Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku auttaa? Päätöksen teon vaikeudesta... ov

Vierailija
15.06.2008 |

Millaisia keinoja voisin käyttää, että löytäisin oikean ratkaisun "ongelmaani"? Mikä voisi auttaa, että saisin selvyyden, mitä mun pitäs tehdä?

Isoja kysymyksiä mulla pyörii päässä useampiakin. Osa liittyy oikeastaan vain minuun, osaan liittyy mahdollisesti toinenkin henkilö. En tiedä, olisko tässä ehkä joku ikäkriisikin päällä?? Mutta tuntuu, etten nyt saa millään ajatuksia oikeille kohdille. En ole tunnelissa, jossa ei näy valoa, mutta kaikki näyttää epäselvältä ja tiedän kaikki kirkastuu kun päätös on tehty. Olen jo pitkään pähkäillyt näitä asioita, mitä tehdä. Enää ei ole aikaa miettiä.

Kiitos jos joku antaisi ihan yleisellä tasolla ideoita, miten te pääsette ongelmatilanteessa ratkaisuun, mistä sen ratkaisun löytää ja miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, ja tekstisi kuulostaa tutulta.

Itse sanoisin, että älä mieti ja märehdi liikaa. Joskus on hyvä luottaa tunteeseen, ja jos joku _tuntuu_ hyvältä, toimi. Ei se usein märehtimällä parane.

Itse lähestyn jo neljääkymppiä ja tämän olen oppinut.

Vierailija
2/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavaa tekstiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tunnetasolla tuntuu oikealta ja jota "kohden" tunnen ajautuvani.

Jos esim listaan paperille hyviä ja huonoja puolia eri vaihtoehdoista, vaistomaisesti sille tunnetasolla parhaalle alkaa kertyä eniten plussia - muiden plussista joudun esim miettimään, ovatko ne listaamisen arvoisia.

Sitten yritän lohduttautua sillä, että valitsen sitten minkä tahansa vaihtoehdon, se sulkee pois asioita - kaikkea ei voi saada, ja toisaalta jotta uhraus olisi arvokas, jostain täytyy luopuakin.

Luotan myös siihen, että elämällä on taipumus järjestyä: mitä tahansa päätänkin, se tulee jossain vaiheessa tuntumaan "parhaalta ratkaisulta".

Luotan siis mieleni ja ajatusteni voimaan: ne muokkaavat minua ja mieltäni niin, että mukaudun päätökseen, opin elämään siinä ja muokkaamaan valitsemani tien itselleni sopivaksi. Maailmaa en voi muuttaa, mutta omaa ajatteluani voin.

Vierailija
4/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
5/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keksiä kaikki mahdolliset ja mahdottomat huonot ja hyvät puolet eri ratkaisuista. Lopulta listat yleensä päätyvät näyttämään siltä, että toinen on täynnä luontevia ja itsestään selviä kohtia, toiseen on väkisin väännetty kaikkea epärelevanttia - usein jo niitä kohtia sorvatessa alkaa itselle valjeta kumpi on oikeasti järkevämpi valitna.

Vierailija
6/6 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla keinolla: eli heität kolikkoa ratkaisustasi. Kun kolikon vastaus tulee, tunnet heti jotakin, joko pettymystä, iloa, ei! -reaktion tms. ja tämä spontaani reaktio kertoo sinulle mitä mieltä olet oikeasti. Esim. heität kolikkoa siitä, tulisiko sinun yrittää vielä kolmatta lasta. Klaava on ei, ja jos tulee klaava olet joko helpottunut tai ajattelet "en mä tähän tyhmään kolikonheittoon usko" samantien. Jolloin tiedät vastauksen jota sisimmässäsi pidät oikeana!