Onko Jumala oikeasti olemassa? Todista se mulle jotenkin! En ole ikinä nähnyt enkä kokenut mitään!
Kommentit (70)
Vierailija:
Vain yksinkertaiset ja höynäytettävät ihmiset uskovat.
Onneksi edes sinä edustat sitä toista ääripäätä! ;)
Onko perheessäsi tapahtunut jotain, mikä tekee sinut katkeraksi
uskovaisia tai Jumalaa kohtaan?
En ole omasta mielestäni omahyväinen, kyse on vain henk.koht.
uskostani Jumalaan. En asetu muita ylemmäksi, olen ihan samalla
tasolla kanssasi.. Sen takia sanonkin, että todista vaan mulle, että
Jumalaa ei ole olemassa, niin realistina kyllä uskon.
Oman elämäni todistus vain puhuu sitä vastaan, että Jumalaa ei olisi.
Olen rukoillut penistäni pidemmäksi, en paljon, mutta kun pääsis erektiossa edes kymmeneen senttiin.
Ei oo auttanu, taidan ottaa yhteyttä " alakertaan" , jospa se auttais.
Tai jospa lähtisin vaan kaljalle!
Vierailija:
miten ihmiset parantuvat syövästä tms. vain rukoilemalla..miten voi olla mahdollista, että vain rukouksen voimalla voi toinen jalka kasvaa saman pituiseksi kuin toinen, ja ihan silmien edessä?? Miksi hengellisessä tilaisuudessa oli sateenkaari sisällä...entä miten se yksi mies heräsi kuolleista vain rukouksen voimalla....miksi eräs lapsi sai enkeliltä viestin ennen kuolemaansa?? Oi näitä on tuhansia, ja kaikki tosia!!
mistä näistä löytyy lisää tietoa ?
Tulisi tosi tarpeeseen, pliis.
Sillä 400¿, joka meni ennen kirkolle vuodessa, ostan lapsilleni aika paljon kaikkea kivaa.
vaikka on sitä mieltä että jumalaa ei todellakaan ole olemassa, puhumattakaan mistään taivaasta. Että eiköhän noita juttuja vaan joskus tapahdu, ei sillä rukoilemisella ole mitään tekemistä asian kanssa.
Sille, joka halusi tietää lisää: voit jättää rukouspyyntöjä esim.
helluntailaisille.
T. Helluntailainen
Sorrun tähän itsekin - kaiken pitäisi käydä järkeeni tai muuten sitä ei ole. Mutta silti uskon; usko Jumalaan painii eri sarjassa kuin järki. Usko on se sydämessäni (välillä kituenkin) palava liekki, joka aina välillä leimahtaa kun näen tai koen Jumalan itsensä vaikuttavan jossakin - isossa tai pienessä asiassa. Vaikka kuinka järkeilen, jää aina jäljelle taso, jota järki ei tavoita eikä ole tarkoituskaan.
Meillä on paljon psyykkisiä tarpeita ja hengellisyys on yksi niistä.
Hengellisyys taitaa olla niitä alkukantaisimpia tarpeita.
Vierailija:
Onko perheessäsi tapahtunut jotain, mikä tekee sinut katkeraksi
uskovaisia tai Jumalaa kohtaan?
En ole omasta mielestäni omahyväinen, kyse on vain henk.koht.
uskostani Jumalaan. En asetu muita ylemmäksi, olen ihan samalla
tasolla kanssasi.. Sen takia sanonkin, että todista vaan mulle, että
Jumalaa ei ole olemassa, niin realistina kyllä uskon.
Oman elämäni todistus vain puhuu sitä vastaan, että Jumalaa ei olisi.
Todistelusta keskustelu on tarpeetonta, kaikki rationaalisesti ajattelevat tietävät, että Jumalan olemassaolon tai olemattomuuden todistaminen on ihan yhtä mahdotonta. Jos nyt lähdetään siitä että todistelut tyyliin " joku jossain kuoli, vaikka oli hyvä" ja " joku jossain parantui, kun rukoiltiin" tyyliset todistukset eivät ole hyväksyttävissä.
Sinä et ole välttämättä omahyväinen, etkä muita ylempänä, mutta monet uskovaiset ovat. Jopa useimmat.
Ainoa pointtini on se, että Jumala varmasti (voi) olla olemassa, mutta ei varmasti sellaisena kuin se kirjoissa kuvataan. Ja aika naivi täytyy olla, jos kaikkea lukemaansa uskoo.
Vierailija:
Voi dille sua.Olenko sanonu et Jumala tappoi ne lapset.
Jos me ihmiset ollaan mukamas Jumalan lapsia, ni miksi tää maailman luoja ei pelastanut lapsiaan avannolta.
Kyllä mä teen ainakin kaikkeni suojellakseni lapsiani." pääsi taivaaseen" ei saatana, mee hoitoon!
Sinä mielestäni alussa syytit Jumalaa siitä, että Hän salli lasten kuolevan. Kerroin oman lapseni kuolemasta. Se on arkipäivää. Vähemmän kristillisestä laulusta voisi lainata sanoja: " Ei elämästä selviä hengissä..." Eikös tämä ole totta. Me kaikki kuolemme - ennemmin tai myöhemmin.
Kyllä minä uskon, että sekä oma lapseni että myös nämä äskettäin kuolleet lapset ovat kaikki taivaassa. Heille se ilo on jo alkanut.
Sinä ilmeisesti uskot saatanan olemassaoloon, koska käytät hänen nimeään. Miksi et siis uskoisi myös Jumalan olemassaoloon?
Vierailija:
Sille, joka halusi tietää lisää: voit jättää rukouspyyntöjä esim.
helluntailaisille.
T. Helluntailainen
Niin, mutta mistä saan lisätietoa näistä todistetuista parantumisista jne ?
t:31
Olen kuullut vähän kaikkialta ja lukenut paljon..esim. kirjastosta saa kirjoja jossa on tietoa näistä parantumisista ym. olen myös nähnyt paljon kuvanauhaa, koska lähipiirissäni on paljon uskovia ja he ovat kertoneet omista kokemuksistaan. Monille uskoville tulee myös viikottain lehtiä, joissa kerrotaan Jumalan ilmestymisistä. Siis tietoa kyllä saa jos kiinnostaa!!! Ja monille " ei " uskovillekin on tapahtunut paljon ilmestymisiä. Yhdelle pariskunnalle oli laskeutunut pyhähenki yöllä, ja he kertoivat kokemuksestaan...lakanat oli pitänyt usein vaihtaa kun joka paikka oli ollut kuin tulessa...taannoin luin ennusteen 1900-luvun alkupuolelta, jolloin eräälle vanhalle naiselle oli ilmestynyt enkeli, ja kertonut 1900 luvun loppupuolen tapahtumista...olin äimänä miten kaikki oli tapahtunut kuten tekstissä luki..nainen oli norjalainen.
Olikohan se rukousystavat.net tai .fi
Ketään. Tarkoitin että jos olisi olemassa, niin miksi ei laittanut " kättään" eteen, jos kerran mahtia siihen olisi.
Vierailija:
Voi dille sua.
Olenko sanonu et Jumala tappoi ne lapset.
Jos me ihmiset ollaan mukamas Jumalan lapsia, ni miksi tää maailman luoja ei pelastanut lapsiaan avannolta.
Kyllä mä teen ainakin kaikkeni suojellakseni lapsiani.
" pääsi taivaaseen" ei saatana, mee hoitoon!
Sinä mielestäni alussa syytit Jumalaa siitä, että Hän salli lasten kuolevan. Kerroin oman lapseni kuolemasta. Se on arkipäivää. Vähemmän kristillisestä laulusta voisi lainata sanoja: " Ei elämästä selviä hengissä..." Eikös tämä ole totta. Me kaikki kuolemme - ennemmin tai myöhemmin.
Kyllä minä uskon, että sekä oma lapseni että myös nämä äskettäin kuolleet lapset ovat kaikki taivaassa. Heille se ilo on jo alkanut.
Sinä ilmeisesti uskot saatanan olemassaoloon, koska käytät hänen nimeään. Miksi et siis uskoisi myös Jumalan olemassaoloon?
Vierailija:
Ketään. Tarkoitin että jos olisi olemassa, niin miksi ei laittanut " kättään" eteen, jos kerran mahtia siihen olisi.
Miksi näiden lasten kuolema olisi pitänyt estää? Miksi Jumalan olisi pitänyt antaa juuri näiden lasten elää?
Todistelusta keskustelu on tarpeetonta, kaikki rationaalisesti ajattelevat tietävät, että Jumalan olemassaolon tai olemattomuuden todistaminen on ihan yhtä mahdotonta. Jos nyt lähdetään siitä että todistelut tyyliin " joku jossain kuoli, vaikka oli hyvä" ja " joku jossain parantui, kun rukoiltiin" tyyliset todistukset eivät ole hyväksyttävissä.
Sinä et ole välttämättä omahyväinen, etkä muita ylempänä, mutta monet uskovaiset ovat. Jopa useimmat.
Ainoa pointtini on se, että Jumala varmasti (voi) olla olemassa, mutta ei varmasti sellaisena kuin se kirjoissa kuvataan. Ja aika naivi täytyy olla, jos kaikkea lukemaansa uskoo.
Yhdistin vain juttusi itseeni, koska yleistit aika lailla helluntailaisia
ja lestadiolaisia.
En itsekään suhtaudu kritiikittä Jumalaan. En ole viime aikoina
voinut suhtautua Jumalaan naivisti, koska olen kärsinyt mm.
keskenmenoista ja lapsettomuudesta. Se on ollut minulle kova
naiiviuden poisto-kokemus uskon suhteen.
Jumalan läsnäolon kuitenkin tunnen elämässäni ja sille en voi mitään.
Jobin kirja Raamatussa selventää aika lailla ihmiselon surkeutta.
Olen hyvin paljon samaistunut tuohon hahmoon: se kuvaa
ihmisen uskoa Jumalaan silloinkin kun Jumala ottaa kaiken rakkaan
pois. Ja kokemus ei ole todellakaan kaunis.
Miten voi siemen (kasvin tai ihmisen) kasvaa, jollei joku anna kasvua? Ihminen ei kykene saamaan aikaiseksi kasvua, vielä niin,että kaikki on kohdallaan.
Valitettavasti maailmassa vaikuttaa myös saatana. Jumala sallii monenlaisia asioita tapahtuvan, mutta kaiken Jumala sallii rakkaudessaan.
Jumala on antanut meille vapauden valita. Jos ei niin olisi, me toimisimme täysin ohjattuina. Jumala siis sallii meidän ihmisten tehdä valintoja. Valitettavasti me usein valitaan väärin (saatanakin vaikuttaa valintoihimme).Siksi maailmassa tapahtuu paljon pahoja asioita.
Olin kerran yhden 11- vuotiaan pojan hautajaisissa. Poika oli kuollut auto-onnettomuudessa. Hautajaiset olivat todella vaikuttava tilaisuus. Siellä sai tuntea iloa, ei siitä, että se poika oli kuollut, vaan Jumala oli siellä läsnä niin, että sai tuntea iloa. Moni ihminen on niiden hautajaisten johdosta löytänyt tiensä Jeesuksen luo. Eli on niinkin, että surullistenkin asioiden kautta Jumala voi kutsua lähelleen. Jumalan tiet ovat arvaamattomia.
Vierailija:
Olen kuullut vähän kaikkialta ja lukenut paljon..esim. kirjastosta saa kirjoja jossa on tietoa näistä parantumisista ym. olen myös nähnyt paljon kuvanauhaa, koska lähipiirissäni on paljon uskovia ja he ovat kertoneet omista kokemuksistaan. Monille uskoville tulee myös viikottain lehtiä, joissa kerrotaan Jumalan ilmestymisistä. Siis tietoa kyllä saa jos kiinnostaa!!! Ja monille " ei " uskovillekin on tapahtunut paljon ilmestymisiä. Yhdelle pariskunnalle oli laskeutunut pyhähenki yöllä, ja he kertoivat kokemuksestaan...lakanat oli pitänyt usein vaihtaa kun joka paikka oli ollut kuin tulessa...taannoin luin ennusteen 1900-luvun alkupuolelta, jolloin eräälle vanhalle naiselle oli ilmestynyt enkeli, ja kertonut 1900 luvun loppupuolen tapahtumista...olin äimänä miten kaikki oli tapahtunut kuten tekstissä luki..nainen oli norjalainen.
Mä jo luulin että sulla oli jotain oikeata infoa, eikä näitä samoja hölynpöly juttuja. Näitä vastaavia tarinoita kertovat muslimit, saatanan palvojat, katoliset, scientologit, hindut jne.
Eihän tuollaisilla tarinoilla ole mitään totuusarvoa, joita kertovat/kokevat ne ihmiset joille näiden ' ihmeiden' tapahtumisesta on hyötyä, tai joille niitä kuuluukin tapahtua.
Jos ihmeitä jonkun jumalallisen vaikutuksesta oikeasti tapahtuisi, siitä kirjoittaisi Helsingin Sanomat, Times jne
Ja ihan piruuttani vielä kysyn, mistä tiedät että lukemasi ennuste oli VARMATI kirjoitettu 1900-luvun alkupuolella ?
Mistä tiedät kuinka monta erilaista ennustetta ko. henkilö oli kirjoittanut, ja vain se sopiva jaeltiin luettavaksi ?
Niinpä, uskon asia tämäkin.
mina tiedan juuri noita samoja asioita. Itsellani on krooninen sairaus parantunut rukouskokouksessa.
Minusta on myos omituista, etta joillekin silla ei ole mitaan merkitysta.