Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaiden huvittavat kommentit itsestään OSA 1:

Vierailija
20.12.2005 |

Mua aina huvittaa kun joku esim. väittää että " mulle ei nouse koskaan kuume, vaikka olisin kuinka kipeä!"

(Kyllä se nousee ihan jokaisella, jos on tarvis...)

Tai sitten mittaan potilaalta lämmön/ verenpaineen ja saan lukemiksi esim. 36.6C ja 130/88. Potilas siihen: " Oho, mun normaalilämpö/-verenpaine on kyllä 36.2C/ tai 125/75...

=)))

Lisää??

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paitsi kenties ap:n ammattitaito.

Vierailija
42/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelit siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika oudot reaktiot....

T: sivustalukija

Vierailija
44/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö että potilaat on tyhmiä eikä tiedä omaa normaalilämpöään...?

Vai miksi piti tulla tänne naureskelemaan???

Ei ihme ettei hoitajia eikä heidän työtään arvosteta kun ne on ap:n kaltaisia...!

Kyllähän mäkin kokkina näen ja kuulen kaikkea (esim:täällä aivan hölmöjä kysymyksiä ruuasta)mutta eipä tulis mieleenkään nauraa kysyjille!

Vierailija
45/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran keuhkokuume ja otettiin verikoe, jonka tulos oli: tulehdusarvot normaalit. Mites oli mahdollista? Samoin kaikissa muissakaan tulehduksissa, jos on otettu verikoe, niin arvot on normaalit.

Eipä ole moista osunut koskaan kohdalle vaikka 15v ensiavussa töitä olen tehnytkin...

Vierailija
46/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valehtelit siis.

Miten niin valehtelin? Tiedän, että näin voi käydä, mutta jos meille sairaalaan asti tulee potilas, on se jo yleensä sen verran huonossa kunnossa, että serpit on noussu! parempikuntoiset (serppi VIELÄ ok) hoidettaneen terkkarissa ja avohoidossa....

Vierailija
47/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen oman hoidettaneen... eipä vaan hoideta aina.

Vierailija
48/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla oli kerran keuhkokuume ja otettiin verikoe, jonka tulos oli: tulehdusarvot normaalit. Mites oli mahdollista? Samoin kaikissa muissakaan tulehduksissa, jos on otettu verikoe, niin arvot on normaalit.

Vierailija
49/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAU! oletpa erikoinen tapaus...!

Vierailija:

Eipä ole moista osunut koskaan kohdalle vaikka 15v ensiavussa töitä olen tehnytkin...

Vierailija
50/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meiniki kerätä hassuja sattumia ja väärinymmärryksiä välillä potilas-hoitaja/ lääkäri, hoitohenkilökunnan näkökulmasta, me kun puhumme (valitettavasti) eri kieltä toisinaan.

Anteeksi jos pahoitin mielenne, ei ollut tarkoitus. kaikkihan me olemme potilaita, myös terv. huollon henkilökunta

ap

Vierailija
51/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
52/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla AINA lääkärissä/terkkarissa korkeampi kuin kotona mitattaessa. Monta kertaa lykätty mittari kotiin ja seurailtu ja kotiolosuhteissa aina ok...

Vierailija
53/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla AINA lääkärissä/terkkarissa korkeampi kuin kotona mitattaessa. Monta kertaa lykätty mittari kotiin ja seurailtu ja kotiolosuhteissa aina ok...

mutta mitä se tähän liittyy?

Sulla on verenpaine ja pulssi taivaita esim. silloin kun juosta puuskutat junalle, mutta ei sitä silloin kukaan mittaa... eli vaihtelua on, tilanteesta riippuen. ja mainittinhan tuolla että " jännitystilat" ...

ap

Vierailija
54/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli meiniki kerätä hassuja sattumia ja väärinymmärryksiä välillä potilas-hoitaja/ lääkäri, hoitohenkilökunnan näkökulmasta, me kun puhumme (valitettavasti) eri kieltä toisinaan.

Anteeksi jos pahoitin mielenne, ei ollut tarkoitus. kaikkihan me olemme potilaita, myös terv. huollon henkilökunta

ap

Vierailija
55/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli teitä ja sääli teidän kynsiinne joutuvia asiakkaita. Ei todellakaan ole ammttimaista ja mitähän paskaa jauhatte kahvitauoilla huh huh ....terv. yksi hoitsu joka pistäisi tuollaisille jauhot suuhun....luulette olevanne vielä jopa jostain tietäviä ja pah....lehmätkin lentää...juu u

Vierailija
56/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sitä, että joillakin ei todellakaan nouse kuume koskaan. Ihmiset yleensä tuntevat itsensä paremmin kuin lääkärit ja hoitajat. Minunkin äidilleni motkotettiin kun ei tuonut minua sairaalaan vaikka maha oli kipeä ja umppari puhkeamassa. Eipä ollut maha kipeä, mistäs olis tiennyt mikä on menossa. Samoin lääkäri kyseli kuinka kauan olen yskinyt, kun lapsena sairastin kurkunpääntulehdusta. Monta kertaa meinasin ko tautiin tukehtua, mutta yskää ei ollu kertaakaan. (vaikka niin kuulemma aina on, paitsi ei minulla). Kuumetta ei myöskään minulle nouse, vaikka olisi minkälainen tulehdus.

Vierailija
57/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat kipeitä ja tuntevat olonsa muutenkin haavoittuvaisiksi, eivätkä halua ajatella, että heille nauretaan tässä olotilassa... Olen juuri itse tänä syksynä useamman kerran tuntenut itseni todella tyhmäksi, kun olen pari yötä valvoneena ja lasta sylissä hyssyttäneenä itsekin kipeänä tuonut lasta lääkäriin ja unohtanut mm. oman nimeni, puhelinumeroni ja osoitteeni, sekä sen, kuinka kauan lapsi on sairastanut ja millä tavalla. Onneksi hoitohenkilökunta on ollut suht ymmärtäväistä, vaikkakin olen pari kertaa huomannut pientä silmien pyörittelyä tämän " tyhmän" äidin edessä... :/

Vierailija
58/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset joutuu melkein paniikkiin tippapussin tyhjentyessä.

Ne kuvittelee että jos pussi pääsee tyhjäksi niin niiden verisuoneen menee ilmaa ja ne kuolee.

Ihan kuin sairaaloissa oikeesti käytettäis päivittäin tuhansilla potilailla niin vaarallisia menetelmiä. Potilaitahan kuolis kuin kärpäsiä kun ei kukaan ehdi koko ajan kytätä ettei tippapussit vaan tyhjenis.

Vierailija
59/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aikuinen ihminen pelkää pistosta niin paljon, että meinaa vetää sen kohdan pois alta

" sairasloman" tarpeessa olevat: tosi kipeä olen, tosi hirveä olo on, otin buranaa ni siksi ei oo kuumetta, vanha viina haisee...

-tippapullon tyhjenemisen pelkääjät ja ilmakuplan vahtaajat. Jos letkussa menee joku mikroskooppinen ilmakupla ni voi kauheeta

-potilaat, jotka valittaa kauheesti ja sitten samaan aikaa toteavat, että eivät koskaan valita

Vierailija
60/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää hoitsujen puolesta. Itse kyllä en naureskele potilaiden (tai mulla ne oikeestaan on asiakkaita) kommenteilla tai kysymyksillä, en minäkään ymmärrä vaikkapa autoilu- tai rakennustermeistä juuri mitään. Mun tehtävä on auttaa, ei naureskella. Satumme olemaan siellä potilaita/asiakkaita varten!

-th-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi