Jyskin Wellpur tyyny, kokemuksia?
Ajattelin kokeilla ekaa kertaa tuollaista "muistivaahto" tyynyä. Onko kellään kokemuksia noista Jyskin tyynyistä? Halvempia kuin Tempur, mutta onko laatu kuinka kaukana "originaalista"
Kommentit (32)
En tykkää ko.tyynystä, on kivikova nääs. Vaimoni ostatti minulla tuollaisen (80e) ja käyttämäti jätti.
Mistä saa ostaa tyynyliinat welpurin tyynyihin?
aika murikka, korvat hautuu liimalle
Kivikovasta Tempurista olisin saanut hyvän videon. Taapero tempaisi nurkista ja paiskasi olan yli lattiaan. "KOVA".
Samaa mieltå, niin kova että valvotti ja korva kipeytyi. Mäkeen lähti.
Vempurikin on jämäkkä mutta toimii päiväkäytössä. Eikä maksa paljon.
Se muotoiltu teki niskat hirveän kipeäksi mutta perustyynyn mallinen wellpur on paras tyyny mitä mulla on ikinä ollut.
Riippuu aika paljon sängystä. Toisessa sängyssä muotoillut Welpurit tuntuvat edelleen erinomaisilta vuosien (yli 5v) käytön jälkeen. Toiseen sänkyyn (mökillä) ne eivät sopineet.. Sänky on kovempi, ehkä siitä johtuu. Mutta mökin sängyssä taas welpur ilman muotoilua (otettu melko paljon täytettä pois) tuntuu erinomaiselta - tämäkin tyyny on ollut käytössä arviolta 3v) .
Minulla on Etne ja olen tykännyt, joten ostin miehellekin samanlaisen. Nukun kyljelläni ja mies kyljellään tai selällään. Sitä ennen oli Ikean vastaava, mutta se oli omaan makuuni liian korkea.
Mulla perustyyny ilman muotoiluja (..oisko malli ollut ehkä "Eggen") ja ollut jo monta vuotta käytössä, tykkään. Tyhjensin täytettä tosi paljon pois sieltä, jotta itselle sopiva.
Wellpurin tyynyissä on sisällä rouhetta ja tuntuma on hyvä. Ostin ison tyynyn ja siitä on varaa ottaa pois varmaan puolet rouheesta, joten jos löydän jostain päälliosan, saan yhden ylimääräisen tyynyn siitä. Tyynyissä on vetoketjut, joiden kautta kokoa voi säätää.
Petauspatja on todella hyvä. Pehmeä ja kuitenkin ryhdikäs.
15-20 vuotta sitten oli hyviä, nykyisin surkeita, lähinnä kovia. Vein vanhat mökille ja ostin kotiin uudet 2018 ja seuraavan vuonna roudasin ne roskii, mökillä olevat on edelleen käytössä. Sama uuden wellpur petarin kanssa, kivkova ja ikävä nukkua, 15v vanha toimii.
Osta familon ergo.
Auton päätä tukeva tyyny on minulle liian ylhäällä. En saa hyvään asuntoon. Esim pieni wellpur-tyyny, muotoiltu, tukee hyvin niskaa. Matkustus pelkääjän paikalla on sitten tosi mukavaa. Ensimmäinen tyynyni oli pieni suorakaiteen muotolnen, pehmeämpi. Sekin oli hyvä. Myös tilapäismatkustajat ovat kehuneet. Olen päällystänyt niskatyynyt ja lisäksi pehmeän istuintyynyn Marimekon puuvillakankaalla, ja vetoketju tietenkin lisäksi.
Kiinnostaisi tietää mitä täytteelle tapahtuu jos tyynyn pesee koneessa. Ei pelkkä päällisen pesu riitä kovin kauan.
Unelias utelias
Mulla on kokemusta Wellpurista ja Tempurista ja onhan ne ihan eri luokkaa! Eli suosittelen sijoittamaan Tempuriin. Wellpur on ihan höttöä ja menettää muotonsa.