nyt kaivataan apua kihomato asiaa!!!!
meillä totesin lasten sairastavan kihomatoa.
eilen hain koko perheelle lääkkeet ja eilen7tänään olen siivonnut hullun lailla.pessyt pyykkiä ja vielä on jäljellä noin koneellista!ja tietty huomenna tulee lisää lakanapyykkiä.kysyisinkin nyt kellä on ollut perheesä miten sen saitte nujerrettua?
työläs tartunta siis kyseessä.ilmeisesti lapset ovat sen hoidosta kantaneet meille.
kuinka kauvan olette jatkaneet lakanan vaihtoa.peittoja en edes pesun jälkeen ota käyttöön vaan lakanoilla mennään seuraavat pariviikkoa kunnes toinen lääke annos on syöty.syötii pysrvin nimistä lääkettä.
olen siis pessyt kaikki pyykit
asteessa ja sen jälkeen rummussa ne kuivanut.eiköhän madot/munat ole niistä lähteneet.vitsi kun tulis pakkas ilmat ulos niin sais kaikki sinne ulos niin kyllä kuolis pöpöt ilman pesuja.
nyt pelkään että tauti vaan jatkuu ja jatkuu.
eka kerta siis meidän perheessä.
ja huomenna tietty ilmotan kouluun ja tarhaan että laittavat tiedon eteenpäin että muutkin perheet osaavat seurata lapsiaan ja antaa niille hoidon koska muuten tuo tauti vaan kiertää aina vaan uudelleen ellei sitä kaikki hoida.kertokaa omista kokemuksistanne tähän iljettävään loiseen.
Kommentit (41)
hae lääkäristä reseptilääke, tappaa varmasti. 80% madoista on sellaisia, joihin Pyrvin tepsii, 20% eivät Pyrvinistä tokene.
sanoi vaan että 2 pyrvin kuuria pitää olla takana kunnes lääkäri kirjoittaa reseptin.
hae lääkäristä reseptilääke, tappaa varmasti. 80% madoista on sellaisia, joihin Pyrvin tepsii, 20% eivät Pyrvinistä tokene.
Raa'alla porkkanalla pääsee eroon kihomadoista, riittää kun niitä syö muutaman päivässä (3 ja siitä ylöspäin niin jo lähtee) raastettuna tai sellaisenaan jokusen päivän ajan tai niin kauan kuin haluaa niin ainakin pysyvät poissa :)
Ihmeellistä kuinka moneen vaivaan löytyy ratkaisu luonnosta :)
No mulla tulee kerran 3vuodes ja ny niit tulvii apua olen egyptis eikä tääl oo apteekis mtää auttavaa eli eikun 2 viikkoa tälläistä paskaa -.-
LIKETTÄKÄÄ NIIN MUB PENIS LENTÄÄ TAIVAASEESUNLUO <33333332 AAAH UUUUH LIKELUKE
lapsille reilusti sinkkivoidetta (tms vastaavaa) yöksi peräaukon ympärille. Madot eivät pääse munimaan iholle rasvan takia, peppu ei kutise eli lapset eivät raavi eikä munia joudu käsiin. Matojen kiertokulku lakkaa jo sen takia etteivät pääse munimaan.
silti todettiin 3 lapsella tuo kihomato.
onko teillä ollut tuo kihomato ja teitkö tuon saman homman lapsellesi?auttoiko?
jos yöksi laitan tota voidetta niin pesenkö sen aamulla pois ja kuinka kauvan teen ton öisin että rasvat sinne?
niin kauvan kunnes se 2 kuuri on ohitse?
onko myöhäsitä aloittaa se rasvan käyttö nyt kun eka kuuri on syöty eilen??
lapsille reilusti sinkkivoidetta (tms vastaavaa) yöksi peräaukon ympärille. Madot eivät pääse munimaan iholle rasvan takia, peppu ei kutise eli lapset eivät raavi eikä munia joudu käsiin. Matojen kiertokulku lakkaa jo sen takia etteivät pääse munimaan.
Minulla on matoja, ja ilmeisesti kihomatoja. En uskalla kertoa niistä kenellekkään.
En jaksa kaikki viestejä lukea, mutta Vantaan kaupungilla on parhaat/asiallisimmat ohjeet.
Itsellänikin on kihomatoja. Mutta minulla löytyy ulosteesta sekä vessapaperista ulosteen seasta montakin liikkuvaa matoa. Jotkut kuolleita myös . Itse käytän tätä metodia. Pesen alapään aamuin illoin ja laitan peräaukon seudulle sekä peräaukkoon Aloe gellyä. Tuota porkkana konstia kannattaa koittaa myös . Itse aloitan heti. Toivottavasti kaikilta teiltä lähtee ne madot. Kuin myös minulla . Pikaista paranemista kaikille.
Itsellänikin on kihomatoja. Mutta minulla löytyy ulosteesta sekä vessapaperista ulosteen seasta montakin liikkuvaa matoa. Jotkut kuolleita myös . Itse käytän tätä metodia. Pesen alapään aamuin illoin ja laitan peräaukon seudulle sekä peräaukkoon Aloe gellyä. Tuota porkkana konstia kannattaa koittaa myös . Itse aloitan heti. Toivottavasti kaikilta teiltä lähtee ne madot. Kuin myös minulla . Pikaista paranemista kaikille.
Meillä matoja sai minä ja tytär. Itselläni meni kerrasta ohi, mutta tyttärellä niitä oli varmaan neljästi. Madot ovat n. sentin pituisia vaaleita ja ohuita. Kun kutinaa peräaukossa tuntuu, saa yleensä madon pyyhkäisemällä paperiin tai jopa sormiin. Valkoisesta paperista matoa voi olla vaikea erottaa. Kihomatojen munat voivat elää viikkoja kaikenlaisilla pinnoilla, joten tuo puunaaminen on jokseenkin epätoivoista. Isommat lapset ymmätävät tietysti paremmin olla raappimatta peppua ja olla laittamatta sormia suuhun. Itse pesin tietysti petivaatteet ja söimme pyrviniä. Kun tytölle tuli neljännen kerran (ekasta kerrasta oli vuosi) olin niin kypsä, että pyysin vahvempaa lääkettä. Tämän jälkeen matoja ei enää ollut.
Kihomadot on todella kauheita, varsinkin raskas kutina tuntuu todella ärsyttävältä ja kiemurtelu millä ne saa ikiajoiksi pois??????
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/vermox
Hei.hyviä neuvoja kihomadon häätöön ..Mutta muistakaa laittaa myös IMURIN SUULAKKEET...LATTIA LUUTUT KLORIDIIN OHJEEN MUKAAN...TUULETETAVAAN PAIKKAAN JOSTA EI HÖYRYSTY HENKEEN...PESUHUONE? EI KUUMAAN VETEEN..HAALEAAN.PYYHI LETKUT LUUTULLA HANSKAT KÄDESSÄ..( KLORIDI)...SOODAA MATOILLE JOS EI SAA PAKKASEEN...IMUROI...JNE...KAIKEN KOKENUT!
on juuri hyvä keino nähdä madot. Kun lapsi on ollut unessa noin 15 min. niin madot tulee pyllynreiälle. Jos antaa nukkua esim tunnin niin niitä ei välttämättä enää näe. Silloin on jo meillä lapsi alkanut kieriä levottomasti kutinasta. Eli mato on jo hommansa käynyt hoitamassa. Ja taskulampun kanssa, ei kannata kattolamppua sytyttää.