Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjaksi lapsivapaa viikonloppu

Vierailija
21.12.2005 |

Onko lapsien kanssa tosiaan niin raskasta/ikävää, että vanhempi, joka saa tälläisen lahjan, ei loukkaannu???

Näin siis YTV:n mainoksen, jossa yhtenä jätteettömänä ideana oli tuo lapsivapaa viikonloppu. Mitä mieltä te, joilla on lapsia olette tuollaisesta???

Minulla ei ole lapsia, mutta jos joku antaisi minulle lahjaksi koiravapaan viikonlopun, niin tuntuis tosi oudolta. Haluan olla viikonloput koirani kanssa, enkä halua että sitä viedään hoitoon. Ja lapsien kanssahan voi mennä moniin paikkoihin mihin koirien kanssa ei voi mennä, eli ne ei siis edes rajoita niin paljon. Vai rajoittaako?

Esim. itse kävisin mielelläni uimahallissa uimassa, mutta en raaski jättää koiraa vapaapäivänä yksin. Jos olisi lapsi koiran tilalla, niin sen kanssa uimahalliin voisi mennä.

Onko lapset OIKEASTI niin rasittavia, että niistä kaipaa vapaa-aikaa? Vai onko toi joku vitsi... tai jotain. En tajuu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa, jos saisin sellainen lahjan lapsen isovanhemmilta tai kummeilta. Olen lapsen kanssa koko ajan, lapsi on siis kotihoidossa. Mies on viikot töissä muualla. Mulla pitää ollaa sekä yöt että päivät koko ajan aistit ja vaistot hereillä!! Olisi ihanaa olla vähän aikaa, vaikka kaksi tuntiakin, niin ettei tarvitse koko ajan olla valppaana.

Rakastan lastani suunnattomasti ja viihdyn hänen seurassaan, mutta joskus olisi kiva...

En siis suuttuisi tuosta lahjasta!

Vierailija
2/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikimme lastenne kanssa sen ajan.

Mutta täytyy sanoa, että viikonloput ja lomat ja vapaapäivät, ne ovat PERHEEN aikaa, enkä suin surminkaan haluaisi viettää niitä muuten kuin lasteni ja mieheni kanssa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos yhtenä aamuna (tai jopa kahtena peräkkäin) ei tarvitsisi herätä klo 7 aamulla. Olisi ihanaa, jos saisi mennä rauhassa miehan kanssa kiertelemään vaatekauppoja ja välillä käydä lounaalla ravintolassa ilman, että tarvitsisi miettiä lapsen ruoka- ja päiväuniaikoja. Olisi ihanaa mennä kaveripariskunnan luo istumaan iltaa, siis iltaa eikä iltapäivää... Ei tarvitsisi katsoa kellosta, että milloin viimeistään pitää lähteä kotiin että iltapuurot ja pesut ehtii tekemään. Olisi ihanaa kotiin tultaessa vielä jäädä miehen kanssa hereille, polttaa kynttilöitä ja nauttia toisitamme ;) kaikessa rauhassa, ilman pelkoa että herääkö lapsi... Ja ei tarvitsisi murehtia sitä, että meneekö nukkumaanmeno myöhään, kun kumminkin saisi aamulla nukkua niin pitkään kuin unta riittäisi.

Joten ei, en loukkaantuisi lapsivapaasta viikonlopusta.

Vierailija
4/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä ymmärrän tän asian lopullisesti vasta, kun mulla (toivottavasti!) on myös lapsi.

Nyt vaan herään aamuisin jo klo 6 ulkoiluttamaan koiraa ennen töihin menoa. Viikonloppuisin koiralla riittää unta kyllä n. 7.30 asti. Tosin ero lapseen on varmaan se, että kun olen tehnyt lenkin ja ruokkinut, voin mennä jatkamaan unia. Koirani tekee kyllä kotona tuhmuuksia, mutta tottelee kun sitä komentaa. Kun siis vaan huomaan, että ahaa, jotain on otettu omin luvin. Koiran aikana on tietty myös sitä " omaa aikaa" eri tavalla kuin lapsen aikana, kun ei koiraa tarvi vahtia koko ajan. Eihän niitä sinänsä voi verrata. Toisaalta en mä halua leffaan tai kylään tai mitään erikoista, kun mä nautin olla kotona ja lenkillä koirani kanssa. Tuleekohan mulle äitiydestä edes piirun verran helpompaa kun ei ainakaan nyt tunnu vaikealta luopua mistään illanvietoista koiran takia.

Mutta hyvä, että tuosta lahjaideasta ei kukaan tunnut loukkaantuvan.

ap

Vierailija
5/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin kiitollinen jos saisin edes kerran vuodessa nukkua pidempään kuin aamukuuteen!

Vierailija
6/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin jolla ei ole normaalisti mahdollista järjestää lapsenvahtia, tulee varmasti ihan tarpeeseen, koska parisuhteen parannus illallinen vesittyy jos ravintolaan pitää viedä lapsetkin.

Tarjouduin lapsenvahdiksi ystäväni kolmelle lapselle että, he pääsisivät yhdessä pikkujouluihin ja ystäväni purskahti itkuun. Veikkaan että, hän ainakin oli tarjouksesta mielissään. Onhan toki niitäkin ihmisiä jotka vetäisivät herneen nenään tällaisesta.

Vierailija
7/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivathan nämä lapsivapaatkin voineet olla lapsettomien luuloa, että kai ne vanhemmat haluaa omaa aikaa.

Miksi toivot, että en saa lapsia????

Siksikö, kun käytin koiraa vertauksena lapseen?

Se nyt oli vain vertaus, se olisi voinut olla mikä tahansa muu asia, JOSTA ihminen pitää. Sinulta taisi mennä kysymykseni pointti ohi.

Jos täällä palstalla on tapana toivoa jotain toisille (kuten 10 toivoi minulle) niin toivon 10:lle vähän suvaitsevaisuutta. Toivon, että ainakin omille lapsillesi olet vähän ymmärtäväisempi, etkä ainakaan sano noin pahasti, vaikka ajattelisitkin.

Vierailija
8/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitpa ystävämme! Meillä on ollut 15 vuotta pieniä lapsia, ja yhtään viikonloppua emme ole ilman lapsia viettäneet tänä viidentoista vuoden aikana. Olisipa ihanaa käydä elokuvissa, nukkua aamulla pitkään, keskustella kumppaninsa kanssa ilman kesksytystä, käydä rauhassa kävelyllä jnejne. Vaikka lapset ovatkin meille kaikkein rakkainta elämässä, joskus olisi ihan terveellistä kai olla hetki aikusitenkin kesken tai voida edes levätä.

Vierailija
9/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vähän pahoittaisin mieltäni, mikäli tuon kaltaisen " lahjan" saisin. Mielestäni on tungettelevaa mennä ehdottamaan tuommoista. Mikäli toive tulisi vanhemmilta itseltään, niin silloin asia olisi tietenkin toinen, ja lahja varmasti olisi äidin ja/tai isänkin mieleinen.

Vierailija
10/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kaikki vanhemmat ole lastenkaan kanssa? Lapsethan ovat hoidossa, kun vanhemmat ovat töissä. Silloin luulisi, että olisi loukkaus ottaa lapset vielä viikonlopuksikin pois vanhemmilta, hoitotädin iloksi.

Joo, ehkä lahjaidea sopii vain kotiäideille ja -isille.

Vierailija
11/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olisi hienompaa, kuin olla hetki miehen kanssa kahdestaan. Meillä ollaan lasten kanssa 365 päivää ja yötä vuodessa, joten kerran vuodessa ilman lapsia olisi tosi piristävää. Ehkä sellaisia ihmisiä se ei palvele, joilla on lapsenvahtiapua muutenkin, mutta kun edellisestä kahdenkeskisestä parituntisestakin on aikaa jo viisi vuotta,niin kyllä olisi jo tarvetta ap:n lahjalle.

Vierailija
12/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla lapset virikehoidossa, jotta voivat palstailla koko päivän. Lue muutama aloitus niin näet, että täällä kokoontuu äitien rupusakki. Ei kattava otos äideistä. Viisailla vanhemmilla ei tuommoinen lahja tulisi mieleenkään! Mauttomuuden huippu!

Vierailija
13/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.15

Vierailija
14/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta vuotta olet viihtynyt kotona lasten kanssa käymättä miehesi kanssa kahdestaan kertaakaan missään? 5 vuotta? 10 vuotta?

Vierailija
15/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa meillä ap:n kaltainen ystävä, me ollaan oltu viimeksi ulkona kahdestaan neljä vuotta sitten.

Vierailija
16/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDEA EI OLLUT MINUN. Luin sen lehdestä ja hämmästyin sitä. Siksi tulin tänne kysymään mitä mieltä äidit OIKEASTI ovat tuosta ideasta. Omaan hämmästykseeni en luota, koska minulla ei ole lapsia. Voin vain kuvitella millaista elämä on lasten kanssa, en tietää.

Vierailija
17/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse luulet että, vanhempi joka haluaa joskus hetken ilman lapsiaan, ihan vaan puolison kanssa, on jotenkin rasittunut lapsestaan ja sinä olet jopa koirinesi parempi. Huh, kyllä tosiaan valitsit huonon esimerkin. Mulla on kolme lasta ja koira hyvin tullaan toimeen ja onneksi joskus saadaan jopa vietää laatuaikaa ihan vaan miehen kanssa. En silti tunne millään tavalla rasittuvani lapsista vaikka joskus haluankin omaa aikaa. Mielestäni parisuhdettakin pitää hoitaa.

Mielestäni ihminen joka vertaa lasta koiraan, voi miettiä uudelleen elämän tärkeysjärjestyksiä. Koira, vaikka se olisikin kuinka rakas ja perheenjäsen, on kuitenkin vain koira. Ap:lle Se koira on tällä hetkellä se lapsi, elämän sisältö. Olet oikeassa siinä, että ymmärrät asian vasta kun, sinulla on omia ihmislapsia.

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi lapsettomuus kommenttiani. Se oli rumasti toivottu myönnän. Vedin herneen nenään siitä luulostasi että, vain lapsiisa lopen kyllästyneet ihmiset haluavat omaa aikaa. Anna anteeksi. Ajatuksesi on hyvä jos todella haluat viettää aikaa ystäviesi/sukulaistesi lasten kanssa.

T:10

Vierailija
18/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse luulet että, vanhempi joka haluaa joskus hetken ilman lapsiaan, ihan vaan puolison kanssa, on jotenkin rasittunut lapsestaan ja sinä olet jopa koirinesi parempi. Huh, kyllä tosiaan valitsit huonon esimerkin. Mulla on kolme lasta ja koira hyvin tullaan toimeen ja onneksi joskus saadaan jopa vietää laatuaikaa ihan vaan miehen kanssa. En silti tunne millään tavalla rasittuvani lapsista vaikka joskus haluankin omaa aikaa. Mielestäni parisuhdettakin pitää hoitaa.

Mielestäni ihminen joka vertaa lasta koiraan, voi miettiä uudelleen elämän tärkeysjärjestyksiä. Koira, vaikka se olisikin kuinka rakas ja perheenjäsen, on kuitenkin vain koira. Ap:lle Se koira on tällä hetkellä se lapsi, elämän sisältö. Olet oikeassa siinä, että ymmärrät asian vasta kun, sinulla on omia ihmislapsia.

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi lapsettomuus kommenttiani. Se oli rumasti toivottu myönnän. Vedin herneen nenään siitä luulostasi että, vain lapsiisa lopen kyllästyneet ihmiset haluavat omaa aikaa. Anna anteeksi. Ajatuksesi on hyvä jos todella haluat viettää aikaa ystäviesi/sukulaistesi lasten kanssa.

T:10

Vierailija
19/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän asti " tutkimukseni" on tullut tulokseen, että lahjan vastaanotto riipuu täysin perheestä (ja perheen tilanteesta).

Vierailija
20/24 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vastaa kolmen lapsen raskaana oleva kotiäiti. Olen hyvin mielelläni lasteni kanssa kotona, ja olen kotonaviihtyvää tyyppiä. Kuitenkin, olen ollut kotona nyt 6 vuotta. Muutaman kerran ollaan käyty elokuvissa ym. juu, mutta ei yhtään liikaa. Erityisesti sen vuoksi kaipaan hiukan lapsetonta aikaa, että voisi rauhassa jutella miehen kanssa ilman, että joku kuuntelee, tai nukkua aamulla pitkään, tai rakastella aamulla pitkien aamu-unien jälkeen. Hihkuisin siis riemusta, jos saisin lahjaksi tuollaisen lahjakortin. Kerroin tästä aloituksesta miehelleni, ja hän oli aivan samaa mieltä. Ehkä kannattaa ottaa kauttarantain puheeksi perheen kanssa heidän lastenhoitojärjestelynsä, tai se, onko lastenhoitajaa yleensäkään koskaan saatavilla/kaipaavatko koskaan omaa aikaa, jos harkitset tuollaista lahjaa antaa. Mutta siis mielestäni erittäin hyvä lahja! Minkä linkin takaa tuo lista muuten löytyy? Ja tuollainen lahja olisi muutenkin esim. opiskelijoille kukkaroystävällinen lahja. Enkä loukkaantuisi, jos nämä neljä lasta joutuisin jakamaan vaikka kahteenkin perheeseen - ymmärrän toki, ettei tällaisen lauman kanssa välttämättä yksi perhe suorilta osaa pärjätä :)

Toisaalta en tiedä, mikä tilanne olisi, jos kävisin kodin ulkopuolella töissä. Mutta ehkä sittenkin voisi tarjota tuollaista viikonloppua esim. kesälomalla? Toisaalta - onhan mieheni kodin ulkopuolella töissä, ja vaikka kovasti lapsiamme rakastaakin, niin silti ilahtuisi tuollaisesta lahjasta.