Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+-+-+Heinäsirkkojen tiistaiturinat+-+-+-

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli heti tulla tänne hehkuttamaan.. NP-ultra on nyt sitten takana ja kaikki niin kuin pitääkin. Ultraaja löysi reippaan tyypin, jolta löyty pissirakko, mahalaukku, munuaiset, sydän, normaaleilta vaikuttavat aivot, jalat varpaineen ja käsi sormineenkin saatiin hienosti kuvaan... vaan ei näyttänyt millään profiiliaan... kasvot saatiin vain edestä. Niskaturvotus oli normaali.

Mukaan saatiin liuta kuvia, joista kaveri köllötteli, venytteli ja jopa pieni kuva varpaistakin.

La siirtyi nyt 28.6 (niin kuin alunperin lyhyen kierron mukaan laskinkin).. eli nyt onkin sitten 12+6.. niin ne viikot rientävät ;) Pysyn kuitenkin mielellään heiniksissä vaikka kesäkuulle siirryinkin.. kun on tämä porukka tullut jo niin tutuksi.

Ninni rv 12+6

Vierailija
2/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" viuh,viuh,viuh" Syke komiat 167 :D Voi sitä äidin ja isin riemua kun pikkuisen sydänäänet kuului <3

Kohtu kuulemma kasvanut hyyyyyvin (sen huomaa). Kysyin sisätutkimuksen jälkeen, että voisiko miehen pyytää myö smukaan kuuntelemaan sydänääniä, niin lääkäri sanoi vain tylysti että kunnellaan että kuuluuko ne edes..! No hyvä että edes doppleri ehti masunpäälle kun alkoi jumalaton jumpsutus kuulua :D

Huomista innolla odottaen kun olisi tuo np-ultra että mitkä viikot saan..

Lääkäri sanoi myös että raskauttani seurataan tarkemmin nyt ihan tuon synnytyksen vuoksi, ihan hyvä, viime raskaudessa mut melkein syrjäytettiin..

Kylmä tuolla pihalla on, hyi että. Saa nähdä kuinka käy kun " oikeat" pakkaset iskevät.. Muutenkininhottavaa kun koko ajan saa olla villasukat jalassa ja takki päällä sisälläkin, sormet ja varpaat silti aivan jäässä.

Tänään pääsen syömään kiinalaiseen ja huomenna ostan viimeiset lahjat ja ruoat niin sitten joulu saa tulla meillekin :)

Nyt menen hakemaan lisää vaatetta ja siirryn taka-alalle.

Terkuin Jenni rv12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Onpa ihanaa tulla lukemaan, kun on noin kivoja uutisia! Mä en nyt millään jaksais odottaa tonne ens viikon perjantaille sitä omaa np-ultraa kun niin ihanalta kuulosti nuo kuvaukset. Jännittää tuo ultra enemmän kuin joulu!

Hihii...hauskaa.

Pitikö teiän muuten pyytää paljon kuvia vai saitteko automaattisesti enemmän kuin yhen? Saa täällä muuten ainakin mun puolesta pysyä heiniksissä siis, vaikka kesäkuulla onkin. Onhan se ihan kivakin, että joku on tollai melkein pari viikkoo edellä niin kuulee sitten aina mitä tuleman pitää.

Manteli 11+3

Vierailija
4/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumista huomenta kaikille vatsankasvattelijoille!

En paljon ehdi kirjoittelemaan, lukemaankaan, aika menee töissä. Eilen tuntui kyllä, että melko raskasta työpäivää pukkasi: " jouduin" kertomaan työnantajalleni syyn, miksen todellakaan voi lähteä nyt yli puolen vuoden Kaukoidän-työkomennukselle. Olihan se aikamoinen pommi. Pienessä yrityksessä tuntuu tulevan lisääntyvä nainen kalliiksi ja olevan muutenkin häiriöksi. Lupasin silti, että varmaan nelisen kuukautta vuoden alusta pystyisin kuitenkin lohkaisemaan hommaan. Ei suinkaan raskaanaolo tee minusta liikunta- tai aivovammaista.

Kummallinen olo, kun en ole joulua yhtään puuhannut. Lähdemme puolisoni kanssa Pohjois-Afrikkaan pariksi viikoksi lomalle. Aivan kuin joulun pystyisi ohittamaan, ellei sitä ajattele tai leivo. Matka varattu toki ennen kuin tiesimme pikku tsygootista. Arvatenkin täytyy ottaa vähän rauhallisemmin kuin olin alun perin aikonut: närästys ja väsymys pitänevät huolen siitä. Neuvolatäti the mielipidevaikuttaja sanoi, ettei vaikka joku vatsatauti tai muu ole siellä se vaarallisin juttu, vaan se, että saisi väärät lääkkeet niihin.

Onko kellään kokemusta pitkistä lennoista raskauden aikana? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Auttavatko vaikka lentosukat? Ruokavalioniksejä?

Iloista päivää!

Kel 11+3

Vierailija
5/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa oli herätä aamulla kun pieni mies oli nukkunut 13h putkeen joten kyllä pitäis äipän tää päivä jaksaa touhuta!

mulla ei onneksi ole mitään tekemistä täällä omassa kotona niinkuin joulua ajatellen kun lähetään täältä perjantaina evakkoon mummolaan ja tullaan sit tapanina takas.ei tarvii tosiaan stressata mistään!!!

joku kyseli lentämisestä. ite matkustelin edellisen raskauden aikana muutamia kertoja mut en ihan noin pitkälle kuin afrikkaan... mut saksassa ja kreikassa tuli käytyä. mulla oli lentosukat jalassa mut silti jalat turposivat. yritin liikkua matkan aikana mahd paljon ettei paikat jumitu ja veri pääsee kiertää. sit mul oli mukana matkalla sellanen desinfiointi geeli jolla ns.pesin kädet aina ennen ruokailua. mulla oli kamala pelko et saan jonkun pöpön... se oli kätevä kyllä. apteekista sitä saa ja on ihan pieni näppärä pullo.

nyt painun pienen ukkelin kaa leikkii...

katjuska rv 9+1

Vierailija
6/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan kiva kuulla mukavia kuulumisia. Täällä odotellaan huomista neuvolaa, missä kuunnellaan josko sydänäänet kuuluis. Tää on vasta eka neuvola, mutta tuntuu jo rutiinilta kun kolmatta viedään...

Vitsit toi etova olo saattaa tulla salakavalasti. Yhtä-äkkiä huomaa että meinaa oksennus lentää. Siihen onneks auttaa kun syö äkkiä jotakin. Huomenna tulee täyteen 12 viikkoa.

Kysynpä mielenkiinnolla, meinaatteko syödä kraavikalaa, jos se ei ole vakuumikalaa??? Mun tekee niin hirveästi mieli just kraavia. Ollaan lähdossä torstaina laivalle ja siellä on sitä mielin määrin, uskaltaiskos ottaa? Kertokaa sisaret.

Yritän tehdä tässä samala itse lahjapaperia painamalla kuvioita sabluunalla. Vähän hitaalta näytttää tää paperin valmistuminen ja paketteja olis vaikka kuinka monta. Aattelin tänä vuonna tehdä itse siis päälliset paketteiihin ja paperinarulla sitoa. että olis jotain erilaista....

Moro taas, Piritta 11+6

Vierailija
7/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maanantaina oli minulla ensimmäinen ultra. Masussa ei löytynyt elämää. Epäilivät tuulimunaa. Torstaille sain uuden ajan ja sikiökaiku löytyi mutta todettiin liian pieneksi vastaamaan viikkoja (9+4). Perjantaina asia varmistui äitipolilla ja jouduin suoraan osastolle kaavintaa odottamaan. Vauvamme kehitys oli pysähtynyt viikolla kuusi.

Poistatteko minut odotuslistalta... Toivotan kaikille Heinäsille hyvää jatkoa ja onnellista odotusta. Rauhallista joulunaikaa kaikille!

Kirppu73

Vierailija
8/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni sinulle, jolta meni kesken :( (En ikinä muista näitä nimimerkkejä..)

Tämän päivän kokeeseen yritän tässä valmistautua, mutta ei oikein kiinnosta yhtään. Kotonakin olisi niin paljon töitä vielä rästissä ennen joulua..Mutta sitten enää huominen *JES* :)

Minulla on tänä iltana lääkärineuvola, jossa toivottavasti kuunnellaan myös meijän vauvelin sydänääniä :) Ensi viikolla on sitten se varhaisultra äippäpolilla..

Kuinka tarkasti tuossa varhaisultrassa se vauveli näkyy, kun se tehdään sisäkautta?

Heh, tässä joulukinkun sulatusohjetta netissä etsiskelin, kun tuli yhtäkkiä mieleen, et pitäisiköhän se ottaa jo illalla sulamaan..Päivät menee niin vauhdilla, ettei huomaakaan..Kohta on jo joulu :) Ja sitten piiitkä kevät edessä..Pääsisi tuonne toukokuun puoleen väliin, niin saisikin aloittaa tuon kesäloman ja sen perään äippäloman :) Voi voi, tuntuu että sinne on vielä niin kovin pitkä aika..Mutta kun laskee noita jäljellä olevia viikkoja..28 ja risat, niin eipä se niin pitkä aika olekaan :)

Taidan vielä vähän kertailla tuohon kokeeseen ja sitten on pakko häipyä veskiin ;)

~suviande ja öttiäinen 11+2~

Vierailija
9/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen tai toissapäivän pinossa joku kirjoitti, että mies oli lähtenyt ja tullut sitten takaisin. Harmitti, kun unohdin kommentoida. On sulla ollut rankkaa, mutta hienoa, että mies tuli takaisin heti. Ehkä niiden pitää tehdä jotain noin radikaalia ja tajuta sitten, mikä onkaan oikeasti tärkeää. Mä en vieläkään täysillä osaa iloita tästä raskaudesta, kun mies on niin vaisu, mutta kyllä tuo meidän kanssa taitaa silti pysyä...

Tänään olin ulkona kaulahuivi kaulassa ja takki kiinni!! Mua on siis oksettanut just eniten se takin kaulus, outoa... Eiköhän tämä tästä. Illalla on vielä kamala olo, mutta muuten ok. Maha ei vielä näy yhtään, mutta pieni kohouma siinä on. Vielä ei siis muut huomaa. Esikoisen odotuksesta on valokuva rv 14+5, jossa mulla on MIELETÖN maha. Nyt ei siis mitään, ja noihin viikkoihin on enää 2 viikkoa aikaa. Ultrassa oli silti kaikki kunnossa, joten kai tämä voi kasvaa vaan hitaammin?

Aion syödä graavia, olen jopa syönyt vähän vakuumipakattua. Esikoista odottaessa olin hullun tarkka kaikesta, edes salmiakkia ja lakua en syönyt yhtään. Nyt käytän tervettä harkintaa. Alkoholia en silti aio juoda yhtään. Jotkuthan juo silloin tällöin lasillisen siideriä, olutta tai viiniä eikä siitä vissiin ole vahinkoa lapselle... Ainakin yksi kaveri teki näin ja kaksi tervettä lasta on. Itse en kyllä saa tippaakaan alas. Tässä suhteessa graavilohi on ihan eri sarjassa. Eihän me muutenkaan olla sitä listeriaa saatu, siis ennen raskautta, joten tuskin se nytkään tulisi. No, mielipiteitä on monia.

Liinaharja 12+5

Vierailija
10/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinaharja: Mulla on ihan sama tuon takin kauluksen kanssa, jos joudun vetämään sen ihan ylös asti. Heti alkaa yökkäys.. :( Yökkäilenkin aamuisin melkein koko matkan matkiksesta tänne koululle ;) Menisipä jo pian ohi!

Tuosta graavista..Aion graavata itse (en edes tykkää noista kaupan..) ja syödäkin hyvillä mielin :D

Vierailija
11/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion myös syödä graavia, ei joulusta tule muuten mitään! Maksaa ja salmiakkiakin syön, mutta erittäin kohtuudella. Alkoholia ja tupakkaa, niin ja kahviakaan en käytä ja pidän niitä pahempina jos nyt mikään on pahempi toistaan. Maalaisjärjen käyttö on mielestäni paras neuvo/ohje.

Vierailija
12/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkien muidenkin puolesta, jotka ovat kokeneet keskenmenon :(

Vastailin tuossa juuri toiseen keskustelun aloitukseen " Kun koko ajan pelottaa" . Kyse oli just keskenmenon pelosta. Itselläni se on aivan valtava. Pelkään, että vaikka ultrassa jo nähtiin sikiökaiku ja sydämensyke vkolla 6, niin kaikkea on voinut tapahtua sen jälkeen. Nyt viikkoja kasassa tasan 9.

Onko teillä muilla " repäiseviä" vihlaisuja alavatsassa? Mulla on aina kun nousen tuolilta tai sohvalta ylös. Vihlasee niin kovin, että pistää menemään kaksinkerroin.

Mukavia joulunodotuspäiviä etomisten, vilun ja pelkojen keskellä!

Heinämamma 9+0

Vierailija
13/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihlasuista, kyllä niitä on ja oli esikoisestakin. Pirun kipeitä, mutta kuuluvat asiaan :D

Vierailija
14/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kans odotan että saisin graavia, täytyy toivoa että anoppi on hankkinyt joulupöytään tuoretta graavia. Listeria kuulemma on sellainen että se ei välttämättä aiheuta pahempia oireita, joten sen on voinut monestikin sairastaa tietämättään.

Sitten niistä maharepäisyistä... mulla aina repäsee hirveesti jos satun aivastamaan kun olen makuulla (ellen ehdi vetää jalkoja koukkuun) .. ja sitten en tahdo päästä hevosen selästä ilman että repäsee toiselta puolelta... no kohta tuo ratsastaminenkin jää (vielä perjantaina pitäs käydä ja sitten heponen muuttaa ylläpitokotiin vuodeksi)

Voimia Kirpulle! Yritä nauttia joulusta kaikesta huolimatta!

Ninni rv 12+6

Vierailija
15/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jump jump jump, hauskaa jumputusta saatiin kuulla lääkärineuvolassa! Oli kyllä ihmeellisen ihanaa kuultavaa! :) Nyt voi hyvillä mielin odotella huomista ultraa, kun keskenmeno on muakin koko ajan pelottanut. Suuret pahoittelut Kirpulle menetyksestä ja jaksamista, myös kaikille niille, jotka viikonlopun pinossa surullisia uutisia kertoivat. Todella ikävän yleisiä keskenmenot... :(

Äsken kävin ostamassa mammafarkutkin, kun tekee niin tiukkaa näiden housujen kanssa, varsinki iltaisin... Eilen ostin myös pari mammapaitaa, kun löyty kivoja H&M:ltä.

Tuulis rv 11+2

Vierailija
16/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että minuakin pelottaa aina vaan tuo kesken menenminen.... Olen tässä ollut joululahja ostos tunnelmissa ja hommaillut kaikkea muutakin, niin en ole täällä joutanut roikkua, josko siksi tuntuu, että tämä raskaus tuntuu nyt niin etäiseltä :) Täällä kun käypi jatkumasti, niin tulee mietittyäkin tätä raskautta koko ajan. Ei täällä mitään vuotoja tms keskenmenon oireita kuulu, mutta se edellinen keskenmeno kai vaan sai mielen niin epäileväksi.. Nyt ei ole enää väsymyskään kamalsti vaivannut, eikä maha jatkanut kasvuaan entisestä, joten aivan pelottaa, onko kaikki hyvin. Viikon päästä keskiviikkona mulla ois sitten kuitenkin se ultra, ei niskapoimuultraa, kun sitä ei täällä tehdä ilman jotain epäilyjä, mutta viikkojen määritys ultra :) Siellähän sitä aivan näkee onko kaikki kunnossa. Siihen on kuitenkin vielä viikko ja jouluunkin pitäisi jaksaa tässä sitä ennen vielä keskittyä...

Valaiskaapa mua, että mikä niissä salmiakissa ja lakritsissa tekee niistä kiellettyjä? En muista yhtään.. Edellisessä raskaudessa söin molempia ihan tavalliseen tapaan, en edes tiennyt ettei niitä saisi syödä....hups... Ja rakastan salmiakkia ja lakritsia molempia!

Graavi lohesta sen verran, että sitä saa kuulemma syödä, kunhan se on mahdollisimman tuoretta eikä vakuumipakattua. Sitä listeriaa voi aikuinen ihminen käsittääkseni saada ilman että siitä mitään itse tietää, se ei ole millään lailla vaarallinen juttu aikuisille. Mutta sikiölle on ja odottavasta äidistä se menee sikiöön istukan kautta. Näin minä olen ymmärtänyt?!

Alkoholista: neuvolan seinällä on ainakin täällä päin juliste, että kaksi annosta alkoholia viikossa on odottajallekin varmasti turvallinen määrä. Alkoholillahan on todettu olevan haittavaikutuksia sikiöön vain, jos odottava äiti käyttää alkoholia runsaasti päivittäin ollen jatkuvasti humalatilassa. Joskus runsaskaan käyttö ei kuitenkaan aiheuta sikiölle jostain syystä mitään haittaa. Varovaisuuteen alkoholin käytön kanssa kehoitetaan, koska turvallisen käytön rajaa ei ole lääketieteellisesti tutkittu, mutta alkoholista aiheutuneita vauriota sikiöille on tosiaan todettu vain täysin alkoholisoituneilla äideillä. Mielestäni alkoholin käytön haittavaikutuksia raskana ollessa yleisesti paisutellaan sen osalta, että viinilasillisen nauttijoillekin saatetaan huomauttaa asiasta. Alkoholiahan voi päästä sikiöönkin vasta sitten, kun äidillä on verressään alkoholia. Minä olen huoletta maistanut silloin tällöin saunan päälle lasillisen siideriä tai ruoan kanssa annoksen viiniä, enempää ei tee edes mieli eikä tuo määrä ainakaan minulla vielä missään tunnu. Maalaisjärkeä, maalaisjärkeä :) Tupakointikin on mielestäni jo vähän vaarallisempaa, vaikka syntyyhän noita täysin terveitä ja ihan hyvänkin kokoisia lapsia tupakoivillekin äideille.

Niinaemo rv 11+1

Vierailija
17/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että minuakin pelottaa aina vaan tuo kesken menenminen.... Olen tässä ollut joululahja ostos tunnelmissa ja hommaillut kaikkea muutakin, niin en ole täällä joutanut roikkua, josko siksi tuntuu, että tämä raskaus tuntuu nyt niin etäiseltä :) Täällä kun käypi jatkumasti, niin tulee mietittyäkin tätä raskautta koko ajan. Ei täällä mitään vuotoja tms keskenmenon oireita kuulu, mutta se edellinen keskenmeno kai vaan sai mielen niin epäileväksi.. Nyt ei ole enää väsymyskään kamalsti vaivannut, eikä maha jatkanut kasvuaan entisestä, joten aivan pelottaa, onko kaikki hyvin. Viikon päästä keskiviikkona mulla ois sitten kuitenkin se ultra, ei niskapoimuultraa, kun sitä ei täällä tehdä ilman jotain epäilyjä, mutta viikkojen määritys ultra :) Siellähän sitä aivan näkee onko kaikki kunnossa. Siihen on kuitenkin vielä viikko ja jouluunkin pitäisi jaksaa tässä sitä ennen vielä keskittyä...

Valaiskaapa mua, että mikä niissä salmiakissa ja lakritsissa tekee niistä kiellettyjä? En muista yhtään.. Edellisessä raskaudessa söin molempia ihan tavalliseen tapaan, en edes tiennyt ettei niitä saisi syödä....hups... Ja rakastan salmiakkia ja lakritsia molempia!

Graavi lohesta sen verran, että sitä saa kuulemma syödä, kunhan se on mahdollisimman tuoretta eikä vakuumipakattua. Sitä listeriaa voi aikuinen ihminen käsittääkseni saada ilman että siitä mitään itse tietää, se ei ole millään lailla vaarallinen juttu aikuisille. Mutta sikiölle on ja odottavasta äidistä se menee sikiöön istukan kautta. Näin minä olen ymmärtänyt?!

Alkoholista: neuvolan seinällä on ainakin täällä päin juliste, että kaksi annosta alkoholia viikossa on odottajallekin varmasti turvallinen määrä. Alkoholillahan on todettu olevan haittavaikutuksia sikiöön vain, jos odottava äiti käyttää alkoholia runsaasti päivittäin ollen jatkuvasti humalatilassa. Joskus runsaskaan käyttö ei kuitenkaan aiheuta sikiölle jostain syystä mitään haittaa. Varovaisuuteen alkoholin käytön kanssa kehoitetaan, koska turvallisen käytön rajaa ei ole lääketieteellisesti tutkittu, mutta alkoholista aiheutuneita vauriota sikiöille on tosiaan todettu vain täysin alkoholisoituneilla äideillä. Mielestäni alkoholin käytön haittavaikutuksia raskana ollessa yleisesti paisutellaan sen osalta, että viinilasillisen nauttijoillekin saatetaan huomauttaa asiasta. Alkoholiahan voi päästä sikiöönkin vasta sitten, kun äidillä on verressään alkoholia. Minä olen huoletta maistanut silloin tällöin saunan päälle lasillisen siideriä tai ruoan kanssa annoksen viiniä, enempää ei tee edes mieli eikä tuo määrä ainakaan minulla vielä missään tunnu. Maalaisjärkeä, maalaisjärkeä :) Tupakointikin on mielestäni jo vähän vaarallisempaa, vaikka syntyyhän noita täysin terveitä ja ihan hyvänkin kokoisia lapsia tupakoivillekin äideille.

Niinaemo rv 11+1

Vierailija
18/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä lueskellut tätä pinoa jo jonkun aikaa, yleensä kyllä kirjoittelen tuonne 60-luvun kultaisiin, kun olen tällainen " vanha" esikoisen odottaja. Ajattelin nyt ilmoittautua täälläkin =). Ensinnäkin pahoittelut teille joilla mennyt kesken tai ollut tuulimuna. Tässä on itsekin niin varovainen ilostaan näin alkuviikoilla.

Meillä on la 27. ai 28.7. joten ollaan vasta rv 8+5, suuri osa kun taitaa olla jo paljon isommilla viikoilla. Mutta saa nähdä sitten meneekö yli vai ali, tämä kun on saatu aikaa IVF:llä niin sellaiset vauvat tahtoo kuulema tulla aina viikon-pari etuajassa.

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja saatiinkin tuhti tietopaketti mukaan. Oli oikein mukava neuvolatäti. Täällä oli kommentteja noista ruuista, ja kysyinkin neuvolasta tuosta graavilohesta (jos siis on itse suolattua). Hän sanoi että jos vain tietää ettei kylmäketju ole katkennut niin on OK. Itse ajattelin luottaa itse graavattuun, mutta jättäisin esim. noutopöydän lohen väliin, niissä kun se tahtoo seistä ties kuinka kauan. Maksa on kielletty suuren a-vitamiinipitoisuuden takia, voi aiheuttaa epämuodostumia. Olen jättänyt maksapasteijan pois, muuten en maksaa tykkääkään syödä. Niin kuin neuvolassa minusta aika fiksusti sanoi niin pitää asia itse miettiä ja miettiä että miten ajattelee että jos jotain sattuu. Ettei syyllistä itseään (tai mies syyllistä äitiä, se kun on hänenkin lapsi) loppuikäänsä sen takia " kun kerran tuli syötyä /juotua" . Eli kukin tavallaan.

Minusta tuntuu että miehelle tämä raskaus ehkä konkretisoitui vielä enemmän neuvolassa. Kun puhuttiin isästä, vauvasta ja äidistä. Meillä kun ei ole kummallakaan ennestään lapsia niin ne on meidän perheessä (niin, meistä tulee perhe) uusia käsitteistä, meistä itsestämme puhuttuina siis.

Vierailija
19/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että ketkä poistuivat joukostamme viikonloppuna...?! En käynyt silloin täällä enkä jaksaisi vanhoja pinoja tuolta etsiä, jos joku vaan yhtään muistais? Kiva olisi tietää kumminkin ketkä ovat meidät joutuneet jättämään... Kamalaa miten monta kekskenmenoa on heinäkuisille sattunut :(

Vierailija
20/28 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä lueskellut pinoja, mutta en ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella.

Pahoitteluni Saaralle, Memmulille, Tinkalle ja Kirpulle! :( Kyllä on surullista luettavaa se, että vauvahaaveet romuttuivat tällä kertaa. Voimia ja halauksia teille!

Ainikki - Onnea työpaikasta! Joudutteko kauaskin muuttamaan? Tsemppiä gradun kanssa ja muidenkin touhujen kanssa, mitä muutto tuo mukanaan.

Manteli - Meillä onkin samana päivänä ultra sinun kanssasi! Heti aamusta sinne ollaan menossa, että mies pääsee sieltä lähtemään töihin.

Joulusta kyseltiin. Me ollaan kotona oman perheen voimin ja joulutohinaa onkin kovasti. Oon saanut leivottua kaikki leivonnaiset, paitsi tortut teen vasta silleen, ettei niitä tarvitse pakastaa. Laatikoita teen itse osan ja osa kaupasta, kinkku paistellaan sitten aatonaattona tai aattona. Niin lyhyt vapaa nyt jouluna, että ihan kiva jäädä kotiin. Viime vuona oltiin myös kotona.

Tässä onkin ollut rankkoja nää lähi päivät, kun poika on vesirokossa. Perjantaina sairastui ja näppyjä on ihan kiitettävästi. Tosi kipeitä ovat varmaan, kun osa niin pahoissa paikoissakin. On onneksi nukkunut aika hyvin, mitä nyt ei vieläkään ole päiväunille nukahtanut. Onneksi itsellä on ollut tuo rokko, ettei tarvitse stressata sitä mitä se vauvalle aiheuttaisi.

Niin 12 raskausviikkoa tulee täyteen jouluaattona! Paras lahja, kun sen jälkeen voi ehkä jo hiljalleen alkaa nauttia raskaudesta! =) Jotenkin ei ole osannut samalla tavalla nauttia odotuksesta, kun poikaa odottaessa. Silloin ei stressannut mitään keskenmenoja yms. Nyt tuo alkuraskauden vuoto on pitänyt varpaillaan ja tieto lisää tuskaa....

Oma olo on aika hyvä. Tänään on ollut kuvottavaa oloa taas pitkästä aikaa, mutta on syöminenkin jäänyt vähille kun oon keittiössä pyörinyt ja leiponut.

Huomenna eka neuvola, toivottavasti ne sydänäänet sieltä kuuluvat, että saa jouluna olla asiaa stressaamatta.

Mukavaa joulunodottelu aikaa kaikille!

Kidelma rv 11+3