.) olen myös pistänyt pakkaseen, kun kerralla ei mene koko satsi, muutenkin makkaraa menee aika harvoin.

Jospa näistä jotain...

Onnea matkaan!

Vierailija
2/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmeri:

mutta ei kai ole kauhean suositeltavaa uudelleenpakastaa peruna-sipuli-sekoitusta, seitä tai siis mitään muutakaan..?

Sen verran on ainakin kirjoitettava tähän meitäkin kiinnostavaan aiheeseen, että tuo " tuplapakastus" ei ole kyseessä kun " ruoka-aineen kypsyysaste" muuttuu eli raakana pakastettu esim. peruna-sipuliseos on aivan tuoreesta tehdyn veroista, kun se kypsennetään valmiiksi ruoaksi pakastuksien välissä. Tuo uudelleeenpakastus tarkoittaa esimerkiksi sitä, että otat valmistamasi kinkkukiusauksen pakastimesta sulamaan, mutta laitatkin sen saman ruoan taas uudelleen pakastimeen. Tällöin nämä pöpöt sulatuksen aikana ovat jo lisääntyneet ja siksi uudelleen papastusta ei suositella... Eli huoletta ruokaa urakoimaan perunasuikaleista pakastimeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla