Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaiden huvittavat kommentit itsestään OSA 1:

Vierailija
20.12.2005 |

Mua aina huvittaa kun joku esim. väittää että " mulle ei nouse koskaan kuume, vaikka olisin kuinka kipeä!"

(Kyllä se nousee ihan jokaisella, jos on tarvis...)

Tai sitten mittaan potilaalta lämmön/ verenpaineen ja saan lukemiksi esim. 36.6C ja 130/88. Potilas siihen: " Oho, mun normaalilämpö/-verenpaine on kyllä 36.2C/ tai 125/75...

=)))

Lisää??

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän kuurin sen jälkeen. Kaikille ei vaan nouse kuume! Olen minäkin hoitaja ja tiedän tuon asian ihan omakohtaisella kokemuksella.

Vierailija
22/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pitkän kuurin sen jälkeen. Kaikille ei vaan nouse kuume! Olen minäkin hoitaja ja tiedän tuon asian ihan omakohtaisella kokemuksella.

Ole vain hoitaja, mutta sitten sussa täytyy olla jotain vikaa, jos sulla ei elimistö pysty nostamaan kuumetta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itsekin käytätte ihan vääriä termejä asioidessanne virastoissa jne. Ammattitaitoon kuuluu se, että ymmärtää puhekieltä ja pystyy ohjaamaan asiakasta.

Vierailija
24/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran keuhkokuume ja otettiin verikoe, jonka tulos oli: tulehdusarvot normaalit. Mites oli mahdollista? Samoin kaikissa muissakaan tulehduksissa, jos on otettu verikoe, niin arvot on normaalit.

Vierailija
25/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan sairastan kaikki taudit ilman kuumetta. Ihan yhtä huonovointinen tosin olen, vaikka kuumeetta selviän. Vai olet kysynyt lääkäreiltä...joopajoo....minkäs sille voi, että kaikille ihmisille ei tule kuumetta, mitä tuota nyt jankutat. Näin se vaan on.

Vierailija
26/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla oli kerran keuhkokuume ja otettiin verikoe, jonka tulos oli: tulehdusarvot normaalit. Mites oli mahdollista? Samoin kaikissa muissakaan tulehduksissa, jos on otettu verikoe, niin arvot on normaalit.

Eipä ole moista osunut koskaan kohdalle vaikka 15v ensiavussa töitä olen tehnytkin...

Vierailija
27/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mautonta tänne tuoda ihmisten tietämättömyyksiä ja pitää niitä hauskoina.

Esim. se noidannuolipotilas, jolle pistit piikkiä pakaraan ja hän sanoi, että ikun se kipeä on se toinen puoli...yritä nyt ymmärtää! Ihminen, joka ei tiedä samoja juttuja kuin hoitsut ja lääkärit, ei voi tietää mitä olit tekemässä (varsinkin, kun usein ne piikit vaan tökätään, eikä kerrota mitä ne on).

Ja kun aina joskus hoitohenkilökuntaa ei joko kiinnosta tai ovat niin huolimattomia, että itse täytyy pitää omasta hoidostaan huoli, siinä tulee kysyttyä joukossa hiukan tyhmiäkin.

Vierailija
28/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nousevat aina ns. jälkijunassa taudinkuvaan nähden eli jos tauti huomataan varhaisessa vaiheessa vai käydä niin, että kohonneita arvoja ei saada " kiinni" ollenkaan (vaan kyllä nousisivat jos lääkitystä ei olisi aloitettu)

Vierailija
29/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri mua sitten laittoi maantasalle epäilemällä, että mistä ihmeestä muka tiedän normaalin lämpöni..

Vierailija
30/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuumetta harvoin, enintään kerran vuodessa. Kuume nousee hetkessä todella korkeaksi, (lähelle neljääkymmentä) mutta yleensä ainut oire on, että tunnen oloni _hieman_ huonoksi ja minulle tulee kylmä. Mutta vaikka tekisin mitä, niin se kuume laskee AINA parissa tunnissa. Voin lähteä ulos tai kauppaan ja kotiin tullessa kuume on jo laskenut. Tuntuu hassulta kuunnella ihmisten tarinoita siitä, kuinka kipeitä he ovat kuumeessa olleet, koska minulle kuume ei tunnu missään.. Miksiköhän näin?!

Vierailija
31/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut valittaa ettei heidän työtään arvosteta. No kuulkaapa, ei se arvostus ainakaan nouse, jos potilaille nauretaan yleisillä keskustelufoorumeilla.

Vierailija
32/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aina ns. normaali lämpö n. 37.1-37.4. Tunnen itseni kipeäksi vasta kun mittari näyttää n. 37.8. Harvemmin onneksi kuume nousee!

Miehelläni on normaali lämpö n. 36.6. Kun mittari näyttää 37 astetta niin mies on aivan puolikuollut! On siis kipeänä. Aivan selvästi meidän elimistöt toimivat eri tavalla? Mistä tämä kaikki johtuu?!

Vierailija
33/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta on mautonta tänne tuoda ihmisten tietämättömyyksiä ja pitää niitä hauskoina.

Esim. se noidannuolipotilas, jolle pistit piikkiä pakaraan ja hän sanoi, että ikun se kipeä on se toinen puoli...yritä nyt ymmärtää! Ihminen, joka ei tiedä samoja juttuja kuin hoitsut ja lääkärit, ei voi tietää mitä olit tekemässä (varsinkin, kun usein ne piikit vaan tökätään, eikä kerrota mitä ne on).

Ja kun aina joskus hoitohenkilökuntaa ei joko kiinnosta tai ovat niin huolimattomia, että itse täytyy pitää omasta hoidostaan huoli, siinä tulee kysyttyä joukossa hiukan tyhmiäkin.

ap

Vierailija
34/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitäisi jonku kertoa 37:lle myös. Ihminen on 15 vuotta ensiavussa töissä eikä tuon vertaa tajua. Tosin lääkärihän se sielläkin päättää eikä jonku tyhmän pikkuhoitajan tarvi noista koetuloksista niin paljon tietää.

Vierailija
35/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hoitsut valittaa ettei heidän työtään arvosteta. No kuulkaapa, ei se arvostus ainakaan nouse, jos potilaille nauretaan yleisillä keskustelufoorumeilla.

Aika tekopyhää =D

Vierailija
36/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on ollut aina ns. normaali lämpö n. 37.1-37.4. Tunnen itseni kipeäksi vasta kun mittari näyttää n. 37.8. Harvemmin onneksi kuume nousee!

Miehelläni on normaali lämpö n. 36.6. Kun mittari näyttää 37 astetta niin mies on aivan puolikuollut! On siis kipeänä. Aivan selvästi meidän elimistöt toimivat eri tavalla? Mistä tämä kaikki johtuu?!

Ehkä siitä, että elimistöt on tottunut erilaiseen lämpötilaan (paleleehan nekrukin jo kuoliaaksi 5 asteen pakkasessa...)

ap

Vierailija
37/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en sotkekaan muiden ammattien edustajia tähän ketjuun. Katsotaan sitten, kun muut ammattiryhmät pistävät omat asiakkaiden pilkkaamisketjut pystyyn. Jos niin typeriä aloittajia löytyy.

Vierailija
38/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kenties ap:n ammattitaito.

Vierailija
39/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu vähän ammattikunnastakin. Toisten kanssa ollaan tekemisissä vähän intiimimpien asioiden kanssa kuin toisten. Väitätkö itse, että myyjä on samanlaisessa kosketuksessa asiakkaaseen kuin hoitaja on potilaaseen?

Vierailija
40/88 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo pitäisi jonku kertoa 37:lle myös. Ihminen on 15 vuotta ensiavussa töissä eikä tuon vertaa tajua. Tosin lääkärihän se sielläkin päättää eikä jonku tyhmän pikkuhoitajan tarvi noista koetuloksista niin paljon tietää.

Että siinä sulle! Viesti nro 39 oli vain selvennys. Eli tulehdusarvot OLISI kyllä nousseet, joten SE EI OLE MAHDOLLISTA SAIRASTAAA KEUHKOKUUMETTA, ETTÄ CRP ON NORMAALI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän