Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tällaista en ole ennen kuullutkaan!

Vierailija
21.12.2005 |

Lueskelin ketjua odotuspuolella ja joidenkin äitien huoli synnytykseen ja sairaalaoloaikaan liittyen oli se, miten kestävät olla erossa esikoisestaan oman sairaalassaoloajan. Esikoinen monella tuntui olevan parivuotias. Kertoivat että esikoinen ollut vain muutaman kerran hoidossa ja ehkä muutaman tunnin kerrallaan.

Itselle ei ole tullut tollanen asia edes mieleen! kun kakkonen syntyy, esikoinen on vajaa 1,5 vuotta ja ollut kyllä monta kertaa hoidossa ja jopa yökylässä kaksikin kertaa ja kaksi yötä kerralla. Itse ajattelen että eiköhän minulle se pieni, uusi vauva ole kuitenkin sinä hetkenä tärkeämpi kuin kotona isän kanssa oleva esikoinen? Jotenkin ajattelen, että olisiko syytä äidin ihan vähän höllätä ja joskus laittaa lasta hoitoon jotta oppisi siihen, vaikka sitten tuollaisia tilanteita silmällä pitäen? Kurjalta tuntuu että mietityttää tollanen asia uuden vauvan tullessa taloon...!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana, mutta meillä on nyt vuoden ikäinen. Ja olen monta kertaa ajatellut, että SITTEN, kun jos joskus olen taas raskaana ja kun menen synnyttämään, niin mitenköhän pikkuinen pärjää..=( Olisin ehkä enemmän luottavaisin mielin, jos esikoinen silloin menisi jompaan kumpaan mummolaansa, entä olisi isän kanssa kahdestaan..

Vierailija
2/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ajattelen että eiköhän minulle se pieni, uusi vauva ole kuitenkin sinä hetkenä tärkeämpi kuin kotona isän kanssa oleva esikoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lueskelin ketjua odotuspuolella ja joidenkin äitien huoli synnytykseen ja sairaalaoloaikaan liittyen oli se, miten kestävät olla erossa esikoisestaan oman sairaalassaoloajan. Esikoinen monella tuntui olevan parivuotias. Kertoivat että esikoinen ollut vain muutaman kerran hoidossa ja ehkä muutaman tunnin kerrallaan.

Itselle ei ole tullut tollanen asia edes mieleen! kun kakkonen syntyy, esikoinen on vajaa 1,5 vuotta ja ollut kyllä monta kertaa hoidossa ja jopa yökylässä kaksikin kertaa ja kaksi yötä kerralla. Itse ajattelen että eiköhän minulle se pieni, uusi vauva ole kuitenkin sinä hetkenä tärkeämpi kuin kotona isän kanssa oleva esikoinen? Jotenkin ajattelen, että olisiko syytä äidin ihan vähän höllätä ja joskus laittaa lasta hoitoon jotta oppisi siihen, vaikka sitten tuollaisia tilanteita silmällä pitäen? Kurjalta tuntuu että mietityttää tollanen asia uuden vauvan tullessa taloon...!

Isovanhemmat ovat suht nuorta sukupolvea että omat riennot ovat tärkeämpiä kuin lapsenlapset :/. Joillakin lapsenlapset otetaan pakon edessä hoitoon, jos edes silloinkaan.

Valitettava totuus.

Vierailija
4/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun lapsesi on nyt vuoden ikäinen joten jos uusi vauva tulee on esikoinen jo ainakin 2v??

Vierailija
5/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää... ap?!?

Vierailija
6/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten taidat sinä ap olla aika erikoinen tapaus. Niin kuin joku jo sanoikin, kyllä sitä on enemmän kiintynyt niihin kotona oleviin kuin siihen joka on vielä tuolla masussa vaikka omalla tavalla sitä rakastaakin tietysti. Ja sairaalassa olo on eri kuin lapsen hoidossa olo, sitähän tietää, että esikoisen elämä tulee muuttumaan suuresti, kun vauva tulee kotiin.

ja sitäpaitsi, normaalia on, ettei 1.5v ole vielä ollut suuria määriä yökylässä. Miksi ihmeessä pitäisi olla? Ovat pieniä vain niin lyhyen ajan. Ei tuntemillani vanhemmilla ainakaan ole mitään intoa olla jatkuvasti erossa pienistä lapsistaan...

Vierailija
7/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi helmikuussa, kun olen synnyttämässä kakkosta. Esikoinen saa olla isänsä kanssa kotona, ei mitään perhehuoneita tällä kertaa juuri siksi, ettei esikoisen tarvitse mennä hoitoon.

Tuo meidän 1v10kk on ollut yökylässä mummin luona tasan kaksi kertaa, yhden yön kerrallaan, ensimmäisen kerran 1v5kk iässä. Ja minusta erossa kaiken kaikkiaan 7 yötä koko elämänsä aikana, ekan yön 1v4kk iässä. Tämä tahti on mielestämme ollut täysin riittävä ja esikoisen rytmiin sopiva.

Vierailija
8/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä viikon kun olimme lomalla euroopassa!!!

Nyt kohta täyttää vuoden ja on ollut hoidettavana molemmilla mummoilla ja myöskin öitä poissa, hyvin tuo tuntuu toimeen tulevan!!!

Vierailija
9/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaamassasi kohdassa ap sanoi " sinä hetkenä" uuden vauvan olevan tärkeämpi. Ja jos väität että sinulle molemmat lapset on yhtä tärkeitä, miksi sitten sairaalassa mietit sitä poissa olevaa lasta etkä keskity uuteen vauvaan? Eikös hänen pitänyt olla yhtä tärkeä kuin esikoisenkin??

Vierailija
10/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni on sen tyylinen, että se istuu koko päivän tietokoneella tai sohvalla telkkaria katsellen ja lapsi siinä sivussa touhuaa omiaan. Muutenkin mieheni luulee että 1vuotias jo tietää, mitä saa tehdä jne..

Vierailija:

Varsinkin kun lapsesi on nyt vuoden ikäinen joten jos uusi vauva tulee on esikoinen jo ainakin 2v??

Vierailija
11/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yökylässäkin.. Jotenkin kai tuntu että petän vielä niin pienen esikoisen, kun toinen vauva syntyi.. No se tunne meni kyllä nopeasti ohi. Onhan se syntymä niin iso tapahtuma, että siinä käy monenlaiset tunteet pinnassa..

Vierailija
12/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti mulla oli aivan älytön ikävä sairaalassa ollessa. Tippa silmässä saattelin vierailujen jälkeen hänet hissille.

Vierailija
13/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt että minulla ei tulisi yhtään ikävä esikoista tai että häntä olisi jatkuvasti pidetty hoidossa. Kummeksuin sitä, miten suurimpana huolena oli oma ikävä esikoisesta. Se nyt on selvää että varmasti monet / kaikki ikävöivät perhettään sairaalassaoloaikana, mutta minua itseäni ihmetyttää edelleen se miten se on PÄÄLLIMMÄISIN huoli vauvan saantiin liittyen. Tiedän itsestäni jo nyt,että vauvan synnyttyä todennäköisesti menee aikaa jotta olen häneen yhtä kiintynyt kuin esikoiseen jonka olen oppinut tuntemaan paljon paremmin kuin vastasyntyneeni. Mutta kun olen sairaalassa, vauva ei saa muilta siellä rakkautta kuin minulta joten eiköhän minun tärkein tehtävä silloin ole sitä hänelle hoidon ja huolenpidon kautta hänelle antaa??? Ja aikuisena ihmisenä ehkä pystyn siinä vaiheessa kestämään isomman lapseni ikävän!

Toinen ikuisuuskysymys on se, miten paljon lapsi on hoidossa. En tarkoittanut herättää siitä mitään keskustelua, jokainen ratkaiskoon asain omalla tavallaan ja varmasti omalle perheelleen sopivammalla tavalla, tarkoitti se sitten yöreissuja tai ei.

Vierailija
14/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa omassa kodissaan tarkoittaa, että lapsi on hoidossa.

Vierailija
15/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraitahan sinne pääsee:)

Vierailija
16/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain toisen lapseni.Hyvin kävi ja molemmat pärjäsimme hyvin. Esikoinen oli ollut yhden yön erossa minusta ennen sairaalareissua.

Tottakai veteraani-yökyläilijän oletetaan pärjäävän ja äitikin on tottunut viettämään aikaa erillään esikoisesta.

Vierailija
17/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lapsi on isällään " hoidossa" eikä siis pärjää tätä aikaa kun äiti ei ole katsomassa perään...Mitenkohän sen isän saisi sairaalaan vauvan kanssa ja äiti voisi olla esikoisen kanssa kotona tuonkin ajan? SAiraalassahan on kuitenkin hoitohenkilökuntaa antamassa ohjeita vauvan hoitoon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan