Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen aikuinen poika tyttöystävänsä kanssa tulee taas aattona syömään ja keräämään

Vierailija
21.12.2005 |

lahjat! Ärsyttää. Nuoripari on töissä vakituisesti, ei lapsia, ei velkoja, mutta eipä heille tule mieleen ostaa lapsille eli siis pojan siskopuolille minkäänlaista lahjaa. Itse käymme ennen joulua ostamassa isolle veljelle lahjan, tytöt kovasti hönestä pitävät. Mutta tänä vuonna taidan unohtaa koko tyypin. Auttaisivat edes tiskaamisessa tai jotakin... Nimimerkillä katkera äitipuoli.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..voisivat esim. tuoda vaikka joulukalat tai jälkiruuan tms.

Vierailija
2/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepahan ainakin huono omatunto, jos ilman lahjaa tulee.

Tai käske miehesi sanoa.

Ja pyydä aterian jälkeen reippaasti vain auttamaan, eivät he viitsi kieltäytyäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos soittaisit heille ja mainitsisit vaikka ruuat mitä he voisivat joulupöytään tuoda tullessaan. Ehkei sinua sitten kismittäisi niin paljon kun osallistuisivat ruoka kustannuksiin. Näin ei varmasti tapahdu jos et itse avaa suutasi. Asian voi sitten selvittää hyvässä hengessä..

Vierailija
4/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mainitsin, että kyllä aikuinen ihminen voisi vähän muistaa lapsia...

Ei kyllä tarvitse, kuulemma, tarpeeksi lahjaa, kun tulee itse paikalle. Huokaus.

Vierailija
5/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kehtaavat kieltäytyä =) Ja voivat ehkä tajuta itsekin ettet mielelläsi ole vain passaaja.

Vierailija
6/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joko sanot itse tai tosiaan käsket miehen kertoa pojalleen, että kun olette tulossa taas meille, niin voisitteko te huolehtia juomat/laatikot/tortut/whatever, ja siskopuolille muuten voisi laittaa lahjaksi vaikka nuken/kirjan/värikynät/whatever.

yleensä suoralla puheella saa parhaan tuloksen. täällä ruikuttaminen ei taida auttaa - ei taida poika kuulua vauva-lehden lukijakuntaan...

Vierailija
7/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

än tuolle pojalle lahjaa.

Mutta reippaasti pyytämään apua keittiö- ym. hommiin! Ei pidä tehdä asoista liian vaikeita! Pyytää voi ihan ystävällisesti, ei siitä kukaan pahastu. Miehesikin on vain tyytyväinn kun sinä olet tyytyväisempi eikä poikakaan siitä voi kiukustua.

Vierailija
8/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kaikki on niin itsestään selvää. Poika tietää ihan hyvin siskojensa harrastukset, että ei luulisi olevan hankalaa jotain pientä keksiä. Ja mies on todella niin tuon poikansa perään, että en viitsi alkaa taas riidellä aukomalla päätäni...

Vierailija
9/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on oikeasti paras lahja että on itse paikalla, jos siskopuolet tykkää. Mä saan aina sydän kylmänä odotella mitä mieheni aikuinen tytär avomiehineen tälläkertaa tuo, niillä kun on säkillinen lahjoja niin miehelleni, minulle kuin velipuolellekin, ja oikeesti ei tarvittais yhtään mitään.

Pyydä ihmeessä tuomaan osa ruuista tai patista keittiöhommiin, jos noin harmittaa.

Vierailija
10/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jotain hankkia. Nuoripari tietää varsin hyvin, ettei meillä ole pilvin pimein rahaa (mies tekee osapäivätyötä). Enkä todella kuvittele, että saataisiin säkkitolkulla krääsää, vaan ihan pieni muistaminen olisi paikallaan kuitenkin. Toisi vaikka lainaksi jonkun tietsikkapelin tai dvd-leffan. Harmittaa se, ettei ole nuorilla pienintäkään kykyä miettiä, mikä voisi ilahduttaa muita. Ja itse kyllä tiskaan ja korjaan pöydän jne., mutta olisi NIIN mukavaa, kun joku ihan sanomatta osaisi hiukan avittaa.

Vierailija
11/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitteisesti.

Itse en oikein ymmärrä tuota sunvaatimusta että tytöille pitäisi tuoda lahjoja...? Ei kai ne lahjat tärkeintä ole? Vai onko?

Vierailija:

Ja itse kyllä tiskaan ja korjaan pöydän jne., mutta olisi NIIN mukavaa, kun joku ihan sanomatta osaisi hiukan avittaa.

Vierailija
12/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan on tollasia..

Vierailija
13/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse kyllä tiskaan ja korjaan pöydän jne., mutta olisi NIIN mukavaa, kun joku ihan sanomatta osaisi hiukan avittaa.

Meillä miespuoliset ei tajua vihjeistä mitään, vaikka itse arvostaisin sitä, että ei tarvitsisi sanoa joka kerta. Legendaarisin parisuhde esimerkki on se, että vaimo sanoo " pesukone pysähtyi" -naisen korvissa se tarkoittaa mene laittamaan pyykit narulle. Mies kuulee, että pesukone pysähtyi. PISTE! JOs pyykit haluaa narulle on siitä sanottava erikseen.

ELi... jos haluat apua, sano siitä ystävällisesti; Voisitteko nostaa lautaset tiskipöydälle? Voitteko tuoda vaikka pipareita ja glökiä, kun tulette meille viettämään joulua.

Vaatii itseltä tietyn kynnyksen ylittämistä, mutta sitten pallo on sillä toisella osapuolella.

Vierailija
14/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään, jos palvonta kohdistuu tasapuolisesti myös miehen pienempiin lapsiin, mutta jotenkin saa sen vaikutelman, että ei kohdistu.

Siispä tuollaisessa tilanteessa olisin äitinä aika lailla enemmän huolestunut siitä, miten isä huomioi pienet lapsensa, kuin siitä, tuoko velipuoli siskopuolilleen joululahjaa. Lahjatta jääminen tuskin suurempia traumoja jättää, varsinkin kun tytöt paketteja varmasti saavat muutenkin, mutta koskaan ei lapselle ole hyväksi, jos hän saa huomata, että isä tai äiti arvostaa ja ihailee jotain toista lastaan enemmän. Siinä on todella oiva keino, jos haluaa saada lapselleen vakavia itsetunto-ongelmia.

Toivottavasti asia ei teidän perheessänne kuitenkaan ole niin huonosti, että isä jättää nuoremmat lapsensa ison lapsensa varjoon, vaikka noista kirjoituksistasi kyllä vähän sellaisen käsityksen saa. Jos niin kuitenkin on, niin pidäthän sinä äitinä huolen, että isä pitää palvontansa visusti omana tietonaan eikä vahingossakaan anna tyttöjensä huomata, että isän vanhin lapsi onkin isälle tärkeämpi kuin he ovat.

Vierailija
15/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo nyt mitään pieniä tai harrastuksiin liittyviä lahjoja varmaan ole. Tuohon lauseeseen asti sympatiani olivat puolellaasi.

Vierailija
16/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. että ap tietysti rakastaa omia lapsiaan normaalin vanhemman tavalla niinkuin ap:n mieskin, mutta että mies suhtautuu samalla tavalla myös vanhimpaan lapseensa, joka taas ei ole ap:n lapsi ja johon ap suhtautuu eri tavalla. Sekavaa joo =)

Vierailija
17/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ongelma taitaa olla se, että miehellä on lapsi jonkun muun kun sinun kanssasi? Eli poika ärsyttää vaikka päällään seisois?

Vierailija
18/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kyllä ois oikein ettei tämä nuoripari tulis ikäänkuin valmiiseen pöytään, koska ovat kuitenkin perhettä. Vähintä mitä voisivat tehdä ois just laittaa astiat tiskikoneeseen tai tuoda jotain joulupöytään. Siis jos ap ei ole porvoolainen.

t.21

Vierailija
19/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää te heille syömään jouluna, niin he saavat hommata ruuat ja hoitaa siivouksen. Käsittämätöntä. Vieraanvaraisuus tuntematon käsite.

Vierailija
20/30 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni ensinnäkään poika ei ole VIERAS jos kerran isänsä luo tulee.

Ja koska hän on AIKUINEN, niin pitäisi kyllä sen verran olla järkeä(tai jonkinlaista ihmisläheistä ajattelua) päässä edes sillä tyttöystävällä(?) että jotain pientä lahjaa toisi sisaruksille.

Minun tilanteeni on se, ettei sinkkuveljeni (32v) osta joululahjoja lapsilleni, vaan ainoastaan minulle :/ . Olen monena jouluna sanonut, että muistaisi mieluummin lapsia eikä minua. Isompi varsinkin on jo alkanut ihmettelemään miksi enolle ostetaan lahjoja vaikkei häneltä tule kuin äitille lahja.

Mitenkäs tuo miehesi poika muistaa tyttöjen synttärit? Entä paljonko sulla ja tuolla pojalla on ikäeroa? Onko miehesi kenties sovinisti kun pitää poikaansa suuremmassa arvossa kuin tyttöjään :( ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi