Mitä ajattelee äiti, joka päästää teini-ikäisen tyttärensä yöksi pojan/miehen luo?
Kommentit (24)
ja ennen kaikkea siitä pojasta/miehestä!
katsos kun toinen 16-vuotias voi olla vielä ihan lapsi, maalata silmiään mustaksi ja pitää tukassaan shokkiväriä ja haaveilla tatuoinneista, toinen samanikäinen voi olla jo äiti ja hyvinkin kypsä ja fiksu. harvempi kylläkin.... itse olin 16-vuotiaana vielä ihan lapsi!
Minä olin ekaa kertaa yökylässä ollessani 17v. Se oli ihan hyvä ikä siihen. Poikia ei mulla käynyt koskaan sitä ennen kotona. " Poikaystävä" oli 30v. Vanhemmat tapasivat hänet myös.
Sama varmaan tulee olemaan voimassa mun tyttärillä.
Äitini oli nähnyt poikaystäväni monesti, joten miksi ei päästäisi. Ei sitä lapsiaan voi ikuisesti sisälle lukita. Eikö sitäpaitsi ole parempi, että seksiä harrastetaan semmoisen kanssa kuka tunnetaan. Ja vielä viimeiseksi, emme harrastaneet kyseisen poikakaverin kanssa ollenkaan seksiä. Oli vaan mukava maata vierekkäin.
Kyse ei kuitenkaan ole välttämättä seksistä - sitähän nyt voi harrastaa missä vain ja milloin vain! Äitini perusteli kieltoa sillä, ettei halua minua muiden nurkkiin asustelemaan. Helpostihan yökyläily muuttuu yhdessä asumisen leikkimiseksi eli yökylässä ollaan aina, kun siihen vain mahdollisuus tulee. Se taas ei ole fiksua - itse en haluaisi " ulkopuolisia" pojankoltiaisia/tyttöjä notkumaan kotiini, koska mielestäni minulla on oikeus kotonani hillua vaikka alasti ilman, että tarvitsee miettiä vieraita harva se päivä!
Silloin ei ollut vielä edes kännykät kovinkaan yleisiä.
Olen siis kait ollu teini, kun 19v. muutin pois kotoa poikaystäväni kanssa seurusteltuani vain 3kk sitä ennen. Nyt ollaan oltu jo reilu 11 vuotta ja siinä välissä on tullu vauva. Ja hyvin menee.
Nykyään ikää naisella on 24 vuotta, ja heillä on kolme lasta :)
ollut yökylässä poikaystävän luona. Lähes käytännössä asuin siellä. Lapsi olin, nyt kun ajattelen, ikää 14 vuotta. Kauan seurusteltiin, mutta paljon olisi saanut jäädä tapahtumatta. Olen tätä samaa miettinyt. Mitä vaan on mahtanut äidin päässä liikkua kun ei kertaakaan kieltänyt. Enkä lopulta edes kysynyt.
13-15 vuotiaalla ei ehkä olisi asiaa vaikka riippuu tuon 15 vuotiaan kypsyydestä ja asenteesta.
Itsellä vain tyttöjä jotka ovat vielä pieniä, joten vaikea sanoa vielä mihin mieli muuttuu. Mutta lähtökohtaisesti ajattelen tällä hetkellä seuraavaa:
Kuusitoista vuotias voisi päästä sillon tällöin riippuen tietysti lapsesta ja poikaystävän iästä. Vaatisi sen, että tunnen erittäin hyvin tämän poikaystävän ja toisekseen heillä ei saa olla isoa ikäeroa.
Jotenkin tuntuu, että jos tyttö on 16-17v ja kundikaveri yli kaksikymmentä niin voisin kuvitella heittäväni kundin niskasta pihalle. Minusta yli kaksikymppinen ei hae alaikäiseltä kun sitä yhtä. Poikkeuksia tietenkin on, mutta jos lapsi on täysi-ikäinen niin tuntuu vähän tasapuolisemmalta.
siis olin se 17-vuotiaana 30v kanssa seurustellut. Toki meillä oli myös fyysinen suhde, mutta myös paljon muuta. Hän oli ensirakkauteni, ellei peräti ainoa rakkauteni. Teimme kaikenlaista yhdessä, kävimme kävelyillä, tiskasimme, katsoimme leffoja, puhuimme politiikasta jne. Hän myös näytti minulle työpaikkaansa (yliopisto) ja muuta sellaista. Toi aina kukkia/koruja jne. Olen kohta 26-vuotias. Olemme yhä yhteyksissä. Hän asuu muualla nyt, mutta tunteet ovat molemmin puolin yhä tallella...
naimisiin ja sain lapsen 19-vuotiaana. kun sitten täytin 20, tokaisin miehelleni että nyt loppui sulta teiniltä saanti ja miestä nauratti hurjasti, sanoi ettei ollutkaan ajatellut että olisin ollut teini vaan hänen vaimonsa, ikä samantekevä ;D
Hänhän on vasta 19-vuotias, mitä ihmettä hänen äitinsä oikein ajattelee??
mä pääsin ekaa kertaa yökylään 17½-vuotiaana poikakaverini luokse, mutta eipä se mitenkään sitä seksin harrastamista estänyt sitä ennen...
mitä ajattelee äiti, joka luulee, ettei seksiä voi harrastaa kuin yökylässä, peiton alla?
Kyllä kait tuo on ihan ok, jos ikäeroa ei ole huimasti ;)
Ite ainakin olen teini-iässä ollut yökylässä hellun luona ihan luvan kanssa ;) Jos omasta tyttärestä on kyse, niin kannattaa nyt ainakin keskustella ehkäisyasioista ym ensin...
viimeistään puhutaan murrosikäisestä.
No, selvyyden vuoksi. Kuka äiti päästää tyttönsä pojan luo yöksi, jos tyttö on 13-15-vuotias? Ja mitä ajattelee hän?
Teini, englanniksi teen, tulee ikävuosista 13 - 19, eli englanniksi thirTEEN to nineTEEN... Eli kyllä 19 vuotias lasketaan teiniksi!
Vierailija:
No hei kamoon, ei 19-vuotias oo mikään teini enää! Teini-ikäinen vois olla ehkä tonne 15 asti. sitte jo viimeistään puhutaan murrosikäisestä.No, selvyyden vuoksi. Kuka äiti päästää tyttönsä pojan luo yöksi, jos tyttö on 13-15-vuotias? Ja mitä ajattelee hän?
teini-ikäinen tulee sanasta teen: eli thirteen, fourteen...nineteen
ja kaikki siinä välissä. Se ei ole mikään hormoonien sanelema juttu, vaan kielen konventioiden. Murrosikä taas on ihan fyysinen(kin) juttu kun alkaa hormonit hyrräämään jne.
Ja murrosikä kyllä tulee ennen teini-ikää jo, siksi sen nimi on murrosikä. Jatkuuhan se siitä muutaman vuoden teini-iässäkin (yksilöllistä) mutta noin niinku suurinpiirtein on nykylapset murrosiässä jo 11-12-vuotiaina.
Puberteetti-ikäisestä puhuttaessa tarkoitetaan 10-15v ikäistä.
Mutta 13, 14 ja 15v on myös teini.
13= thirTEEN
14= fourTEEN
15= fifTEEN
16= sixTEEN
17= sevenTEEN
18= eighTEEN
19= nineTEEN
TEEN=teini
Selvyyttä tähän tuo esimerkiksi englannin kieliset iät.... thirTEEN, fourTEEN, fifTEEN, sixTEEN, sevenTEEN, eighTEEN, nineTEEN....
15 vuotiaan taitaisin päästää, mutta poikakaverin pitäisi olla minullekkin tuttu