Pirun tv-lupatarkastajat
Että onkin otsaa tulla tähän aikaan illasta koputtelemaan ihmisten ovia! Olen lasten kanssa yksin kotona (mies on töissä) ja puolisen tuntia sitten ovelle ilmestyi tv-lupatarkastaja. Olin nukuttamassa kuopusta kun oveen koputettiin ja esikoinen tietty ryntäsi avaamaan oven. No, minun oli pakko lähteä nukutuspuuhista katsomaan mitä eteisessä tapahtuu, ja ovella seisova ukko esitteli itsensä tv-lupatarkastajaksi. Sanoin etten ehdi nyt jutustelemaan vaan nukutan lapsia, mutta hän ei tuntunut ymmärtävän. Totesin että nyt täytyy mennä, mutta hän halusi vielä puhelinnumeron. Annoin sen (en kuitenkaan koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin).
Menin takaisin nukuttamaan pikkuista ja silloin alkoi todella ärsyttämään kun keskellä iltaa tarvii tulla häiriköimään! Liikkuisivat nyt vähän järkevämpiin aikoihin jos yleensäkään on pakko liikkua.
Kommentit (46)
Kiitos ap. kun laitoit töpinäksi. Valtio on kuunnellut sinua ja lupautunut olla häiritsemästä, kun tv-lupatsrkastaja oli joutunut sairaslomalle, niin kylmä on ollut vastaanotto ja luovutettu tv-luvssta.
Historian siipien havinaa. Muistatteko vielä niitä aikoja jolloin piti radioonkin olla lupa, ja niitäkin tarkastettiin?
Nyt ovat Porvoossa kierroksella. Kyttäävät ikkunan takaa, näkyykö telkkaria asunnossa. Älkää avatko ovia!
Ap ettekö voi hankkia tv-lupaa?