Mistä apua kun koko ajan pierettää?
Aina ruokailun jälkeen alkaa kamalat ilmavaivat missä vika?
Kommentit (45)
Mä pieren jatkuvallä syötöllä ja akka haisoo paskalle koko ajan.ihana löyhkä meidän makkarissa.antakaa paukkua vaan.
Onhan se hienoo että saadaan paukutella saman peiton alla.
jos ei auta niin tutkimuksiin, saattaa olla esim. helico-bakteerin aiheuttama vaiva.
Vaikka av-karppaajat eivät piereskelekään koskaan, he ovat ainoat ihmiset, jotka näin eivät tee.
Me muut normaalit kehitämme keskimäärin 7-8 dl suolikaasua päivässä. Jos sitä kovin pitkään pidättelee saattaa suoli ratketa.
olen töissä toimistossa ja lounaan jälkeen on tuskasta. ja vaikka kuinka yrittäisi pidättää ja käydä vessassa niin välillä voi päästä kaasuvahinko... mikä on todella noloa :(
maitotuotteita, kaalia, sipulia, viljoja olen yrittänyt välttää mutta jotain on kuitenkin syötävä
Mulla on ainakin kausia jolloin pierettää paljon enemmän kuin normaalisti. Joskus on vaan koko suolisto sekaisin, ei näitä kausia tosin vuosittain ole.
Mua pierettää, jos hotkin ruuan, niinkuin töissä kiireessä usein käy.
Mulla oli ennen ihan sama vaiva. Pierun määrä oli valtava ja etenkin syömisen jälkeen oli tosi vaikea olla. Usein vielä oli niin, että syötyäni tunnin verran päästelin kaasua tolkuttomasti ja sitten vessaan isolle kakalle.
Kävin lääkärillä ja sain lähetteen verikokeisiin, joissa selvitettiin mm. laktoosi-intoleranssi. Tulos oli negatiivinen sen suhteen ja muutkin arvot normaalit. Lääkäri sanoi, että tosi harvalla todellisuudessa on lakt-int. Ihmiset vain päättelevät niin -> alkavat syödä hyla/laktoosittomia tuotteita -> elimistö oppii näihin tuotteisiin eikä kohta enää siedä maitosokeria. Todellinen syy ilmavaivoihin on tämän lääkärin mukaan epäterveellinen ruokavalio ja erityisesti KIIRE. Ruoka hotkitaan miltei pureskelematta ja tällöin ihminen nielee tosi paljon ilmaa.
Olen nyt kuukauden verran yrittänyt syödä hitaasti. Pureskelen jokaista suupalaa 10-20 kertaa. Ei ole ilmavaivoja enää juuri lainkaan. Tietysti tulee normaalit pierut, mutta toi sairaalloinen oirehdinta on loppunut. Maitotuotteita syön normaalisti, erityisesti koitan etsiä ei-laktoosittomia, mutta niiden löytäminen onkin välillä vaikeaa. Oikesti. Valio on "aivopessyt" suomalaiset laktoosi-intolerantikoiksi.
Mua pierettää, jos hotkin ruuan, niinkuin töissä kiireessä usein käy.
Kannattaa kokeilla anaaliseksikuuria. Vaikka kerran päivässä viikon ajan. Jos ilmavaivat eivät parannu, niin miehesi on ainakin tyytyväinen
Itellä ainakin hormonitoiminta pahentaa ilmavaivoja. Tiettyyn aikaan kierrosta pahenee. Syöminen aina tuntuu aiheuttavan ilmaongelmia.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo...
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
38v mies,joka syö normaalisti 2 lämmintä ateriaa ja aamu&iltapalat. Parhaiten vatsa toimii aamulla/aamupäivällä muina aikoina ei vaan suostu vatsa toimimaan tule pihahdustakaan suolesta... En kohta enää tiedä mitä tälle vatsalle on enää tehtävissä.Ummetus ja Ripuli vuorottelevat.Kävisinkö pyytämässä hoitajilta Microlaxia?Verenpaineet ok, mitattu viimeksi eilen illalla...
Sä syöt liian isoja annoksia ja vääränlaista ruokaa.
Itse pääsin mahavaivoista ja ilman kertymisestä eroon kahdentoista tunnin yöpaastolla, pienentämällä annoksia sekä jättämällä maitotuotteet pois.
Eikä niitä välipaloja tarvitse syödä, jos ei ole nälkä! Vaikka niitä "asiantuntijoiden" mukaan kuuluisi syödä.
Mulla on kanssa välilla tuskaista tän vatsani kanssa, ja aamut alkaa poikkeuksetta ripulilla. Yksi asia mikä pahentaa kaasun muodostumista vaikuttaisi oleva sokerin syönti, eli joskus kun on herkutteluvaihe päällä, niin olo on kuin ilmapallolla. Hyvä syy pysyä karkkilakossa. Tuo nopeasti syöminen saattaa vaikutta myös. Pitäisi varmaan syödä pieniä annoksia hitaasti, mutta kun oon aina ollut hotkija, joka vetää lounaalla rekkamiehen annoksen, jolla sitten pärjäillään iltapalaan asti. Lounaan jälkeen saakin sitten kiiruhtaa vessaan. Ottä osaakin olla monimutkaista tuo syöminen.
Ai ai kun juon maitoa ihan sen takia,että olen sille allrginen ja saan piereskellä koko ajan,haju on sen mukainen,Taas pääsi kunnon paukku.