ELOHIIRET TORSTAIHIN ja kohti joulua
oli pakko alottaa uusi pino...tuo oli niin pitkä itselläni meni 15min kuin luin sen ja ajattein että jos joku on vaikka jo eilen sen lukenut niin ei tarvii sitte selailla minkä on lukenut ja mitä ei.....
minun nuorempi poika on kuumeessa ja nyt sitte ollaan saikulla.
itse nyt rv 6+4 ei kummempia oireita:
rinnat arat
masu turvoksissa
välillä masuun vihloo/ sattuuu
ei muuta....
huomenna on neuvola ja pyydän sairaalalle ultraan...kun se 3,5kk sitten kesken mennyt raskaus kummittelee takaraivossani kokoajan.
nyt pitäs tehdä joulusiivo...ja tortut jossaaan välissä.
huomenna kyläään ja aatto ihanaaaa!!!!!!!!!!!!! Olen jouluihminen...siis itken ihan varmasti kun pojat saa lahjoja..... itken nyt joka suunnassa. tv ohjelmissa ja nin pois päin...
pukki tulee joo meillekkin. klo 17
ja pakkauksesta jotain:::: aijon ottaa pakkauksen.
HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
minttu ja sintti 6+4
Kommentit (25)
Onnittelut myös täältä kaikille plussanneille. Meillä la on todennäköisesti elokuun lopulla, viikkoja takana vasta 4+3.
Toivotaan että kaikki menee hyvin. Vielä tätä ei voi uskoa todeksi :)
Unohdin tuossa aiemmin kirjoittaa, että varasin ajat neuvolaan ja ultraan yksityiselle tänään. Neuvola on 10.1 ja ultra vasta 18.1 (rv 9!!).. Ei ollut ennen tuota päivää yhtään vapaata aikaa, joten pakko kärsiä odotuksessa. Mua lähinnä kiinnostaa, löytyykö sieltä yksi vai kaksi asukasta.. Maha on nyt jo alkanut paisumaan, toisin kuin edellisessä raskaudessa. Ja miehen suvussa on tosiaan jo useammassa polvessa pelkkiä kaksosia..
Tuli tossa äsken siivottua, koristeltua kuusi ym. ja paketoitua viimeiset puketit. Vielä valvotaan yötä kinkun seurana ja aamuksi jätän torttujen paistelut. Aattona ois sit jo kiva ottaa ihan iisisti.
Liliane 5+1
Mulla oli eka neuvola tänään ja kylläpä petyin pahasti...
Kyselin neuvolatädiltä päivitettyä listaa vältettävistä ruoista ja vitamiinisuosituksista. Hän ei ollut kuullutkaan listeriasta ensinkään ollenkaan, kaikki tieto mitä netissä on, on kuulemma väärää, ja lista jonka sain neuvoi vain välttämään maksaa. Ja oli muuten vuodelta ennen aatamia se lista.
Mies oli mukana ja just ja just päivää miehelleni sanoi ja jos mies uskaltautui jotain kysymään niin tää täti vaan tiuski takaisin.
Olis kiva kun jostain sais käsiinsä jonkun helsingin kaupungin lappusen jossa kerrotaan listeriasta niin veisin sen tuolle tädille seuraavalla käynnillä.
Kumkwatille kiitokset perunalaatikon ohjeesta.
Mulla näköjään tää kuvotus painottuu iltaan. aamut on ihan ok mut näin sitten illemmalla tulee tosi huono olo.
Ja huomasin just et en mahdu läheskään kaikkiin mun housuihin. En mä mun mielestä edellisissä raskauksissa näin aikaisin alkanut turpoomaan.
Ai niin, siitä neuvolatädistä vielä... Haukkui kaikki yksityiset ultrat lyttyyn eikä suostunut jatkamaan merkintöjä siihen yksityiseltä saamaani neuvolakorttiin jossa on ultran merkinnät. Sen ultran mukaan mulla nyt viikkoja 7+4 mutta tää täti sinnikkäästi kirjoitti että 8+3 ja sit vielä kun laskurien mukaan saan viikoiks 9+1 niin aika sekaisin oon... Ite päättelen tästä että mulla on laskettu aika elokuussa ilman tarkkaa päivää...=)
Mut nyt pomppaan ylös tästä tuolista johon takamukseni on liimaantunut ja alan tekee jotain järkevää.
Tänään plussasin, ihana joululahja :) Kakkosta odotellaan, neiti on pian 2v. Miulla on ollu 2 keskenmenoa, yksi ennen nykyistä ja yksi hänen jälkeensä, joten suurella varauksella liityn joukkoonne! Oireita....tisseihin koskee kauheasti, täytyy melkein nukkuakin tissiliivit päällä :) Sitten väsyttää, mietinkin pari päivää sitten et miten voin olla näin väsynyt, mut laskin sen koulustressin piikkiin. Laskurin mukaan laskettuaika ois 24.8, mutta kokemuksella se siirtyy noin viikolla eteenpäin (pitkä kierto mitä ei oo huomioitu vauva-lehden laskurissa). Eli oon vähän siinä ja siinä et kuulunko elokuulle vai syyskuulle.
Pikaisesti vielä kuulumiset kertomaan. Varasin alkuraskauden ultran ja sain vielä tämän vuoden puolelle 29.12, neuvola vasta 17.1. Todella helpottavaa tuonne ultraan mennä, toivottavasti siellä köllii pieni ihmisenalku :)
Pubuko se kirjoitteli, että on lähes oireeton, niin minäkin. Onneksi se tuhruttelu on tänään loppunut ja oireeksi jäi oikeastaan vain palelu. Hiukan väsynytkin olen, mutta olen esikoisen kanssa kotona ja saan levätä päikkyjen aikaan, joten kai tilanne on eri verrattuna ensimmäiseen raskauteen, jolloin olin töissä. Taisi tosin pahin väsymys tullakin vasta n. 8 rvk:lla.
Ehkä hipsin nukkumaan...
Calefaxion ja nimetön 5+6