Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väläyksiä vauva/lapsiperheen arjesta!! ;)

21.12.2005 |

Aloitanpa pinon, jossa voisit kertoa jonkun koomisen väläyksen omasta arjestasi. Joko ihan äskettäin tai jo kauan aikaa sitten tapahtuneen...Eli nyt äidit (ja isätkin tietysti!) huumoria kehiin joulun kunniaksi!!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaus nro1

Vauvaperheen äidin lounastauko: äiti syö parissa minuutissa mikrossa lämmitetyt kalakeiton jämät toppatakki päällä....ja toppatakki siksi, kun täytyy koko ajan rampata kuistille katsomaan, jos vauva itkee vaunuissaan tai isommat lapset kinaavat ulkona jotakin. rintatulehdusta saa pelätä, joten siksi toppatakki on ihan ehdoton juttu. tosin sitten sisällä on hirveen kuuma, kun uuni ollut päällä koko päivän ja imetyshormoniheittelyt aiheuttaa kuumia aaltoja....en tietty koko päivää toppatakki sisällä ole... ;)

Kohtaus nro2

Pipareista paloi vain (!!!) 2 pellillistä. Yksi ei palanut. Saatiinpa sentään (palaneen) piparin tuoksua taloon!! :)

jouluterveisin Sinisiipi ja lapset 4v., 3v. ja 2kk

Vierailija
2/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ruokapöydässä, puheltiin arkisia asioita kun yhtäkkiä ystäväni lapsi 3v. kysyi multa, et Annu onko sulla ihana pylly??

Sama lapsi viime jouluna kun oltiin näytelmää kattomassa, oli aivan hiljaista kaikki odottivat kuumeisena mitä seuraavaksi esityksessä tapahtuu kun kuuluu kova pieru ääni ja lapsi huutaa kovaan ääneen äiti mulla pääsi pieru. Siinä naurettiin ja moni muukin repeili katsomossa.

näitä lisää kiitos

annu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiireisen päivän päätteeksi leikkipaikalla lasten kanssa. Vauva keikkui liinassa ja taapero 2v ja esikoinen 6v leikkivät. Oli kotiinlähdön aika ja mielessäni pyöri yksi jos toinenkin asia. Keräsin kimpsut ja kampsut ja jämäkästi tartuin taaperoon (niin ainakin luulin) kainaloiden alle ja nostin rattaisiin istumaan. Huomasin että joku ei nyt stemmaa, ei se näin painava ennen ollut. Ja sitten tajusin että olin nostanut 6-vuotiaan rattaisiin. Hänen ilmeensä oli lähinnä järkyttynyt ettei sanaa saanut suustaan, taapero katsoi huolestuneen äitiin ja niin kyllä katsoi muut puistossa olevat äidit. Siinä vaiheessa sitten itse repesin =)

Toinen mokaus sattui kun hain esikoista paikallisesta eskarista. Myös hänen kaverinsa oloi tulossa meille. Sitten siinä kun niitä pussukoita kertyi minun käsiin (ja se vauva taas liinassa) niin tein pikaisen laskutoimituksen alitajunnassa että kolme lasta messissä. Sitten lähdettiin kävelemään kotiin päin kunnes huomasin että jestas, taapero puuttuu. Siis voi karseeta kun hävetti mennä sinne tarhalle ja hakea naulakkoon takkien taakse kiltisti istumaan jäänyt poika. Miten mä selviäisin jos lapsia olisi useampi...

Vierailija
4/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on välillä siunaus asua ulkomailla, meidän poika on aika musikaalinen ja lauleskelee kovasti myös omilla sanoituksillaan. Eipä tästä ole pitkä aika kun hän rattaissa todella juhlavalla äänellä kailotti jänis istui maassa melodialla (se hyppää pois -kohta) PIPPELII PIPPEELII PIPPEELII. Ja paras oli että muutama ikäihminen tuli siihen kommentoimaan miten kauniisti poika laulaa.

Vierailija
5/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin lastenhuoneessa pienenpienellä tuolilla 3 kk vauva sylissä ja imetän. Samalla leikin 2 v. taaperon kanssa kehdella pikkuisella vauvanukella. Taapero nostaa omaa paitaansa ja imettää myös " vauvaansa " :)

6/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko oli perheineen käymässä. 4v tyttö katto ku otin laukustani siteen, ja kysyi että mikä se on. Sanoin siihen että: tämä on minun salaisuus. Tyttö juoksi isinsä luo että: isi, Tätillä on vihreä salaisuus!

Vierailija
7/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se taapero (poika siis) tuossa nostelee paitaansa ja pitää hellästi Teletappien Laa-laata sylissä sanoen " halutko tisumaitoa, ota tisumaitoa" ...

Vierailija
8/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3v poika kaiveli oikein antaumuksella nenäänsä. Kun sitten laittoi " saaliin" suuhunsa, kysyin fiksuna että syötkö sä räkää? Poika siihen: " En, vaan mulla on omenoita eväänä" :)

Vierailija
9/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin naapurintytön 3-vuotissynttäreillä (luonnollisesti hänen kotonaan) ja hulinaa riitti, lapsia kun oli paljon. Siinä kai päivänsankarikin lopulta väsyi, kun tokaisi äidilleen;-" äiti, mä haluan jo kotiin."

Vierailija
10/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin kenelle mennään kylään jouluna, ja ketkä tulee meille kylään, niin lapsi tokaisi pohdiskelevan huolestuneena, että " ei tuu toinen isi meille" ... siinä vähän aikaa oltiin sanattomia varsinkin mies mustasukkaisuuden pilkahtessa jo utelemaan lapselta että " Onkos meillä sitten käynyt joku toinen isi...?" ;)

Ilmeisesti jäänyt mieleen ku käytiin katsomassa pari päivää aiemmin harvoin näkemäämme omaa isääni sairaalassa, ja selitin lapselle silloin, että tämä on nyt äidin isä. Ja lapsi oli koko vierailun ajan tosi huolestuneen näköinen, että tämä on nyt joku " toinen isi" , ja pelkäsi kovasti tätä vaariansa...

Ja imettäähän meilläkin tyttö nukkejansa kovasti. :)

Vierailija
11/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poitsu oli pari vuotias ja röyhtäisi kovaäänisesti. Siinä sitten itse ääneen tuumasi, " Mulla tuli pielu (=pieru) suusta" . Kyllä meitä nauratti. :) Raukka ei muistanut röyhtäys sanaa, kuulosti vissiin samalta lapsen korvassa, oli sitten röyhtäys tai pieru..

Vierailija
12/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin naurattaa vedet silmissä....

Olin takapihallamme mattoja tamppaamassa ja kummityttöni päivysti 9kk tytärtämme. Oli sitten ilmeisesti ilmakylpy menossa ja kummityttöni veskissä käymässä. Tulin takapihaltamme kolmen maton kanssa ja jähmetyin niille sijoilleni kun neiti oli pökäle kädessä ihmettelemässä että mikäs tuo on??? Kyllä nauratti äitiä se ilme, onneksi ei ehtinyt syömään sitä!

Siskon pojan kanssa olin saunassa kun hän kysyi (ikää 6v) että onko siulla noissa tisseissä maitoa? Vastasin että ei ole enää, maito loppui. Pikkumies sit kysyi että miten ne on sit noin lötköpötköt ja väsyneen näköiset? Huoh :/

Hauskoja juttuja riittää, en viitsi enää viedä palstatilaa! :-D

Vierailija
13/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni alle 3veenä ruokapöydässä lihakastiketta syödessään:" Äiti, myt mulla on vaan tämmönen pilipalipeli, mutta kun syön lihaa niin kasvaa oikea pippeli!" XD

Tuo jäi mieleen niin hyvin, mies kun koetti selittää että lihakset kasvaa kun syö lihaa, poika kun olis syöny vaan jauhelihaa.. Keskimmäinen lapsista on letkautellu niin paljon hauskoja ettei palstatila riittäis, niitä kun ei vaan muista just kun pitäis..

Ja tapahtuipa kaupan kassajonossa: Poika n.5v kiukkusi äidilleen kun ei saanut haluamaansa lelua/karkkia (en tarkkaan tiedä kun näin vasta kassalla). Sit oli pitkään hiljaa, ja kun pääsivät kassajonoon täyden kärryn kanssa poika vilkaisi äitiään ja tuumas:" Mä näin kun sä otit isin pippelin illalla suuhun!" Nainen nappas pojan kainaloonsa ja painui naama punaisena ulos kaupasta!! Eikä sitä äippää ihan äkkiä näkyny kaupassa..

Vierailija
14/46 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin monenperheen klassikot,kun ei jotain osata sanoa..

keskimmäinen ei osannut sanoa sanaa pilli,vaan huusi kovaan ääneen kaupassa :MÄ HALUUN PILLUMEHUA!(siis pillimehua)

Väisteltiin suht kauan kauppojen mehu hyllyjä silloin...!

viikko sitten sama poika hämmensi toista lasta päiväkotiin tuovan isän tokaisemalla :Sulla on housuissa munat! (oli kuulemma tän isän tytär eka sanonut näin meidän pojalle,tiedä häntä sitten... :D )

iltapalalla sain kovan varoituksen vakavalla äänellä : ei sitten IKINä mennä afrikkaa...siellä on toooosi äklöjä muurahaisia jotka syö luurangoksi!

Vierailija
15/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, mutta ei ne aina yht´äkkiä tule mieleen.

Kerran muistan (esikoinen oli n. 2,5v), kun olin suihkussa ja esikoinen oli mukana kylppärissä katselemassa (tykkäsi olla mukana seuramiehenä ja katsella, kun äippä pesi).

Siinä poika totisena seuraili, kun pesin itseäni ja katseli minua päästä varpaisiin moneen kertaan.

Vähän jo odottelinkin, että mitähän mielessä liikkuu ja mitähän kohta ihmetellään ääneen.

Poikapa ei puhunutkaan mulle mitään, vaan lähti tohkeissaan kylppäristä ja juoksi isin luokse ja huusi mennessään:

Isi Isi, äitillä ei ole ollenkaan " pitiä" (piliä).

Oli isillä naurussa pitelemistä, kun toinen kertoo silmät renkaina ja " järkyttyneenä" , miten äitiltä puuttuu pippeli kokonaan.

Siinä taidettiin ekaa kertaa kertoa lapselle, mitä eroa on tytöillä ja pojilla.=))

Kertokaa lisää juttuja, näitä on mukava lukea!

Vierailija
16/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kysyi että joko meillä on joulukuusi. Tytär 2v vastasi että ei ole vielä, mutta isi hakee sen kohta " naapulin metsästä" . (Ei me oikeasti olla kuusivarkaita, oltiin vaan mieheni kanssa kerran vitsailtu aiheella ja unohdettu että tytär oli siinä vieressa korvat höröllään.)

Entä onko muita dementoituneita äitejä? Täällä yksi joka oli eilen puistossa eri pari käsineissä (oikeassa kädessä musta nahkasormikas, vasemmassa harmaa villalapanen). Ja oikesti, huomasin asian vasta kun oltiin lähdössä puistosta, n. puolen tunnin ulkoilun jälkeen.

Vierailija
17/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin vielä tämä... Vanhemapani toivat kotoa pienen pinnatuolin, jonka isäni oli aikanaan tehnyt minulle kun olin pieni. Kerroin tyttärelleni (2v) että se on äitin vanha tuoli. Tyttö katsoi minua epäuskoisen näköisenä, ja kysyi sitten: " Äiti, onko sinulla joskus ollut näin pieni pylly?"

Vierailija
18/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen on jo kohta 5v. ja monet kerrat on letkauttanut jotain tosi hauskaa mutta eihän niitä nyt muista.

Mutta joskus tytön ollessa 2,5v aamulla kun herättiin niin mentiin kummatkin vessaan ja siinä hän potalla unen pöpperössä istui ja sanoi että äiti, isi laittaa pippelin sun pimppiin. järkyttyneenä en oikein tiennyt mitä sanoa. Ihmettelin vaan mistä moisen päähänsä saanut.

Eilen taas istuimme ruokapöydässä ja musa kanava soi taustalla töllössä. Tyttö kysyi että äiti kuka toi tyttö on ku laulaa. No sanoin että britney spears(vai miten se nyt kirjotetaan). Siihen tyttö että pieru? Äitiä rupes hillittömästi naurattamaan ja korjasin että eikun spears. eihän siinä syömisestä mienannut tulla enää mitään kun tyttöäkin rupes naurattamaan.

kerran taas kaupungilla tuli aika hurjan näköinen punkkari vastaan irokeesineen ja sekös oli tytön mielestä niin hauskaa. Osoitti vaan miestä ja nauroi että äiti katso miten hassu tukka tolla pojalla on!

Hänen ollessaan vauva, unen pöpperöisenä kaadoin ruokakermaa tuttipulloon tuttelin sijasta. Onneksi en kerennyt antamaan sitä hänelle.

Kokemusta on myös toppatakki päällä syömisestä kun olimme esikoista lähdössä hakemaan kerhosta ja mun piti syödä kun poika nukahtaa ennen kuin lähdemme. No huutamiseksihan se meni ja minä siinä sitten ramppaan välillä sisällä ja välillä ulkona. Loppujen lopuksi naapureiden hämmästelyksi joiduin tuudittamaan rattaita ja syömään ulkona pakkasessa pikaisesti.

Shania82 ja lapset melkein 5v. ja 6kk

Vierailija
19/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauranut täällä vatsa kipeänä :)

Mutta tulipahan mieleen eilinen... mies syötti poikaamme (7 vkoa) ja pyysi minua sitten tuomaan hänelle itselleen vischyä. No minä reippaana äitinä kävelin suoraan jääkaapille ja olin kaataa ajatuksissani miehelleni tuopillisen äidinmaidon korviketta!!! Onneks huomasin ajoissa, mutta kyllä siinä vaiheessa viimeistään heräsin eiliseen päivään! Ja nauratti niin vietävästi, ettei ne vischyt meinannu pysyä tuopissa.

Vierailija
20/46 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiveksethän ne. Viime viikolla hän sitten kysyi että mitä varten ne ovat. Kerroin että sieltä tulee vauvansiemeniä että voit sitten isona tehdä jonkun tytön kanssa vauvan. Seuraava kysymys olikin, että tästäkö ne tulee ulos (näytti pippeliään), ja kuultuaan näin olevan kysyi kauhunsekaisin ilmein että sattuuko se. Mietiskelen jo etukäteen mitä sanon sitten kun hän jonain päivänä keksii kysyä että miten ne siemenet sitten annetaan sille tytölle jonka kanssa hän tekee vauvan...