Lahjaksi lapsivapaa viikonloppu
Onko lapsien kanssa tosiaan niin raskasta/ikävää, että vanhempi, joka saa tälläisen lahjan, ei loukkaannu???
Näin siis YTV:n mainoksen, jossa yhtenä jätteettömänä ideana oli tuo lapsivapaa viikonloppu. Mitä mieltä te, joilla on lapsia olette tuollaisesta???
Minulla ei ole lapsia, mutta jos joku antaisi minulle lahjaksi koiravapaan viikonlopun, niin tuntuis tosi oudolta. Haluan olla viikonloput koirani kanssa, enkä halua että sitä viedään hoitoon. Ja lapsien kanssahan voi mennä moniin paikkoihin mihin koirien kanssa ei voi mennä, eli ne ei siis edes rajoita niin paljon. Vai rajoittaako?
Esim. itse kävisin mielelläni uimahallissa uimassa, mutta en raaski jättää koiraa vapaapäivänä yksin. Jos olisi lapsi koiran tilalla, niin sen kanssa uimahalliin voisi mennä.
Onko lapset OIKEASTI niin rasittavia, että niistä kaipaa vapaa-aikaa? Vai onko toi joku vitsi... tai jotain. En tajuu.
Kommentit (24)
¿No, itse luulet että, vanhempi joka haluaa joskus hetken ilman lapsiaan, ihan vaan puolison kanssa, on jotenkin rasittunut lapsestaan ja sinä olet jopa koirinesi parempi. ¿
-> Väärinkäsitys! En luule mitään. Kysyin vaan miten vanhemmat tämän lahjan kokevat. En ymmärrä mistä sait käsityksen, että olisin jotenkin parempi. En ole. Jos se, että olen ns. ¿kotihiiri¿ tekee minusta jotenkin paremman ihmisen jonkun mielestä, niin hyvä, että näinkin päin. Useammin kuulen ystäviltä, että olen tylsä, kun en lähde ¿ikinä mihinkään¿.
Mielestäni ihminen joka vertaa lasta koiraan, voi miettiä uudelleen elämän tärkeysjärjestyksiä. Koira, vaikka se olisikin kuinka rakas ja perheenjäsen, on kuitenkin vain koira. Ap:lle Se koira on tällä hetkellä se lapsi, elämän sisältö. Olet oikeassa siinä, että ymmärrät asian vasta kun, sinulla on omia ihmislapsia.
-> Näinhän se taitaa olla. Paitsi en koe arvomaailmani erityisen huonoksi, ottaen huomioon, ettei minulla ole lapsia. Jos saan lapsen, hänestä tulee varmasti elämäni tärkein asia. Koira on tärkeä minulle ja onhan siitä pidettävä huolta, kun sen olen ottanut. Vertasin koiraan, koska nyt en ole poissa kotoa enempää kuin on pakko koiran takia. Kun minulla olisi vielä jotain tätäkin paljon tärkeämpää, malttaisinko olla kotoa pois enää ollenkaan? Mutta edelleen korostan, väärinkäsitysten välttämiseksi, että tuo on vain oletustani, koska en voi tietää millaista elämä on lapsen kanssa. Kertoihan tässä yksi kirjoittaja, että lapsi ottaa voimille huomattavasti enemmän, vaikka hän rakastaa lastaan yli kaiken.
¿Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi lapsettomuus kommenttiani. Se oli rumasti toivottu myönnän. Vedin herneen nenään siitä luulostasi että, vain lapsiisa lopen kyllästyneet ihmiset haluavat omaa aikaa. ¿
-> Anteeksipyyntö hyväksytty! Minä pyydän myös omalta osaltani anteeksi, jos olen loukannut hiomattomilla kirjoituksilla. Väärinkäsitys syntyy aika äkkiä, kun ei kirjoita tarpeeksi selkeästi. Sen ainakin opin! : )
Koirasi ei kuitenkaan varmasti häiritse seksielämääsi?? ;)
Meillä on mieheni kanssa oikein ok seksi-elämä,mutta ei sen vilkkautta voi millään verrata ennen lapsia-aikaan...
Ottaisin Oikein Mielelläni esim.yhden la-su jolloin lapsi olisi luotettavassa hoidossa ja voisimme miehen kanssa sekstailla ja löhöillä kellon ympäri :D
Niin ja koirasi ei varmastikkaan varsinaisesti haittaa sinua,jos vaikka lauantaina haluat keskellä päivää katsoa piktän elokuvan sohvalla vilttiin kietoutuneena tmv :D Lapsen kanssa nää tällaiset ei onnistu ja JOSKUS,ihan vaan joskus harvoin tuota kaipaa :)
t: äiti jolla 2.5v poika ja ei hoitoapua,olen kirjaimellisesti 24h vuorokaudessa pojan kanssa
ps.ainoa luotettava hoitaja,mummi asuu 800km päässä,joten ei hoida useinkaan..
Ei käy kiistäminen, onhan lapsen hoidossa kovasti hommaa. Ja tosiaan koira pötköttelee sohvalla viekussa mielellään muutaman pitkän elokuvan verran päivällä. Eli omaa aikaa koiran kanssa tulee siinä ohessa.
Joku muuten kysyi sitä linkkiä, melkein unohdin!
http://www.ytv.fi/joulu/
Ja kappas, siellähän oli muuten lahjaideoina myös noi koiranhoitopalvelut! Näin lehdessä tästä ilmoituksen ja siinä oli vain tuo lapsivapaaviikonloppu.
Itselläni on ollut myös koira joten tiedän mikä näiden kahden ero on.
Koirasta en koskaan tuntenut tarvitsevani vapaata koska koira ei sinällään estänyt lähtemistä tai omia puuhia kotona. Taapero taas kuluttaa todella voimiani.
Tietysti rakastan lastani eniten maailmassa, mutta hyvää tekee kun välillä saa ikävöidäkkin. Sitten osaa taas paremmin arvostaa sitä yhteistä aikaa lapsen kanssa. Ja jaksaa paremmin.