Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Luuletko, että kun perheessä on biolapsi ja adoptoitu, että molempia rakastetaan yhtä paljon?

Vierailija
20.12.2005 |

Tuntuu vaikealta uskoa, että adoptiolasta voitaisiin rakastaa yhtä paljon. Onkohan se mahdollista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, että ero johtuu nimenomaan siitä, kuka on bio ja kuka on ado? Kyllähän sellaisissakin perheissä, joissa on vain jompiakumpia, rakastetaan eri tavalla eri lapsia.

Vierailija
2/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se adoptoitu, ja tavallaan jopa rakastetumpi, koska muahan odotettiin kauemmin.

En usko, että tuollaiset erot johtuvat adoptiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yhden lapsen äiti? Mulla on 2 biolasta, 1 adoptiolapsi, ja kaikkia rakastan yhtä paljon. Muistan että esikoisen jälkeen ajattelin, etten voi ikinä rakastaa ketään muuta yhtä paljon. Ja se on aika yleistä, mitä olen jutellut. Silti voi rakastaa. Rakkaus ei lopu rakastamisesta.

Vierailija
4/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitata, mutta rakastamisen tunne on yhtä vahva. Meillä sijiotettuja omien lisäksi ja rakkaita ovat hekin.

Vierailija
5/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoitu pieni ja bio iso, joten varmasti se pieni saa erilaista rakkautta kun iso, mutta omanlaista rakkautta kumpikin yllin kyllin.

Vierailija
6/10 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:lla on vain yksi lapsi ja siksi se tuntuukin niin uskomattomalta, että toistakin lasta voisi rakastaa noin paljon.

Kiitos ajatuksista ja erityisesti adoptoidun omasta näkökulmasta. Se avasi tätä asiaa eri tavalla.

ap

Vierailija
7/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti voi adoptiolasta rakastaa täsmälleen yhtä paljon kuin biologista lastaankin.

Vierailija
8/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin täälläkään yksikään äiti myöntää että eroa on.

Ja tunnen monia muita adoptioperheitä ja niissä lapset sanovat samaa (sekä biot että adoptoidut).

Vierailija
9/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta adoptiolapsella on ihan eri kokemukset takanaan,

ja monia erityisongelmia erityisesti jos kyseessä kv. adoptio.

Eli adoptiolapsen kasvattamiseen ei välttämättä riitä se sama

rakkaus ja kasvatuksellinen panostus kuin biolapsen vaan

vaaditaan enemmän satsausta ja vanhempien pitää paneutua

kasvatuspsykologiaan eri tavalla kuin tavisvanhempien.

Vierailija
10/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti totuus voi olla erilainen.

Mutta toisaalta, onhan niitä biolapsiakin, joista joku väittää jääneensä aina vähemmälle, joten vaikea mennä ketään syyllistämään.