Huimaus raskauden aikana
Säikähdinpä pahan kerran tänään aamusta matkalla töihin. Yhtäkkiäalkoi silmissä sumentua, korvissa soida, tuli oikein paha olo ja tuskanhiki. Verenpaineet ollut koko raskauden ok ja ei ole koskaan ennenkään ollut ongelma. Olin aamulla syönytkin jotain etten ihan tyhjin vatsoin liikenteessä ollut, mutta pakko oli istahtaa kun olo oli niin paha ja pelkäsin että kaadun vielä. Hetken meni ja meni ohi. Koko aamupäivän oli sitten aika heikko olo...
Olisin vain kysellyt että onko tää yleistäkin raskauden aikana? Ei ole mua nimittäin koskaan vaivannut ennen. Onko tähän jotain apukeinoa vai pitääkö vaan kärsiä jos alkaa huimata uudelleen...
Kommentit (12)
Aika parantaa sen vaivan... :)
Oli meinaa aika kamalaa ja kun iski vielä mtyömatkan aikana pitkissä rullaportaissa, ehdin jo ajatella miten kaadun ne alas :( jaiks.
Nyt tokassa on muutama tuollainen "kohtaus" tullut. Tuntuu ikävältä, mutta sekä th että lääkäri vakuutelleet, ettei ole vaarallista.
ja tunne on todella hirveä kun tuntuu että taju lähtee just tässä ja nyt ja alkaa jo maailma pimenemään. Vaan voin lohduttaa, se helpottaa kyllä jahka vauva syntyy.
Verenpaineeni on yleensäkin melko alhainen ja raskaudet jostain syystä laskevat sitä vielä entisestään. Pahimmassa vaiheessa se oli tasoa 90/50. Eipä sille mitään voida tehdä, suolan ja lakritsin syömistä ei tarvii rajoittaa :)
Alkuraskaudessa mua huimasi muutaman kerran oikein kunnolla. Mulla kuitenkin melko matala verenpaine, joten johtui ehkä siitä.
oli ekassa raskaudessa ja myös tässä tokassa. Johtuu matalasta verenpaineesta. Todella hankalaa, kun heti alkaa silmät sumeta ja tulla kylmä hiki, jos pari minuuttia joutuu jossain kaupan jonossa seisomaan. Mulla auttaa hieman, jos juon paljon vettä ennen kauppaan lähtöä ja pidän kunnollisia tukisukkia. Silti pitää jonossa koko ajan liikuskella ja kuitenkin usein joudun halailemaan kassahihnaa!
ja tosiaan matalast verenpaineesta johtui
muutenkin välillä silmissä sumenee alhaisesta verenpaineesta johtuen. Salmiakki auttaa monille, itse kuljin kauppareissut salmiakkipussin kanssa ja nappailin sieltä "lääkettä" huimaukseen. Kannattaa kokeilla, jos auttaa. Ja toisaan pitää muistaa juoda riittävästi eikä kannata noudattaa liian vähäsuolaista ruokavaliota (pahentaa oireita).
oli ekassa raskaudessa ja myös tässä tokassa. Johtuu matalasta verenpaineesta. Todella hankalaa, kun heti alkaa silmät sumeta ja tulla kylmä hiki, jos pari minuuttia joutuu jossain kaupan jonossa seisomaan. Mulla auttaa hieman, jos juon paljon vettä ennen kauppaan lähtöä ja pidän kunnollisia tukisukkia. Silti pitää jonossa koko ajan liikuskella ja kuitenkin usein joudun halailemaan kassahihnaa!
Mulla alski Hb ja sen seurauksena huimas ja heikotti.
Viikkoja nyt 8+ ja huimaa kovastikin jo muutaman viikon ajan aina ylös noustessa. Saa pidellä jostain karmeista tai tuoleista kiinni, ettei kaadu kun silmissä pimenee kunnolla. Neuvolassa mitattiin matala verenpaine ja siitä kuulemma johtuu, tiesin kyllä että on ennestäänkin taipumusta..
Soita neuvolaan, verenpaine kannataa tarkistaa.
Aika parantaa sen vaivan... :)