Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISTEN PERJANTAI***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten huomenna häät, kääk, jänskättää ;-) No vauva tuskin syntyy koskei mitään siihen viittavaa ole ilmassa, hääyönähän sitä vois vaikka sitten ulos tunkea.. On tässä odottamisessa oma jännityksensä, nyt kun on häät ohi ja kohta vauvakin syntynyt niin mitä ihmettä sitä sitten odottaa? No tietysti vauvan oppimia taitoja, remontin valmistumista jne. muttei mitään tälläistä enää, ainutlaatuista aikaa siis josta pitäisi osata nyt nauttia ihan kympillä vaikkakin kiire olis kova.

Eilen nukuin jo toiset päikkärit aikoihin, niin sikeässä unessa että oksat pois ja sillä seurauksella, että olin tosi pahalla tuulella koko illan :-( Mulle ei päikkärit sovi yhtään. Illalla menin nukkumaankin kympiltä ja nukuin hyvin koko yön, närästi vähän ja otin pariin otteeseen Rennietä.

Tänään käydään juniorin kanssa kaupungilla viimehetken hankintoja suorittamassa ja meillä olis täällä illalla joulukadun avajaiset, soihtukulkueineen ja ilotulituksineen, pitäis yrittää jaksaa raahautua lasten kanssa..

Nyt koulutielle, hyviä vointeja kaikille mammoille!

Ponnari ja itu 37 tasan!

Vierailija
2/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarilla tosiaan jännitystä ja häähumua ilmassa:-D

Manjalle tsemppiä äitipolille, tulehan sitten kuulumisia kertoilemaan

Takana taas hyvin nukuttu yö. Aamu ei kuitenkaan niin hyvin menny. Rupesin pyykkiä pesemään, ja minusta tuntui että eilisen koneen pyykit ei ehkä niin raikkaita olleetkaan. Viemäri vähä huonosti vetäny, niin rupesin aukasee sen ennen koneen käynnistystä. Oli ihan hirveän törkynen. Aukastessa tuli olo TOSI huonoksi, on edelleen. Ei siitä että olis pahaa tehny ne töhnät. Ehkä asento tai jotain??? Yrittänyt tässä juoda ja tasaantua, mutta edelleen voimaton, yököttävä olo:-(

Täällä on hävinny kaikki merkit tulevasta synnytyksestä. Viikko sitten uskoin jo että lähipäivinä syntyy. Nyt veikkaan taas yliaikaisuutta. Ei sitten ainoatakaan, edes kivutonta supistusta.

Ei, mutta pakko levätä, muuten kohta pimenee tai vähintäänki tulee laatoitettua...

P-M 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarilla tosiaan jännät hetket käsillä,mahtaako ensi yönä uni tulla? Mulle ei ainakaan tulisi vastaavassa tilanteessa.

Toivottavasti Piitu-Miinan olo helpottaa nopeasti. Mulle tulee helposti huono olo jos olen huonossa ja asennossa esim. lapsia pukiessa, maha varmaan jää jotenkin jumiin silloin kun kyykistelee lattialla.

Onkohan Peppipiina jo lähtenyt synnärille?

Mä laskin tänään,että korkeitaan 25 päivää enää,ja sitten viimeistään saan tämän paketin syliin. Kuulostaa paljon kivemmalta ja vähemmältä tuo 25 päivää,kuin reilu kolme viikkoa! =)

Saisi kyllä syntyä jo,kyllä nämä päivät tässä menee suhteellisen hyvin lasten kanssa touhutessa,mutta yöt tuntuu pitkiltä,kun vessassa saa juosta vähän väliä ja pienikin asennon vaihdos sattuu ihan kauheasti ja aamulla ei sitten todellakaan ole millään tavalla pirteä olo.

No eipä tuo öiden tilanne varmaan hirveästi parane vauvan synnyttyä,nämä kaksi edellistä kun ovat olleet varsinaisia yösyöppöjä,eli vaikea kuvitella,että tämä kolmaskaan olisi toisenlainen. Eli vessareissut vaihtuu sitten tunnin välein imetykseen,mutta jospa edes nämä suurimmat kivut häviäisivät synnytyksen myötä.

Mulla on edelleen epävarma olo vauvan asennosta,olen miettinyt että uskallanko odottaa tiistain neuvolaa,vai pitäisikö asiasta saada varmuus jo aiemmin. Lähinnä mietityttää se,että jos synnytys nyt kuitenkin käynnistyisi ennen tiistaita,eikä ole tietoa vauvan asennosta,perätilavauvaa en halua kyllä alakautta synnyttää. Se myös mietityttää,että jos meneekin lapsivedet,ja jos vauva on perätilassa,niin silloinhan pitäisi mennä välittömästi sairaalaan makuuasennossa,eli ambulanssikyydillä. No edelliset synnytykset eivät kyllä ole alkaneet lapsivesien menolla,eikä näillä viikoilla...

Nyt pukemaan vaatteet päälle ja sitten kauppaan.

Himpula rv 38+3

Vierailija
4/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään juhlista ja häät vielä... Ihanaa :).

Eilen oli mietitty vauvan kiinnittymistä. Meidän esikoinen pyöritti päätään vielä synnytyssalissa . Päähän oli laitettu se anturi ja oli aika inhan tuntuista kun ne piuhat pyöri pään mukana tuolla alhaalla. Tyttö oli pitkään naama väärään suuntaan ja kun lopulta laskeutui ei voitu enää sanoa mihin suuntaan naama on, oli kuitenkin aivan oikeassa asennossa ja syntyi normaalisti.

Minä oon nyt nukkunu vaihteeks muutaman yön tosi sikeästi, ihanaa. Saatiin miehen kanssa riidat puhuttua selviksi ja nyt on taas ihanaa odottaa vauvaa saapuvaksi :). Sokeriarvot on pysyny kurissa tiukalla ruokavaliolla. Välillä kyllä menee hermo kun tekee niiiin mieli esim glögiä ja pipareita :( tai suklaata, suklaata, suklaata jne.... supistuksia tulee pitkin päivää ja aika tuntuviakin välillä, muttei säännöllisesti.

jokohan kohta saadaan lisää vauvauutisia? :)

päkis rv36+1

Vierailija
5/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ennen kuin lähdetään esikon kanssa avoimien päiväkotien pikkujoulu-urheilutempaukseen urheilutalolle. Saa nähdä onko siellä 1,5-vuotiaille sopivaa ohjelmaa, taitaa olla vähän isommille suunnattu, mutta ainakin on tilaa juoksennella ja purkaa energiaa, ulkona näyttää taas vaihteeksi satavan vettä. Täällä Porissa on myös joulukadun avaus nyt viikonloppuna, täytyy käydä kurkistamassa, sit vois paistaa ekat joulutortut ja nauttia glögin kera vaikka joululauluja kuunnellen, sään puolesta ei ole yhtään joulufiilis, niin jos sitten muilla keinoin sen tavoittaisi. Nurmikko on kauniin vihreä... Joulukortit on kirjoitettu ja lahjat paketoitu, ei tarvitse sitten niitä stressata, voi lähteä synnärille milloin vaan.

Ihan mielellään tuo Paketti saisi syntyä jo vaikka vähän ennen laskettua aikaa, mutta aika lähelle taitaa mennä, kun esikkokin syntyi vain kaksi päivää ennen. Eli ainakin 3,5 viikkoa saa vielä odotella pikkuisen syliin saamista... Olen tehnyt vielä reippaita tunnin lenkkejä koiran ja rattaiden kanssa (en tosin enää yksin vaan miehen kanssa iltaisin), mutta täytyy varmaan kyllä hiukan lyhentää matkaa, viime yö meni taas ihan pipariksi ja jouduin Panadolinkin ottamaan, kun tuonne nivusiin ja alaselkään vihloi inhottavasti. Siitä muistui mieleen, kuinka kipeitä ne synnytyssupistukset mulla oikeasti viimeksi oli, taidan heti synnärin ovelta huudella, että laittakaahan puudutusvälineet valmiiksi.

Ai niin, viimeisessä neuvolalääkärissäkin tuli käytyä, ja nyt tuo Paketti on jo sf-mitan mukaan kivunnut ihan keskikäyrälle asti, 31 oli tuo mitta rv 36+2. Oli myös jo laskeutunut ja kiinnittynyt, ihan hyvä tietää, niin ei tarvi sitten miettiä, että pitääkö makuuasennossa synnärille mennä, jos menee vedet, kuten mulla viimeksi synnytys alkoi. Silloinkin vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt, aika yksilöllistä varmaan, et missä vaiheessa se tapahtuu. Neuvolasta muuten hassu juttu, ei ollut mun oma terkka kylläkään vaan toinen, mut sai mun viikottaiseksi painonnousuksi huikeat 1820 g! Seuraavana päivänä oma vaaka näytti +600 g eli jonkin verran vähemmän... En tiedä johtuiko mittavirhe siitä, että oli eri vaaka neuvolassa kuin yleensä (eri huone) vai siitä, että olin juonut aika paljon vettä, ettei sitten olisi proteiinit plussalla (ei ollut). No, ensi viikon mittauksessa tuo varmaan tasoittuu. Painoa mulle on omien laskelmien mukaan tullut nyt 8,5 kg eli ihan saman verran kuin esikostakin, tosin lähtöpainoa oli 2 kg enemmän. Kyllä ne kilot sitten imettäessä karisevat onneksi. Ai niin, piti sanoa että mulla on neuvolakäynnit viikon välein, vaikka jo toissynnyttäjä olenkin. Ihan järkyttävä tuo kolmen viikon väli!

Nyt pitää mennä pukemaan esikkoa, kivaa päivää mammoille!

Minttuli79 ja Paketti 36+4

Vierailija
6/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ollaan ja hyvä niin. Yöllä heräilin vähän väliä kun maha on tosi arka ja supisteli, viiden jälkeen en enää nukkunut. Tilanne edelleen sama kuin eilen, limatulppaa tulee vieläkin, tosin maltillisemmin kuin eilen. Ja suppaileekin samalla tavalla. Netistä katsoin niin limatulpan irtoamisen jälkeen suurin osa synnyttää parin päivän sisään ja osalla voi mennä sitten vaikka se viikko. Viikonloppu sopisi vallan mainiosti =) Mieskin alkaa ehkä olla paranemaan päin niin pääsisi mukaan. Sovittiin jo vanhempieni kanssa että hakevat esikoisen heille yöhoitoon huomen aamulla, että jos lähtö tulee niin ei tartte kenenkään alkaa ajelemaan yöllä kun ne asuu tuossa naapurikunnassa. Toki jos ensi yönä tulee lähtö niin mummi suhauttaa tänne lapsenvahdiksi. Joten nyt tähdätään viikonloppuun!!!

Kiinnittymisestä vielä sen verran, että mulla ei tiistaina ollut kiinnittynyt pää vieläkään. Silti käynnistyvän synnytyksen merkkejä on nyt, joten malttia mammat!

Tytteli on ollut tosi hiljainen mahassa. Eilen sain koputella mahaan kunnolla, että jotain vaimeaa liikettä sain aikaiseksi. Ei kai huolta, kun aina silloin tällöin jotain liikettä on. Verrattuna aikaisempaan kun on ollut tosi vilkas tytteli ero on huomattava. Mutta eikös ne vauvat ennen synnytystä usein ole vähän hiljaisempia? En muista esikoisesta yhtään...

Ponnarille onnea häihin =)

Himpula, jos on epäilystä vauvan asennosta ja lapsivedet menisikin sulta niin kannattaahan se varmuudeksi ambulanssikyydillä synnyttämään mennä. Ennemmin niin kuin että jotain sattuisi. Saatko vauvaa kovasti liikkeelle jos söisit jotain makeaa ja menisit sitten vasemmalle kyljelle makuulle. Siinä sitten koittaisit tunnustella missä ne jalat on. Mulla ainakin potkii tuolla tavalla tosi kovasti kylkiluihin ja sehän kertoo jo asennon. Empä tiedä tepsisikö.

Mun piti lähteä tänään kun rahaa tuli jouluostoksille. Rahaton kun olen ollut en ole ostanut vielä mitään. Ajattelin nyt sitten ennen synnytystä lähteä shoppailemaan koska vauvan ja 3-v esikoisen kanssa moinen homma on varmaan hieman hankalaa... Mutta ei taida olla oikein hyvä idea... harmittaa tosi paljon kun seuraavaksi on joulu ja huomaan etten ole yhtään lahjaa ostanut. Pitää miettiä asiaa, pitäisi vain linja-autolla mennä ja tiedän miltä se kyyti tuntuu (supisteli jo viikolla linja-auton kyydissä). Ehkä makaan kotona ja tuijotan leffoja tai surffailen täällä vauvasivuilla =) Monta viestiä siis odotettavissa tämän päivän aikana...

peppipiina + Titi-Tassu 38+4

Vierailija
7/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että sen jälkeen kun alkuviikosta sanoin että nyt on niin hyvä ja rauhallinen olla niin kaikki vaivat on ilmaantunu! Viime yönä onneks uni muuten maistu mutta ne kyljet =O Vartin välein oli pakko kääntyillä kun niin särki ja samoin tuosta rinnan alta. Vessassakin sai käydä ja pukama vaivaa edelleen. Nyt istuessa onneks ei enää ihan niin kovaa, on edes joku asento missä olla..kunnes jälleen toisin todistetaan =/

Mut jottei ihan liian helpolla pääsis niin alkohan se suonenvetokin toisessa pohkeessa sitten aamulla..siinä kohtaa tuli lähinnä sellanen " huoh" olo että ja mitäköhän vielä!! Eli seesteinen ja rauhallisen odottava olo on kaukana musta ;D

Täältä neljän seinän sisältä olis toisaalta kiva päästä ihmisten ilmoille mut toisaalta taas ei vaan jaksa! Ainakaan yksin noiden kahden lapsen kanssa. Illalla toki kauppaaan, et ehkä se riittää taas hetkeks.

Tänään alkaa se viikko jolloin edelliset on syntyneet..saa nähdä miten käy nyt =P Sunnuntaina on myös ne äitini synttärit jollon EN halunnut tän synytyvän, mut kuten arvata saattaa niin just nyt on aivan sama ;DD

masu 39+0!!!

Vierailija
8/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sit odotan neuvolatätin soittoa...mies vei aamul labraa näytteen ja neuvolatäti sit soittelee ku soittanu äitipolille.

nukuin onneks suht hyvin yön ja hyvä olo nyt...tosin jänskättää hiukan...

tuun sit kertoo et miten käy...

manja ja poitsu 37+2

Vierailija
9/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarilla on jännät hetket käsillä :D Mihin aikaan on huomenna vihkitilaisuus, niin voidaan fiilistellä täällä? Mikä oliskaan unohtumattomampi kokemus, kuin synnyttää hääyönä? :)

oliko se puolkymppi, kun lähti eilen käynnistykseen? Onkohan siellä jo nyytti sylissä?

Tosi monella tuntuu olevan h-hetki -ihantässäjust-! Hitsi hippuskaisellakin jo rv 39!!! Itsellä on vielä 2 viikkoa täysiaikaisuuteen ja siitä sit vielä 3 viikkoa laskettuun aikaan, niin voi apua... Voi hyvin mennä ensi vuoden puolelle... No onneksi ainakin sintagma oli vielä samoilla viikoilla täällä mun kanssa jännäilemässä :)

Vaikka mitä piti kommentoida, mutta pitkät pinot saa pää ihan sekaisin, ihana kyllä lukea kun aktiivisesti kaikki kirjoittaa jutuistaan. Niin neuvolakäyntejä on mulla 2 viikon välein ja ne sitten siitä muuttuu pian viikon välein tapahtuviksi. Käsittääkseni näin on meidän seudulla, odotti sitten ekaa tai yhdeksättä lastaan. Mulla tulee nyt melkein 3 viikon tauko, mutta sitten on peräkkäin tavallinen neuvola ja viimeinen lääkärin tapaaminen - jänskättää se painoarvio! Ultraan ei kyllä enää pääse kurkkaamaan :(

Minua on alkanut nyt synnytys mietityttämään ja vähän jännittämäänkin.. Viime yönä näin unta siitä, että synnytys oli alkamassa ja poltot oli kamalat.. Toivottavasti tosihetkellä osaa olla rauhallinen, ettei energia mene turhaan panikoimiseen.

Tänään olisi tarkoitus lähteä käymään leffassa pitkästä aikaa kaveripariskunnan kanssa, että tulee nuo sarjaliput käytettyä. Jännittää jo etukäteen, kestänkö ilman vessareissua pari tuntia :) Ja mitä saan laitettua päälleni, etten näytä ihan variksenpelättimeltä¿

Viime yönä nukuin kuin tukki, heräsin vain 2 kertaa veskiin, mutta uni tuli sen jälkeen heti. Ihanaa :)

Ja sain vanhempainpäivärahapäätöksen vihdoin. Onneksi oli laskettu viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan, automaattisesti. Eipä nuo silti mitään huimia summia ole, mutta onneksi työnantaja maksaa 3kk palkkaa äitiysloman ajalta¿ Pitää nyt ruveta kääntämään ajatusmaailma hankinnoista säästöliekille, kun tulot tippuu. Onneksi ensi kuun alussa tulee vähän veronpalautuksia. Voi kipaista tammikuussa ostamaan piiperölle jotain kivaa alennusmyynneistä :D ellen ole juuri silloin synnärillä¿ Jos tämä ei synny jouluaattona, niin menee varppina tammikuulle... Siihen on NIIIIIN pitkä aika...

Gaijis ja piiperö 35+1

Vierailija
10/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltaa vietetty siivoskellessa ja tänään aamulla jatkanut, tulipa sellainen jouluolo, et tekeekin mieli tehdä kaikkea jotiin. Aluksi kyllä vannoin etten tee jouluksi mitään, korkeintaan kaupasta haetaan ruokia valmiina, mutta mieli muuttuu.. Tällä viikolla hakenut oman perheen jäsenille jo muutaman lahjankin. Ja viikonloppuna suunnittelin kokoavani piparkakkutalon ja teen vaikka perunalaatikkoa pakkaseen (mun herkku, pakko saada) ja jos jaksan niin haen jäisen kinkunkin pakkaseen, sieltähän sen voi sitten paistaa kun haluaa. Miten sitä voikaan näin jouluun hullaantua :)

Ihana ois tavallaan mennä naimisiin nyt vaikka viimeisillään onkin, mut ei ole tuo ukko " oikeasti" kosinut vaik kihloissa ollaankin ja jostain periaatteesta pidän kiinni. Mut kovasti onnea jo etukäteen huomista huomiselle päivälle!

Mua vähän harmittaa kun on miehen kans tullut tapeltua täs viime aikoina ihan mistä vaan, sit seuraavana päivänä tuntuu riidan aihe ihan tyhmältä.. Ja pari yötä oon nukkunu patjalla pojan huoneessa kun olen ollut muka niin vihainen. Ei ois vaan kiva lähteä synnyttää näissä tunnelmissa. Meillä eniten riitaa siitä et must tuntuu et mies ei välitä/ymmärrä mua tarpeeksi..

Jatketaan taas odottelua...

Mammiainen 37+6

Vierailija
11/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perjantai, nää viikot menee todella nopeesti. Tuntuu että vastahan mä plussasin ja nyt ollaan jo 38 viikolla : ) Rupeaa tuo synnytys kyllä jännittämään. Tänään on miehen työpaikan sauna ilta ja mä toivon ettei juuri silloin tule lähtöä muuten pitää mennä taksilla vaikka mies sanoikin ottavansa vain pari olutta.. = ))

Eilen saunottu ja siivottu ja vieläpä peuhailtu peiton alla..mutta eipä ainakaan vielä näytä vaikuttavan. En usko mitään kyllä vähään aikaan tapahtuvankaan. Eilen hieman mahaa nippaillut ja alaselkää poltellut mutta muuten on ollut rauhallista. Kyllä mielelläni tästä kohta lähtisin synnärille.

Vauva liikkuu edelleen kiitettävän paljon, yöllä siihen oikein heräsin kun potki kylkiin. Ja velloi mahassa niin hassusti että välillä oikein sattui! Nyt aamulla ollut taas hiljaisempaa toivottavasti kohta liikkuu niin tiedän kaiken olevan kunnossa. Jeps.. Nyt suihkuun ja vaikka hieman ulkoilemaan. Hauskaa perjantaita kaikille!!

sannis85 ja masuasukki 38+1

Vierailija
12/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla nousi hirveä turvotus sormiin, kropan niveliä vihloi. Olinkohan vain uupunut päivän töistä vai olinko juonut vettä liian vähän... Nyt kuitenkin turvotus on enää minimaalista. Kaverin kanssa on tarkoitus lähteä jaloittelemaan ja shoppailemaan. Meinaan ostaa pakastemansikoita piirakkaa varten ja voisihan niitä tähän turvotukseenkin popsia.

Yöllä kun vauva möngertää, alan vahtimaan ja toivomaan, että " raapase kalvot puhki, raapase vaan" . Haluaisin että synnytys kerrankin käynnistyisi vesien menolla, kun en ole sellaista kokenut. Joskushan vauvoilla voi olla niin terävät kynnet, että just kalvot saattaa mennä loppuvaiheessa, toki niiden pitää olla jo muutenkin hauraat.

No, joo. Huutonetistä huusin eilen imetyspaidan ja uusretrobodyn. Nyt taitaa olla kaikki tarvittava, kunhan äiti ne vielä tuo mukanaan joulukuussa.

Eilen joku kysyi ekaa kertaa, että " jokos on polttoja?" . Nyt se sitten alkaa. Pitää vain hymyillä hammasta purren, että " ei vielä" . Sanoin vaan, että " eipä se varmaan ennen tammikuuta synny..."

Doshijas ja Nuppuliini 36+5 (istuminen hengästyttää)

Vierailija
13/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua siitä että synttäritkin on joulukuussa =P Innolla ootan että saa laittaa kyntteliköt ikkunoihin ja jouluverhot sun muut. Ihan vielä en viitsi, sais nyt normi siivouksenkin ensin tehtyä ;D Saliin haaveilen uusia jouluverhoja..täällä on vaan kolme ikkunaa ja huonekorkeus sen verran korkea että suunnilleen 15m menee sitten kangasta kerralla!!! Mut kun ristiäiset ja kaikki sitten tulossa niin jos sen kunniaks, hih! Mut kyllä ekat joulutortut mies pyöräytti yks ilta..

Ponnarille tosiaan häihin tsemppia ja jaksuja!! häät on musta ihan huippuja, harmi vaan että niin harva enää nykyään menee naimisiin ja siten siis kutsutkin aika harvassa.

Mies tuumas muuten eilen illalla että jos tämä kullannuppu nyt saahaan sieltä masusta ulos ehjänä niin saattaa olla että jää viimoseks. Ei hän kestä kattoa mitä " tuskaa" pistää mut kärsimään kun joudun oleen raskaana <3 Hän on siis sitä mieltä että suurin vika on hänessä kun empä minä ilmankaan tässä tilassa olis =) No kattellaan, tuleeko se neljännen kuume joskus..kyllä tää kieltämättä on ollu aika rankka raskaus mut kaipa se on ihan kohtuullista kun kuopuksen kanssa en edes huomannut koko asiaa ennenko kaks kuukautta jälkeen, et hitto meillähän on vauva!! Sillon remppasin ja tapetoin ja maalasin ja tein vaikka mitä vielä synnytyspäivänä!! Nyt en kyllä kykene edes kunnolla lattialta nostamaan mitään tai edes sänkyä petaamaan..huoh!

Mut yritetään sinnikkäästi jaksaa nauttia siis loppuajasta..joka ei toivottavasti kumminkaan kestä enää kauaa =DD

masu 39+0 (ihan hassua olla jo näillä viikoilla, oikeasti!! )

Vierailija
14/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo häistä 5½ vuotta... Aika kakaroina mentiin naimisiin ja vipinää on näihin vuosiin mahtunu (melkein 4 lastakin jo). On se varmaan aika jännä fiilis ku on häät ja vauvan syntyminen käsillä :) Voi olla että sulla tulee joksu aikaa vähä tyhjä olo kun se on ohi, mutta eiköhän uusi perheenjäsen paikkaa jännitystä aika tavalla...

Just tuli postissa keskimmäiselle lastenpoliaika 5.12 saapa nähä miten sinne pääsee, jospa vielä kokonaisena olisin nii sais tota tutkimusta eteenpäin. Neidillä kun on vatsa reistaillu jo 1½vuotta. Sitten onki iteppäisyyspäivä välissä ja mulla 7.12 äitipoliaika :)

On se vaan jännää ku joka toinen päivä tuntuu ettei kauaa enää masua mukana kanna ja sitten välillä tuntuu että varmaan menee jouluun saakka tän masun kanssa. Jotenkin on nii ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta toivois että mahdollisimman lähelle la:ta vauva mahassa viihtyis mut toisaalta tuntuu että haluais jo nyytin syliin...

Eilen taas oireili aika paljon... Mulllakin on limatulppaa tullu ja suppaillukin välillä, mutta luulen tämän vain nopeuttavan synnytyksen kestoa, en lyhentävän odotusaikaa... Mulla kun on nuo edellisetkin antaneet merkkejä paljo etukäteen, mutta täysille viikoille olen aina päässy (kuopus rv39 ja muut myöhemmin) Synnytykset onkin sitte ollu toosi nopeita ja luulen niin käyvän nytkin. No tiistaina on se lääkäri niin sitten selviää missä mennään.

Parempi olisi ettei nyt alkais syntyä, lastenhoito-ongelmaa pukkais eteen sillä veljen vaimo joka on luvannu otta noi isommat hoitoon, on tän viikkoa siskonsa lapsia hoitamassa, kun sisko on miehensä kanssa ulkomailla...

Mutta nyt ruoan lämmitykseen (eilistä keittoa ajattelin lämmittää laiskuuttani)

Suppareita niitä toivoville ja vaivatonta oloa muille mammoille toivottelee daisy82 rv 36+3

Vierailija
15/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan tarvitaan, että kaikki sujuu kuten pitääkin...

Meillä mies alkoi naimisiin menosta puhumaan aika pian yhteenmuuton jälkeen kun mentiin kihloihinkin pari vuotta sitten. Minullehan tämä avioliitto on jo toinen, edellisestä lapsia neljä... Olin nuori ja tyhmä ekalla kerralla, naimisiin meno perusteetkin ihan tuulesta temmattuja :-( No nyt on sitten vanhempi ja viisaampi ;-) Syyt naimisiinmenoon lähtee suoraan sydämestä, pidämme pienet häät kirkkovihkimisellä lähipiirillemme. Miehelle liitto on ensimmäinen, olemme joutuneet tekemään kompromissejä, mitä häissä on tai ei ole, alkuun mies halusi isot ja mahtavat häät (kamalaa rahanmenoa). Ajankohta valikoitui aika yllättäen, ajateltiin, että oltaisiin naimisissa jo, kun vauva syntyy. Enhän minä viimeisilläni ole mikään morsianten kaunotar vatsoineni päivineni, tärkeintä meille oli itse avioliiton tarkoitus ja omat tunteet kun mitkään ulkoiset krumeluurit ;-) Tiedän jo nyt, että tilaisuus meidän vanhassa kirkossa tulee olemaan tunnelmallinen ja meille ainutlaatuinen.. Olemme tietoisesti pyrkineet välttämään tavallisuuksia ja näistä häistä tuleekin aivan meidän näköiset. Vihkiminen on huomenna klo 16.30, joku kysyi, pitäkää silloin peukkuja, että morsiustytöt ja sulhaspojat kävelevät alttarille kaatuilematta tai, että tämä morsian ei itke meikkejään ihan pilalle ;-)

Tämä yhteinen tyttäremme 1v7kk on myös pikkuinen morsiusneito ja se hiukan jännittää, kuinka kävely meidän perässä onnistuu... Saimme muuten lapsistamme kaksi tyttö-poika paria ja sormuspojan;-)) Ja pikkuruisinkin sisarus pääsee juhliin, tosin vielä mahasta käsin.

Kerron sitten huomenna tunnelmia, vaarana kun on että joku vieraistamme seuraa tätä palstaa...;-D

Ponnari joulufiiliksissä, joulukoristeita hiukan laitellut kun on tarkoitus vielä illalla tarjota glögiä vieraille kotonamme.

Vierailija
16/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarille tosiaan tsemppiä huomiseen, ota rennosti älä ressaa! :-) En vielä onnittele ;-)

Eilen tosiaan kävin siellä lääkärillä ja tänään soitti et pissanäyte puhdas! Et en sit tiiä mistä noi ikävät tuntemukset alavatsalla johtuu... No yritän kuitenkin juoda tosi paljon. (Ostin just 3 pulloa makuvissyjä, niitä oli mukava kantaa kotia ja 4. kerrokseen, lisäksi 2 maitoa ja tuoremehu ja kaikkea muuta sekalaista...)

Olikos muille tehty painoarvioita 35-36 viikolla? Paljonko oli? Uteliaisuudesta vaan...

Täällä kans yöt menee nykyään paljon paremmin kun oon kasannut tyynyjä pään ja selän alle. Herään vaan muutaman kerran yössä, enkä viimekään yönä herännyt kertaakaan pissalle... Vähän outoa, varsinkin kun join paljon illalla sen pissatulehdusepäilyn vuoksi... Muutenkin olo on vähän liian hyvä viikkoihin nähden. Ei juurikaan turvotusta eikä närästystä eikä muutakaan, ainoastaan kävely on hieman hankalaa aina toisinaan kun vihloo jne. Päättelin että se johtuu siitä kun vauva on pienehkö. Sekin pelottaa, miten yhtäkkiä näin pieni kun edelliset ovat olleet isompia... Onks mulla istukassa jotain ongelmaa...?? Vai onko tämä vaan geneettisesti pienempi... Suku ei oo mitään pientä nimittäin, kummallakaan puolella. Pään kokokin meni keskikäyrän alapuolella, alakäyrän yläpuolella tosin mutta kumma juttu... Edellisellä pään ympärys 38cm... Vähän ihmetyttää kyllä!

Pään laskeutumisesta ja kiinnittymisestä... Kakkonen oli tosi ylhäällä myös vielä synnytyssalissa... Eivät voineet puhkaista kalvoja kun ei suostunut pää laskeutumaan vaikka olin jo jotain 5-6cm auki... Johtui ehkä pään suuruudesta?? Tämä nimittäin kun on pienempi ja on jo kuulemma tosi alhaalla muttei vielä kiinnittynyt.

Päkis ja muut ovat olleet tiukalla ruokavaliolla, meikäläinen mässää kun viimeistä päivää... Voi tätä sokerin määrää... Hampaat huutaa apua!!! Mut en voi mitään! (Tai no ehkä voisin jos oikein yrittäisin ;-) ! ) Mulla painonnousu viikolla 30 oli 3kg ja nyt varmaan jotain 7-8...! Ei paha mutta viiden viikon sisällä jopa 5kg... Heh!

Peppipiina, ihan taatusti lähtö tulee viikonloppuna :-) !! Peukut pystyssä täällä! Kauan sun pitää matkustaa bussilla jos lähdet shoppailemaan?

Muutkin sanoneet että supistelee esim autossa, mulla ei ikinä... Lähes joka päivä oon bussilla tai junalla ajellut, keskimäärin jotain 20-60min per päivä enkä oo vielä tähän mennessä supistusta tuntenut. Yksi suuri supistus on tullut ja sekin kotona omassa sängyssä. Se työnsi vauvaa alaspäin, oikein tuntui, hauskaa!

Hippuskainen, vähäks oot pitkällä!! WOW! Kadunkohan mäkin tätä hyvän olon julistustani parin päivän päästä ;-) !

Ja mäkin oon muuten tosi joulufani, valoja laittaisin varmaan jo lokakuussa...

Gaiole kirjoitti että " Mikä oliskaan unohtumattomampi kokemus, kuin synnyttää hääyönä?" , ajatelkaa miten hurjana syntinä sitä oliskaan pidetty vielä alle 100 vuotta sitten ;-)!

Siihen aikaan 50-luvulla kun mun mummu ja ukki menivät naimisiin, useilla pareilla syntyi " keskosia" " 7. raskauskuulla" ... ;-) ! Muunmuassa just meidän mummulla ja ukilla, äiti syntyi 7kk häistä!! :-D

Juu Gaiole, täällä paikat kiinni ja kohdunkaulaa samat 3cm jäljellä et ei ennakoi ainakaan ennenaikaista synnytystä eli uutena vuotena sit täällä vielä kökitään ;-) ! Mulla sama fiilis että putkahtaa just keskelle joulukiireitä / jouluaattoa tai sitten reilusti tammikuulle... ;-) !

Mä kirjoitan tätä wordpadilla samalla kun luen teidän tekstejä joten muistan kommentoida kaikkea ;-) !

Sannis, taas korjaus, olet jo 39. viikolla ;-) JEE! Oot kyllä yllättävän tyyni tapaus, esikoisen odottaja jolla on jo jotain 2 viikkoa ollut selkeät synnytysoireet ja oot siellä vaan ihan rauhallisen kuuloinen! :-)

Doshijas, mustakin olis kivaa jos kalvot puhkeis synnytyksen alkajaisiks... Aina se puhkaisu on aiheuttanut niin kovat kivut! Jos menis heti aluks ja sit vast alkais supistelu niin ei enää vois tulla tuota kivunlisäys-toimenpidettä...!

Daisy82, määkin olin aika ipana naimisiin mennessäni 6,5v sitten (olen vm 81) eli sama homma! Mutta sen ikäinen ei ehkä vielä odota liikoja siipaltaan, ja sit kun on ollut penskasta asti yhdessä, tottuu toiseen eikä ihan helposti lähde ehkä avioliitosta litomaan...? Tosin mun mies on mua 7v vanhempi.

Sintagma 35+2 (pitäiskö alkaa kirjoittamaan rv 36, näyttäis mukavammalta!)

Vierailija
17/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ponnarille huomiselle!Kerrothan sitten miten meni.

Eilen käytiin kaverin kanssa syömässä ja kattelemassa joululahjoja, pitkästä aikaa minäkin sain " omaa aikaa" , niin eikös illan päätteeksi ilmaantunut veristä vuotoa :( Supistelikin vähän, ei mitään kipeitä, onneksi.Käskivät kuitenkin äitipolille varmuudeksi käymään, vauvahan on jo jonkun aikaa ollut kiinnittynyt ja " tuloillaan" .Polilla otettiin sitten sydänkäyrää ja seurattiin supistuksia, meinasivat ensin että jään sinne tarkkailuun (viikkoja on kuitenkin vielä sen verran vähän) mutta onneksi supistuksetkin lakkasivat, vuotoa ei sitten enempää ollutkaan.Vauvakin oli oikein pirteänä, tuntui välillä että potkii ne anturit irti.Pääsin vihdoin puolen yön aikaan kotiin, vauvakin rauhottui nukkumaan ja olo palasi normaaliksi.

Ihan uteliaisuuttani utelen että mitä te pakkaatte itsellenne sairaalakassiin?Lakritsaa/ suklaata ilmeisesti aika moni (vakiotavarat myös meillä), mutta mitä muuta?Tarjoaako teidän synnärit esim imetysliivejä, liivinsuojia yms vai otatteko omat mukaan?Meillä sairaalan " imetysliivit" on jotakin ihan käsittämätöntä, semmoset verkkomaiset joita ei osaa edes pukea päälle, omat mukaan siis.

Mutta nyt ruoanlaittoon, luvattiin käyttää tyttöjä kattomassa joulupukkia Prismassa, saas nähdä pelkäävätkö :)

jalla, viikkoja taitaa olla jo 35...

Vierailija
18/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitä lakritsaa juu =) Ja sitten löytyy seuravaa

-dödö

-shampoot ja saippuat

-kännykän laturi

-kamera ja patterit

-yösiteitä (olen edellisistä saanu siirtyä niistä kamalista jättisiteistä jo seuraavana aamuna omiin yösiteisiin)

-imetysliivit (Tyksissä on sellasia tönkköjä joista en edes yrittäny löytää sopivaa kokoa, tuskin olis edes löytnyt näillä mitoilla)

-liivinsuojia

-maidonkerääjät (tosi näppärät pitää liiveissä sen lisäks et kerää maitoa niin sen takia kun nännit on arat ja eivät siedä kosketusta kankaan kanssa)

-tällä kertaa älysin valita kotiutumisvaatteet heti mukaan, tähän asti jääny miehen kontolle mun neuvojen mukaan ja tulokset ollu epämiellyttäviä ;) Nyt housuina vähiten äippähousujen näköset äippähousut ;D

-vauvalle tutti varmuudeks

Eiköhän tossa ollut..tietty hammasharja ja tahna

Hei sain jopa sängyn pedattua ja vielä lakanatkin vaihdettua!! Otti kyllä aika paljon mahan päälle. Myös vessaa sain siivoskeltua ja pikkuhiljaa sieltä edennyt jo khh:seen =) Ehkä se tästä!!

masu 39+0 eikä mitään viitettä että synnytys olis lähellä...

Vierailija
19/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalas käyty ka kotia takas päästy...

aamu virtsas oli siis taas prot.plussal ja sanottii et äitipolille heti...noh siel sil labraa verikokeisii ja tutkittavaks äitipolille.

verikokeis ei näyttäny raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ja virta oli taas siel puhdas ja verenpainekin oli laskenu normaaliin tasoon...

katottii sit käyräs kuitenkii 30min ja tutkittii tosi tarkasti ja mitattii ja ultrattii... ihana lääkäri kyl oli ja tutki oikein urakalla ja selitti koko ajan... vaavil kaik hyvin ja liikku ja sydän löi ja siel se vilkutteli=)

poitsun arvioitu paino nyt 2.9kg eli jos normaali aikanen niin tulee hiukan isompi kun tytsi oli,näin sanottiin...

nyt sit mittaan kuitenkin kotona verenpainetta tai pitäisi mitata ku jostain sais mittarin eli tääl ei mistää semmosta anneta ku sairaalasta sanottii et neuvolasta saa ja neuvolasta sit sanottii et terveyskeskuksesta ja sieltä sit taas sanottii et sairaalasta ja ei sit saa mistää et ma sit neuvolaa mittauksee... noh joka aamu nyt kotona sit virtsan tikutan ja katon onko + vai kuin...

et semmosta tänne päin tänään...mie jo kyynelehdin et yksin sairaalaan joudun ja oli kurja olo aamul mut ite nyt ajateltava kyl sitäkii et kun lähtö sit oikeesti tulee niin mä meen yksin ja sit se lapsi on jaksettava yksin tehdä et ei ns.itkut auta...on sitä vaa niin herkkä nyt ku raskaana...

mut nyt huilii ja nähää rilla-ma-rillan kaa jo tänää illalla-ihanaa!

manja ja poitsu 37+2

Vierailija
20/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluinen keli palasi muutaman välipäivän jälkeen kun saatiin eka räntää ja sitten kun pikkasen alko keli jähtymään niin puutkin on nyt ihan valkoiset, ihanaa!!

Onnea Ponnarille täältäkin suunnalta, teillä on varmaan ihanat häät.

Monihan sanoo, että nainen on kauneimmillaan raskaana, varmasti olet sinäkin mahoinesi kaikkineen!!

Me elellään varmaan susiparina hamaan hautaan saakka=)

Mies on mielissään kun nuo kolme ekaa lasta kastanut pappi kerkiää jäädä eläkkeelle vuoden vaihteessa eikä siis kasta tätä nelosta(vaikka luulen, että kävis mielellään keikan tekemässä..), se kun vähissä aina ukolle on ristiäisissä vihjaillut, että mielellään vihkisikin meidät;O

Raamatun kun toi esikoisen ristiäisiin niin siinä on mun etunimeni ja sitten sukunimi suluissa ja sen edessä o.s =)

Sintagma, äitin vanhin veli on myös " keskonen" =)

Äiti on parikymmentä vuotta nuorempi veljeään ja sanoo aina, että hän on viimenen vahinko :D

Äitillä on noita velipoikia yhteensä viisi kaikki vanhempia ja mummu oli ollut ihan ihmeissään kun oli tullut tyttö viiden pojan jälkeen, sanonut, että vauva on vaihdettu=)

Mummu olisi kyllä ihmeissään kun mulle tulee neljäs lapsi, samaten mun serkkupojan perheeseen syntyi vasta neljäs lapsi, me varmaan oltiin viimeset vaihtoehdot saamaan lapsenlapsenlapsia, toinen rapasi hevosia ja toinen autoja eikä muu oikeen jaksanut kiinnostaa. Mutta näin se elämä yllättää!!

Onkohan siellä Puolkympillä todella jo nyytti kainalossa, kuinkahan on käynnistys startannut..

Ja milloin se oli Catry menossa käynnistykseen kun tämä aika menee niin lentämällä ja pää on sama kesät talvet, oliko jo tämän viikon maanantaina???

Niin ne vaan tonttuset alkaa syntymään.

Saas nähdä loppuuko tää mun raskauteni hiukan kesken, oon ollut koko ajan sillä mielellä, että vasta ens vuoden ekoina päivinä n. rv 41 saan vauvan syliini eikähän mulla kiirusta synnyttämään ole ollutkaan ja mielelläni vatsaa kasvattelisin sinne saakka, vaan jos käykin niin, että perätilan vuoksi vauva leikataan jo ennen joulua....

Jospa se nyt heittäisi kunnon kuperkeikan ja omiin nimiinsä kääntyisi pää alaspäin.

En vaan jotenkaan usko kun koko ajan on istunut kuin tatti tuolla mahassa, joka ultrassa mitä on tehty.

Mutta pääasiahan on saada vauva turvallisesti pois masupesästä, se se tärkeintä on mutta ei voi vaan mitään, että harmittaa jos ei saa synnyttää..

Vaikka sata varmaa on, että JOS pystysin synnyttää alakautta niin polttojen ollessa pahimmillaan toivoisin,e ttä olisipa sittenkin leikattu=)

Viimeyönä kinnasi kyllä NIIn kipeesti suonta toisessa pohkeessa, piti oikeen kirkasta ja ukkoparka luuli, että vauva syntyy=)

Oli kyllä melkosen hellänä koko pohje ja toinen jalka oli ihan turtana, tosi ärsyttävän tuntonen eikä meinannu unikaan uudestaan tulla kintun takia. Viimeyönä piti käydä kolmesti pissallakin kun monta yötä on mennyt yhdellä kerralla, varmaan pikkunen jalka painoi johkain kun oli tuo oma kinttukin sellanen kun oli.

No, kuopuksen kun laitoin päikkäreille ummistin hetkeksi itekin silmiä niin jaksaa taas.

Jeps, eipä tänne kummempia, palaillaan taas!!

Lahjis ja jumppaava maha 35+0