Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Jumala oikeasti olemassa? Todista se mulle jotenkin! En ole ikinä nähnyt enkä kokenut mitään!

Vierailija
20.12.2005 |

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uskovat ja me ei-uskovat näemme selkeästi oman kantamme ja miten metsään se toinen leiri sukeltaakaan " luuloineen" .

Mutta, kuinka moni meistä pystyy asettumaan vastakkaisen mielipiteen omaavan ajatuksiin? Kokeilkaa, siitä voi olla hyötyä ja jopa hauskaa :D

Itse olen agnostikko (en usko, en kiellä). Pystyn hyvin ymmärtämään, miksi näette ei-uskovaisten olevan vain " etsikkoajassa" , saatanan omia tai vain jumalan kieltäjiä, väärässä joka tapauksessa.

Ei-uskovat taas monet ajattelevat uskovaisten olevan hiukan lapsellisia laumaeläimiä (mitä he eivät tietenkään kaikki ole, mutta kuitenkin), jotka eivät uskalla kohdata raakaa todellisuutta ilman tätä turvahahmoa, jumalaa.

Minä uskallan myöntää, että VOIN olla väärässä. Aivan hyvin. Mutta kyllä silti te uskovaiset olette väärässä,ei jumalaa ole...Ja kädenvääntö jatkuu ;D

6:lle, höpö höpö. Olen vuosien aikana sen todennut, että hädässä olevaa ei jumala auta EDES sillä hyvän olon tunteella tms. mitään suurta ja konkreettista en edes luullut rukoilemalla saavani. Rukoilut on rukoiltu silloin 10 vuotta sitten, lopetin kun hyötyä ei ole.

Vierailija
2/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi puhutaan uskosta, ei siis tiedosta.

Niinhän jo Kristuskin sanoi, että " tälle sukupolvelle, joka vaatii merkkiä, ei merkkiä anneta" tai jotain sinnepäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen teet, niin mina todistan sen jalkeen sinulle, etta han on olemassa.

Vierailija
4/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin on uskon asia, mutta sen tuntee itsessään esim. rukoillessa, pyytäessä apua ja Jumalan läsnäoloa, tuntee sen turvallisen hyvän olon, Pyhän Hengen, joka auttaa meitä pysymään uskossamme ja johdattaa oikealle tielle.

Hädän hetkellä, rukoile ja huomaat että Jumala on olemassa :)

Vierailija
5/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koskaan kokenut siitä mitään?

" Minä olin janoinen, ja te annoitte minun juoda, olin orpo ja te otitte minut luoksenne"

Vierailija
6/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maailmankaikkeuden syntyminen ja kehittyminen kaikessa monimuotoisuudessaan (selittämätöntä sattumaa vai suunniteltu juttu)

-Ihmisen kyky tuntea, kokea, olla inhimillinen ja toisaalta niin ihmeellinen

-Mitään elävää ei pystytä rakentamaan, elämän synnyttäminen keinotekoisesti on täysin ihmisen pystymisen ulkopuolella

Kun olen tällaisia juttuja pohtinut, olen tullut siihen tulokseen että on paljon todennäköisempää, että on olemassa Jumala kuin että häntä ei olisi.

Vierailija
7/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain sinnepäin, että te uskotte, koska olette nähneet. Autuas hän, joka uskoo, vaikka ei näe.

Vierailija
8/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maailmankaikkeus on syntynyt? Onko ensin ollut " ei mitaan" , josta on tullut " tama kaikki" ? Voiko tyhjasta nyhjasta? Jos laitan tanaan purkin poydalle, jossa on tyhjio - onko siina miljardin vuoden paasta universumi? Hmmmm... uskokoon ken voi.

Vierailija
9/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään maksa, jos pyydät Jumalalta todistusta.Huono juttu

vain on, että Jumala harvemmin toimii tahtonsa vastaisesti, jos

pyytämäsi juttu on väärä, hän ei tee sitä.

Meillä olisi kaikilla opittavaa Jumalalta: rajoja voi asettaa ja

vääriä juttuja ei kantsi tehdä, itseä ja muita vahingoittavia.

Itse olen saanut kyllä todisteita Jumalalta, mutta ne aina tuppaavat

unohtumaan. Olen esim. saanut kiperässä tilanteessa avun ja lohdutuksen.

Olen helluntailainen ja tunnen aina sen hyvän Jumalan hengen kun

käyn kirkossamme. Se todistaa minulle, että Jumala on olemassa.

Sitä en tunne missään muualla tavallisissa yleisötilaisuuksissa.

Vierailija
10/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä kaikkea ole joku tosta noin vaan voinut luoda. Ja toisekseen maailmassa on minusta aivan liian pahuutta en jaksa uskoa kenenkään hyvää tarkoittavan olevan missään. Ei sitten mitenkään mahdu jakeluun moinen.

Vierailija
11/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyi pelotella jumalalla ja helvetillä. Tiede ei vielä tuolloin pystynyt selittämään maapallon syntymää. Tottakai tarvittiin jokin asia, jolla kansa saamaan pysymään kurissa. Kymmenen käskyä ovat hyvä esimerkki siitä, niihin meidän kaikkien omatunto perustuu. Mutta kuka ne on kirjoittanut? Todennäköisesti joku silloisen yhteiskunnan päällikkö, joka on halunnut kansan tottelevaiseksi ja säännöt selviksi.

Ei kukaan järkevä ihminen enää usko jumalaan, kun niin paljon tietoa löytyy muustakin. Vain yksinkertaiset ja höynäytettävät ihmiset uskovat.

Vierailija
12/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä rakastuin mieheeni, tunsin hänen lähellä niin hyvää oloa että en missään muualla, en kuitenkaan luullut häntä jeesukseksi tai jumalaksi...ihan tavallinen duunari tuo näyttää olevan.

Vierailija
13/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun minä rakastuin mieheeni, tunsin hänen lähellä niin hyvää oloa että en missään muualla, en kuitenkaan luullut häntä jeesukseksi tai jumalaksi...ihan tavallinen duunari tuo näyttää olevan.

Onko sinulla lapsia? Rakastat heitä varmaan vähintään yhtä paljon kuin miestäsi, muttet kuitenkaan sekoita noita keskenään (toivottavasti..)?

Vierailija
14/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta avantoon.

Jos Jumala olis olemassa, ni miksi ei pistänyt " kättään" eteen. Mitäköhän pahaa ne lapset olivat tehneet, oliko jäänyt aamupuuro syömättä.

http://www.eroakirkosta.fi

Vierailija
15/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni on kuollut. Olisin hänet ihan mielelläni pitänyt kanssani kasvamassa. Jostain syystä hänen piti jo muuttaa taivaan kotiin. Suru on vain minulla, lapsi saa olla iloinen, että pääsi jo nyt taivaaseen.

En tiedä, salliko Jumala sen vai jopa aiheuttiko Jumala lapseni kuoleman. Sen tiedän, että Hän on kuitenkin koko ajan lapseni kanssa. Surutyö oli pitkä ja lapsi pysyy sydämessä aina. Mutta se on vain maallista:)

Vierailija
16/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kenenkään kohtalo aiheudu hänen tekemisistään. Kukaan ei kuole aiemmin koska on ollut " paha" tai elä pitempään, koska on ollut " hyvä" .

Vierailija:

lasta avantoon.

Jos Jumala olis olemassa, ni miksi ei pistänyt " kättään" eteen. Mitäköhän pahaa ne lapset olivat tehneet, oliko jäänyt aamupuuro syömättä.

http://www.eroakirkosta.fi

Vierailija
17/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minäkin tunnen hyvää oloa mieheni lähellä.

Jumala ei vaan ole minun mieheni ja rakastumisen tunnekaan tuskin

kestää 20 v. Puhun kyllä ihan subjektiivisesti, totta. Olen valmis

unohtamaan Jumalan, jos joku onnistuu todistamaan, että Häntä

ei ole olemassa. Oman subjektiivisen kokemukseni mukaan hän on.

Vierailija
18/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmiset parantuvat syövästä tms. vain rukoilemalla..miten voi olla mahdollista, että vain rukouksen voimalla voi toinen jalka kasvaa saman pituiseksi kuin toinen, ja ihan silmien edessä?? Miksi hengellisessä tilaisuudessa oli sateenkaari sisällä...entä miten se yksi mies heräsi kuolleista vain rukouksen voimalla....miksi eräs lapsi sai enkeliltä viestin ennen kuolemaansa?? Oi näitä on tuhansia, ja kaikki tosia!!

Vierailija
19/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi dille sua.

Olenko sanonu et Jumala tappoi ne lapset.

Jos me ihmiset ollaan mukamas Jumalan lapsia, ni miksi tää maailman luoja ei pelastanut lapsiaan avannolta.

Kyllä mä teen ainakin kaikkeni suojellakseni lapsiani.

" pääsi taivaaseen" ei saatana, mee hoitoon!

Vierailija
20/70 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kaikki tosi uskovat personoivat Jumalansa, ja usein vielä toisten ihmisten kirjoittaman Raamatun perusteella. Naivia.

Kyllä varmasti joku Jumalan kaltainen olento voi ola olemassa, ja ainakin on kamalan helpottavaa uskoa että näin on. Yhtä varmaa on se, ettei se ole sellainen kuin nämä omahyväiset Lestadiolaiset, Helluntailaiset ja muut Uskovaiset itselleen uskottelevat.

Naurettava ajatuskin, että Jumala ottaisi valituikseen jonkun ohjekirjan noudattajat, jotka pitävät itseään muita valituimpina sen takia että tottelevat itse keksimiään sääntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi